-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvoje po 40 metų pertraukos statomas naujas kartodromas

Pusiaukelėje tarp Vilniaus ir Kauno, netoli Elektrėnų, 4 hektarų žemės sklype jau keletą mėnesių darbuojasi ekskavatoriai ir kita sunkioji technika. Jų tikslas paprastas – iki rugpjūčio mėnesio baigti pirmąją nepriklausomos Lietuvos laikotarpiu statomą kartingo trasą.

Trasą valdančios įmonės vadovas Vytautas Leščiausias netrukus pataisė faktą – naujo kartodromo statybų Lietuvoje nebuvo jau daugiau nei keturis dešimtmečius. Kodėl buvo nuspręsta investuoti pinigus į tokį objektą?

Prisidėjo ir ES

V.Leščiauskas neslėpė, kad pats yra didžiulis kartingo entuziastas ir tai buvusi pagrindinė paskata imtis tokio verslo. Jo teigimu, investicijos nebuvo didelės – trasai įrengti prireiks 700 tūkst. eurų, iš kurių 200 tūkst. skyrė Europos Sąjunga. Likusi dalis – asmeninės lėšos ir paskola.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Vytautas Leščiauskas
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Vytautas Leščiauskas

Vyras neslėpė, kad idėją apie nuosavą kartodromą turi beveik dešimtmetį: pirmą kartą tokia mintis į galvą atėjo 2007-aisiais. Tuomet jis pradėjo projektuoti trasą bei ieškoti žemės sklypo ir, jo teigimu, gerai, kad sklypo tuomet nerado – netrukus atėjusi krizė greičiausiai būtų privertusi užsidaryti.

„Šiam projektui jau beveik 10 metų, tai turėjau laiko. Trasos konfigūraciją kūriau pats, o techninį projektą parengė jau savo srities specialistai. Labai daug valandų yra skirta žiūrėjimui tiesiog į popierių, į konfigūraciją ir jos tobulinimą“, – atviravo vyras.

Kartodromas bus įsikūręs strateginėje vietoje tarp Vilniaus ir Kauno, Strošiūnų gyvenvietėje – per pusvalandį jį gali pasiekti milijonas žmonių.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Naujai statomas kartodromas
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Naujai statomas kartodromas

Pirmas kartodromas po 40 metų

„Ankstesnis kartodromas taip seniai atsirado ne be reikalo – nėra taip paprasta juos statyti. Naujasis bus moderniausias kartodromas Lietuvoje ir pirmasis, turintis žymius reljefo pokyčius“, – kalbėjo verslininkas.

Pasak jo, dirbtinai suformuotas kalnas jau tampa vizitine trasos kortele – jis įtakos trijų posūkių įveikimą ir bus dar nematytas dalykas šalyje. 

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Naujai statomas kartodromas
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Naujai statomas kartodromas

Iš viso trasoje – daugiau nei 10 posūkių, o jos ilgis – 900 metrų. Saugumo zonos trasoje išdėstytos taip, kad ją galima naudoti važiuojant į abi puses – tiek prieš, tiek pagal laikrodžio rodyklę. 

Pasak V.Leščiausko, 2016 arba 2017 metais planuojama plėtra: trasa pailgės iki 1200 metrų, o vienu metu bus galima važiuoti dviem skirtingomis trasomis, kurių ilgis bus po 600 m. Kartų trasa turės daug galimybių būti modifikuojama – numatyta, kad joje bus įmanoma daugiau nei 10 konfigūracijų.

„Tikėtina, kad toks konfigūracijų kiekis ilgai nenusibos. Juolab kad trasos plotis yra 8 metrai, o jos tiesiosios yra tokio paties pločio. Kituose kartodromuose jų plotis neretai siekia 10 metrų, tad pas mus gali atrodyti, jog pirmieji posūkiai po tiesiųjų yra kiek aštresni“, – pasakojo V.Leščiauskas.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Naujai statomas kartodromas
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Naujai statomas kartodromas

Automobiliams – ne

Kartodromo savininkas neslėpė, kad ši trasa automobiliams neskirta, tačiau jis planuoja leisti ja važinėtis motociklams ir motoroleriams – panašaus į kartus svorio transporto priemonėms.

„Šių transporto priemonių varžyboms yra įgyvendinti ir saugumo reikalavimai. Automobilių nebus, nes trasa negali tikti viskam – tai, kas tinka kartams, dažnai netinka automobiliams, ir atvirkščiai“, – aiškino V.Leščiauskas.

Pašnekovas atskleidė, kad kartodrome egzistuos sistema, skatinanti trasą įveikti greičiau. Bus galima nuomotis keturių tipų suaugusiems skirtus kartus, kurių galia – nuo 9 iki 30 AG. Nuo silpnesnio prie galingesnio pereiti bus galima tik pasiekus atitinkamą greičio normatyvą.

Motyvacija gerinti rato įveikimo laiką nemenka – patys galingiausi yra sportiniai ROK, „Rotax“ bei DD2 klasės kartai, kuriais pasivažinėti galimybės nėra niekur kitur Lietuvoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius