Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kartingo lenktynės ir profesionalams, ir mėgėjams – „ARTkart“

„ARTKart“ 200 ratų varžybų akimirka
„ARTKart“ nuotr. / „ARTkart“ 200 ratų lenktynės
Šaltinis: 15min
0
A A

Vienos populiariausių Lietuvoje kartingų lenktynių „ARTkart“ šiais metais švenčia savo dešimtmetį. Pagrindinis šių varžybų organizatorius Tadas Vaitkevičius, pats nevengiantis sėsti prie kartingo vairo, po pirmojo etapo Plytinės kartodrome neatsisakė duoti interviu GAZAS.LT žurnalistui.

- Kaip atrodė pats pirmas „ARTkart“ varžybų etapas?

- Pirmas startas vyko Šiauliuose, kartu su Lietuvos kartingo federacijos (LKF) čempionatu. Turėjom 15 naujų kartingų.

Tuo metu kaip tik buvo Lietuvos kartingo keturiasdešimtmetis (beje, šiais metais – penktasdešimtmetis).
Pirmosiose „ARTkart“ varžybose dalyvavo 12 lenktynininkų. Tai entuziastų būrys – žmonės, kurie anksčiau rimtai užsiimdavo šiuo sportu: Andrejus Kamarovas, Artūras Skurka, Rimas Pangonis, Michele Menegeti. Turėjome ir vieną automobilių žurnalistą – Donatą Stanionį.

Tai buvo tarsi neužklasinė, klubinė laisvalaikio praleidimo forma. Tuo metu, verta pažymėti, nelabai tradiciška verslininkų laisvalaikio praleidimo forma. Po lenktynių žaisdavom futbolą, tinklinį, eidavom kaitintis į pirtį. Laimėjęs – „statydavo“. Tai buvo daugiau turnyras „saviems“.

- Ar turite „ištikimų“ lenktynininkų? Galbūt daugkartinių lenktynių nugalėtojų?

Ištikimų dalyvių turim, nuo pat pirmo sezono R.Pangonis dalyvauja su savo sūnumi. Kita sportininkų šeimynėlė – Darius Urbonavičius ir abu jo sūnūs Deividas bei Domas.

Lietuvoje etapus esame rengę praktiškai visose trasose

Tačiau kad prieš sezoną išeitų pasakyti, kas nugalės – taip dar nebuvo. Intrigos trūkumu skųstis negalime. Net likus vienam etapui dažniausiai neįmanoma įvardinti viso čempionato nugalėtojo. Bet turime etatinius lyderius – Justas Pangonis, Marius Gabrijolavičius, Irmantas Rimas, Gabrielius ir Andrejus Komarovai. Ne vienas „ARTkart“ dalyvis važiuoja ir LKF čempionate ar „Omnitel 1000 km lenktynėse“.

Taip pat turime „Light“ klasę – čia gali treniruotis ir patys mažiausieji.

- Kokiose trasose ir miestuose esate organizavę varžybas?

- Lietuvoje praktiškai visur: Vilnius, Šiauliai, Aukštadvaris, Smalininkai, Šakiai, Marijampolė. Užsienis – Kandava Latvijoje ir Minskas Baltarusijoje.

- Kaip apskritai kilo tokių lenktynių idėja?

- Idėja kilo, kai tėveliai iš vaikų varžybų važiavo namo. Pagalvojom, kodėl gi nepadarius tėvų lenktynių?

Tais laikais buvo tik Lietuvos kartingo čempionatas (LKČ) ir kelios pavienės taurės. Jokių klubinių lenktynių nebuvo, buvo tik pavieniai asmenys ir komandos, kurie rinkdavosi LKČ.

- Kaip pats vertini dabartinę situaciją kartingo sporte?

- Mano nuomone, didelis minusas yra tai, kad trūksta aukšto lygio kartodromų. Todėl daugelis renkasi sportavimą užsienyje, nes nenori veltui leisti pinigų Lietuvoje, nes net ir dalyvavimui varžybose mūsų šalyje reikia nemažai išlaidų.

Tačiau mes į pačius aukščiausius nesilygiuojame – „ARTkart“ naudojama technika yra paprastesnė, bet turinti gerą kainos ir kokybės balansą.

Skiriamasis „ARTkart“ bruožas – galimybė visiems sportuoti vienoda technika

Tai ir daro mus patrauklius – prieinamos kainos ir galimybė visiems sportuoti vienoda technika.

- Kaip praėjo pirmasis šių metų etapas?

- Trasoje visi važiavo korektiškai, kaip ir priklauso sportininkams. Gal trūko vadinamojo „kraujo“, tačiau buvo daug profesionalumo. Oras – puikus. Lenktynės visapusiškai pateisino lūkesčius.

- Ar šis sezonas bus kuo nors ypatingas, lyginant su kitais?

- Jis bus ypatingas kokybės prasme. Daugiau dėmesio skirsime pačių varžybų organizavimui, veiksmui jų metu – norime jas padaryti patrauklesnėmis žiūrovams.

- „ARTkart“ varžybose dalyvauti gali iš esmės bet kas. Gali išvardinti žingsnis po žingsnio, ko reikia norint važiuoti šiose varžybose ir kiek tai kainuoja pinigų?

- Pirma – reikia įsigyti kartingą, kuris vidutiniškai kainuoja apie 5000 Lt. Žinoma, dėvėtas. Tada reikėtų gauti LKF licenciją – žemiausio, C lygio, nacionalinę. Jos kaina – apie 50 Lt. Taip pat – apsidrausti, pereiti medicininę patikrą.

Tačiau svarbiausia – treniruotis. Tam geriausia kreiptis į komandas, kurios dalyvauja „ARTkart“ lenktynėse – jų nariai pilnai patars kaip paruošti, taisyti įsigytą techniką bei duos teorinių ir praktinių patarimų treniruotėms.

O tada lieka tik dalyvauti varžybose – to kaštai nemažai priklauso nuo vietos, kur jos vyksta.

Turime mintį vystyti ir „užlenktyninę“ veiklą – rengti ekskursijas, pasisėdėjimus pirtyse ir kitas pramogas visai šeimai. Pamažu formuojasi bendraminčių būrys.

- Pats taip pat lenktyniauji kartais – galbūt galėtum palyginti „ARTkart“ varžybas su kitomis, žvelgiant iš dalyvio pusės?

- „ARTkart“ serijoje akcentuojama gera nuotaika – sulig šachmatinės vėliavos mostu baigiasi neigiamos emocijos ir sportinis pyktis. Žinoma, taip pat galimybė visiems lenktyniauti vienoda technika.

Nors visi trasoje yra aršūs priešininkai, po lenktynių visi dalyviai tampa viena draugų kompanija. Tai – skiriamasis „ARTkart“ bruožas.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Kartingas
Parašykite atsiliepimą apie Gazas