TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

LASF suspendavo „Fast Lap“ varžybose dalyvavusių profesionalių lenktynininkų licencijas

„Fast Lap Final Four“ varžybų akimirka
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr. / „Fast Lap Final Four“ varžybų akimirka
Šaltinis: 15min
0
A A

Lietuvos automobilių sporto federacija „Fast Lap“ dalyvavusiems lenktynininkams suspendavo jų sportines licencijas. Šias varžybas federacija laiko „draudžiamomis“. Dalis sportininkų šią žinią išgirdo savaitgalio 555km lenktynių administracinės komisijos metu. Lenktynėse dalyvauti jiems uždrausta.

„Fast Lap“ varžybose dalyvavusiems uždrausta ne tik lenktyniauti, bet ir vadovauti komandai. Gediminui Zabotkui, „Fast Lap“ varžybose dalyvavusiam su 1995 m. „Honda Civic“ automobiliu, nebuvo leista eiti komandos vadovo pareigų.

Draudžiamomis vadinamose „Fast Lap“ varžybose iš dalyvavusių 80 lenktynininkų, 22 važiavo su galiojančiomis LASF išduotomis sportinėmis licencijomis. Jų sąrašas – žemiau. Visiems šiems sportininkams yra suspenduotos licencijos iki šių metų pabaigos.

LASF žiedo komiteto posėdžio protokole rašoma, kad prieš šias varžybas visi LASF licencijuoti sportininkai buvo informuoti apie galimas sankcijas jų atžvilgiu, jeigu pastarieji dalyvaus „Fast Lap“ varžybose. Taip pat ši informacija buvo patalpinta LASF internetiniame tinklalapyje. Nežiūrint į tai, dalis licencijuotų sportininkų nepaisė draudimo ir dalyvavo šiose varžybose.

Vadovaujantis Lietuvos automobilių sporto kodekso atitinkamu straipsniu, komitetas nutarė suspenduoti jų licencijas iki jų galiojimo pabaigos, t.y. 2012 m. gruodžio 31 d. Apie „Fast Lap“ rugsėjo 29 d. varžybose dalyvavusius lenktynininkus komitetą informavo jo pirmininkas Darius Grinbergas.

„Lenktynininkai dalyvavo draudžiamose lenktynėse. Jos nesuderintos su LASF. Visi lenktynininkai buvo perspėti, kad „Fast Lap“ yra paskelbtos draudžiamomis. Kiekvienas jų gaudamas licenciją pasirašo, kad susipažino su autosporto kodeksu. Ten aiškiai parašyta – už dalyvavimą draudžiamose lenktynėse gręsia ne įspėjimas, o licencijos suspendavimas. Tai ir įvyko.“, – pasakoja LASF žiedinių lenktynių komiteto pirmininkas Darius Grinbergas.

4 lenktynininkai negalės dalyvauti savaitgalio 555km lenktynėse.

D.Grinbergas pridūrė, kad daug kartų diskutavo su „Fast Lap“ varžybų organizatoriais apie jų lenktynių statusą. Kalbos prasidėjo dar praėjusių metų lapkritį. Pasak jo, „Fast Lap“ specialiai vengė susitvarkyti dokumentus.

Didžiausias ginčas kilo dėl lenktynininkų, kurių automobiliuose nėra sumontuoti saugos lankai. Tokiems lenktynininkams LASF rekomendavo lenktyniauti stabdymo zonomis sulėtintoje trasoje. „Fast Lap“ argumentai – tokių automobilių savininkai kiekvieną dieną gali atvažiuoti į „Nemuno žiedą“ ir važiuoti taip kaip jie nori. „Fast Lap“ pasirūpina, kad jų varžybų metu nutikus nelaimei, trasoje būtų reikiama pagalba.

„Fast Lap“ varžybų organizatoriai teigia, kad toks LASF žiedo komiteto sprendimas yra neobjektyvus ir ginantis ne lenktynininkų, bet LASF interesus.

„Pastaruosius metus su žiedo komiteto vadovais diskutavome kas yra saugios lenktynės. Noriu priminti, kad „Fast Lap“ varžybose dalyviai nelenktyniauja tarpusavyje – jie tiesiog važinėjasi trasoje siekdami parodyti geriausią laiką. „Fast Lap“ metu nedraudžiame važiuoti standartiniams automobiliams be saugos lankų. Tas nedraudžiama tokio pat formato lenktynėse visame pasaulyje, kurios puikiai gyvuoja. Diskusijų su Federacija metu, kaip bebūtų keista,  šitas klausimas nebuvo liečiamas.“, – sako „Fast Lap“ organizatorius Giedrius Čenkus.

Šių varžybų metu vyksta ir kontaktinės lenktynės – „Fast Lap“ race. Jose varžomasi dėl pozicijų. Norintiems lenktyniauti šiose lenktynėse, organizatoriai kelia aukštesnius reikalavimus. Automobiliai privalo būti su saugos lankais, o lenktynininkai – su visa saugumo ekipiruote. Pasak G.Čenkaus, federacija norėjo įtakoti ir taip saugiais esančius automobilius su saugos laikais. Buvo norima pakeisti pačią varžybų vykdymo tvarką.

„Šiais metais turime pavyzdžių – avarijos, dėl kurių ir kyla daugiausiai debatų, atsitinka ir LASF „palaimintose“ varžybose, ir mūsų varžybų metu. Mes, kaip varžybų organizatoriai, užtikriname, kad trasoje būtų visa reikalinga pagalba (ugniagesiai gelbėtojai, medikai, trasos teisėjai). Nematome priežasties, kodėl tokios lenktynės turėtų būti laikomos draudžiamomis. Pabrėžiu, jos nenusižengia jokiam Lietuvos Respublikos įstatymui. Automobilių sporto kodeksas, kuriuo agituojama, yra Federacijai palankių taisyklių rinkinys, kuriuo joje esantys kiti organizatoriai ir suinteresuoti asmenys taip įgyvendina savo valdžią“, – teigia „Fast Lap“ varžybų vienas organizatorių.

Suspenduotų sportininkų sąrašas

1. Vytas Bilinskas, VšĮ ‚Varovas & Co”, Mitsubishi Lancer Evo
2. Gediminas Bilinskas, BF Motorsport, BMW E30
3. Karolis Doleba, Klaipėdos m. TSK Baltijos sportas, Honda Civic
4. Tadas Lučkaitis, Autoralis ASK, Nissan 240SX 1995
5. Vaidotas Mitkus, Palangos m. Turbožiedas ASK, Subaru Impreza WRX 2003
6. Egidijus Bulotas Porsche 968 RSR 1992
7. Deividas Sakalauskas Honda Civic 1992
8. Arvydas Vitunskas Honda Civic 1997
9. Nerijus Urbonavičius Mitsubishi Lancer EVO V
10. Lukas Švedas Toyota MR2 1991
11. Gediminas Zabotkus Honda Civic 1995 – pareiškėjo atstovas
12. Arūnas Palevičius Honda Civic 1992
13. Redanas Jankaitis Honda Integra Type-R
14. Mantas Kyguolis Opel Astra 1994
15. Andrius Tažys BMW 325 1991
16. Domas Murma VW Golf 1995
17. Marius Grigaliūnas Honda Prelude 1992
18. Andrius Kašėta Opel Astra 1994
19. Linas Pučinskas BMW 318 1997
20. Sidas Vaitekūnas BMW 318 1997
21. Darius Andrulis Mitsubishi Colt 1993
22. Andrius Meškelevičius BMW 325 1991

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas