Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Latvis, kurio nevadinti „Fast Lap“ favoritu būtų nuodėmė: Marekas Matvejevas

Praėjusiais metais pradėjęs lenktyniauti „Fast Lap“ varžybų serijoje latvis Marekas Matvejevas įsiterpė tarp pastovių A2000 klasės prizininkų. Tačiau tikslai šiems metams didesni – jo vairuojamas „Lotus Elise“ per žiemą gavo naują variklį bei saugos lankus. Plačiau apie Mareko pradžią autosporte ir automobilius – interviu.
Marekas Matvejevas, „Lotus Elise“
Marekas Matvejevas, „Lotus Elise“ / Asmeninio archyvo nuotr.

- Kas buvo pirmas – mintis apie „Fast Lap“ varžybas ar „Lotus Elise“?

- Pirma atėjo mintis dalyvauti „Fast Lap“. Prieš debiutą čia buvau laimėjęs tris „Summer sprint“ čempionatus Latvijoje iš eilės. Juose dalyvaudavau su „Opel Corsa“.

Praktiškai buvau pasiruošęs dalyvauti „Fast Lap“ su „Corsa“, bet netikėtai atsirado galimybė išbandyti „Elise“. Šis automobilis nėra mano – „Lotus“ priklauso mano komandos draugui, kuris ją naudoja „drag“ lenktynėms,  o nuo praėjusių metų aš ją naudoju „Fast Lap“ varžybose.

- Ar šiuo metu dar dalyvauji kitose varžybose, be „Fast Lap“?

- Šiuo metu – ne. Tačiau turiu patirties įvairiose lenktynėse – pradedant sprintais kartingo trasose, baigiant varžybomis ant žvyro!

- Pirmas tavo pasirodymas lietuviškame „Time Attack“?

- 2011-05-14 – pirmasis 2011-ųjų metų sezono „Fast Lap“ etapas Kačerginės „Nemuno žiede“.

Latvijoje „Fast Lap“ tipo lenktynių – nulis

Savo klasėje, A2000 (automobilių su varikliais, kurių darbinis tūris neviršija 2000 cm3, red. past.), užėmiau trečią vietą. Bendroje įskaitoje likau dešimtas, o mano geriausias laikas buvo 1:27.057 min. (šiuo metu geriausias laikas, parodytas praėjusių metų „Fast Lap“ finale – 1:24.271 min., red. past.).

- Lietuvoje šiais metais turime net tris skirtingas „Time Attack“ tipo varžybų serijas. Ar tokių yra Latvijoje?

- Deja, ne. Turime tenkintis tik bendraminčių suorganizuotais „Track day“ – jokio grafiko neturinčiais pasivažinėjimais, kai keliolika žmonių tiesiog „susimeta“ pinigus ir išsinuomoja trasą kelioms valandoms.

Tiesa, vienas „Fast Lap“ etapas tradiciškai vyksta Bikerniekų trasoje Rygoje – tai proga latviams pasirodyti nevažiuojant toli nuo namų. Praėjusiais metais šiame etape dalyvavo penki latviai – turime pripažinti, šio tipo lenktynėmis susidomėjimas pas mus mažesnis nei Lietuvoje.

- Esi bandęs kitas autosporto rūšis?

- Kol kas ne. Sakau „kol kas“, nes tikrai norėčiau išbandyti driftą ar ralį. Tačiau ralis – kur kas labiau komplikuotas sportas mano atžvilgiu.

- O ką dar darai be lenktyniavimo?

- Anksčiau gaminau kietmedžio grindis, tačiau dabar bandau „migruoti“ prie variklių ir automobilių ruošimo sportui. Taip, profesijos keitimas gana radikalus.

- Papasakok apie lenktynėms naudojamą „Lotus Elise“. Kas ten nestandartinio?

- Automobilyje iš esmės yra pakeistas tik variklis. Šią žiemą vietoj buvusio „Toyota“ VVTL-i įmontavome „Honda“ K20 variklį, kurį pats perrinkau savomis rankomis. Arklio galių kiekis turėtų siekti 285.

Šiuo metu dar nesame prikišę rankų prie stabdžių ir pakabos, tačiau šie dalykai tobulinimo prioritetų sąraše užima pirmas dvi eilutes. Taip pat norisi sumontuoti atskiras oro sklendes kiekvienam cilindrui (angl. Individual throttle bodies, ITB).

- Klausimas pabaigai: gal turi viziją apie idealų lenktyninį automobilį?

- Turiu idėjų, kaip jis turėtų atrodyti bei kokius techninius parametrus jis turėtų. Tačiau jų atskleisti šiuo metu nenorėčiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius