Trasa be iniciatyvos merdėjo
Ilgainiui trasa tapo tokia populiari, kad čia nuspręsta organizuoti automobilių kroso varžybas. Tačiau nuo sovietmečio trasa keitėsi mažai ir vėliau pradėjo merdėti. Tik dabar, kai teises į trasą perėmė VšĮ „Ekrosas“, pajudėjo pirmieji ledai.
2014-aisiais metais Panevėžyje įsikūrė VšĮ „Ekrosas“. Dar prieš pradedant oficialią klubo veiklą jo įkūrėjas Egidijus Česnelis ėmėsi darbų siekiant populiarinti autokrosą Panevėžio rajone. Pirmąja užduotimi tapo trasos infrastruktūros gerinimas.
Iniciatyvumo nestokojantis Egidijus Česnelis ir vietiniai Ramygalos autokroso sportininkai ėmėsi darbų ir, dėka remėjų, prisidėjusių įvairia technika, trasa netrukus tapo platesnė, padarytos pralaidos vandeniui nutekėti, pilta skalda, išpjauta dalis medžių, o dalyvių starto zona perkelta ant asfalto dangos.
Organizatoriai užsibrėžė pakeisti trasos konfigūraciją ir šitaip sukurti įdomesnes sąlygas varžybų dalyviams, o tuo pačiu ir žiūrovams.
Akcentuoja saugumą
Ramygalos trasos atgaivinimo idėjos autorius Egidijus Česnelis jau ne vienerius metus aktyviai dalyvauja automobilių kroso varžybose, yra profesionalus ralio technikos mechanikas. VšĮ „Ekrosas“ įkūrėjas tvirtina, kad yra pasiryžęs sukurti tokią trasą, kurioje būtu saugu ir žiūrovams, ir dalyviams.
„Pats ne kartą dalyvavau mėgėjų autokroso varžybose ir supratau, kad mėgėjų varžyboms skirtų trasų lygis tikrai nėra patenkinamas. Svarbiausia trasos saugumas, gruntas, plotis, startinės vietos, teisėjų bei žiūrovų zonos. Senojoje Ramygalos trasoje manęs niekas netenkino. Labiausiai baisu buvo dėl žiūrovų“, – kalbėjo Egidijus Česnelis.
Prašo palaikymo valdžios ir verslo lygmeniu
VšĮ „Ekrosas“ atstovas teigia, kad šioje situacijoje svarbiausias yra teigiamas Panevėžio rajono savivaldybės požiūris į klubo veiklą. Egidijus Česnelis rajono vadovų prašo nedaug – tik palaikymo bei leidimo trasoje vykdyti varžybas ir siekti ilgalaikių tikslų, kurie išties ambicingi.
Klubas pasiryžęs trasoje nuveikti tiek, kad čia būtų galima organizuoti Lietuvos pirmenybių varžybas. Tai ne tik pramoga Panevėžio rajono gyventojams, bet ir galimybė rajono verslininkams tapti varžybų dalimi ir iš to uždirbti.
Lietuvos autokroso pirmenybės – kur kas aukštesnio lygio varžybos nei Aukštaitijos autokroso mėgėjų lenktynių etapai, tad šis faktorius į Ramygalą priviliotų ir žiūrovus bei dalyvius iš visos šalies.
„Trasa gali būti plati, siaura, greita ar lėtesnė. Tai nėra svarbiausia. Pirmiausia esame pasiryžę rūpintis maksimaliu saugumu. Skaudžių nelaimių pavyzdžių autosporto pasaulyje užtenka, tad pirmiausia bus įrengti atitvarai, numatytos specialios zonos žiūrovams. Teisėjai gaus patogesnes vietas. Tik tuomet bus rūpinamasi pačia trasos danga, jos pločiu ir kitais aspektais. Mūsų visas dėmesys skirtas saugumui“, – sakė Egidijus Česnelis.
Augina sportininkų kartą
Vienintelė automobilių kroso trasa Panevėžio rajone atvers galimybes ir vietiniams sportininkams, kurių šiame regione – apstu. Ramygalos autokroso trasą savo namų trasa gali vadinti ir jaunasis lenktynininkas Karolis Petrovičius.
Jau trejus metus šiame sporte dalyvaujantis Ramygalos atstovas vos debiutavęs iškovojo pirmą vietą, o praėjusių metų Aukštaitijos autokroso sezone laimėjo sidabrą.
„Nauja trasa atvertų kelią jauniems sportininkams į autokroso platybes. Turime sekti Kupiškio pavyzdžiu. Jie nuveikė išties daug, kad Uoginių trasa atitiktų reikalavimus. Pas juos dabar vyksta regioninės autokroso pirmenybės. Kodėl tokios varžybos negalėtų vykti ir Ramygaloje? Esame pasiryžę šį tikslą pasiekti“, – tvirtino VšĮ „Ekrosas“ vadovas.
Siekia ne pelno, o ilgalaikės perspektyvos
VšĮ „Ekrosas“ – ne pelno siekianti organizacija, kviečia visus Panevėžio rajono verslininkus, suprantančius ir mylinčius šį sportą, pagal išgales prisidėti prie šio kilnaus tikslo.
„Mūsų klubas gyvuoja tik gerų žmonių ir entuziastų dėka. Mes turime paramos gavėjo statusą, tad visi prijaučiantys šiam sportui gali skirti mums 2 procentus gyventojų pajamų mokesčio. Šiuos pinigus panaudosime tikslingai. Patys pamatysite, kaip mūsų siekiai virs darbais, ir jei sulauksime visapusiško palaikymo, ilgainiui Ramygalos trasa bus žinoma ne tik rajono, bet ir šalies mastu“, – tvirtino Egidijus Česnelis.