-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Natūralios ir dirbtinos kliūtys „Winter Rally 2009“

Pasibaigus pirmajam bendram Lietuvos bei Latvijos ralio čempionatų etapui – „Winter Rally 2009“, iki šiol populiariausiose masinėse informavimo priemonėse dar galima rasti gerų žodžių renginio organizatoriams už puikiai surengtą žiemos šventę, o rally.lt svetainės surengtoje apklausoje šiam etapui 10 balų iš 10 galimų skyrė kas antras lankytojas.
Ralio emblema
Ralio emblema
reporteris.com nuotr./Sauliaus Girdausko ir Pauliaus Urbono ekipažas
reporteris.com nuotr./Sauliaus Girdausko ir Pauliaus Urbono ekipažas

Tokie pagyrimo žodžiai skamba tiek iš sportininkų, tiek iš sirgalių lūpų. Pirmųjų tarpe po ralio finišo atsirado asmenų, agitavusių už tai, kad viso Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) organizavimas būtų patikėtas „Pitlane UAB“ kolektyvui. Kaip bebūtų, vienam kolektyvui tai padaryti kokybiškai vargu ar įmanoma, tačiau tai rodo faktą, kad lietuviškojo ralio organizavimo kartelė kyla į viršų.

Vis dėlto, nors organizatorių iniciatyvos nelieka nepastebėtos, reikia pripažinti, kad kurį laiką prieš suriaumojant lenktyninių automobilių varikliams, dėl šio etapo likimo buvo daug klaustukų, kurie kenkė tiek pačiam etapui, tiek ir Lietuvos automobilių sportui.

Dvi savaites prieš „Winter Rally 2009“ lyg tyčia įsivyravo nežiemiški orai ir tarp pavienių sirgalių pasklido gandai, kad gali nutikti kaip ir 2008-aiais metais, kada „Winter Rally“  neįvyko.

Tomo Balžeko/15min.lt nuotr./„Winter Rally 2009“
Tomo Balžeko/15min.lt nuotr./„Winter Rally 2009“

Organizatorių stovykloje situacija buvo kiek kitokia – minčių atkelti ar atšaukti renginį jiems nekilo, todėl pradėti darbai buvo tęsiami toliau. Tokio masto renginio atkėlimas ar atšaukimas, visų pirma, neigiamai atsiliepia finansiškai, nes planus keisti tenka visoms į ralio virtuvę įsitraukusioms pusėms: sportininkams, žiūrovams bei organizatoriams. Visų antra, atšaukus bet kokio lygio varžybas, taip pat nukenčia visi: žiūrovai netenka įspūdingo reginio, o organizatoriai ir sportininkai nukenčia finansine prasme. Pastarieji taip pat netenka galimybės gauti papildomų taškų bei įvykdyti įsipareigojimus savo rėmėjams.

Taigi, ne oras buvo faktorius, galėjęs sustabdyti pirmąjį LARČ etapą. Likus vos kelioms dienoms iki varžybų starto, tai yra: šių metų sausio 27 dieną, Lietuvos automobilių kelių direkcijai iš fizinio asmens gavus pranešimą, buvo organizuota komisija. Šios komisijos tikslas buvo patikrinti, ar greičio ruožų danga yra tinkama vykdyti tokioms varžyboms ir ar keliai po jų nebus sugadinti. Vėliau vykusiame susitikime savo pozicijas išdėstė: Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) bei Utenos rajono savivaldybės atstovai, kelininkai ir organizatoriai. Iš Federacijos pusės konstruktyviai „Winter Rally“ atžvilgiu buvo nusiteikęs varžybų komisaras Šarūnas Liesis, nemažai prisidėjęs, kad etapas įvyktų.

Tomo Balžeko/15min.lt nuotr./„Winter Rally 2009“
Tomo Balžeko/15min.lt nuotr./„Winter Rally 2009“

Verta pažymėti, kad dar gerokai prieš greičio ruožų patikrinimą, geranoriška Utenos rajono savivaldybė žadėjo visokeriopą paramą, skiriant kelių priežiūros techniką net ir tuo atveju, jei varžybas teks vykdyti esant teigiamai temperatūrai. Be to, įšalas žvyrkeliuose net ir kurį laiką atšilus buvo pakankamas, o sinoptikai žadėjo atšalimą prieš ralį bei paties renginio metu.

Praėjusiais metais, kuomet kelių būklė buvo išties netinkama tokio tipo varžyboms, renginio likimą galutinai nusprendė ne kas kitas, o pats organizatorius savo iniciatyva. Pastarajam pataisyti sugadintus kelius, ko gero, būtų atnešę mažiau nuostolių iš finansinės pusės nei atnešė paties etapo nevykdymas. Šiemet, varžyboms pakeitus

geografiją ir persikėlus iš Salako apylinkių arčiau Utenos miesto, organizatoriai susidūrė su kita problema dėl kelių – tai nuo 2008 metų „Aukštaitijos“ ralio (kurios greičio ruožai iš dalies sutapo su „Winter Rally“ greičio ruožais) kai kuriose žvyrkelių vietose likusios duobės bei provėžos, kuriomis, deja, nepasirūpino vasaros metu vykusio ralio organizatorius.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Akimirkos iš žiemos ralio
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Akimirkos iš žiemos ralio

Šiųmetinio „Winter Rally“  organizacijoje didesnių nesklandumų nebuvo. Svarbiausias trūkumas buvo nebent 9–10 greičio ruože vėlavęs pasirodyti trasą atidarantis automobilis „Šluota“, tačiau tai buvo teisėjų kompetencijos ribose. Netgi tokio tipo varžyboms itin opi tema – trasų sauga buvo organizuota išties neblogai. Vis dėlto, kai kurie LASF sprendimai buvo apskųsti. Iš VŠĮ „Egzotika“ pareiškėjo pusės Sporto komisarams buvo pateikti trys protestai, kurie vėliau nukeliavo ir iki Federacijos Apeliacinio teismo. Šios institucijos sprendimas turi būti išnagrinėtas praėjus ne daugiau kaip vienam mėnesiui nuo pateikimo datos, todėl sportininkų–pareiškėjų pusėje kol kas yra įsivyravęs štilis.

Pagrindinė iškilusi problema pasirodė neaiškumai, atsiradę, dėl sausio 22 dieną Federacijos tarybos pakeisto LARČ Reglamento, kuris tądien buvo pripažintas kaip vienintelis galiojantis ir tapęs pirmuoju svarbesniu naujosios LASF administracijos darbu. Deja, nutiko taip, kad naujasis Reglamentas prieštaravo kai kuriems „Winter Rally“ papildomų nuostatų punktams, kurie buvo paruošti pagal senąjį, tačiau vėliau panaikintą Reglamentą. Naujojo ir senojo Reglamentų pagrindinis neatitikimas buvo klasės, į kurias skirstomi automobiliai, dalyvaujantys etape. Naujasis Reglamentas nebenumatė nacionalinės A8 klasės, kurioje WRC automobiliai dalyvauti negalėjo. Atsižvelgiant į tai, kad A8 klasėje prieš ralio startą jau buvo pateiktos 8 paraiškos, tarp kurių buvo ir Girdausko/Urbono ekipažo „Škoda Fabia WRC“, sportininkams buvo pasiūlyta jas keisti, perrašant jas į skirtas A+ klasei.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Akimirkos iš žiemos ralio
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Akimirkos iš žiemos ralio

Toks veiksmas pačių sportininkų taip pat buvo įvertintas labai prieštaringai, kadangi pagal galiojančias taisykles keisti ar papildyti paraiškas nėra leidžiama. Vis dėlto, dalis sportininkų paraiškas keitė, tačiau 3 ekipažai jų neperrašė, tai: Lipeikio/Vatkevičiaus, Dermanto/Rudzinsko ir Maškausko/Urbučio ekipažai. Kadangi finišą pasiekti pavyko tik pirmajam iš jų, 4 vietą absoliučioje įskaitoje iškovoję ir komandos „Egzotika“ garbę gynę lenktynininkai iš pradžių oficialių rezultatų protokolą jie nebuvo įtraukti. Apskundus tokį veiksmą, Lipeikio/Vaitkevičiaus ekipažas tarp finišavusiųjų buvo įtrauktas „naujoje“ A+ klasėje. Kadangi šių dalyvių paraiška nebuvo pateikta tokioje klasėje, sprendimas buvo apskųstas Apeliaciniam teismui. Šiuo metu yra laukiama LASF Apeliacinio teismo verdikto, po kurio teisybės paieškos gali persikelti ir į teismus. Be minėtosios Apeliacinis teismas nagrinės dar dvi apeliacijas, susijusias su A+ klase bei Girdausko/Urbono ekipažo automobilio atitikimu galiojančiai dokumentacijai.

Matome, kad prognozės apie teisinių batalijų įsisiūbavimą po truputį pildosi ir situacija krypsta į prastesnę pusę, nei tai buvo praėjusiais metais. Aišku yra tai, kad bet kokia kova už trasų ribų kenkia autosporto prestižui ir šiuo metu reikalingas didesnis sportininkų bei pareiškėjų aktyvumas nei įprastai. Nežinomųjų gali sumažėti arba dar atsirasti papildomai, kuomet bus sulaukta Apeliacinio teismo verdikto dėl minėtųjų apeliacijų.

Kovo 21 dieną vyks eilinis LASF suvažiavimas, kurio metu taip pat turėtų paaiškėti kryptys, kuriomis Lietuvos automobilių sportas eis artimiausiu metu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius