-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Maratonas „4x4 perimetras“ – unikalios varžybos bekelės mėgėjams

Po trijų savaičių, gegužės 27-29 dienomis, įvyks precedento Lietuvoje neturinčios varžybos bekelės mėgėjams, mėgstantiems nuotykius, komandinį darbą ir strategiją - bekelės maratonas „4x4 perimetras“.
Pasiruošimas „4x4 perimetras“ bekelės maratonui
Pasiruošimas „4x4 perimetras“ bekelės maratonui / Organizatorių nuotr.

Dalyvių laukia net  2 tūkstančių kilometrų ilgio trasa, suskirstyta į šešis etapus, besidriekianti visai arti Lietuvos valstybės sienos. Trasai įveikti yra skirtos 54 valandos.

GAZAS.LT pakalbino maratono „4x4 perimetras“ organizacinio komiteto vadovą Gediminą Grigaitį.

Kaip vyksta pasiruošimas maratonui?

Kaip ir įprasta tokiais atvejais, trūksta laiko. Norėtųsi, kad para sudarytų 37 valandas

Ar buvo kokių nors netikėtumų ruošiant trasą?

Pirminis trasos variantas buvo parengtas dar praėjusių metų spalio mėnesį. Paskui maršrutas buvo suskaidytas į etapus, kurių trukmė sudaro po 9 valandas, o šiemet vyko ir vyksta techninis darbas. Pasirinkta kur vyks greičio ir orientaciniai ruožai. Greičio ruožai bus surengti dviejuose poligonuose ir Naujosios Akmenės klinčių karjere.

Organizatorių nuotr./Pasiruošimas „4x4 perimetras“ bekelės maratonui
Organizatorių nuotr./Pasiruošimas „4x4 perimetras“ bekelės maratonui

Žinoma, tai nebus beatodairiškas važiavimas nuspaudus akceleratoriaus pedalą iki galo: trasos pakankamai sudėtingos, tad gali nesunkiai nukentėti automobiliai. Tai bus ypač aktualu ruože karjere, kuris pareikalaus ypatingo meistriškumo, nepaisant to ar važiavimas vyks sausomis, ar šlapiomis sąlygomis.

Balandžio viduryje ruošiant vieną iš orientacinių ruožų „sugebėjome“ taip įklimpti, kad po trijų valandų kovos mūsų visureigis buvo išvaduotas tik traktoriaus pagalba. Kitos savaitės pabaigoje vėl pravažiuosime visą trasą, bet jau dabar matome, jog sąlygos turėtų pagerėti – juk jau tikras pavasaris.

Kiek dalyvių užsiregistravo?

Šiuo metu turime 11-os komandų paraiškas, o tai – 18 ekipažų. Manome, kad paraiškų pateikimo galutinę datą, kuri buvo numatyta iki gegužės 9 d., dar pratęsime.

Šį šeštadienį, gegužės 7 dieną, numatyta treniruotė…

Tai vienintelė tokio pobūdžio treniruotė, kuri bus gera proga įgyti praktikos tiek dalyviams, tiek teisėjams. Startuosime prie „Karolinos“ viešbučio, o orientacinis greičio ruožas nusidrieks nuo Vilniaus-Nemenčinės plento iki kelio Pabradė-Molėtai.

Treniruotės trasos sudėtis – specialusis ruožas (SR1) – apie 60 km, orientacinis greičio ruožas (OGR) – 28 km, SR2 – apie 40 km. Reikia turėti GPS imtuvą SR įveikimui, rekomenduojamas „Terratrip“ OGR važiavimui pagal kelio knygą. Treniruotės programa:

9.30 val. – susirinkimas viešbutyje „Karolina“ (Sausio 13-osios g. 2, Vilnius)
9.30 -11.00 val. – naujausia informacija apie maratoną, treniruotės ypatumai
11.30 val.  – pirmo ekipažo startas SR1
12.00 val. – pirmo ekipažo startas OGR
13.40 val. – pirmo ekipažo startas SR2
15.10 val. – pirmo ekipažo finišas SR2

Išankstinė registracija el. paštu: gediminas@bekelesfiesta.lt

Maratono koncepcija

Organizatorių nuotr./Pasiruošimas „4x4 perimetras“ bekelės maratonui
Organizatorių nuotr./Pasiruošimas „4x4 perimetras“ bekelės maratonui

Dalyviai varžybose važiuos visus kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimus atitinkančiais visureigiais. Ekipažą sudaro vairuotojas ir šturmanas. Šturmanams reikės orientuotis pagal legendą (kelio knygą), pilotams – demonstruoti vairavimo sugebėjimus specialiuosiuose ruožuose karjeruose ir poligonuose. Trasą maršrutu Vilnius-Druskininkai-Jurbarkas-Šventoji-Biržai-Ignalina-Vilnius sudarys miško, lauko keliukai, vieškeliai ir keliai. Danga  – žvyras, molis, smėlis, asfaltas.

Dalyviams teks įveiktis specialiuosius ruožus (tai varžybų trasa, pažymėta kontroliniais taškais, pro kuriuos ekipažas privalo pravažiuoti ne didesniu kaip10 m atstumu. SR gali būti suskaidytas į kelias dalis su tarpiniais finišais), greičio ruožus (kelio atkarpa, kurią ekipažai įveikia laikui. Ji bus pažymėta privalomu maršrutu ir kontroliniais taškais), orientacinius greičio ruožas (kelio atkarpa, kurią ekipažai įveikia laikui kelio knygos pagalba).

Trasą, išskyrus tris greičio ruožus, ekipažai privalės įveikti pagal kelių eismo taisykles, neviršyjant nustatytų greičio apribojimų. Automobiliuose bus įmontuotos „juodosios dėžės“, kurios tiksliai fiksuos visureigio įveiktą maršrutą, greitį ir laiką. Taip pat bus įdėta įranga, kuri siųs signalą, o internete bus galima stebėti ekipažo judėjimą. Pasirinktų komandų automobiliuose taip pat bus įmontuotos kameros, kurios leis stebėti veiksmą realiuoju laiku iš visureigio vidaus.

Kiekvieno etapo finiše bus įrengta lauko stovykla – bivakas. Čia kolegų finišo ir savo starto lauks pailsėję kiti komandų ekipažai. Čia rinksis sirgaliai, žiūrovai, komandų rėmėjai, čia bus pateikiama karščiausia informacija.

Komandos, ekipažai, klasės

Komandą gali sudaryti vienas, du arba trys ekipažai. Komandos pagal maratono įveikimo būdą suskirstytos į penkias klases.

„Adventure“ klasė skirta mėgstantiems komandinį darbą, strategiją ir taktiką. Tai trijų ekipažų komanda, galinti išnaudoti kiekvieno ekipažo stipriąsias puses. Kiekvienas ekipažas įveiks po du etapus.

„Fun“ klasėje vienu automobiliu važiuos trys ekipažai. Ši klasė suteikia galimybę kolektyvui, turinčiam visureigį, patikrinti tarpusavio supratimą. Galimybė dileriams pademonstruoti savo automobilio privalumus prieš kitų markių visureigius, o dalyviams – puikiai praleistį laiką.

Organizatorių nuotr./Pasiruošimas „4x4 perimetras“ bekelės maratonui
Organizatorių nuotr./Pasiruošimas „4x4 perimetras“ bekelės maratonui

„Adventure“ ir „Fun“ klasių pirmasis ekipažas įveiks apie 1340 km ilgio trasą (770 km varžybų, 570 km pervažiavimų), antrasis ekipažas – apie 1080 km (600 km varžybų, 480 km pervažiavimų), trečiasis  – apie 1200 km (600 km varžybų, 600 km pervažiavimų).

„Maybe“ klasę sudaro du ekipažai su dviem visureigiais. Pirmasis įveiks apie 1325 km (977 km varžybų, 348 km pervažiavimų), antrasis – apie 1349 km (1000 km varžybų, 349 km pervažiavimų).

„Extreme“ klasėje gali dalyvauti ekipažai, pasiryžę įveikti maratono visus šešis etapus. Labiausiai tikėtina, kad šios klasės ekipažus sudarys nariai, kurie jau turi bekelės sporto varžybų patirties. Šioje klasėje jau užsiregistravo ir Dakaro maratono dalyvių Antano Juknevičiaus ir Mindaugo Slapšio ekipažas, važiuosiantis „Bowler Wildcat 200“ visureigiu.

„Open“ klasė skirta ekipažams, norintiems pajusti maratono skonį, išbandyti tarpusavio supratimą ir automobilių galimybes. Šie dalyviai etapus galės įveikti pasirinktinai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius