-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos „Street Race“ čempionatas prasidės Alytuje

Balandžio 6 d. Alytuje startuos Lietuvos automobilių „Street race“ čempionatas. I etapą „Alytus street race 2019“ organizuojanti komanda „Marimotors racing“ vos per penkias dienas sulaukė daugiau nei 120 dalyvių paraiškų, stoti prie starto linijos ruošiasi beveik visi praėjusių metų čempionai bei prizininkai klasėse.
Lietuvos „Street Race“ čempionatas
Lietuvos „Street Race“ čempionatas / Street race organizatorių nuotr.
Temos: 2 Alytus Autosportas

„Sreet race“ čempionatas. Kas tai?

Žodžių junginys „Street race“ (angl. – gatvės lenktynės) atsirado ne šiaip sau. Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) Kitų sporto šakų komiteto iniciatyva, nuo 2019 metų jis pakeitė greituminio slalomo sąvoką. Čempionatas bus vykdomas pagal griežtus LASF varžybų ir techninius reglamentus, todėl Lietuvos „Street race“ čempionatą tapatinti su kokiomis nors nelegaliomis gatvių lenktynėmis ir nevaldomais procesais – tikrai nederėtų.

Koks šio ėjimo tikslas, kalbamės su Silverijumi Lapėnu, LASF Kitų sporto šakų komiteto pirmininku.

– Silverijau, prieš aptariant pasikeitusį greituminio slalomo čempionato pavadinimą ir jo atsiradimo priežastis, pasikalbėkime apie šią discipliną bendrai. Akivaizdu, kad per pastaruosius 2-3 metus tiek LASF, tiek sportininkų, tiek organizatorių požiūris į šią sporto šaką keitėsi labai greitai ir, kol kas, tik į gerąją pusę. Kaip manote, kas paskatino šias permainas?

S.L.: Atsakyti į šį klausimą nėra lengva. Tačiau svarbiausi faktoriai yra keli: konstruktyvus komiteto bendravimas su sportininkais, jų įtraukimas į veiklą bei abipusis noras išgirsti opiausias problemas. Dirbame kartu ir stengiamės, kad varžybų taisyklės, reglamentai ar techniniai reikalavimai būtų apsvarstyti iš praktinės ir teorinės pusės, o priimti sprendimai kiek įmanoma taptų naudingi ir lenktyniaujantiems, ir varžybas organizuojantiems.

Organizatorius taip pat paminėjau ne veltui. Šioje sporto šakoje varžybų verslą padaryti sunku. Žinau, kad daugelis jų lenktynes organizuoja vedami noro kažką keisti, renginį norėdami padaryti kuo patrauklesniu dalyviams, žiūrovams, rėmėjams. Prie čempionato renginių dirba daug jaunų, iniciatyvių žmonių, kurie taip pat įnešė šviežio oro į „Street race“ čempionatą.

Trečias, ne mažiau svarbus faktorius – informacijos sklaida. Tiek visas „Street race“ judėjimas, tiek klubai, organizatoriai ar net pavieniai sportininkai supranta kaip tai yra svarbu, todėl manau, kad išaugęs viešumas taip pat labai stipriai įtakojo „Street race“ čempionato populiarumo kreivės kilimą aukštyn.

– Ne kartą yra girdėta nuomonė, jog svarbiausias kelių pastarųjų metų pasikeitimas – pernai dienos šviesą išvydę, gerai sustyguoti, vietos interpretacijoms nepaliekantys techniniai reikalavimai. Kiek tiesos šiuose žodžiuose?

S.L.: Šioje vietoje milžinišką darbą atliko Egidijus Janavičius, LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas. Svarbiausia kas buvo padaryta – suvienodinta SGC klasių technikos paruošimo tvarka tiek „Street race“, tiek „Mini ralio“, tiek „Slalomo“ čempionatų varžyboms. T.y. – dabar tuo pačiu automobiliu sportininkas gali startuoti viuose išvardintuose čempionatuose nesibaimindamas, kad kažkokie techniniai sprendimai neatitiks, kas buvo anksčiau ir tai buvo nelabai logiška (visi žinojome, kad tie patys dalyviai važiuoja ir ten, ir ten). Tokiu būdu, ko gero, padidėjo tinkamai paruoštų automobilių skaičius šalyje bei gerokai pailgėjo dalyvių sąrašai varžybose.

– O kaip keitėsi viena svarbiausių dedamųjų – trasos? Akivaizdu, kad organizatoriai varžybas pradėjo „tempti“ miestų link. Juk neveltui anksčiau greituminiu slalomu vadinta automobilių sporto šaka šiemet pavadinimą pakeitė į „Street race“?

S.L.: Čia yra kelios nuomonės. Viena dalis sportininkų nori greitų trasų. Tokių kaip „Nemuno žiedas“, arba Kazlų rūdos karinis aerodromas. Kitiems – tinka ir miestų gatvės bei jų atmosfera, jie jaučiasi gerai kiek lėtesnėse, bet pavojingose trasose (juk miestuose gausu kelio bortų, atitvarų, stulpų, pastatų ir pan.). Tačiau žinau ir varžybų organizatorių realijas. Didelės, ilgos ir greitos trasos reiklauja nemažai lėšų, todėl ruožai miestuose tapo gera alternatyva.

Šiemet 4 iš 6 kalendoriuje numatytų etapų vyks Alytaus, Varėnos, Kėdainių ir Druskininkų gatvėse, todėl gyvenimas pats padiktavo įvykių seką. Čempionato pavadinimo pakeitimas iš greituminio slalomo į „Street race“ – įvyko organiškai, atsižvelgiant į tai, kokia linkme eina ši sporto šaka.

Kaip pasirenkamos trasos

Anot I 2019 m. „Street race“ čempionato etapo organizatorių, „Marimotors racing“ klubo atstovo Ronaldo Rutkausko – trasų pasirinkimą lemia ir varžybų rengėjų regionas, ir jų noras lenktynes padaryti kuo labiau matomas:

„Privilioti žiūrovą į miestų gatves yra paprasčiau nei tarkime į „Nemuno žiedą“ ar Kazlų rūdos aerodromą. Juk miestelėnams užtenka tik pavažiuoti kelis kilometrus iš taško A į tašką B ir jis jau įvykių centre.

Būnant lenktynėse labai aiškiai matai kaip keičiasi veidai. Vieni atvažiuoja, kiti išvažiuoja, visą dieną vyksta varžybas stebinčių žmonių rotacija. Kai trasoje turime žiūrovus, tiesioginę vaizdo transliaciją ir daug greitų automobilių – mus pastebi ir rėmėjai, kurie padeda auginti renginių kokybę.

Puikiai suprantu sportininkus, kurie nori lėkti maksimaliai greitai. Nors mūsų trasos Alytuje ir Druskininkuose vidutiniais greičiais su, tarkime, Kazlų rūdos pakilimo takais negali lygiuotis nė iš tolo, tačiau tai stengiamės kažkaip kompensuoti.

Mano galva – geriausia kompensacija yra viešumas ir varžybų atmosfera. Pernai „Marimotors racing“ organizuotas finalinis sezono etapas sportininkų buvo pripažintas geriausiu ir šis, mums ypač svarbus įvertinimas rodo, kad net „lėčiausia“ čempionato trasa gali būti patraukli ir įdomi dėl savo vietos, atmosferos, organizatoriaus pasiruošimo. Beje trasą Alytuje, pramonės miestelyje galima būtų padaryti labai greitą, tačiau tai yra nesaugu. Miesto gatvė tai ne lenktynių trasa su „gaudyklėmis“ ir atitvarais. Šaligatvių bortai ar apšvietimo stulpai laukia ties kiekvienu posūkiu, tad privalome įrengti greičio gesinimo zonas siekiant išvengti skaudžių avarijų.“

Rekordinis dalyvių skaičius

Į pirmą Lietuvos „Street race“ čempionato etapą „Alytus street race 2019“, vos per 3 dienas buvo atsiųsta 50 paraiškų, o po 5 dienų nuo registracijos pradžios ji buvo uždaryta sulaukus 86 paraiškų, nors jos ir toliau „krenta“ į el. paštą. Panašu, jog sulauksime visų laikų „Street race“ rekordo, mat šiuo metu organizatoriai įdėmiai studijuoja laikus ir, gal būt, startuoti leis šimtui dalyvių. LASF Kitų sporto šakų komiteto pirmininkas Silverijus Lapėnas dėl I etapo dalyvių skaičiaus išliko ramus:

S.L.: „Natūralu, kad po žiemos visi išsiilgę lenktynių ir juntama šiokia tokia pavasarinė karštinė. Viščiukus skaičiuosime tada, kai matysime kiek dalyvių įsigys metines licencijas, kurios yra pagrindinis rodiklis bylojantis kiek gi sportininkų rimtai nusiteikę lenktyniauti viso sezono metu“.

Kiek sportininkų ruošiasi visam „Street race“ čempionatui – sužinosime labai greitai. Bet kuriuo atveju – Alytuje bus labai karšta. Pirmas Lietuvos „Street race“ čempionato etapas „Alytus street race 2019“ startuos balandžio 6d. 10 val., Alytaus pramonės miestelyje (Pramonės g. 16). Daugiau apie varžybas organizatorių svetainėje ir feisbuke.

VIDEO: 2019m. Street race čempionato startas Alytuje, balandžio 6 dieną!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius