Dabar populiaru
Publikuota: 2012 sausio 3d. 18:24

Mažas 2011-ųjų „Artas Racing“ stebuklas

„Omnitel 1000 km lenktynės“. „PBS - Artas Racing“ komanda
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr. / „Omnitel 1000 km lenktynės“. „PBS - Artas Racing“ komanda

Išrinkome geriausią 2011-ųjų lenktynininką ir geriausią autosporto renginį Lietuvoje. Prizus gabensime Jonui Gelžiniui ir „Omnitel 1000 km“ lenktynių organizatoriams. Bet nesinori 2011-iesiems dėti taško, nes viena įdomi istorija, mažytė drama liko nepapasakota.

Grįžkime į liepos mėnesį. „Omnitel 1000“ lenktynėse lyderis Martynas Samuitis su savo palyginti paprastu, bet tikrai ne prastu „Honda Civic Type-R“ suka paskutinius ratus. Organizatoriai ruošia finišo vėliavas, komandos mechanikai traukia šampano butelius – neįtikėtinas „Neiluva – Martin Sport“ nuotykis Palangoje vos po kelių minučių taps Lietuvos automobilių sporto 2011-ųjų metų staigmena. Oficialiai.

Bet ne apie Martyno ir jo komandos draugo Arūno Gransko triumfą noriu priminti. Tuo pačiu metu, tik keliasdešimt metrų toliau techninio aptarnavimo zonoje kitos komandos garaže būrys mechanikų, komandos vadovas, lenktynininkų šeimų nariai trypčioja, nenustygsta vietoje laukdami oficialaus finišo. Tai „Artas Racing“ komandos štabas. Jų avantiūra, kitaip ir nepavadinsi, žada baigtis laimingai. Sunkiausias trasoje „Lexus IS-F“ baigs lenktynes neįtikėtinoje ketvirtoje vietoje.

Sumo imtynininkas bėgimo takelyje

Po lenktynių finišo visą dėmesį skyrėme nugalėtojui. Kalbinome Martyną, kvietėme jį į konferenciją redakcijoje, aprašinėjome jo komandos sėkmę ilgiausiais sakiniais, puošėme gražiausių nuotraukų galerijomis.

Prabėgus geram pusmečiui grįžtame į šias lenktynes apžvelgti kitos komandos nuotykio. Norime išgirsti keletą žodžių iš „Artas komandos“. Jos vardu – Artūras Mrazauskas. Laisvalaikiu lenktynininkas, darbo valandomis vienas iš „Arginta“ įmonės akcininkų, einantis generalinio direktoriaus pareigas.

Artūras Mrazauskas
Artūras Mrazauskas

„Daug kas mus laikė kvaliais. Automobilio pasirinkimas – keistas, jo modifikacijos Lietuvoje – ne ypač vykusios. Ruošdami „Lexus IS-F“ turėjome be galo daug darbo. Reguliavome, perreguliavome, gaminome aerodinaminius elementus, tada juos nuėmėme ir t.t. Buvo visko. Esame dėkingi „Toyota Motor Sport“ inžinieriams, su kuriais susidraugavome. Jie buvo ruošę tokį automobilį lenktynėms, davė mums labai svarbių patarimų. Ir, kaip patys matėte, lenktynėse mums nusišypsojo sėkmė.“, – pasakoja Artūras.

Komandos inžinierius nustebino, kad „Lexus“ montuojama pavarų dėžė – nėra labai patikimas agregatas. Lenktyniniu režimu ji kaito, todėl teko montuoti atskirą aušintuvą. Automobilio svoris taip pat didelė problema. Pakeitus dureles, galinį dangtį, išmetus nereikalingas apdailas ir garso izoliaciją, pavyko numesti kažkiek svorio, tačiau klasės reikalavimus „Artas Racing“ automobilis gerokai viršijo – papildomais 250 kg. Lenktynėms teko registruotis GT klasėje, drauge su „Spyker C8 Laviolette“, estų „Dodge Viper“ ir pan.

Nepaisant aplinkinių pesimizmo, komandai pavyko pasiekti tikslą – lenktynių finišą. Ar pasiekta ketvirta pozicija yra aukšta? Paliksime spręsti jums. Tik palyginimą įdėsime – ar „Minardi“ F-1 komandai pasiekti finišą ketvirtoje pozicijoje būdavo geras rezultatas?

„Trasoje automobilius lenkėme lengvai. Mūsų galingas variklis leido tiesiojoje lenkti lėtesnius varžovus, tačiau posūkiuose tekdavo juos laikyti“, – apie posūkius pradeda pasakojimą pašnekovas.

Lėtą tempą posūkiuose lėmė originalūs amortizatoriai. Mat įsigyti sportiniai bandymų metu Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje nieko gero nežadėjo. Sunkų automobilį jie pavertė beveik nekontroliuojamu. Gal idealiai lygioje trasoje jie būtų davę naudos, bet Palangos žiede, kuris, kaip žinote, „laisvalaikiu“ yra bendro naudojimo kelias, jų naudojimas nebūtų pasiteisinęs.

Optimizmas pasilylė iš dangaus

Antroje lenktynių dalyje prasidėjo visas kortas sumaišęs Lietus. Krito „Ferrari“, krito Ramūno Čapkausko „AGM Kit Car“, krito „Top Gear“ komandos M3, estų „Viper“... Trasoje likusių automobilių tempas sumažėjo penkiomis – dešimčia sekundžių kiekviename rate. „Artas Racing“ komandos garaže sužibo viltis.

„Kiek lietus mums suteikė pranašumo – sunku pasakyti. Sausoje trasoje greičiausias mūsų pilotas Darius Baltramiejūnas ratus suko 1:31 tempu. Greičiausias „šlapias“ ratas – 1:38“, – antroje dalyje, pašnekovo skaičiavimais, „Lexus“ ratus suko vidutiniškai septyniomis sekundėmis lėčiau – „tai nėra daug“.

Artas Racing komanda
„Artas Racing“ komanda

Komandai pavyko išlaikyti gerą tempą lietui lyjant. Svarbiausia, pavyko išvengti klaidų. Buvo mažytis „bumpt“ su kitu automobiliu, bet nieko, ko nepataisytų lipni juosta, neatsitiko. Tai ir kitų komandų nesėkmės lėmė aukštą ekipažo vietą finiše.

Artūras giria komandos draugą Darių Baltramiejūną. Pasak jo, Dariaus talentas – neeilinis. Jis gali sukti vieną po kito greičiausius ratus, tačiau išlipęs iš automobilio gali tiksliai pasakyti ką paveržti, ką pareguliuoti. Techninis automobilio išmanymas – puiki Dariaus, kaip lenktynininko, savybė.

Pats Artūras nesijaučia lenktynininku, tik labai dideliu mėgėju. Ir nors jo tempas lenktynėse nuo Dariaus skyrėsi labai nežymiai, tikram lenktynininkui reikia ir kitų ingredientų. Jis prasitarė, kad svarstė ir dalyvavimą ralyje, tačiau tai brangesnis ir daugiau laisvalaikio atimantis sportas. Pasvarsčius, pasirinktos žiedinės lenktynės – laiko prasme paprastesnis, nors tiek malonumo, kiek važiavimas sniegu ar žvyru neteikiantis malonumas.

Viską kartu sudėjus, „Artas Racing“ pasirodymas tūkstančio kilometrų lenktynėse yra įsimintinas. Tikiuosi,  po metų pertraukos juos vėl išvysime – su tuo pačiu laimingu „Lexus IS-F“ saulei kepinant Palangos žiedo asfaltą.

„Prieš 1000 km lenktynes turėjome vieną ir tik vieną užduotį – parengti „Lexus“ šioms lenktynėms. O toliau galvosime ką daryti. Prisipažinsiu, prieš lenktynes aplinkinių pesimizmas buvo kiek įsigėręs į kraują – galvojome pabandysime ir mesime viską. Dabar galvojame kitaip. Pirmas darbas – surasti gerus amortizatorius. O tada...“, – optimistiška gaida pokalbį pabaigia Artūras.

VIDEO: 2011 omnitel 1000 km lenktynes - 3 diena 2 dalis (kvalifikacija)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Verslas

Seimo nariai pučia kitų metų biudžetą: ieško milijonų statyboms savo savivaldybėse

Vardai

Mindaugas Kuzminskas patvirtino – skiriasi su žmona Egle: „Aš norėjau šeimos ir vaikų“

Aktualu

Rusijos teisėjų vadas pasvarstė apie netobulą Konstituciją: ką rezga Vladimiras Putinas?

Aktualu

Protestų Ingušijoje dalyviai sako nusivylę Kremliumi ir žada gintis „plikomis rankomis“

24sek

Šaras po pergalės – apie naujoką kosmose, P.Jankūno formą ir žvėrį T.Walkupą

„Ginčas“ dėl meilės „Žalgiriui“: kurie žaidėjai nepateisina Šaro lūkesčių?

Aktualu

Seksualiai Švėkšnoje išnaudotos merginos trokšta kurti ir mylėti, bet turi mokytis gyventi

Aktualu

Panevėžyje BMW nesuvaldęs „klevo lapas“ sumaitojo stovėjusį „Nissan“

Interviu Vardai

I.Launikonytė: apie metų skirtumo nepaisančią meilę V.Kovaliovui, išvaizdos pokyčius ir muzikos terapiją

Interviu Kultūra

Berlyno kino festivalio programos konsultantas W.Speckas: kinas yra politiškas menas

24sek

Naujokas liko ant suolo – Kauno „Žalgiris“ vos neprisižaidė su „Dzūkija“

Gyvenimas

Dosnus klientas padavėjai paliko 10 tūkst. JAV dolerių arbatpinigių

Sportas

Po įvarčio į savus vartus „Arsenal“ išgelbėjo fantastiškas 5 minučių dublis

Gyvenimas

Valstybė nusprendė geriau už Valentiną žinanti, kuo jai gydytis: moteris jaučiasi bandomuoju triušiu

Aktualu

TS-LKD prezidentiniuose debatuose V.Ušackas dūrė: „Partijos vadovybė pasirinkusi Ingridą“

Aktualu

Nepilnamečių pataisos namų direktorius – atvirai apie tai, kas dedasi „vaikų kalėjime“

Verslas

Mirė vienas „United Colors of Benetton“ įkūrėjų Gilberto Benettonas

Vardai

Milžinas ir coliukė: kalnu pramintas „Sostų karų“ aktorius vedė savo mylimąją

Gyvenimas

Translyčių menstruacijos: vyrai, kurie serga mėnesinėmis, ir moterys, kurios – ne

Aktualu

Tomas Viluckas: Skausminga istorija rašoma Ukrainoje

Naujienos

Verslas

Seimo nariai pučia kitų metų biudžetą: ieško milijonų statyboms savo savivaldybėse

24sek

NBA – agresyvus D.Sabonio sugrįžimas ir puikiai išnaudotas J.Valančiūno laikas

Vardai

Mindaugas Kuzminskas patvirtino – skiriasi su žmona Egle: „Aš norėjau šeimos ir vaikų“

Aktualu

Rusijos teisėjų vadas pasvarstė apie netobulą Konstituciją: ką rezga Vladimiras Putinas?

Aktualu

Protestų Ingušijoje dalyviai sako nusivylę Kremliumi ir žada gintis „plikomis rankomis“

Aktualu

Opozicijos iniciatyva šaukiamas Seimo posėdis – nori įvertinti valdančiuosius

24sek

Šaras po pergalės – apie naujoką kosmose, P.Jankūno formą ir žvėrį T.Walkupą

Aktualu

Seksualiai Švėkšnoje išnaudotos merginos trokšta kurti ir mylėti, bet turi mokytis gyventi

Aktualu

Panevėžyje BMW nesuvaldęs „klevo lapas“ sumaitojo stovėjusį „Nissan“

Aktualu

TS-LKD prezidentiniuose debatuose V.Ušackas dūrė: „Partijos vadovybė pasirinkusi Ingridą“

Interviu Vardai

I.Launikonytė: apie metų skirtumo nepaisančią meilę V.Kovaliovui, išvaizdos pokyčius ir muzikos terapiją

„Ginčas“ dėl meilės „Žalgiriui“: kurie žaidėjai nepateisina Šaro lūkesčių?

Interviu Kultūra

Berlyno kino festivalio programos konsultantas W.Speckas: kinas yra politiškas menas

Gyvenimas

Dosnus klientas padavėjai paliko 10 tūkst. JAV dolerių arbatpinigių

Sportas

Po įvarčio į savus vartus „Arsenal“ išgelbėjo fantastiškas 5 minučių dublis

Gyvenimas

Valstybė nusprendė geriau už Valentiną žinanti, kuo jai gydytis: moteris jaučiasi bandomuoju triušiu

Vardai

Milžinas ir coliukė: kalnu pramintas „Sostų karų“ aktorius vedė savo mylimąją

Aktualu

Nepilnamečių pataisos namų direktorius – atvirai apie tai, kas dedasi „vaikų kalėjime“

24sek

Naujokas liko ant suolo – Kauno „Žalgiris“ vos neprisižaidė su „Dzūkija“

Verslas

Mirė vienas „United Colors of Benetton“ įkūrėjų Gilberto Benettonas

Gera keliauti kartu

BALTIJOS MAISTO IR GĖRIMŲ PARODA „BAF“ 2018

Įkvėpk daugiau gyvenimo

Nacionalinis sveikatos egzaminas 2018

Parašykite atsiliepimą apie Gazas