-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

M.Varža po nesėkmingų lenktynių Palangoje: „Svarbiausia, kad išliko komandinė dvasia“

Šeštadienį Palangoje baigėsi „Aurum 1006 km“ lenktynių savaitgalis. Jame startavo net keturios komandos, į lenktynes pajudėjusios iš Mindaugo Varžos dirbtuvių „MV sportas“. Deja, bet visoms ekipoms jubiliejinės lenktynės šįkart buvo pragariškos. Vieni automobiliai dužo, kiti gedo, tad iš Palangos grįžti su taurėmis nepavyko. Tačiau Mindaugas Varža šios situacijos nedramatizuoja. Daug saldžių pergalių ir karčių pralaimėjimų per karjerą matęs sportininkas tikina, jog svarbiausia yra tai, kad nesėkmės nesuskaldė komandinės dvasios.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Komandos nuotr.

Šiemet iš „MV sportas“ dirbtuvių į lenktynes Palangoje pajudėjo „Inter Rao Lietuva by Nebankrutuok.lt“ komanda su „Hyundai I30N TCR“, „Kautra Subaru racing team“ su „Subaru BRZ“ ir dvi „Dynami:t Energy“ ekipos – „by CBet“ su BMW E46 ir „by Baltic Petroleum“ su „Chevrolet Corvette Z06“.

Pirmosios nesėkmės prasidėjo dar per treniruotes, kai po susidūrimo su varžovu iš rikiuotės buvo išmuštas „Corvette“. Nors mechanikai automobilį sutvarkė, tačiau vėliau prasidėjo naujos techninės problemos. Komanda sugaišo daug laiko, tad podiumą teko pamiršti.

„Subaru BRZ“ ir BMW E46 turėjo problemų su varikliais, o „Hyundai I30N TCR“ iš kovos dėl taurių pasitraukė po kelių kontaktų su varžovais ir bortais.

Keturias komandas į „Aurum 1006 km“ lenktynes išleidęs Mindaugas Varža sako, kad per daugelį metų automobilių sporte tokio pesimistinio scenarijaus jam dar nėra buvę.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

„Kai taip nesiseka, galima sau įsivaryti tokį kompleksą, kokį kažkada turėdavo Dovilas Čiutelė. Prieš startą – jokių interviu, jokių bendravimų su žiniasklaida ir tikslų deklaravimo. Tačiau aš manau, kad prieš varžybas kalbėti reikia tiek apie pasiruošimą, tiek apie tikslus.

Tai nėra kažkoks „pijaras“. Tai yra informacijos pateikimas žmonėms, kurie domisi, laukia naujienų, kurie seka įvykius ir kuriems įdomu tiek mūsų veikla, tiek automobilių sportas bendrai. Visi turime savo sirgalių, kuriems tikrai rūpi, kuo mes kvėpuojame.

Komandos nuotr./Mindaugas Varža
Komandos nuotr./Mindaugas Varža

Aišku, kai prieš varžybas paskelbi, kaip įsivaizduoji būsimas lenktynes, ir paskui visiškai niekas pagal planą „nepaeina“, tai ir pačiam atrodo, kad būsi prisišnekėjęs. Prieš startą kalbėjau apie scenarijų, kad minimum visos mašinos finišuos, o čia finišavo tik dvi mašinos, bet ir tai tą jų finišą galima vadinti tik tokiu olimpiniu.

Vienai variklį keitėme, kitai reduktorius keitėme, kad tik atvažiuotų į finišą. Jau nebe dėl rezultato, bet tiesiog, kad pasiekti finišą. Po visko juokavome, kad gal kokį egzorcistą į garažą reikia pasikviesti“, – kalbėjo Mindaugas Varža.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Pasak Mindaugo Varžos, bene didžiausias viltis jis dėjo į gamykloje varžyboms pagamintą „Hyundai I30N TCR“. Nors iš pradžių atrodė, kad viskas klostosi pagal planą ir komandos vairuotojų „štampuojami“ rato įveikimo laikai žada vietą ant prizininkų podiumo, tačiau tuomet „atsitiko gyvenimas“.

Automobilis buvo apgadintas ir komandai teko antrus metus iš eilės susitaikyti su pasitraukimu iš kovos dėl vietos ant podiumo „Aurum 1006 km“ lenktynėse.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

„Daug tikėjausi iš TCR, nes ir vairuotojų komandą pavyko gerą surinkti, ir automobilis tam tinkamas. Kaip rodė kvalifikacija, kurią TCR klasėje laimėjome, buvo galima važiuoti aukštu tempu. Tačiau vėliau įvyko incidentas su vienu iš „Porsche“.

O vėliau vienas iš ekipažo narių kliudė bortelį. Taip ir buvo apdaužyta ta mašina. Bet automobilių sporte visose tose situacijose kaltų nėra, tiesiog nepasisekė. Na ir kai pasigauni pesimistinę nuotaiką per pirmąjį pusvalandį, paskui niekas nebesiseka.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Sėdus važiuoti Deividui Jociui kažkokiu šventu būdu sugebėjo trūkti stabdžių diskas tokioje vietoje, kur greitis pagal „Data Logging“ buvo apie 210 km/val. Išgelbėjo turbūt tik jo ralinė patirtis.

Jis ten ir pavarą žemino, ir rankinį traukė, ir vos pataikė įsukti į posūkį. Tai galima sakyti, kad gal ir pasisekė. Deivido galva vietoje, lonžeronų tampyti nereikia. Galbūt viskas baigėsi dar labai gerai“, – sakė Mindaugas Varža.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Tačiau po nesėkmės Palangoje komanda rankų nuleisti neketina. Su „Hyundai I30N TCR“ nariais sekmadienį kalbėjęs Mindaugas Varža jau kūrė planus startuoti dar keliose šio sezono lenktynėse. Vienos iš jų vyks Latvijoje, kitos – Estijoje.

„Komandinė dvasia išliko. Tos problemos nenužudė to vieningumo. Tai svarbiausia. „Dynami:t Energy“ komandai ties šia nesėkme irgi nesustojo gyvenimas. Reikia žiūrėti į priekį. Viskas kaip zebras – balta, juoda, balta, juoda, o finale vis tiek „subinė“.

Tikrai nuotaika buvo nekokia šeštadienį, bet šiandien į viską vėl žiūrime pozityviai. Labai ačiū mano mechanikams, „MS Team“ už atsidavimą ir pasitikėjimą.

Tikiu savimi, savo mechanikais, komanda, todėl reikia eiti toliau. Šįkart planas nepasiteisino. „Karma is a Bitch“. Kartais taip būna, kad save nugalėti yra sunkiau nei varžovus. Tačiau planuojame toliau ir ruošiamės ateities varžyboms“, – sakė Mindaugas Varža.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius