Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Legendinės Le Mano 24 valandų lenktynės prasidėjo „Audi“ piloto Allano McNisho avarija. Naktį sudužo dar vienas „Audi“ bolidas.

Mažame bet pagarsėjusiame ištvermės lenktynėmis Prancūzijos mieste Le Mane prasidėjo legendinės 24 valandų lenktynės. Jas iš pirmosios pozicijos pradėjo Benoitas Treluyeras, vairuojantis „Audi“ automobilį. Tradiciškai Le Mane dėl absoliučios pirmosios vietos varžosi „Audi“ ir „Peugeot“ dyzelinu varomi bolidai. Taip pat žemesnėse klasėse važiuoja ir kitų žinomų pasaulio gamintojų automobiliai – „Spyker“, „Ferrari“, „Aston Martin“ ir kt.
„Audi R18 TDI“ avarija Le Mano lenktynėse
Allano McNisho avarija Le mano 24 valandų lenktynėse.

Į Le Maną kiekvienais metais suvažiuoja vis daugiau ištvermės lenktynių gerbėjų iš visų Europos šalių. Išaugančiame laikiname lenktynių miestelyje šalia miesto aerodromo apsigyvena 250–300 tūkst. turistų, suvažiuojančių įmantriausiais automobiliais. Įdomi detalė – kadaise lenktynės prasidėdavo pilotų bėgimu, tokiu būdu išlyginant dalyvių galimybes.

Kai pakomentavo TV komentatoriai, lenktynių pradžioje įvykęs incidentas buvo nelaimingas atsitikimas. Viename posūkių „Audi R18 TDI“ piloto, itin patyrusio Allano McNisho vairuojamas bolidas lenkdamas didžiuliu greičiu trinktelėjo į „Ferrari“ bolidą. Komentatorių nuomone, „Ferrari“ pilotas nepamatė jį lenkiančio „Audi“.

A.Beltoise: vis dar bandau suprasti, kodėl taip nutiko„Le Mans-1“ klasės (pats galingiausias) A.McNisho vairuojamas automobilis rėžėsi į specialius amortizuojančius atitvarus ir tik per plauką neprispaudė žmonių prie betoninės sienos.  Nuo stipraus smūgio automobilis pabiro į šipulius. Skeveldros ir pats rėmas tik per stebuklą nesužeidė žiūrovų ir fotografų. Pats pilotas, ištrauktas iš bolido, kurį laiką bandė susikaupti, paskui ranka davė ženklą, kad viskas gerai.

Atnaujinta 19.16 val.

„Ferrari“ vairavęs Anthony Beltoise neigė savo kaltę, jis tvirtino nebandęs blokuoti kelio greitesniam automobiliui. „Neturiu paaiškinimo, kodėl taip nutiko – tuo metu važiavau savo antrąjį ratą po sustojimo techninio aptarnavimo zonoje. Visiškai nemačiau artėjančios „Audi“. Smūgis buvo labai stiprus – gaila automobilio, tačiau svarbiausia, jog Allanui viskas gerai. Man pačiam nieko nenutiko, jaučiuosi puikiai. Ir vis dar bandau suprasti, kodėl taip nutiko“, – po incidento teigė A.Beltoise.

Tuo tarpu „Audi“ atstovas Dr.Ullrichas teigė, kad kaltas vienareikšmiškai yra A.Beltoise: „Ferrari“ tiesiog uždarė duris ir Allanas neturėjo kur trauktis. Nors Anthony sureagavo labai greitai ir netgi sugebėjo išvengti didesnio savo automobilio apgadinimo, „Audi“ išvengti susidūrimo buvo jau per vėlu.“

VIDEO: McNish Audi Crash 24h LeMans

Atnaujinta 19.50 val.

Beveik visa antroji Le Mano lenktynių valanda praėjo bolidams važiuojant paskui saugos automobilį. „Audi“ smūgis buvo ypač stiprus – visą šį laiką trasos personalas organizavo suniokoto bolido patraukimą iš trasos, į visas puses skraidžiusių jo detalių rinkimą bei trasos barjerų bei juos juosiančių padangų atstatymą.

Pagrindinis avarijos dalyvis A.McNishas iškart po incidento buvo nuvežtas į ligoninę patikrai, tačiau jis šį smūgį išgyveno be didesnių sužeidimų. Aplink trasą vaikščioję fotografai bei kiti darbuotojai, pirminiais duomenimis, rimtesnių sužeidimų taip pat nepatyrė, o kitas valandai lenktynes sustabdžiusio incidento dalyvis A.Beltoise su „Ferrari 458 Italia“ tęsia 24 valandų varžybas.

Greičiausieji bendrosios klasės dalyviai po beveik keturių valandų lenktynių (20.50 val. Lietuvos laiku)

 KomandaBolidasVairuotojasAtsilikimas
1„Audi Sport Team Joest“„Audi R18 TDI“M.Fassleris-
2„Peugeot Sport Total“„Peugeot 908“A.Davidsonas1 ratas
3„Audi Sport Team Joest“„Audi R18 TDI“R.Dumas1 ratas
4„Team Peugeot Total“„Peugeot 908“S.Pagenaudas1 ratas
5„Peugeot Sport Total“„Peugeot 908“S.Sarrazinas1 ratas
6„Team Oreca Matmut“„Peugeot 908 HDI-FAP“L.Duvalis1 ratas
7„Rebellion Racing“„Lola B10/60“N.Jani3 ratai
8„Pescarolo Team“„Pescarolo Judd“J.Jousse3 ratai
9„Rebellion Racing“„Lola B10/60“J.Boullion3 ratai
10„Team Oreca Matmut“„Oreca D3-Nissan“D.Kraihameris4 ratai

VIDEO: 24 Heures du Mans 2011 : Highlights 3

Atnaujinta 00.34 val.: dar viena kraupi „Audi“ avarija

Šįkart incidentas vėl panašus į ankstesnįjį, įvykusį tarp A.McNisho ir A.Beltoise: pirmuoju numeriu pažymėtą „Audi R18 TDI“ vairavęs M.Rockefelleris prieš pat Indianapolio posūkį pavijo lėtesnį oponentą, vėl vairavusį „Ferrari 458“ ir, pastarajam nepastebėjus greitesnio lenktynininko bei užkirtus jam kelią, bolidai šonais susidūrė.

„Audi“ akimirksniu tapo nekontroliuojamas ir didžiuliu greičiu rėžėsi į trasos atitvarus. Automobilio dalys išsilakstė kelių dešimčių metrų atstumu, o lenktynės vėl beveik valandą vyko sekant paskui saugos automobilį.

„Audi R18 TDI“ vairavęs M.Rockefelleris sužalojimų nepatyrė ir iškart po avarijos pats paliko bolidą. Incidento vietoje buvęs trasos personalas taip pat nenukentėjo.

VIDEO: 24h LeMans Rockenfeller heavy Crash

Atnaujinta 01.00 val.: rezultatai po 9 valandų lenktynių (127 įveiktų ratų)

 KomandaBolidasVairuotojasAtsilikimas
1„Audi Sport Team Joest“„Audi R18 TDI“A.Lottereris127 įveikti
2„Peugeot Sport Total“„Peugeot 908“M.Gene1 ratas
3„Team Peugeot Total“„Peugeot 908“S.Bourdais1 ratas
4„Peugeot Sport Total“„Peugeot 908“F.Montagny1 ratas
5„Team Oreca Matmut“„Peugeot 908 HDI-FAP“N.Lapierre2 ratai
6„Rebellion Racing“„Lola B10/60“N.Prostas4 ratai
7„Pescarolo Team“„Pescarolo Judd“C.Tinseau5 ratai
8„Rebellion Racing“„Lola B10/60“G.Smithas5 ratai
9„Team Oreca Matmut“„Oreca D3-Nissan“A.Prematas8 ratai
10„Kronos Racing“„Lola Aston Martin“M.Martinas8 ratai

 Atnaujinta 10.21 val.: nakties įvykiai bei įspūdingiausias lenkimas šių metų Le Mane

71 numeris lenktynėse, „Ferrari 458“, ilgą laiką buvęs savo klasės (GTE Pro) lyderių gretose, dėl lūžusio diferencialo naktį buvo priverstas palikti lenktynes. Šiuo metu GTE Pro klasėje vis dar užtikrintai pirmauja kitas „Ferrari 458“, pažymėtas 51 numeriu. Jis šiuo metu vairuojamas G.Bruni. Antroje vietoje, atsilikęs vienu ratu, žengia T.Miltneris su „Chevrolet Corvette C6 Z“, trečias – A.Farfusas su „BMW M3 GTR“.

Prieš kelias valandas įvyko turbūt vienas įspūdingiausių lenkimų per šių metų Le Mano lenktynes: 9 numeriu pažymėtą „Audi R18 TDI“ vairavęs B.Treluyer privijo tuo metu pirmavusį antruoju numeriu pažymėtą „Peugeot 908“ su S.Pagenaudu prie vairo. Jie vienas po kito lenkė lėtesnius savo oponentus, važiuodami vienos-dviejų sekundžių atstumu, tačiau privijus lėtesnį „Chevrolet Corvette“, įvyko tai, ko S.Pagenaudas turbūt tikrai nesitikėjo: „Peugeot“ pristabdžius prieš lėtesnį „Chevrolet“ prieš pat posūkį (turbūt jau užtenka įspėjimų, kad lįsti į posūkio vidų prieš lėtesnį oponentą – neverta) ir tikintis jį aplenkti po to sekusioje tiesiojoje, B.Treluyer nepasimetė. Jo pasirinkimas buvo vienas iš dviejų: arba pristabdyti kartu su „Peugeot“ ir aplenkti „Chevrolet“ tiesiojoje bei toliau vytis pirmaujantį varžovą, arba... Išvažiuoti už trasos ribų (kur būtent tame posūkyje vis dar yra asfaltas) ir taip aplenkti abu varžovus.

Kurį variantą pasirinko „Audi R18 TDI“ vairavęs B.Treluyer ir kodėl šis lenkimas yra vadinamas įspūdingiausiu šiose Le Mano lenktynėse, siūlome pasižiūrėti vaizdo medžiagoje.

VIDEO: 2011 le mans 24 hour overtake

Naktį, vieno sustojimo techninėje zonoje metu, iš tuo metu pirmavusio „Audi R18 TDI“ bolido galo pasipylė tamsių dūmų debesys. Nors „Audi“ vis dar pirmauja prieš „Peugeot“, negi tai reiškia rimtas paskutinio R18 TDI bolido lenktynėse technines problemas?

Atnaujinta 10.35 val.: bendrosios įskaitos lyderiai po 18 val. 30 min. lenktynių (po 264 įveiktų ratų)

 KomandaBolidasVairuotojasAtsilikimas
1„Peugeot Sport Total“„Peugeot 908“S.Pagenaudas264 ratas
2„Team Peugeot Total“„Peugeot 908“A.Wurzas14, 830 sek.
3„Audi Sport Team Joest“„Audi R18 TDI“A.Lottereris40,606 sek.
4„Peugeot Sport Total“„Peugeot 908“S.Sarrazinas1 ratas
5„Team Oreca Matmut“„Peugeot 908 HDI-FAP“L.Duvalis10 ratų
6„Pescarolo Team“„Pescarolo Judd“J.Jousse11 ratų
7„Rebellion Racing“„Lola B10/60“N.Prostas12 ratų 
8„Kronos Racing“„Lola Aston Martin“B.Leinders16 ratų
9„Greaves Motorsport“„Zytek Nissan“K.Ojjeh19 ratų
10„Signatech Nissan“„Oreca 03-Nissan“l.Ordoezas22 ratai

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius