-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos automobilių kroso sezono starte – nenuspėjama kova ir kvapą gniaužiantys finalai

Praėjusį sekmadienį Šakių rajone esančioje Pavilkijo autokroso trasoje surengtas pirmasis Lietuvos automobilių kroso A ir B lygos čempionatų etapas. Įžanginėse šių metų lenktynėse savo jėgas išmėgino beveik šešios dešimtys lenktynininkų. Tokia gausi dalyvių rikiuotė pateisino žiūrovų lūkesčius, mat trasoje visą dieną buvo apstu veiksmo ir aštrių momentų.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Organizatorių nuotr.

Pirmasis sezono etapas – visuomet intriguojantis, kadangi dalyvių sąrašuose galima buvo rasti tiek jau gerai pažįstamus pilotus, tiek po pertraukos sugrįžtančius senbuvius ar apskritai naujokus.

Negalima nepastebėti ir besikeičiančio pačių dalyvių požiūrio į techniką. Jei anksčiau lenktynininkai daugiau dėmesio kreipdavo į automobilių agregatų paruošimą ir kiek mažiau pastangų įdėdavo ruošiant automobilio išvaizdą, tai šiemet situacija pasikeitė. Daugumos dalyvių automobiliai dar kvepėjo dažais, akį traukė įvairūs grafikos ir dizaino sprendimai. Juk ne veltui sakoma, kad gražios mašinos važiuoja greičiau.

Po chronometruojamų treniruočių ir oficialaus varžybų atidarymo parado dalyviai stojo į kovą dėl pozicijų. Tradiciškai čia jiems reikėjo įveikti tris kvalifikacinius važiavimus, o galiausiai varžybų kulminacija tapo finalinis važiavimas. Beje, išvakarėse gausiai kritęs lietus varžybų dieną liovėsi, o tai leido dalyviams turėti idealias trasos sąlygas.

Pavilkijo trasoje pirmieji savo pasirodymą pradėjo „Mini Buggy“ klasės dalyviai. Jų čia susirinko šeši. Kaip ir buvo galima tikėtis, aršiausia kova čia užvirė tarp favoritais laikytų Ąžuolo Dungveckio ir Kristupo Pilipavičiaus. Pastarieji su kiekvienu važiavimu vis keisdavosi lyderio vaidmenimis. Itin dramatiškas buvo finalinis važiavimas.

Jame iš pradžių lyderiavo Ąžuolas Dungveckis, bet praktiškai vienintele jo klaida pasinaudojo Kristupas Pilipavičius. Vėliau Ąžuolas dar bandė atlikti lenkimą, tačiau Kristupo gynyba buvo nepralaužiama ir pastarasis iškovojo pirmąją savo pergalę šiemet. Ąžuolui teko pripažinti varžovo pranašumą ir žengti ant antrosios vietos laiptelio. Trečiąją poziciją iškovojo Patrikas Dungveckis.

Klasė „Junior 1000“ šiemet buvo pavadinta „Yaris Cup“, tačiau savo esmės dėl to neprarado. Čia varžytis susibūrė taip pat nepilnamečiai sportininkai, kurie kovojo kėbuliniais automobiliais. Šįkart varžybose pasirodė keturi šios klasės dalyviai. Pakankamai didele sensacija tapo Matas Rimkus su „Toyota Yaris“. Jis be didesnio pasipriešinimo laimėjo absoliučiai visus važiavimus. Antrąją vietą iškovojo Ignas Pertreikis, o trečias finišavo Kernius Šulinskas. Beje, pastarasis keletą kartų įsivėlė į incidentus su dar viena šios klasės naujoke iš Latvijos Katrina Kleščevska, kuri jau nuo pirmųjų važiavimų bandė atitvarų tvirtumą ir savo automobilio kantrybę.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

„Super1600“ klasę praktiškai būtų galima vadinti „Civic Cup“ klase, mat iš aštuonių šios klasės dalyvių tik vienintelis Vytautas Tumasas sėdo į „Opel Corsa“. Visi kiti oponentai vairavo vienos ar kitos kartos „Civic“ modelius. Finale po itin atkaklios kovos nugalėtojo taurę ir didžiausią taškų skaičių iškovojo Karolis Petreikis, už savęs palikęs visą dieną lyderių gretose važiavusį Mantą Laskovą. Trečiąją vietą išplėšti pavyko svečiui iš Latvijos Daviui Ūdriui.

Pati gausiausia šįkart buvo klasė „Super2000“. Čia buvo registruota 11 dalyvių, tad visa rikiuotė buvo padalinta į du pogrupius, o galiausiai greičiausiųjų dešimtukas susitiko finaliniame važiavime. Visą dieną čia netrūko veiksmo, tačiau finalinis šios klasės važiavimas buvo tarsi įtempto siužeto trileris, kuris baigėsi tuo, jog finišą pasiekė tik keturi dalyviai. Vieni sustojo dėl technikos gedimų, kiti dėl incidentų. Didžiausią triuką atliko Laurynas Paulauskas. Sportininkas pabandė į Pavilkijo trasos nuokalnę nusileisti „pilnu gazu“, tačiau jo automobilis keletą kartų virto. Pilotas iš savo „Civic“ išlipo pats, bet automobilio kėbulas buvo smarkiai suniokotas. Nugalėtoju šioje klasėje tapo Mindaugas Kanapackis, išvengęs didesnių susidūrimų su oponentais. Arnas Kanapeckas iškovojo antrąją poziciją, o ant trečiosios vietos laiptelio žengė Povilas Vaškevičius iš Vilkaviškio.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

Klasė „SuperCars“ subūrė aštuonis dalyvius, tad čia žiūrovai taip pat neturėjo kada nuobodžiauti. Šimtais arklio galių alsuojantys automobiliai kiekviename važiavime kūrė pačias gražiausias autokroso akimirkas. Nugalėtoju čia tapo Audrius Stanis, kuris lenktyniavo „Volkswagen Polo“ automobiliu. Įdomu tai, kad šią trasą pilotas pirmą sykį išbandė tik praėjusiais metais. Antras finišo liniją pasiekė atmosferinį „golfą“ vairavęs Paulius Šniukas. Itin atkakli kova virė dėl trečiosios vietos ir nugalėtojas čia paaiškėjo tik paskutiniuose metruose. Nors trečias į finišą skriejo Domas Meilus su „Subaru“, tačiau jam iš paskos važiavęs kitas „Subaru“ pilotas Jonas Ramanauskas atliko ėjimą „va bank“. Prieš pat šachmatinę vėliavą jis kyštelėjo savo automobilio buferį į priekį bei išplėšė trečią poziciją.

Bene labiausiai intriguojančiai atrodė klasės „Buggy1600“ dalyvių sąrašas, kadangi čia buvo galima išvysti, senbuvius, po pertraukos sugrįžusius autokroso vilkus, techniką atsinaujinusius ankstesnių metų favoritus. Nugalėtoju čia tapo Andrius Lugauskas, kuris finale parodė neįtikėtiną tempą važiuodamas nulaužtu priekiniu ratu. Su tokiu pakabos gedimu jis sugebėjo ne tik pasiekti finišą, bet ir tą padaryti lyderio pozicijoje. Tokį Andriaus Lugausko pasirodymą publika apdovanojo gausiomis ovacijomis ir aplodismentais. Be to, Andriui Lugauskui įteiktas ir papildomas prizas – trasos įkūrėjui Romualdui Barkauskui atminti skirta statulėlė, kuri buvo skirta absoliučiai greičiausiam varžybų dalyviui. Būtent tokiu ir tapo finale tikrą dramą sukūręs Andrius Lugauskas. Antrąją vietą iškovojo po dviejų metų pertraukos į naują bagį sėdęs, tačiau savo vertę įrodęs Tomas Zavarskis, o trečiosios vietos taurė įteikta šios klasės veteranui Sauliui Žundai.

Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka
Organizatorių nuotr./Varžybų akimirka

B lygos čempionato klasėje „1600“ startavo šeši sportininkai ir čia nugalėtojo vardą iškovojo iš „Junior 1000“ klasės atėjęs ir lietuviams puikiai pažįstamas varžovas iš Latvijos Dainis Zemnieks. Antrąją poziciją iškovojo vienintelė šioje klasėje lenktyniavusi dama Indrė Zatorskytė, o ant trečiosios vietos laiptelio žengė Liutauras Mockus. Klasėje „2000“ nugalėtojo vardą ir didžiausią taškų skaičių iškovojo Gytis Šatkauskas, už savęs palikęs antrąją vietą laimėjusį Edviną Jevgrafovą bei trečiosios vietos prizininką Deividą Kusą.

Komandinėje A lygos čempionato įskaitoje nugalėtojais tapo „Emsport“ komandos nariai. Antrąją vietą laimėjo „Smart Motorsport“ ekipa, o trečioje vietoje pasirodymą baigė „Ekroso“ rinktinė. Pastaroji tapo nugalėtoja B lygos čempionato komandų rikiuotėje, kur už savęs paliko atitinkamai „Tornada Racing“ ir „Biržų ASK“ komandas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius