Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Lengvesnis, tvirtesnis ir greitesnis – R4 klasės ralio automobilis

Martyno Samuičio ralio automobilis – „Mitsubishi Lancer Evolution X R4“
Karolio Šliogerio/vazz.lt nuotr. / Martyno Samuičio ralio automobilis – „Mitsubishi Lancer Evolution X R4“
Šaltinis: 15min
0
A A

Kai FIA pristatė naują S2000 ralio automobilių klasę, tikėjosi, kad jų greitis ir kaina prilygs N4 klasės ralio automobiliams. Tačiau jie buvo ženkliai greitesni ir daug brangesni. Nepaisant to, kad jų atmosferiniai varikliai nebuvo tokie galingi kaip N4 motorai su turbinomis, mažas svoris vedė juos į pergales. Taigi, FIA ralio komitetas pasiraitojo rankoves ir liberalizavo N4 klasę – padarė šiuos automobilius greitesnius.

Geresnis lenktyninis automobilis

Taip gimė R4 klasė. Lyginant su N4 , šios reikalavimai yra laisvesni. Tarkime, kai buvo leista naudoti šildomą priekinį stiklą, standartinio automobilio sunki šildymo sistema tapo nereikalinga, dauguma kėbulo dalių – variklio ir galinis dangčiai, durelės – pakeistos lengvesnėmis. Buvo leista atsisakyti tradicinio prietaisų skydo su spidometru ir tachometru – jie pakeisti elektroniniais prietaisais. Ši „dieta“ gali sutaupyti iki 100 kg, todėl parengtas automobilis sveria apie 1 300 kg.

Žvelgiant į R4 automobilį iš apačios, matome WRC ir S2000 technikoje naudojamą rėminę važiuoklę. Nors ji keliais kilogramais sunkesnė, tačiau gerokai tvirtesnė. Taip pat rėminėje važiuoklėje nėra jokių guminių jungčių, vietoj jų naudojamos standžios jungtys, suteikiančios tikslumo. Tai tikrai pastebima, ypač važiuojant asfaltu. Dar vienas svarbus pakeitimas – leidžiama didesnė galinių amortizatorių eiga. Vadinasi, važiuojant per duobes ar tramplinus automobilio ratas mažiau kybo ore ir greičiau atgauna sukibimą su keliu.

FIA R4 homologacijos parengtos dviem automobilių modeliams – „Mitsubishi Lancer Evolution X“ ir „Subaru Impreza WRX Sti“.

FIA paliko galimybę N4 technikos šeimininkams palypėti laipteliu aukštyn ir pasitobulinti automobilį iki R4 lygio. Tik vienas „bet“ – jie turės verstis be didesnės galinės pakabos eigos suteikiamų privalumų.

R4 klasės  automobilis yra panašesnis į tikrą sportinį automobilį, pagamintą pačiam gamintojui priklausančiose sportinių automobilių ruošimo bazėse. Tarkime, „Škoda Fabia S2000“.  Ir nesvarbu, kad vienas automobilis atkeliavo iš pardavimo salono ir po perdarymų atsidūrė ralyje, o kitas – gimė ralio automobiliu.

„MML Sport“ kompanija testuose nustatė, kad jų R4 klasės „Evolution X“ automobilis identiškuose greičio ruožuose yra viena sekunde kiekviename kilometre greitesnis už N4. Taigi penkių kilometrų ruože galime tikėtis penkiomis sekundėmis geresnio rezultato. Gero vairuotojo rankose toks automobilis gali lenktyniauti ir su gerokai brangesne S2000 klasės technika.

Pirmasis R4 automobilis Lietuvoje

Pirmasis R4 Lietuvos ralio scenoje – naujasis „Martin Sport“ komandos „Mitsubishi Lancer Evolution X R4“. Jo debiutas suplanuotas pirmame šio sezono etape. Juo startuos 2010 m. Lietuvos ralio N4 čempionų ekipažas – Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas.

Šio automobilio istorija prasidėjo „MML Sport“ centre Didžiojoje Britanijoje. Ten Martynas užsisakė ir automobilį, ir R4 detalių paketą. Šie siuntiniai keliavo į „Pro Racing“ dirbtuves Utenoje, kur pavirto raliui parengtu automobiliu.

Egidijaus Babelio nuotr./Halls Winter Rally lenktynių akimirka
Egidijaus Babelio nuotr./„Halls Winter Rally“ lenktynių akimirka

„Apsisprendėme gaminti ne N4 klasės automobilį, o R4, nes tai ateitis. O ir kainų skirtumas nėra didelis – pagaminti R4 kainuoja apie 20 tūkst. eurų daugiau. Bet tai naujesnius reikalavimus atitinkantis greitesnis automobilis. Sumontavome sekvencinę pavarų dėžę, kuri šiuo metu nėra leidžiama R4. Toks pakeitimas homologacijoje FIA sprendimu turėtų būti priimtas kovą. Sprendimą priėmiau, nes Lietuvos Automobilių Sporto Federacijos (LASF) sprendimu šiais metais lenktyniausime vienoje klasėje su savadarbiais automobiliais. Tai tik vienas iš daugelio keistų federacijos sprendimų“, – pasakoja Martynas.

Kadangi LASF ralio komitetas šiais metais R4 klasės neprijungė prie N4, Martynui teks lenktyniauti atviroje klasėje drauge su nestandartiniais automobiliais. Keista, nes kaimynai lenkai S2000, R4 ir N4 klasės automobiliams leidžia varžytis vienoje klasėje...

Didžiausi skirtumai nuo N4 ralio automobilio
Langai. Stiklas pakeistas lengvesne „Perspex“ medžiaga.
Durys. Pagamintos iš stiklo pluošto, 5 kg lengvesnės už standartines.
Variklio dangtis. Plieninis, tačiau smarkiai palengvintas.
Važiuoklė. Rėminė, visos jungtys standžios.
Variklis. Standartinis „Mitsubishi“ 2,0 l su turbina.
Pavarų dėžė. „Samsonas Motorsport“ gamybos šešių pavarų sekvencinė.
Saugumo įranga. FIA patvirtinti saugos lankai, sėdynės, penkių taškų saugos diržai, mechaninės agregatų apsaugos. Bagažinėje yra gesintuvas, rankinis keltuvas, atsarginis ratas, įrankių komplektas. Sumontuota variklio gesinimo įranga.

Jei „Subaru“ patinka labiau...

Gamintojo nuor./Tomi Makinen Racing parengtas Subaru Impreza WRX STi R4 ralio automobilis
Gamintojo nuor./„Tomi Makinen Racing“ parengtas „Subaru Impreza WRX STi R4“ ralio automobilis

Pamenate legendinį ralio čempioną Tommi Makineną? Jis toli nuo ralio nepabėgo – Suomijoje įkūrė „Tommi Makinen Racing“ centrą, kuriame gamina ralio automobilius, rengia sportininkus ir užsiima kitokia su raliu susijusia veikla. Šiose dirbtuvėse gaminami ir „Subaru Impreza WRC STi R4“ automobiliai. Jei norite išvysti juos gyvai, apsilankykite viename iš Suomijos, Čekijos, Vengrijos, Slovakijos ar Lenkijos čempionatų etapų.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas