Dabar populiaru
Publikuota: 2018 rugpjūčio 22d. 18:21

Lietuvos automobilių kroso bendruomenės diagnozė: nesusikalbėjimas ir abejingumas savo pačių saugumui

Krosas/nuotr. Vytautas Pilkauskas
Krosas/nuotr. Vytautas Pilkauskas

Žmogui, kurio didžioji gyvenimo aistra yra technika – automobiliai – lenktynės – kelionės, epitetas „benzingalvis“ yra komplimentas. Kaip kad tobulai grojančiam muzikantui „maestro“, o dieviško skanumo patiekalus gaminančiam virėjui kreipinys „šefe“ (pranc. Chef de Cuisine). Taip yra visame civilizuotame pasaulyje. Deja, Lietuvoje daug kas kitaip, rašoma pranešime.

Mūsiškės automobilių kroso bendruomenės aktyvistai, perskaitę LASF vadovų samprotavimus apie tai, kas trukdo šiai lenktynių disciplinai progresuoti, pratrūko išskirtinai keista reakcija. Jiems „benzingalvis“ pasirodė įžeidus, tarsi „gaidys“ nusikalstamo pasaulio leksikone. Bene daugiausiai automobilių kroso bei ralio kroso labui Lietuvoje nuveikusio ir seno sąvartyno vietoje europinio lygio trasą už savus pinigus įrengusio Kazimiero Gudžiūno pastabos dėl požiūrio į technikos priežiūrą ir saugumą – žeminančios.

Krosas/nuotr. Vytautas Pilkauskas
Krosas/nuotr. Vytautas Pilkauskas

„Reikia pripažinti, kad toks komentarų turinys gerokai nustebino, nes mes labai aiškiai kalbėjom apie konkrečias problemas, susijusias su galimybėmis populiarinti autokrosą, sudominti šiuo čempionatu verslo pasaulį ir padėti talentingiausiems lenktynininkams siekti pergalių aukštesnio rango varžybose. Kad tai įmanoma sėkmingai padaryti Lietuvoje turime ne vieną ir ne du pavyzdžius. Tačiau bet kokiu atveju reikia suprasti vieną svarbų dalyką: LASF yra FIA atstovė Lietuvoje ir privalo siekti, kad visos oficialios lenktynės vyktų pagal FIA taisykles.

Jei automobilių sporto varžybose norima elgtis savaip – ko niekas negali drausti – tačiau tokių renginių negalima vadinti lenktynėmis. LASF licencijas turintys pilotai jose negalėtų dalyvauti“, – po socialiniuose tinkluose kilusio šurmulio pastebėjo Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas.

Savo ruožtu „C lygos“ kroso varžybose dalyvaujančių sportininkų nemalonę dėl sunkiai paaiškinamų priežasčių užsitraukęs Vilkyčių trasos vadovas K. Gudžiūnas atkreipė dėmesį į dar vieną keistenybę.

„Prieš porą metų LASF vadovai patys ėmėsi žygių siekdami padėti vadinamajai „C lygai“ legalizuotis. Sumanymas buvo toks – padėti pradedantiesiems sportininkams „prisijaukinti“ automobilių krosą, perprasti svarbiausius technikos reglamentus ir taisykles vairuojantiems. Todėl galima teigti, jog čia panašu į tos į Lietuvos kroso čempionato ar Lietuvos kroso pirmenybes, tik keliami mažesni reikalavimai. Nemažai vyrų važiuoja visose lenktynių serijose. Tačiau panašu, kad daliai „C lygos“ entuziastų bet kokios taisyklės yra nepriimtinos, o oficialaus čempionato sportininkų pasirodymą pradedantiesiems skirtuose renginiuose jie laiko savo pripažinimu“, – samprotauja K.Gudžiūnas.

Krosas/nuotr. Vytautas Pilkauskas
Krosas/nuotr. Vytautas Pilkauskas

Visgi svarbiausias dalykas, dėl kurio būgštauja LASF vadovai – saugumas.

„Kad ir kaip drastiškai skambėtų, iš tiesų visos FIA taisyklės parašytos krauju, o nuolat griežtinami reikalavimai susiję su bandymais užbėgti nelaimėms už akių. Prieš mano akis įvyko bene didžiausia tragedija Baltijos šalių automobilių sporto istorijoje, kai 1999–aisiais Latvijos autokroso čempionato lenktynėse Madonos rajone po starto, du D1 klasės automobiliai susistumdė ir nevaldomi nuskriejo į žiūrovų minią. Tąkart žuvo 8 žmonės, o įvairias traumas patyrė dar 41. Galima visas varžybas organizuoti paprastai ir be jokios pompastikos, bet užtikrinti saugumą būtina“, – pabrėžia K.Gudžiūnas.

Vienas labiausiai patyrusių ir tituluočiausių Lietuvos kroso meistrų, LASF Techninių reikalavimų komiteto narys Arvydas Galinis, stebėdamas netikėtai emocingą diskusiją patvirtino, kad nepaisant maksimaliai supaprastintų „C lygos“ techninių reikalavimų, didesnė pusė „kovinių“ automobilių jų neatitinka.

„Mane į daugelį „C lygos“ varžybų kviečia padirbėti techniniu komisaru. Teoriškai tai turėtų būti pakankamai nesunki užduotis, nes 1600 ir 2000 klasių automobiliai nuo standartinių iš esmės gali skirtis tik tuo, kad juose sumontuoti saugos lankai, sportinės sėdynės ir saugos diržai. Deja, daugeliu atvejų tai ką matau stipriai glumina. Susidaro įspūdis, kad sportuoti susiruošę žmonės tiesiog neskaito techninių reikalavimų, o jei ir skaito, tai arba nesupranta kas ten rašoma, arba vis vien viską daro savaip“, – pasakojo A.Galinis.

Beje, LASF Techninių reikalavimų komiteto narys prisipažino, kad dažnai prieš „C lygos“ kovų startą spėjama patikrinti tik pačius svarbiausius su saugumu susijusius dalykus ir tai, ar lenktynininkai teisingai prisisegė diržus. Standartinių automobilių modifikavimas, iškraipantis sąžiningos sportinės kovos principus, nors ir fiksuojamas teisėjų, daugeliu atvejų lieka tinkamai neįvertintas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Afganistano dilema: ką daryti su vaikais savižudžiais sprogdintojais?

15min tyrimas: slaptąjį premjero patarėją lydi milijoninė sėkmė

Aktualu

Psichiatras L.Slušnys apie kirčiavimo mokytoją: „Vaikai dar bando suktis, o aš prisysiočiau į kelnes“

Aktualu

Ketvirtadienio vandentiekio avarijos Vilniuje padariniai pašalinti: atnaujinamas eismas

15min iš Dakaro Gazas

Dakaro dienoraštis Nr. 12. Ar galima priaugti svorio valgant bivake

Gyvenimas

Vika apie asmenines patirtis: „Mes visi labai orientuoti į save. Gal dėl to ir sergame depresijomis“

Vardai

Nesklandumai „X Faktoriuje“: vienai balsingiausių šou dalyvių pasirodymo metu sugedo mikrofonas

Gyvenimas

Gydūnas Rimantas „praregėjo“ netekęs akies: prieš kokį 1000 metų mane būtų sudeginę ant laužo

Aktualu

Nepalo tradicija, žudanti moteris

Vitaminai sielai. Viktorija Macijauskienė apie motinystę, moteriškumą ir santykius su vyru

24sek

Š.Jasikevičius: „Kai kurie žalgiriečiai šiandien nebūtų verti net už dublerius žaisti“

Verslas

Sekmadienį Lietuvoje sutriko „Revolut“ veikla

Neišsiųsti CV Kultūra

Gytis Ambrazevičius: apie dainų pavadinimus, kūrybą ir amoniaką

Vardai

Vitalijus Cololo šoko į ledinę eketę: 22 kg numetęs humoristas parodė ir naujas kūno formas

Aktualu

S.Skvernelis sutinka – paskelbimas apie konservatorių sąsajas su Kremliumi galėjo būti klaida

Aktualu

Šakočių kepėja iš Kaišiadorių rajono neatsigina kvietimų demonstruoti savo sugebėjimus

Sportas

L.Messi pratęsė įvarčių, „Barcelona“ – pergalių seriją

Aktualu

Žiežmarių gimnazijos mokytojos tonas kirčiavimo pamokoje verčia gūžtis: mokyklos vadovybė ėmėsi veiksmų

24sek

Per plauką nuo sensacijos: „Nevėžio“ tritaškiai vos nepaskandino „Žalgirio“

Mokslas.IT

Dangaus stebėtojai laukia „kruvinojo mėnulio“ pasirodymo

Vardai

Ineta ir Ąžuolas Žvaguliai iš prieglaudos pasiėmė šuniuką: „Kiekvieni namai turi turėti gyvūną“

Vardai

Darjušas ir Edita Lavrinovičiai – apie staiga įsiplieskusią meilę, piršlybas ir didesnės šeimos norą

Gazas

Reidas Kaune: įkliuvo „Žalgirio“ pergalę kelias dienas šventęs „Taxify“ vairuotojas

Sportas

„Napoli“ penktą kartą iš eilės įveikė „Lazio“ klubą

Savaitės Lietuvos įvykiai – 15min fotografų kadruose (2019 m. sausio 14-20 d.)

Naujienos

Aktualu

Afganistano dilema: ką daryti su vaikais savižudžiais sprogdintojais?

15min tyrimas: slaptąjį premjero patarėją lydi milijoninė sėkmė

Aktualu

Psichiatras L.Slušnys apie kirčiavimo mokytoją: „Vaikai dar bando suktis, o aš prisysiočiau į kelnes“

Aktualu

Ketvirtadienio vandentiekio avarijos Vilniuje padariniai pašalinti: atnaujinamas eismas

15min iš Dakaro Gazas

Dakaro dienoraštis Nr. 12. Ar galima priaugti svorio valgant bivake

Gyvenimas

Vika apie asmenines patirtis: „Mes visi labai orientuoti į save. Gal dėl to ir sergame depresijomis“

Vardai

Nesklandumai „X Faktoriuje“: vienai balsingiausių šou dalyvių pasirodymo metu sugedo mikrofonas

Gyvenimas

Gydūnas Rimantas „praregėjo“ netekęs akies: prieš kokį 1000 metų mane būtų sudeginę ant laužo

Aktualu

Nepalo tradicija, žudanti moteris

Vitaminai sielai. Viktorija Macijauskienė apie motinystę, moteriškumą ir santykius su vyru

24sek

Š.Jasikevičius: „Kai kurie žalgiriečiai šiandien nebūtų verti net už dublerius žaisti“

Verslas

Sekmadienį Lietuvoje sutriko „Revolut“ veikla

Neišsiųsti CV Kultūra

Gytis Ambrazevičius: apie dainų pavadinimus, kūrybą ir amoniaką

Vardai

Vitalijus Cololo šoko į ledinę eketę: 22 kg numetęs humoristas parodė ir naujas kūno formas

Aktualu

S.Skvernelis sutinka – paskelbimas apie konservatorių sąsajas su Kremliumi galėjo būti klaida

Aktualu

Šakočių kepėja iš Kaišiadorių rajono neatsigina kvietimų demonstruoti savo sugebėjimus

Sportas

L.Messi pratęsė įvarčių, „Barcelona“ – pergalių seriją

Aktualu

Žiežmarių gimnazijos mokytojos tonas kirčiavimo pamokoje verčia gūžtis: mokyklos vadovybė ėmėsi veiksmų

24sek

Per plauką nuo sensacijos: „Nevėžio“ tritaškiai vos nepaskandino „Žalgirio“

Mokslas.IT

Dangaus stebėtojai laukia „kruvinojo mėnulio“ pasirodymo

Vardai

Ineta ir Ąžuolas Žvaguliai iš prieglaudos pasiėmė šuniuką: „Kiekvieni namai turi turėti gyvūną“

Vardai

Darjušas ir Edita Lavrinovičiai – apie staiga įsiplieskusią meilę, piršlybas ir didesnės šeimos norą

Gazas

Reidas Kaune: įkliuvo „Žalgirio“ pergalę kelias dienas šventęs „Taxify“ vairuotojas

Sportas

„Napoli“ penktą kartą iš eilės įveikė „Lazio“ klubą

Savaitės Lietuvos įvykiai – 15min fotografų kadruose (2019 m. sausio 14-20 d.)

Vardai

Gera keliauti kartu

Praktiški patarimai

Video

10:56
04:13
03:15

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie Gazas