Į Le Maną kiekvienais metais suvažiuoja vis daugiau ištvermės lenktynių gerbėjų iš visų Europos šalių. Išaugančiame laikiname lenktynių miestelyje šalia miesto aerodromo apsigyvena 250–300 tūkst. turistų, suvažiuojančių įmantriausiais automobiliais. Įdomi detalė – kadaise lenktynės prasidėdavo pilotų bėgimu, tokiu būdu išlyginant dalyvių galimybes.
Kai pakomentavo TV komentatoriai, lenktynių pradžioje įvykęs incidentas buvo nelaimingas atsitikimas. Viename posūkių „Audi R18 TDI“ piloto, itin patyrusio Allano McNisho vairuojamas bolidas lenkdamas didžiuliu greičiu trinktelėjo į „Ferrari“ bolidą. Komentatorių nuomone, „Ferrari“ pilotas nepamatė jį lenkiančio „Audi“.
A.Beltoise: vis dar bandau suprasti, kodėl taip nutiko„Le Mans-1“ klasės (pats galingiausias) A.McNisho vairuojamas automobilis rėžėsi į specialius amortizuojančius atitvarus ir tik per plauką neprispaudė žmonių prie betoninės sienos. Nuo stipraus smūgio automobilis pabiro į šipulius. Skeveldros ir pats rėmas tik per stebuklą nesužeidė žiūrovų ir fotografų. Pats pilotas, ištrauktas iš bolido, kurį laiką bandė susikaupti, paskui ranka davė ženklą, kad viskas gerai.
Atnaujinta 19.16 val.
„Ferrari“ vairavęs Anthony Beltoise neigė savo kaltę, jis tvirtino nebandęs blokuoti kelio greitesniam automobiliui. „Neturiu paaiškinimo, kodėl taip nutiko – tuo metu važiavau savo antrąjį ratą po sustojimo techninio aptarnavimo zonoje. Visiškai nemačiau artėjančios „Audi“. Smūgis buvo labai stiprus – gaila automobilio, tačiau svarbiausia, jog Allanui viskas gerai. Man pačiam nieko nenutiko, jaučiuosi puikiai. Ir vis dar bandau suprasti, kodėl taip nutiko“, – po incidento teigė A.Beltoise.
Tuo tarpu „Audi“ atstovas Dr.Ullrichas teigė, kad kaltas vienareikšmiškai yra A.Beltoise: „Ferrari“ tiesiog uždarė duris ir Allanas neturėjo kur trauktis. Nors Anthony sureagavo labai greitai ir netgi sugebėjo išvengti didesnio savo automobilio apgadinimo, „Audi“ išvengti susidūrimo buvo jau per vėlu.“
Atnaujinta 19.50 val.
Beveik visa antroji Le Mano lenktynių valanda praėjo bolidams važiuojant paskui saugos automobilį. „Audi“ smūgis buvo ypač stiprus – visą šį laiką trasos personalas organizavo suniokoto bolido patraukimą iš trasos, į visas puses skraidžiusių jo detalių rinkimą bei trasos barjerų bei juos juosiančių padangų atstatymą.
Pagrindinis avarijos dalyvis A.McNishas iškart po incidento buvo nuvežtas į ligoninę patikrai, tačiau jis šį smūgį išgyveno be didesnių sužeidimų. Aplink trasą vaikščioję fotografai bei kiti darbuotojai, pirminiais duomenimis, rimtesnių sužeidimų taip pat nepatyrė, o kitas valandai lenktynes sustabdžiusio incidento dalyvis A.Beltoise su „Ferrari 458 Italia“ tęsia 24 valandų varžybas.
Greičiausieji bendrosios klasės dalyviai po beveik keturių valandų lenktynių (20.50 val. Lietuvos laiku)
Komanda | Bolidas | Vairuotojas | Atsilikimas | |
1 | „Audi Sport Team Joest“ | „Audi R18 TDI“ | M.Fassleris | - |
2 | „Peugeot Sport Total“ | „Peugeot 908“ | A.Davidsonas | 1 ratas |
3 | „Audi Sport Team Joest“ | „Audi R18 TDI“ | R.Dumas | 1 ratas |
4 | „Team Peugeot Total“ | „Peugeot 908“ | S.Pagenaudas | 1 ratas |
5 | „Peugeot Sport Total“ | „Peugeot 908“ | S.Sarrazinas | 1 ratas |
6 | „Team Oreca Matmut“ | „Peugeot 908 HDI-FAP“ | L.Duvalis | 1 ratas |
7 | „Rebellion Racing“ | „Lola B10/60“ | N.Jani | 3 ratai |
8 | „Pescarolo Team“ | „Pescarolo Judd“ | J.Jousse | 3 ratai |
9 | „Rebellion Racing“ | „Lola B10/60“ | J.Boullion | 3 ratai |
10 | „Team Oreca Matmut“ | „Oreca D3-Nissan“ | D.Kraihameris | 4 ratai |
Atnaujinta 00.34 val.: dar viena kraupi „Audi“ avarija
Šįkart incidentas vėl panašus į ankstesnįjį, įvykusį tarp A.McNisho ir A.Beltoise: pirmuoju numeriu pažymėtą „Audi R18 TDI“ vairavęs M.Rockefelleris prieš pat Indianapolio posūkį pavijo lėtesnį oponentą, vėl vairavusį „Ferrari 458“ ir, pastarajam nepastebėjus greitesnio lenktynininko bei užkirtus jam kelią, bolidai šonais susidūrė.
„Audi“ akimirksniu tapo nekontroliuojamas ir didžiuliu greičiu rėžėsi į trasos atitvarus. Automobilio dalys išsilakstė kelių dešimčių metrų atstumu, o lenktynės vėl beveik valandą vyko sekant paskui saugos automobilį.
„Audi R18 TDI“ vairavęs M.Rockefelleris sužalojimų nepatyrė ir iškart po avarijos pats paliko bolidą. Incidento vietoje buvęs trasos personalas taip pat nenukentėjo.
Atnaujinta 01.00 val.: rezultatai po 9 valandų lenktynių (127 įveiktų ratų)
Komanda | Bolidas | Vairuotojas | Atsilikimas | |
1 | „Audi Sport Team Joest“ | „Audi R18 TDI“ | A.Lottereris | 127 įveikti |
2 | „Peugeot Sport Total“ | „Peugeot 908“ | M.Gene | 1 ratas |
3 | „Team Peugeot Total“ | „Peugeot 908“ | S.Bourdais | 1 ratas |
4 | „Peugeot Sport Total“ | „Peugeot 908“ | F.Montagny | 1 ratas |
5 | „Team Oreca Matmut“ | „Peugeot 908 HDI-FAP“ | N.Lapierre | 2 ratai |
6 | „Rebellion Racing“ | „Lola B10/60“ | N.Prostas | 4 ratai |
7 | „Pescarolo Team“ | „Pescarolo Judd“ | C.Tinseau | 5 ratai |
8 | „Rebellion Racing“ | „Lola B10/60“ | G.Smithas | 5 ratai |
9 | „Team Oreca Matmut“ | „Oreca D3-Nissan“ | A.Prematas | 8 ratai |
10 | „Kronos Racing“ | „Lola Aston Martin“ | M.Martinas | 8 ratai |
Atnaujinta 10.21 val.: nakties įvykiai bei įspūdingiausias lenkimas šių metų Le Mane
71 numeris lenktynėse, „Ferrari 458“, ilgą laiką buvęs savo klasės (GTE Pro) lyderių gretose, dėl lūžusio diferencialo naktį buvo priverstas palikti lenktynes. Šiuo metu GTE Pro klasėje vis dar užtikrintai pirmauja kitas „Ferrari 458“, pažymėtas 51 numeriu. Jis šiuo metu vairuojamas G.Bruni. Antroje vietoje, atsilikęs vienu ratu, žengia T.Miltneris su „Chevrolet Corvette C6 Z“, trečias – A.Farfusas su „BMW M3 GTR“.
Prieš kelias valandas įvyko turbūt vienas įspūdingiausių lenkimų per šių metų Le Mano lenktynes: 9 numeriu pažymėtą „Audi R18 TDI“ vairavęs B.Treluyer privijo tuo metu pirmavusį antruoju numeriu pažymėtą „Peugeot 908“ su S.Pagenaudu prie vairo. Jie vienas po kito lenkė lėtesnius savo oponentus, važiuodami vienos-dviejų sekundžių atstumu, tačiau privijus lėtesnį „Chevrolet Corvette“, įvyko tai, ko S.Pagenaudas turbūt tikrai nesitikėjo: „Peugeot“ pristabdžius prieš lėtesnį „Chevrolet“ prieš pat posūkį (turbūt jau užtenka įspėjimų, kad lįsti į posūkio vidų prieš lėtesnį oponentą – neverta) ir tikintis jį aplenkti po to sekusioje tiesiojoje, B.Treluyer nepasimetė. Jo pasirinkimas buvo vienas iš dviejų: arba pristabdyti kartu su „Peugeot“ ir aplenkti „Chevrolet“ tiesiojoje bei toliau vytis pirmaujantį varžovą, arba... Išvažiuoti už trasos ribų (kur būtent tame posūkyje vis dar yra asfaltas) ir taip aplenkti abu varžovus.
Kurį variantą pasirinko „Audi R18 TDI“ vairavęs B.Treluyer ir kodėl šis lenkimas yra vadinamas įspūdingiausiu šiose Le Mano lenktynėse, siūlome pasižiūrėti vaizdo medžiagoje.
Naktį, vieno sustojimo techninėje zonoje metu, iš tuo metu pirmavusio „Audi R18 TDI“ bolido galo pasipylė tamsių dūmų debesys. Nors „Audi“ vis dar pirmauja prieš „Peugeot“, negi tai reiškia rimtas paskutinio R18 TDI bolido lenktynėse technines problemas?
Atnaujinta 10.35 val.: bendrosios įskaitos lyderiai po 18 val. 30 min. lenktynių (po 264 įveiktų ratų)
Komanda | Bolidas | Vairuotojas | Atsilikimas | |
1 | „Peugeot Sport Total“ | „Peugeot 908“ | S.Pagenaudas | 264 ratas |
2 | „Team Peugeot Total“ | „Peugeot 908“ | A.Wurzas | 14, 830 sek. |
3 | „Audi Sport Team Joest“ | „Audi R18 TDI“ | A.Lottereris | 40,606 sek. |
4 | „Peugeot Sport Total“ | „Peugeot 908“ | S.Sarrazinas | 1 ratas |
5 | „Team Oreca Matmut“ | „Peugeot 908 HDI-FAP“ | L.Duvalis | 10 ratų |
6 | „Pescarolo Team“ | „Pescarolo Judd“ | J.Jousse | 11 ratų |
7 | „Rebellion Racing“ | „Lola B10/60“ | N.Prostas | 12 ratų |
8 | „Kronos Racing“ | „Lola Aston Martin“ | B.Leinders | 16 ratų |
9 | „Greaves Motorsport“ | „Zytek Nissan“ | K.Ojjeh | 19 ratų |
10 | „Signatech Nissan“ | „Oreca 03-Nissan“ | l.Ordoezas | 22 ratai |