Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Le Manas – savaitės ilgio para

Le Mano lenktynės tituluojamos prestižiškiausiomis ilgų nuotolių lenktynėmis pasaulyje. Bet žodis „prestižas“ čia turi kiek kitokią reikšmę. Prestižas Le Mane – tai ne tik galimybė dalyvauti lenktynėse ir jas gyvai pamatyti, bet ir patirti savaitės trukmės nuotykį, kai dešimties kilometrų spinduliu aplink trasą tave supa užkietėję automobilių gerbėjai.
Le Mano 24 valandų lenktynės
Le Mano 24 valandų lenktynės / Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr.

Pokalbiai liejasi laisvai

Žiūrovai, kurių daugumą sudaro britai, susirenka ne tik lenktynių pažiūrėti. Į Le Maną suvažiuoja patys „kiečiausi“ automobiliai. Ko tik nematėme – pradedant 1974-ųjų „Dino Ferrari“, baigiant „Bugatti Veyron“.

Taip pat, nesuskaičiuojamą galybę pačių įvairiausių „Porsche 911“, nuostabių aštuoniasdešimtųjų „Alfa Romeo“ ir gal tris tuzinus pačiais gražiausiais automobiliais pasaulyje tituluojamų „Jaguar E-Type“. Nesvarbu apie kokį automobilį svajojate, pamatyti jį galite Le Mane. Ne tik pamatyti, bet ir pakalbinti jo šeimininką.

Pokalbiai, lydimi juoko, liejasi laisvai. Štai už 20 km nuo trasos esančiame miestelyje sutikome nuostabų, paskutinės laidos „Dino Ferrari“. Net seilė nutįso išvydus tokį grožį! Keturis apsiseilėjusius lietuvius mikliai pastebėjo šio meno kūrinio šeimininkas ir priėjo pakalbėti.

Raudonas, blizgantis, puikiai atrodantis „Dino“ nėra restauruotas – tiesiog ypač gerai prižiūrėtas. Jo šeimininkas, finansų patarėjų kompanijos partneris Christopheris Waltzas teigia, kad turi visus automobilio remontą liudijančius čekius nuo pat 1974-ųjų. Britas šiam „Dino“ pridėjo tik vieną aksesuarą – originalų „Ferrari“ ženklelį gale. Jo žodžiais, kad nekiltų klausimų, koks kraujas teka šiame automobilyje.

Aštuoniasdešimtas kartas

Lygiai prieš 80 metų prie Le Mano 24 valandų lenktynių starto stojo pirmieji automobiliai. Tais laikais nebuvo nei saugos rėmų, nei anglies pluošto kapsulių, kuriose lenktynininkas apgaubiamas moderniausia saugumo įranga. Buvo tik odiniai šalmai, beprotiškas greitis ir begalinis noras nugalėti. Nes nugalėti čia – kiekvieno svajonė, įskaitant ir „Formulės-1“ pilotų.

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Le Mano 24 valandų lenktynės
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Le Mano 24 valandų lenktynės

Į lenktynių nugalėtojo titulą praėjusį savaitgalį taikėsi net 25 buvę ir esami „Formulės-1“ pilotai: Martinas Brundle, Giancarlo Fisichella, Alanas McNishas, Marcas Gene, Anthony Davidsonas, Nickas Heidfeldas ir kt.

Tačiau iš visų startavusių šių metų lenktynėse išsiskyrė ne „Formulės-1“ pilotai, bet prie „Audi R18 e-tron quattro“ vairo sėdėjęs Tomas Kristensenas. Jo namuose (ar garaže) ant lentynos išrikiuoti net aštuoni absoliutaus nugalėtojo trofėjai.

Tyleniai ir garsiakalbiai

Iš lenktynių pasitraukus „Peugeot“, teorinių šansų pasipriešinti „Audi“ turėjo tik „Toyota“. Bet lenktynėms dar neįpusėjus, „Toyota“ garažuose neliko nė vieno važiuojančio automobilio. Anthony Davidsono vairuojamas „TS030“ hibridinis prototipas pateko į avariją, o kitas bolidas sustojo sugedus varikliui.

Nuliniu numeriu iš 56-ojo garažo startavęs „Nissan DeltaWing“, lyginant su kitais lenktynių dalyviais, atrodė kaip kartingas. Mažas ir lengvas  automobilis greitai tapo publikos numylėtiniu. Kadangi jau kelerius metus Le Mano sirgaliai pyksta ant „Audi“ (nes jų bolidas skleidžia menką garsą), į areną įžengti naujam herojui buvo pats laikas.

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Le Mano 24 valandų lenktynės
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Le Mano 24 valandų lenktynės

Bolidų skleidžiamas garsas yra vertas atskiro straipsnio. „Audi R18“ – tai bolidas iš kitos planetos. Jis neskleidžia jokių mechaninių garsų! Gal jame nėra variklio? Nes girdisi tik turbinos šniokštimas. O amerikietiški „Corvette“, rodos, aprūpinti papildomais garsiakalbiais, kurių gaudimas primena „Rammstein“ muziką. Palyginti juos galima nebent su „Ferrari“ V8 variklio garsu. Tiesa, jis panašesnis ne į roką, o į operinį dainavimą.

Lenktynių ilgis – 5151,76 km

Pilotai kaip susitarę teigia, kad sunkiausias metas lenktynėse – rytas, kai trasos padengtos rasa. „Mūsų komandoje aš buvau pilotas su didžiausia patirtimi. Mano sūnus Alexas ir Lucas Ordonezas Le Mane startavo pirmą kartą. Perspėjau juos – rytas pats pavojingiausias metas. Taip ir buvo. Nors didelių avarijų neįvyko, mažų – gausu“, – pasakojo „Formulės-1“ veteranas Martinas Brundle.

Įpusėjus lenktynėms, trasoje liko 40 iš 56 automobilių. Beveik visi jie, išgyvenę rytą, pasiekė lenktynių finišą. Daugumai komandų tai buvo pagrindinis tikslas.

Nuo tos akimirkos, kai pasitraukė paskutinis „Toyota“ bolidas, „Audi“ kovojo patys su savimi – lyderiavo tai vienas, tai kitas „R18“ bolidas. Laimėjo tie, kurie per 24 valandas sugebėję padaryti mažiausiai klaidų – tai 1 numerio „Audi R18 e-tron quattro“ pilotai Marcelis Fassleris, Andre Lottereris ir Benoitas Treluyer. Tai jau antra šio ekipažo pergalė pamečiui.

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Le Mano 24 valandų lenktynės
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Le Mano 24 valandų lenktynės

„Audi“ tempu prilygo tik viena komanda – „Rebellion Racing“. Jie „Lola – Toyota“ bolidu finišavo ketvirti. Tai didelis pasiekimas su daug kuklesniu biudžetu lenktynėse dalyvaujančiai komandai.

Revoliucija – išstumta

Revoliuciniu pavadintas „Nissan DeltaWing“ lenktynėse spėjo įrodyti, kad yra pajėgus varžytis su pačiais greičiausiais LMP2 klasės bolidais. Tiesa, po šešių valandų jis buvo išstumtas iš trasos ir trenkėsi į betoninę sieną.

„DeltaWing“ krikštatėviu vadinamas Benas Bowlby neprarado geros nuotaikos ir prisipažino, kad net jį nustebino puikus „DeltaWing“ tempas: „Mes visiems įrodėme, kad lenktynėse galime važiuoti LMP2 tempu, naudoti dvigubai mažiau kuro ir padangų. Tai – svarbiausia.“

Kvapą gniaužianti avarija

Praėjus penkioms valandoms po lenktynių starto, trasoje susidūrė „Toyota“ komandos nario Anthony Davidsono ir „Ferrari 458 Italia“ vairavusio Piergiuseppe Perazzini automobiliai. Smūgio būta nedidelio, tačiau dėl ypač didelio greičio tiesiojoje, „Toyota TS030“ bolidas tiesiog pakilo į orą, kelis kartus vertėsi ir milžiniška jėga trenkėsi į atitvarus.  Pilotai skubiai išgabenti į ligoninę. Kiek vėliau atskriejo žinia – abu pilotai gyvi. Tiesa, Anthony bent trims mėnesiams teks pamiršti lenktynes – skilo du stuburo slanksteliai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius