-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Lietuviai artėja link Europos geriausiųjų

Austrijos „Redbull Ring“ trasa moderni ir saugi, bet per daug savo jėgas pervertinę vairuotojai gali prisidaryti nemažai problemų. Tą įrodė abejos šeštadienį vykusios treniruotės. Abi 90 minučių trukmės sesijos buvo pažymėtos smarkiomis avarijomis.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Algirdo Venskaus nuotr.

Pirmojoje treniruotėje „pasižymėjo“ Dainiaus Matijošaičio ir visos „SVK by Speed Factory“ komandos tiesioginiai LMP3 klasės konkurentai. Italų „Villorba Corse“ komanda. Antrajame posūkyje automobilis smarkiai rėžėsi į atitvarus.

Automobilis atrodė nekaip – suniokotas visas galas, pažeista važiuoklė, bet gale įtaisyta greičių dėžė liko sveika ir inžinieriai netruko išspręsti problemų. Italams teko skolintis galinį anglies pluošto sparną iš lietuvių, nes rinkoje vis dar trūksta „Ginetta“ automobilių atsarginių dalių.

Algirdo Venskaus nuotr./Varžybų akimirka
Algirdo Venskaus nuotr./Varžybų akimirka

„Mes čia drąsiai pasielgėme, nes negali žinoti, gal jau pirmajame rate mums patiems prireiks tos detalės. Reikės eiti ir prašyti, kad grąžintų. Bet toks yra automobilių sportas – turi padėti vieni kitiems“, – kalbėjo komandos vadovas Dalius Steponavičius.

Italų avarija gerokai sutrumpino pirmąją treniruotę, o kitą teko visai nutraukti. Ispanų „Ibanez Racing“ komandos LMP2 „Oreca“ patyrė avariją pirmajame trasos posūkyje.

VIDEO: Varžybos „RedBull Ring“ trasoje

Per abi sesijas „SVK by Speed Factory“ komandos pilotai D.Matijošaitis, Jesus Fuster ir Konstantinas Calko bendrai nuvažiavo 72 ratus „Redbull Ring“ trasoje. Tai daugiau nei 330 kilometrų. Pirmosios treniruotės metu komanda pademonstravo antrą geriausią laiką klasėje. Nuo gamyklinę „Ginetta-LMT“ pilotavusio daugkartinio olimpinio čempiono Chriso Hoyaus atsiliko tik 0,09 sekundės.

Algirdo Venskaus nuotr./Varžybų akimirka
Algirdo Venskaus nuotr./Varžybų akimirka

Le Mano serijoje devynios šimtosios reiškia daug. Čia mastai, greičiai ir biudžetai didesni nei Lietuvoje galima įsivaizduoti. Keturias valandas bolidai gainiojami be gailesčio. Praėjusiame etape Imoloje D.Matijošaičiui teko finišuoti praktiškai be stabdžių. Šiandien nuo tokio likimo bandoma apsisaugoti aukojant brangias šimtąsias ir tūkstantąsias sekundes dalis stabdant.

„Turime tokių mažų techninių smulkmenų. Nelaiko važiuoklės guoliai. Neaišku kodėl. Stabdžių kaladėlės taip pat dyla daugiau nei turėtų. Italijoje pasimokėme ir pakeisime stabdžių kaladėles į silpnesnes – ne tokias efektyvias, bet ilgiau „grojančias“. Aišku, tik varžybos parodys kiek mes padarėme namų darbų“, – pasakojo lenktynininkas.

Le Mano serija tai nauji horizontai Lietuvos automobilių sportui. Prasidėjus sezonui visi komandos nariai turėjo šiokį tokį šoką gilindamiesi į reglamentą, reikalavimus, atidumą detalėms. Komandas šioje serijoje turi aviacijos ir inžinerijos pramonės atstovai, tad darbo kultūra čia pačio aukščiausio lygio. Iki jo pasistiebti reikia ne vienam.

„Tai trečios varžybos, trečia trasa ir, galima sakyti, trečia mašina. Dabar turime ją kiek kitokią, patobulintą. Nei aš, nei Jesusas nebuvo lenktyniavę šioje trasoje, bet laikai rodo, kad ne tiek ir daug esame nutolę nuo klasės lyderių. Pagaliau mūsų komanda baigia perprasti automobilį“, – sakė D.Matijošaitis.

Trečiasis „European Le Mans Series“ etapas startavo 14.30 val. Lietuvos laiku.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius