Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lenktynininkas Karolis Jovaiša: 2022 m. sezonas buvo labai permainingas

Karolis Jovaiša – puikiai žinomas veidas ir simuliatorių, ir Lietuvos žiedinių lenktynių pasaulyje. Nors Karolis vadinamas jaunu lenktynininku, Palangos „Aurum 1006 km“ pragaro organizatoriai jį kvalifikavo kaip patyrusį ir priskyrė PRO kategorijai.

Nuo 12 metų pradėjęs savo sportininko karjerą, Karolis sėkmingai ją vysto iki šios dienos. Praeitų metų Baltijos šalių BMW 325 CUP klasės čempionas dalijosi šių metų sezono įspūdžiais bei ateinančių metų planais.

Pagrindinis 2022 metų tikslas buvo apginti čempiono titulą. Tačiau, nors paskutinės lenktynės Rygoje lietuviui buvo ganėtinai sėkmingos, surinktų taškų metinėje įskaitoje pergalę atimti iš latvio Valterio Zviedrio neužteko.

Permainingas BMW 325 CUP sezonas

„325 cup“ sezonas Karoliui buvo sunkus ir nenuspėjamas. Nuolatinė kova su technika ir greiti, pergalės ištroškę varžovai stipriai sujaukė reikalus. Dauguma komandų po žiemos grįžta pasistiprinę ir atnaujinę savo techniką – perrenka variklius, tobulina pakabos komponentus. Tuo tarpu Karolis dėl mažo biudžeto startavo su nuo praeito sezono beveik neliestu automobiliu.

Karolis trumpai prisiminė kiekvieną Baltijos šalių čempionato etapą.

Pirmajame nuo pat pirmųjų ratų jautė, kad automobilis nėra toks greitas kaip daugelio varžovų. „Lenktynių pradžioje jaučiau kad važiuoklė neveikia taip kaip turi veikti. Dėl mažo biudžeto nuo praeitų metų automobilis buvo nepaliestas, pakaba netvarkyta, variklio
pagalvės suplyšusios“, – pasakojo lenktynininkas. Tačiau net su tokiu automobiliu, Karoliui pavyko iškovoti antrąją vietą.

Antras etapas vyko Suomijoje, lenktynininkui mažai pažįstamoje Botnijos trasoje. Automobilio pakaba buvo sutvarkyta, variklio pagalvės pakeistos. Tikėtasi geriausio rezultato. Bet nuo pat pirmųjų ratų
automobilis vėl rodė kaprizus:

„Išvažiavęs į kvalifikaciją jaučiau, kad automobilis neturi galios ir nevažiuoja taip kaip turėtų važiuoti. To priežastis buvo
stringančios sklendės, tad kvalifikaciją baigiau 32 pozicijoje“, – prisiminė 2021 m. Baltijos šalių čempionas K.Jovaiša.

Komanda nenuleido rankų, rado naudotas sklendes, ir į pirmąjį įskaitinį važiavimą lenktynininkas pajudėjo su kaprizingu, bet tvarkingesniu automobiliu.

„Lenktynėse jautėsi, kad BMW tiesiosiose yra stipriai lėtesnė už
priešininkų. Tačiau pavyko finišuoti 6 pozicijoje“, – prisiminė sportininkas.

Trečiasis etapas vyko Estijoje, Pernu. Naujos sklendės padėjo atgauti greitį: „Prieš trečiąjį etapą susiėmėme: sutvarkėme automobilio pakabą, tačiau ne visai pataikėme su suvedimu. Trasai įsigumojus, vis labiau jautėsi kaip automobilio priekis pradeda slysti įvažiuojant į
posūkius“, – pasakojo sportininkas. Norimo rezultato K.Jovaišai pasiekti nepavyko. Komanda etapą baigė 3-oje pozicijoje.

Masinė BMW avarija lenktynėse Kaune

Ketvirtasis etapas vyko Kačerginėje ir buvo labai įdomus. Namų trasa, komanda nusiteikusi laimėti. „Treniruotėse jautėsi, kad važiuoju greitai ir būsime lenktynių lyderiai“, – sakė K.Jovaiša.

Po įtemptos ir labai įdomios kvalifikacijos jam pavyko pagerinti 325 CUP Nemuno žiedo rekordą, (1:20.9 min) ir atsistoti į pirmąją starto vietą.

Pirmojo važiavimo metu trasoje teisėjai kėlė labai daug geltonų vėliavų (tai reiškia, kad reikia sumažinti greitį ir gazuoti tik trasoje pasirodžius žaliai vėliavai).

„Gavos taip, kad viename rate pamačiau dvigubą geltoną, bet pristabdžiau nepakankamai. Gavau 10 s baudą. O tai reiškė, kad, norėdamas pasiekti gerą rezultatą, klysti daugiau negalėjau. Antrajame važiavime startavau tik 5-toje pozicijoje“, – pasakojo lenktynininkas.

Tačiau daugelis skaitytojų turbūt prisimena, kas nutiko, prasidėjus antroms lenktynėms. Startavęs Karolis krito per pozicijas, o trasoje teisėjai iškėlė dvigubą geltoną vėliavą, nes kažkuris lenktynininkas kludė kliūtį stabdymo zonoje.

„Pamatęs dvigubą geltoną, dėjau per stabdį, tačiau dėl įkalnės nemačiau stovinčių varžovų, pračiuožiau lyderius ir sustojau atiduoti pozicijas. Pažiūrėjęs į galinio vaizdo veidrodėlį, pamačiau, kad iš galo atvažiuojantys lenktynininkai nespėjo nusimesti greičio. Jie jau matė toliau iškeltą žalią vėliavą ir nuo kalniuko parlėkė visu tempu ir trenkėsi į stovinčius automobilius...

Daviau gazo, mažo smūgio išvengti nepavyko, tačiau spėjau pabėgti iš masinės avarijos“, – įspūdžiais dalijosi sportininkas.

Gero rezultato pasiekti nepavyko, tačiau ne vienai komandai šios lenktynės baigėsi visiškai sumaitotais automobiliais.

Penktasis etapas vyko Bikerniekų trasoje šalia Rygos. Karolis sako, kad šiame etape viską padarė šimtu procentų gerai: „Pirmąjį važiavimą baigiau trečias, o antrąjame pavyko finišuoti pirmam, tad
etapą laimėjau, tačiau taškų neužteko tapti metinės įskaitos čempionu. Likau vicečempiono pozicijoje. Bet manau, kad su ribotais finansais tai tikrai nėra blogas rezultatas“.

Patirtis 1006 km lenktynėse

Šių metų 1006 km lenktynės K.Jovaišai toli gražu ne pirmosios. Likus kiek daugiau nei savaitei iki lenktynių, Karolis gavo pasiūlymą važiuoti atstovauti „Ajus group by Esmotorsport“ komandai ir vairuoti „Porsche“.

„Su komandos vairuotojais iki lenktynių gavau padirbėti tiek
psichologiškai, tiek analizuodamas jų klaidas trasoje. Per savaitgalį visi stipriai patobulėjo“, – pasakojo lenktynininkas. Pačiam K.Jovaišai kvalifikacijoje sekėsi geriau nei gerai – lenktynininkui pavyko įvažiuoti 1:08.619 min. laiką. Būtent pirmos kartos Porsche 911 GT3 CUP niekas nėra Palangos trasoje pasiekęs geresnio rezultato.

„Kaip ir buvo tikėtasi, lenktynės buvo permainingos. Nuolatinė kova dėl pozicijų... Pavyko finišuoti 9-oje bendros įskaitos pozicijoje. Patirtis puiki, savo rezultatu esu patenkintas ir laukiu kitų metų lenktynių“, – įspūdžiais dalijosi K.Jovaiša.

Kuo virtuali realybė skiriasi nuo realybės

Karolis yra Kauno simuliatorių akademijos įkūrėjas ir savininkas. Todėl turi labai aiškią nuomonę apie treniruotes simuliatoriais.

„Didžiausias skirtumas yra tas, kad simuliatoriuje žmonės nejaučia kūno inercinių jėgų, nėra baimės jausmo. Todėl negalima važiuoti taip stabiliai ir greitai, kaip sėdint prie realaus sportinio automobilio vairo“, -
komentavo sportininkas. Taip pat Karolis pridūrė, kad automobilio fizikos, informacija iš vairo, trasos atitinka realybę ir viskas vyksta kaip tikrame sportiniame automobilyje.

Ko tikėtis 2023 m.

Kitais metais, kaip teigia Karolis, 325 CUP nevažiuos, tačiau turėtų važiuoti visą BEC (Baltijos šalių) čempionatą su „Porsche 911 GT3“.

„Žinoma, tikslas – tapti klasės čempionu. Taip pat ir Palangos „ Aurum 1006 km“ lenktynėse važiuosiu su tuo pačiu „Porsche 911 GT3“ ir kovosiu dėl TOP3 pozicijų. Pats esu ir treneris, nuo 2017 metų treniruoju įvairias komandas. Šį sezoną treniravau Baltic karting Academy Clio komandą tiek kartinguose, tiek žiedinėse lenktynėse“, – pasakojo sportininkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius