Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Norvegijos ralyje nugalėjo S.Loebas ir D.Elena

Sebastienas Loebas and Danielas Elenas valo mašiną
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / Sebastienas Loebas ir Danielas Elenas šampanu plauna mašiną.
Šaltinis: rallynews.lt
0
A A

Įtemptoje kovoje dėl Norvegijos žiemos ralio („Rally Norway“) nugalėtojo laurų triumfavo „Citroen“ ekipažas – Sebastienas Loebas bei Danielis Elena. Jie iki pat paskutinio, 23-io greičio ruožo (GR), pabaigos išlaikė trapią persvarą prieš Mikko Hirvoneną ir Jarmo Lehtineną iš „BP Ford Abu Dhabi“ komandos, rašo portalas Rallynews.

Atkakli kova tarp šių lenktynininkų vyko visas tris „Rally Norway“ dienas, tačiau S.Loebas 9-ame GR aplenkė Mikko ir neužleido šios pozicijos iki paskutinio greičio ruožo pabaigos. Skirtumas tarp lyderių baigiantis antrai ralio dienai (šeštadienis)  – po 17 GR – buvo lygiai 15 sekundžių. Sekmadienio važiavimus ryžtingai pradėjo M.Hirvonenas ir iškart sumažino laiko intervalą iki mažiau nei dešimties sekundžių. Tačiau S.Loebas parodė turįs greičio rezervą ir į suomio tempą atsakė jau kitame greičio ruože.

19-ame GR atstumas tarp dviejų ralio lyderių išaugo iki 15,8 sekundžių, tačiau Hirvoneno ir Lehtineno ekipažas nė neketino pasiduoti – po truputį pradėjo mažinti skirtumą, laimėdami vieną po kito greičio ruožą. Prieš finalinį mūšį „Citroen“ ir „Ford“ lyderių ekipažus skyrė  7,7 sekundės. Tačiau priartėjus kulminacijai šaltus nervus pademonstravo ne šiaurietis M.Hirvonenas, o prancūzas S.Loebas – 23-ią prieš suomį laimėjo 2,1 sekundės ir nugalėjo 2009-ųjų „Rally Norway“.

Loebo ir Elenos ekipažo šio sezono startas išties puikus – laimėjo abu etapus. Nors niekas neabejojo, kad jiedu bus šio sezono favoritai, toks startas ir pergalė skandinavams puikiai pažįstamose trasose, pasižyminčioje specifinėmis sąlygomis, rodo, kad ekipažo planai pildosi pagal optimistiškiausią scenarijų.

„Rally Norway“ finišą tre pasiekė Hirvoneno ir Lehtineno komandos draugai: Jari-Matti Latvala bei Miikka Antilla („Ford Focus RS WRC“). Tiesa, nuo Loebo ir Elenos jie atsiliko nelauktai daug – 1 minutę 21,8 sekundės. Priminsime, kad būtent šis ekipažas pernai laimėjo Švedijos ralį, kur S.Loebas, besivydamas abu suomius iš „Ford", netikėtai apvirto ir ralio nebaigė. Šiemet penkiskart pasaulio čempionas, kuris yra laikomas neginčytinu asfalto dangos trasų ekspertu, pademonstravo  galutinai perkratęs formulę, kaip būti nepavejamam ir ant sniego, ir ant sušalusio žvyro.

Sekmadienio važiavimus ryžtingai pradėjo M.Hirvonenas ir iškart sumažino laiko intervalą iki mažiau nei dešimties sekundžių. Tačiau S.Loebas parodė turįs greičio rezervą ir į suomio tempą atsakė jau kitame greičio ruože.

Labai aukštą – ketvirtą poziciją absoliučioje įskaitoje pasiekė 2003 metų pasaulio čempiono  Petterio Solbergo brolio Henningo ekipažas. H.Solbergo šturmanas buvo Cato Menkerudas, su kuriuo jiedu pelnė brangius taškus „Stobart Ford“ ekipai. Pastarajai komandai atstovaujantis estas Urmo Aava su savo šturmanu Kuldaru Sikku finišą pasiekė aštunti ir vis dėlto pelnė 1 tašką.  Itin greitiems lenktynininkams iš Estijos iki septintoje vietoje finišavusių komandos draugų Matthew Wilsono ir Scottu Martino pritrūko 13,5 sekundės. Wilsono ir Martino ekipažas taip pat stengėsi įveikti Solbergo bei Millso tandemą, tačiau pastarieji Petterio tėvynėje pasirodė per greiti britams.

Penkti Norvegijos ralyje liko antrasis „Citroen“ ekipažas: Dani Sordo ir Marcas Martis, vairavę „Citroen C4 WRC“. Šie lenktynininkai aplenkė publikos favoritą Petterį Solbergą daugiau nei dviem su puse minutės. Petteriui, važiuojančiam senesniu „Citroen Xsara WRC“ automobiliu, padėjo ilgametis šturmanas Philas Millsas. Ekipažas galėjo pasirodyti ir geriau, tačiau sutrukdė automobilio gedimas – Petteris pranešė, kad vienu metu „Xsara“ variklis dirbo tik trimis cilindrais. Kad ir kaip būtų,  gedimų patyrusi technika iki finišo išlaikė ir ekipažas pelnė brangius taškus.

Pirmieji likę be taškų buvo norvegų „Adapta WRT“ komandos atstovai Madsas Ostbergas ir Andersas Grondalas, finišavę 9 ir 13 vietose. Ekipažai iš Norvegijos taip pat įnešė šiek tiek kontrasto į dalyvių rikiuotę ir neleido nusiminti „Subaru" gerbėjams, nes ralyje dalyvavo „Impreza S14 WRC“ automobiliais.

Atitinkamai: 10, 11 ir 12 vietose finiše išsirikiavo jaunieji „Citroen Junior Team“ lenktynininkai: prancūzas Sebastienas Ogieras, Zimbabvės vėliavą „vežantis“ Conradas Rautenbachas ir rusas Evgenijus Novikovas. Tiesa, šie sportininkai galėjo parodyti ir geresnį rezultatą, jei ne įvairios techninės problemos ar klaidos viso ralio metu.

Apmaudžiai ralis baigėsi iki tol stebėtinai gerus rezultatus su nenauja „Škoda Fabia WRC“ rodžiusiam Per-Gunnar Anderssonui, kuris kiek anksčiau skundėsi dėl sankabos gedimo. Po 11 GR buvęs penktas, o dvyliktame nukritęs į 6 vietą, švedas neatvyko atsižymėti į laiko kontrolės punktą prieš 13 greičio ruožą ir dėl techninių problemų buvo priverstas pasitraukti.

Kalbant apie serijinių automobilių pasaulio čempionatą (P-WRC), kuris vyksta N4 klasėje ir kurio pirmuoju etapu tapo „Rally Norway“, kaip žuvis vandenyje jautėsi švedas Patrikas Sandellas su šturmanu Emiliu Axelssonu. „Škoda Fabia S2000“ vairavęs ekipažas, kaip ir buvo galima tikėtis, stipriai sumažino tempą ir be reikalo nerizikuodami iškovojo pergalę Norvegijoje. Antri N4 klasės įskaitoje į finišą atvažiavo vietos ralio pilotas Eyvindas Brynildsenas ir prancūzas Denisas Giraudet. Šiems „Mitsubishi Lancer Evo IX“ automobilį vairavusiems lenktynininkams nuo 13 greičio ruožo iki P.Sandello pavyko priartėti nuo 1 minutės 51 sekundės iki 44,1 sekundės.

Trečioje vietoje finišavo čekų Martino Prokopo ir Jano Tomaneko ekipažas su „Mitsubishi Lancer Evo IX“. Jie nuo E.Brynildseno atsiliko daugiau nei 2 minutes 12 sekundžių.

Galima pasveikinti tos pačios kartos „Mitsubishi Lancer Evolution“ vairavusius latvius Andį Neikšaną ir Petersą Dzirkalsą, kurie P-WRC įskaitoje užėmė 5-ą vietą, o absoliučioje rikiuotėje liko 18-i. 5 vietą N4 klasėje kaimynų ekipažas užėmė ir praėjusiais metais ant žvyro dangos vykusiame „Neste Oil Rally of Finland“ (Suomija). Šių metų Norvegijos ralyje iki 4 vietoje finišavusio portugalo Armindo Araujo Latvijos sportininkams trūko išties nemažai – daugiau nei 6 minučių 42 sekundžių, tačiau labai saugų atstumą jie išlaikė ir nuo čeko Jaromiro Tarabuso – neleido jam priartėti arčiau nei 2 minutes.

rallynews.lt
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas