Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Le Mano 24 valandų lenktynes laimėjo „Audi“ komanda, pagrindiniai jų konkurentai su „Toyota“ finišą kirto antroje vietoje

„Audi R18 e-tron quattro“
„Scanpix“ nuotr. / „Audi R18 e-tron quattro“
Šaltinis: 15min
0
A A

Le Mano mieste, Prancūzijoje, 81-ąją kartą istorijoje 42 automobiliai kirto Le Mano 24 valandų ištvermės lenktynių finišo liniją.

Atnaujinta 16:00: Visą parą trukusiose Le Mano lenktynėse greičiausias buvo antruoju numeriu pažymėtas „Audi R18 e-tron quattro“ bolidas. Nors ir pirmųjų ratų metu „Toyota“ pilotai taikėsi iš savo konkurentų atimti aukščiausią poziciją, akivaizdi greičio persvara kvalifikacijoje leido susidaryti įspūdį, kad varžybų favoritais yra laikoma „Audi Sport Team Joest“ komanda.

Paskutinių ratų metų 13,6 km ilgio „Circuit de la Sarthe“ trasą smarkiai nuplovė lietus – Le Mano ištvermės lenktynių savaitgalio metu vakarinėje Prancūzijos dalyje orai išties kėlė didelius iššūkius net ir didelę patirtį turinčioms komandoms.

Ant aukščiausiojo apdovanojimų pakylos laiptelio devintąjį kartą užlipo lenktynininkas iš Danijos Tomas Kristensenas ir jo komandos draugai: britas Allanas McNishas ir prancūzas Loicas Duvalis.

Garbingą, antrąją poziciją iškovojo pernai dėl avarijų ir gedimų nefinišavę „Toyota Racing“ komandos lenktynininkai. Aštuntuoju numeriu pažymėta „TS030 HYBRID“ bolidą iki finišo atvairavo Anthony Davidsonas, Stephane‘as Sarrazinas ir Sebastienas Buemi. Kitas šios komandos automobilis likus valandai ir penkiolikai minučių patyrė avariją, tačiau gabūs mechanikai per pusvalandį sutaisė automobilį. Septintuoju numeriu pažymėtas „Toyota“ ekipažas finišavo ketvirtoje vietoje, penkiais ratais atsilikę nuo trečiuoju numeriu pažymėto „Audi R18 e-tron quattro“. Likęs „Audi“ automobilis (Nr.1) finišą kirto 5 vietoje – jie per 24 valandas įveikė 337 ratus ir nuo nugalėtojų atsiliko dešimčia ratų.

VIDEO: Septintuoju numeriu pažymėto „Toyota TS030 HYBRID“ avarija

LMP2 klasėje greičiausi visą parą trukusiose lenktynėse buvo „OAK Racing“ lenktynininkai – šios komandos atstovai pasidalino pirmąją ir antrąją vietas. Įdomu tai, kad abu ekipažai finišą kirto tame pačiame rate.

Atkakli kova iki pat galo virė tarp dviejų „Porsche AG Team Manthey“ komandos ekipažų ir „Aston Martin Racing“ lenktynininkų. Pastarosios komandos vadovybė nusprendė važiuoti su šlapiai kelio dangai skirtomis padangomis, nes jų kompiuteriai rodė daugiau ateinančio lietaus. Visgi, varžovų jie tiap ir nepavijo ir lenktynėse finišavo treti.

Silpniausioje, „LMGTE Am“ klasėje greičiausi buvo „IMSA Performance Matmut“ komandos lenktynininkai. Tuo tarpu du „AF Corse“ ekipažai su „Ferrari 458 Italia GT2“ finišavo atitinkamai antroje ir trečioje pozicijose.

Atnaujinta 14:51: Paskutinės Le Mano ištvermės lenktynių valandos ir toliau stebina automobilių sporto aistruolius. Panašu, kad šių metų varžybose sulauksime įspūdingo finišo.

Likus 1 valandai ir 15 minučių sudužo vienas iš dviejų „Toyota TS030 HYBRID“ bolidų – septintuoju numeriu pažymėto automobilio nesuvaldė Nicolas Lappiere – ketvirtoje vietoje iki šiol važiavęs lenktynininkas paslydo vandens skalaujamame posūkyje ir automobilio „nosimi“ įsmigo į padangas. „Audi“ komanda link finišo juda su visais trim automobiliais – du iš jų yra stiprūs pretendentai ant podiumo, tačiau iki pirmosios ir antrosios vietos vokiečių ekipai dar reikia pasistengti.

Įspūdinga kova auga dėl pirmosios vietos „LMGTE Pro“ klasėje – „Porsche“ automobiliu važiuojantis R. Lietzas  atkakliai ginasi nuo „Aston Martin Racing“ komandos piloto S. Mucke.

Prapliupęs lietus kaip reikiant sumaišė kortas po vienas iš kelių avarijų į trasą ir vėl išriedėjo saugos automobilis – jau vienuoliktąjį kartą. „Eurosport“ žurnalistai teigė, kad šių metų Le Mano lenktynių metu saugos automobilis trasoje važiavo beveik penkias valandas.

Atnaujinta 12:53: Iki lenktynių finišo likus kiek daugiau nei trims valandoms įtampa kovoje tarp „Audi“ ir „Toyota“ įgauna pagreitį. Kibirą deguto į Le Mano krosnį įnešė ir trumpam atėjusi liūtis – komandos naudoja įvairias taktikas, kurios, jų manymų, leistų finišuoti pirmiems.

Per pastarąsias kelias valandas veiksmo trasoje išties netruko – sustojimų juostoje įvyko smulkus incidentas. Italų komandos „AF Corse“ lenktynininkų pilotuojamas „Ferrari 458 Italia GT2“ išvažiuodamas iš sustojimo susidūrė su prancūzų komandos „OAK Racing“ „Morgan LMP2“ bolidu. Pastarasis apsisuko ir sugaišo šiek tiek laiko, kol buvo aptarnautas. Žinoma, teisėjai šį incidentą pamatė ir italų komandai skyrė laiko baudą už nesaugų automobilio paleidimą iš aptarnavimo juostos.

VIDEO: Incidentas sustojimų juostoje

Galingiausių bolidų klasėje ir toliau dominuoja antruoju numerių pažymėtas „Audi R18 e-tron quattro“. Nuo abiejų „Toyota TS030 HYBRID“ bolidų jis atsiplėšęs dviem ratais. Žinant, kad lenktynininkai varžosi jau daugiau nei 20 valandų – persvara išties nėra didelė.

Visiška nesėkme lenktynės baigėsi ir dar vienam „Aston Martin Racing“ komandos ekipažui – Bruno Senna, perleidęs automobilio vairą komandos draugui Fredericui Makowieckiui, kartu su savo komandos draugais prarado progą užlipti ant aukščiausio „LMGTE Pro“ klasės apdovanojimų laiptelio. Prancūzas automobilį sudaužė išvažiuodamas iš posūkio, o tai privertė eilinį kartą remontuoti trasos atitvarus. Pastarojoje klasėje lyderio poziciją perėmė „Porsche AG Team Manthey“ komandos ekipažas (Marcas Liebas, Richardas Lietzas ir Romainas Dumasas).

Lenktynėse pastebimas ir didelis aptarnavimo personalo nuovargis – daugybė mechanikų snaudžia pasitaikius pirmai progai. Labai permainingos oro sąlygos smarkiai apsunkino jų bei lenktynių inžinierių darbą – sprendimus tokiais atvejais tenka priimti labai greitai ir netikėtai.

Mechanikai
Mechanikai

Atnaujinta 10:00: Po nakties Le Mano 24 valandų lenktynėse pasitraukusiųjų skaičius nuo dviejų ekipažų išaugo iki aštuonių, tačiau LMP1 klasės favorite išlieka „Audi Sport Team Joest“ komanda.

Iki finišo likus 6 valandoms ir 15 minučių vienas LMP2 klasės bolidas atsitrenkė į atitvarus. Lenktynių dalyvius ir vėl lydėjo saugos automobilis, o maršalai eilinį kartą taisė trasos barjerus.

Po 261 rato, nuo starto praėjus beveik 18-ai valandų, pirmojoje vietoje važiuoja Tomas Kristensenas. Danas nestabdomai artėja devintojo nugalėtojo titulo link. Antrąją bei trečiąją vietas ir toliau užima abu „Toyota Racing“ – atitinkamai 8 ir 7 numeriu pažymėti bolidai. Kiti du „Audi“ ekipažai nuo pirmosios vietos atsilieka 3 ir 11 ratų.

Le Mano lenktynės naktį
Le Mano lenktynės naktį

Naktį pakankamai įtempta kova virė tarp LMP2 klasės lyderio pozicijos, tačiau čia pirmauja vis dar tas pats „OAK Racing“ komandos ekipažas. Ilgą laiką antroje vietoje važiavę „Jota Sport“ lenktynininkai nukrito į 8 vietą.

Bruno Sennos vairuojamas „Aston Martin Vantage GTE“ kol kas išlieka greičiausiu tarp „LMGTE Pro“ klasės automobilių. Artimiausi jų varžovai, ištvermės lenktynėse dalyvaujantys nauju „Porsche“ automobiliu („Porsche AG Team Manthey“ komanda) atsilieka daugiau nei dviejomis minutėmis.

„LMGTE Am“ klasėje pirmauja „IMSA Performance Matmut“ komandos nariai su 997 kartos „Porsche GT3-RSR“ automobiliu. Jie nuo italų komandos „AF Corse“ ekipažo atitrūkę penkeriomis minutėmis.

Stiprią avariją naktį patyrė „HVM Status GP“ komandos vairuotojas, kanadietis Tony Burgessas. Neusvaldęs LMP2 klasės „Lola B12/80“ bolido jis smarkiai rėžėsi į trasos atitvarus, tačiau sunkesnių sužalojimų.

VIDEO: Tony Burgesso avarija

Atnaujinta 01:11: Triukšmas nesnaudžiančioje Le Mano 24 valandų lenktynių trasoje aidi jau aštuonias valandas. Tačiau net ir sutemus veiksmo ten tikrai netrūksta.

Po eilės saugos automobilių fazių – šiokios tokios permainos. Lyderio pozicijoje išlieka „Audi Sport Team Joest“ komandos ekipažas (Tomas Kristensenas, Allanas McNishas, Loic‘as Duvalis). Antrąją bei trečiąją vietas dalinasi abu „Toyota Racing“ bolidai.

Likę „Audi R18 e-tron quattro“ šiuo metu užima ketvirtąją bei 22-ąją vietas. Žemiausiai nukritęs „Audi“ ekipažas nuo lyderių, savo komandos draugų atsilieka 12 ratų, tačiau vertinant Le Mano standartais – tai nieko nereiškia. Situacija per likusius du trečdalius lenktynių gali drastiškai keistis ne vieną kartą.

Geriausią tempą LMP2 bolidų klasėje išlaiko „OAK Racing“ ekipos nariai – Bertrandas Baguette, Martinas Plowmanas ir Ricardo Gonzalez. Jie artimiausius savo varžovus lenkia vienu, tačiau nuo lyderių atsilieka septyniais ratais.

Le Mano 24 valandų lenktynių trofėjus
Le Mano 24 valandų lenktynių trofėjus

„LMGTE Pro“ klasėje pirmauja „Aston Martin Racing“ komanda – gerą važiavimą demonstruoja F-1 pilotas Bruno Senna, Fredericas Makowieckis, Robas Bellas. Visgi, ši kompanija atsikvėpti neturi kada – konkurentai su šviežiai debiutavusiu, naujos kartos (991) „Porsche“ automobiliu kvėpuoja jiems į nugarą.

Pirmąją poziciją tarp „LMGTE Am“ automobilių užima „Proton Competition“ komandos lenktynininkai, važiuojantys „Porsche 997 GT3-RSR“ automobiliu – jie įveikė 104 ratus ir nuo absoliučiai greičiausio „Audi R18“ ekipažo atsilieka 15 ratų.

Kol kas iš varžybų pasitraukė tik du ekipažai, tačiau vienas iš jų su labai skaudžia netektimi – ketvirtojo rato metu greitame posūkyje paslydęs ir „Aston Martin“ automobilio nesuvaldęs Danijos lenktynininkas Allanas Simonsenas žuvo nuo per avariją patirtų sunkių sužalojimų.

Atnaujinta 19:20: Le Mano 24 valandų ištvermės lenktynių atstovai pranešė, kad ketvirtojo rato metu, avariją patyręs lentkynininkas iš Danijos Allanas Simonsenas su „Aston Martin Vantage GTE“ automobiliu nuo patirtų sužalojimų neišgyveno. Nors ir medikai pačiu greičiausiu būdu jį nugabeno į ligoninę, jie jam nebegalėjo niekuo padėti.

Oficialiame pranešime užuojautą dėl lenktynininko netekties pareiškė ir „Aston Martin“ atstovai. Avarijos video galite pamatyti čia.

Allanas Simonsenas
Allanas Simonsenas

Atnaujinta 18:56: Nuo starto praėjus trejoms su puse valandos problemos užklupo „Toyota Racing“ komandą – septintuoju numeriu pažymėtą pažymėtam „Toyota TS030 HYBRID“ bolidui dingo trauka. Visgi, prancūzas sustojo šalikelėje, per naują užvedė agregatus ir toliau tęsia lenktynes. Priminsime, kad praėjusiais metais „Toyota“ technika iš kovos pasitraukė būtent dėl techninių gedimų.

Geriausią tempą demonstruoja „Audi Sport Team Joest“ komandos pirmu numeriu pažymėtas ekipažas, nors ir antroji bei trečioji pozicijos taip pat priklauso šios komandos ekipažams. Intriga dvikovoje tarp „Audi“ ir „Toyota“ išlieka – visi penki automobiliai (trys „Audi R18 e-tron quattro“ ir du „Toyota TS030 HYBRID“) kol kas telpa viename rate.

LMP2 klasėje geriausią tempą demonstruoja „OAK Racing“ komanda – du jos bolidai diktuoja savo klasės tempą, tačiau iki antrosios vietos „Jota Sport“ ekipažui trūksta kiek mažiau nei dešimties sekundžių.

„Aston Martin Racing“ ištvermės lenktynėse rodo, kad jų inžinieriai bei lenktynininkai laiko veltui neleido – du (iš trijų) „Vantage“ modeliai kol kas yra nepralenkiami „LMGTE Pro“ klasėje.

Silpniausioje, „LMGTE Am“ klasėje tempą diktuoja „IMSA Performance Matmut“ komanda iš Prancūzijos su „Porsche 997 GT3-RSR“. Artimiausia jų varžovė – italų komanda „AF Corse“, kurios du iš trijų „Ferrari 458 Italia GT2“ užima antrąją bei trečiąją vietas klasėje.

Oro sąlygos Le Mano varžybų vietoje išlieka permainingos – trasą ir toliau drėkina nestiprus lietus, o net ir jam nurimus paviršius visiškai išdžiūti nespėja.

Andre Lottereris, Nicolas Lapierre, Anthony Davidsonas
Andre Lottereris, Nicolas Lapierre, Anthony Davidsonas

Kol kas didžiausią avariją lenktynėse pirmųjų ratų metu patyrė Danijos lenktynininkas Allanas Simosenas su „Aston Martin Vantage GTE“. Dėl slidžios kelio dangos ne vienas Le Mano 24 valandų ištvermės lenktynių dalyvis paslydo, apsisuko ar turėjo smulkius kontaktus su savo varžovais – net ir sustojimų juostoje.

Atnaujinta 17:08: Po beveik valandą turkusios saugos automobilio fazės, trasos maršalams pagaliau pašalinus sudaužytą „Aston Martin Vantage GTE“ bei suremontavus apgadintus trasos barjerus, pagaliau sulaukta pakartotino lenktynių starto.

Įdomu tai, kad kiekvieną Le Mano lenktynių savaitės dieną buvo mojuojamos raudonosios vėliavos – pilotai itin greitoje trasoje darė nemažai klaidų.

Le Mano lenktynės
Le Mano lenktynės

Lenktynių startas: Vienas paskui kitą išsirikiavę pilotai pajudėjo šlapia „Circuit de la Sarthe“ trasa. Pirmųjų ratų metu „Toyota“ komandos lenktynininkai jau kovojo prieš galingus dyzelinius „Audi R18 e-tron quattro“ hibridus.

Žinoma, Le Mano lenktynių laimėti pirmame rate neįmanoma, tačiau išlieka tikimybė pralošti padarius net ir smulkią klaidą. Lenktynininkai pirmuosiuose ratuose iš automobilių nespaudžia – juk tai ištvermės lenktynės.

Per visą parą gali nutikti bet kas. Ir atakuojančią, ir konservatyvią taktiką demonstruojančios komandos gali pretenduoti į aukštas pozicijas, tačiau viskas priklauso nuo greitų sprendimų.

Praėjus vos dešimčiai minučių į trasoje įvyko ir pirmoji avarija. „Mulsanne“ posūkyje „Aston Martin“ automobilio nesuvaldė vienas iš „LMGTE Am“ klasės lyderių Allanas Simonsenas. Danų ekipažui Le Mano savaitgalis baigtas – „Vantage GTE“ smarkiai sudaužytas – smūgio metu nutrūko ratas, nulakstė automobilio durys. Lenktynininką iš automobilio traukė pakankamai ilgai – neaišku, ar jis nepatyrė sužalojimų.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas