Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Misija įvykdyta – „Fast Lap“ vizitas Suomijos „Time Attack“

Rugpjūčio 11 dieną Suomijoje, „Ahvenisto“ trasoje vyko ketvirtasis „Time Attack“ (lietuviškų „Fast Lap“ varžybų analogas) etapas, kuriame dalyvavo keturi lenktyninkai iš Lietuvos bei vienas iš Latvijos.
„FastLap“! Nuotykiai Suomijoje, „Ahvenisto“ trasoje
„FastLap“! Nuotykiai Suomijoje, „Ahvenisto“ trasoje / Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr.

Savo įspūdžiais dalinasi dalyvius lydėjusi „Fast Lap“ komanda:

Mintis sudalyvauti suomiškame „Time Attack“ kilo po apsilankymo „RADALLE.COM Time Attack“ etape 2011 m. spalį. Tiesiog užbūrė pati trasa ir suomių požiūris į autosportą, technikos paruošimą bei fanatiškas vairavimas. Tikras suomis suka ratus tol, kol nesibaigia laikas arba kol nesugenda automobilis. Suomijoje autosportas yra sportas numeris vienas. Tai akivaizdu važinėjant po Hameenlinna (miestelis, kuriame yra „Ahvenisto“ trasa) gatves, kur apstu dėmesį kaustančių automobilių: amerikietiškų klasikinių „hot rod“, „muscle car“. Lakstymams trasoje suomiai garbina japonišką techniką, kurią jie gabenasi iš Japonijos. Čia jie gali registruoti automobilius su vairu dešinėje pusėje. Kažkada vyriausybė tai buvo uždraudusi, tačiau argumentas, kad Suomijos pašto automobiliai yra su vairu dešinėje, ir toks draudimas pažeidžia lygiateisiškumo principą, privertė juos panaikinti šį draudimą.

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„FastLap“!
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„FastLap“!

Į trasą atvykome septintą valandą ryte ir pradėjome įprastinius išsikrovimo darbus. Triviečiu autovežiu atkeliavo Andriaus Firanto „Honda S2000“, Mindaugo Vaitiekaičio BMW 320 ir Laimonto Kasiulio „Nissan 350Z“. „Fast Lap“ lyderis latvis Marekas Matvejevas („Lotus Exige“) su savo delegacija atvyko anksčiau, kaip ir Arnas Stasevičius, kuris naująjį „VW Golf“ atvairavo iš Vilniaus.

Nuo pat ryto vyko rutininiai darbai, dalyviai registravosi, klausė instruktažo, buvo atliekama techninė patikra. Tiesa, prie lietuviškų automobilių suomių komisaras užtruko ilgiau – jis tiesiog žavėjosi lietuvių automobilais, o iš jo lūpų pasigirsdavo kuklūs „vau…“. Galbūt suomiai nesitikėjo pamatyti taip preciziškai prižiūrimų automobilių.

Pats „Time Attack“ varžybų formatas labai paprastas – viena 20 minučių kvalifikacijos sesija ir tuomet finalinė rungtis „Super Lap“ – vienas įskaitinis ratas, kuris yra vienintelis bandymas parodyti nugalėtojus lemiantį rezultatą. Iki kvalifikacijos ir „Super Lap“ vyko ilgos treniruotės.

Pravažiavę pirmą treniruotę, „Fast Lap“ dalyviai nestokojo emocijų. Mindaugas Vaitiekaitis iškart pateikė asmeninį „Ahvenisto“ trasos sudėtingumo įvertinimą: „Čia tikrai ne „Nemuno žiedo“ ar „Bikerniekų“ trasa!“. Tai atsispindėjo ir parodytuose laikuose – visi lietuviai rezultatų ekranuose mirgėdavo geriausiu atveju per vidurį sąrašo. Kiek geriau sekėsi latviui Marekui Matvejevui – jis „Competition“ klasėje buvo greičiausias, o bendrame sąraše buvo ketvirtas (1:26.314). Suomiai tokiu rezultatu žavėjosi ir gyrė latvį – rodyti geresnį laiką nei 1:30 minutės šioje trasoje jau yra didelis laimėjimas. Greitesni už Mareks buvo tik Saku Nurminen (1:19.753) su Janne Niska (1:21.014), kurie dalinosi „Subaru Impreza STI“ (560 ag., 700 Nm) bei Antti Oksa su „Audi S2“ (700 ag.) – 1:21.470. Tiesa, jų automobiliai buvo apauti sportinėmis „slick“ tipo padangomis, tuo tarpu Marekas važiavo su gatvėms tinkančiomis „semi-slick“ padangomis. Vietiniai lenktyninkai tvirtino, jog laiko skirtumas tarp tokių padangų „Ahvenisto“ trasoje yra apie 4 sekundes. Kad Marekui sunkiai sekėsi valdyti automobilį, matėsi vos ne kiekviename posūkyje – akseleruojantis iškart po posūkio vis slydo jo „Lotus“ galas. Taip pat Marekas skundėsi ir priekinių ratų nesukibimu.

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„FastLap“! Nuotykiai Suomijoje, „Ahvenisto“ trasoje
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„FastLap“! Nuotykiai Suomijoje, „Ahvenisto“ trasoje

Kol lenktyninkai lenktyniavo, mes rezultatus sekėme įspūdingame restorane „Race Cafe“, kuris yra pačiame trasos viduryje. Galime drąsiai teigti, kad restoranas nepalieka abejingų visų, kurie bent kiek domisi automobilių sportu – ant sienų kabo čia pat fotografuotos nuotraukos su jaunu Mika Hakkinenu, Mika Salo ir kitais žinomais lenktyninkais. Ant šaldytuvo sudėti jų naudoti šalmai, kampe prie virtuvės yra parduotuvėlė su būtiniausiais atributais lenktynėms, palubėsi sukabinti televizoriai, kurie transliuoja vaizdus iš trasos, o kasoje bei virtuvėje darbuojasi (suomių standartais) labai simpatiškos merginos.

Mūsų visas „Fast Lap“ kolektyvas taip pat gavo progą važiuoti trasoje ir tai padarė su… nuomotu mikroautobusu „Ford Transit“. Varžybų organizatoriai turi gražią tradiciją skirti dvidešimt minučių visiems renginio svečiams pravažiuoti trasą savo automobiliais, nesvarbu kokį turi. Ribojimų praktiškai nėra, apart vieno – tavo šviežiai iškeptas „lenktyninis bolidas“ negali būti per aukštas, kadangi trasa vienoje vietoje pravingiuoja po tiltu. Lietuvos vėliavėlėmis papuoštas mūsų mikroautobusas nebuvo vienintelis malonus „nesusipratimas“ trasoje, dar vieną mikroautobusą vairavo suomiai.

Dienai įsibėgėjus, atėjo laikas finalinei rungčiai „Super Lap“, kurioje sprendžiasi pačio greičiausio lenktynininko klausimas. Deja, „Super Lap“ nepasirodė Arnas Stasevičius su „VW Golf“ – viename iš ratų atsirado vibracija ir jis nusprendė neberizikuoti bei negadinti automobilio. Ir tai suprantama, kadangi su tuo pačiu automobiliu jis turi grįžti į Vilnių. „Super Lap“ itin agresyviai pradėjo Marekas, lengvai slystelėdamas greičiausiame trasos posūkyje. Tačiau finišuojant tame pačiame posūkyje jis jau nebuvo toks greitas. Kas atsitiko, nuskubėjome paklausti pačio Mareko. Pasirodo, paskutiniame labai aštriame posūkyje Marekas nesuvaldė „Lotus“ galo ir šis išskriejo iš trasos, keletą kartų apsisuko ant žolės ir tik tada grįžo ant asfalto. To rezultatas: net penkiomis sekundėmis prastesnis laikas, kurį jis rodė treniruotėse. Beje, verta priminti, kad pirmame “Fast Lap” etape “Nemuno žiede” Marekas greičiausio rato metu taip pat atliko suktuką, tačiau tuomet tai įtakos rezultatui neturėjo, kadangi tai įvyko kertant finišo liniją. Marekas šyptelėjo, kad jo klaida buvo sąlygota mūsų raginimu spausti dar labiau.

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./Marekso Matvejevo „Lotus Exige“
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./Marekso Matvejevo „Lotus Exige“

Strigo ir kitų „Fast Lap“ dalyvių vairavimas, jų „Super Lap“ laikai buvo blogesni nei parodyti treniruotėse. Nepasisekė Andriui Firantui, kurio „Honda S2000“ vėl sugedo reduktorius (jau trečią kartą šį sezoną). Jo treniruočių laikas buvo 1:34.167, o “Super Lap” dėl minėto gedimo net daugiau nei 8 sekundėmis lėtesnis. 6.34 sekundes sau pralošė Laimontas Kasiulis (geriausias laikas treniruotėse – 1:36.939), o Mindaugas Vaitiekaitis – 3.317 (geriausias rezultatas treniruotėse 1:37.155). Mūsiškiams ne itin lengvai sekėsi adaptuotis prie naujų sąlygų, kadangi gimtuose etapuose “Super Lap” metu jie dažniausiai pagerina savo rezultatą.

Kaip bebūtų, Marekas ir Andrius neliko be apdovanojimų. Jie iškovojo garbingas antrąją ir trečiąją vietas savo klasėse. Verta paminėti, kad Marekas (tiksliau jo „Lotus Exige“) buvo nominuotas ir laimėjo dar vieną specialų lenktynių titulą, kurį suomiai apibūdino kaip „pagarba ir įvertinimas“ už automobilio paruošimo lygį.

Suomių elgsena ir kultūra verta atskiro paragrafo. Labai įdomi suomių apdovanojimų ceremonija. Monotonišku balsu kalba 72 metų vedėjas, paskelbiant nugalėtojus, plojom tik mes. Ir apsikritai, suomių kuklumas įsišaknijęs visame kame. Emocijų išspausti iš jų sunku. Ko nepasakysi apie suomių vairavimą – agresyvus, rizikingas, bet tuo pačiu šaltakraujiškas.

Dieną baigėme pokalbiais su ekscentriškaisiais “Time Attack” organizatoriais ir, kaip pridera, vakarėliu – pažymint iškovotus titulus ir didžiausią laimėjimą – nepakartojamą išvyką į Suomijos autosporto pasaulį, į kurį tiek daug autosporto entuziastų iš Lietuvos dar nebuvo žengę. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius