Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Norvegiško elektromobilio baterijas studentai sumontavo į pačių pagamintą bagį

Panevėžio mokslo ir technologijų parke surengtame „Idėjų savaitgalyje“ savo vizijas galėjo pristatyti įvairiose srityse atradimus kuriantys jaunieji specialistai. Kūriniams paversti realybe buvo skirtos 54 valandos. Renginyje pristatytos ir įgyvendintos įvairiausios idėjos – nuo medinių ausinių iki roboto rankų ar mobiliuoju telefonu valdomos žoliapjovės.
Elektra varomas bagis
Elektra varomas bagis / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Vienas įdomesnių kūrinių renginio dalyvius pasitiko vos įžengus pro duris. Tai studentų jau sukurtas bagis, kuris varomas elektromobilio baterijomis. Tiesa, šis projektas vis dar tobulinamas.

Plačiau apie bagį ir studentų užmačias paversti jį elektra varomu bolidu papasakojo Arūnas Tautkus – Kauno technologijos universiteto Technologijų katedros vedėjas.

Elektra varomas bagis

Pašnekovas atskleidė, su kokiais iššūkiais būsimiesiems specialistams jau pavyko susidoroti, o kokie dar laukia siekiant galutinio rezultato – lenktyninio ir elektra varomo bagio.

Evaldo Sapeliausko nuotr./Elektra varomas bagis
Evaldo Sapeliausko nuotr./Arūnas Tautkus (dešinėje)

– Papasakokite apie tai, kokį kūrinį pavyko suburti studentams?

– Šis bagis – dviejų studentų kartų darbas. Vienas studentas – mūsų buvęs absolventas Žilvinas Paškauskas. Jis padarė bagį. Dabartiniai ketvirto kurso inžinerijos studentai pavertė jį elektriniu. Tai bagis su norvegiško elektromobilio „Think“ baterijomis. Pačią konstrukciją, visą rėmą kūrė studentai.

– Kas šiame procese buvo sudėtingiausia? Elektromobilio agregatų pritaikymas ar konstrukcijos kūrimas?

– Rėmo geometriją, tikslumą suderinti buvo gana sunku. Taip pat reikėjo perdaryti galinę dalį, kurioje dabar yra sumontuoti akumuliatoriai. Tikrai buvo ką veikti.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Elektra varomas bagis
Tomo Markelevičiaus nuotr./Elektra varomas bagis

– Iš kokių dar automobilių „pasiskolinote“ agregatus?

– Ratus panaudojome nuo trečios kartos „Volkswagen Golf“, taip pat naudojome kai kuriuos važiuoklės komponentus. Gale - automobilio amortizatoriai, priekyje – motociklo. Pritaikėme kartingo sėdynę. Daugiau praktiškai viską kūrė studentai.

– Ar jau teko išbandyti šį kūrinį?

– Kol kas elektrinis bagis dar nėra baigtas. Jį tik traukėme ant buksyravimo lyno, bet patys nevažiavome. Bagis dar yra gamybos stadijoje, nors trūksta jau nebedaug. Reikia papildomo akumuliatoriaus ir bus galima jį išbandyti.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Elektra varomas bagis
Tomo Markelevičiaus nuotr./Elektra varomas bagis

– Kokie sprendimai turės įtakos išvaizdai? Juk nebus bagis „pliku“ rėmu?

– Šiame „Idėjų savaitgalio“ renginyje dalyvaujanti mūsų studentų komanda sieks sukurti automobilio išvaizdą. Dabar bagis negražus. Bus dedami sparnai, spoileriai, apdailos. Jei viskas pavyks, tikimės, jog kitais metais jau turėsime gražų, funkcionuojantį ir greitą lenktyninį elektrinį modelį. Aišku, suvirinimo kokybė ir mums bado akis, bet svarbiausia, kad bagis važiuotų.

– Ar jau galvojote, kur juo lenktyniausite? Juk elektra varomų bagių klasės nėra jokioje sporto šakoje.

– Kol kas dar nėra noro lenktyniauti. Pirmiausia norime bent jau pavažiuoti. Vėliau matysime. Šiaip nesu girdėjęs, kad Lietuvoje būtų tokių pačių elektromobilių.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Elektra varomas bagis
Tomo Markelevičiaus nuotr./Elektra varomas bagis

– Kokią galią išvystys elektrinis bagis?

– Skaičiuojant kilovatais, galia turėtų siekti apie 120. Manau, kad tai pakankamai galingas kūrinys.

Aišku, dabar sunku pasakyti tiksliai, nes, jei lygintume su „Think“ elektromobiliu, nebeatitinka praktiškai niekas. Ir ratai kiti, ir svoris pakito, todėl reikės apskaičiuoti, koks įmanomas galios praradimas lyginant su originaliu modeliu.

Apie 120 kilogramų sveria vien akumuliatoriai, beveik 200 kilogramų – likęs rėmas su kitais agregatais. Kuomet bagis važiuos, bandysime pamatuoti galingumą. Manoma, kad bus šioks toks praradimas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Elektra varomas bagis
Tomo Markelevičiaus nuotr./Elektra varomas bagis

– Kiek truko visas šis procesas nuo idėjos iki apčiuopiamo rezultato?

– Kol kas apie dvejus metus. Tikimės, kad kitąmet jau pabaigsime jį. Teks atlikti nemažai bandomųjų važiavimų, kad galėtume pašalinti trūkumus.

Ši konstrukcija buvo keista gal tris kartus, mat iš pradžių į šį rėmą buvo sumontuotas vidaus degimo variklis nuo „Volkswagen Golf“. Kiek pavažiavus bagis sulūžo, todėl buvo tobulintas. Dabar jis jau atrodo visai kitaip. O ir svorio mažiau. Nėra pavarų dėžės, degalų bako, duslintuvo, kitų mazgų, reikalingų automobiliui su vidaus degimo varikliu.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Elektra varomas bagis
Tomo Markelevičiaus nuotr./Elektra varomas bagis

– Kokius mazgus dar ketinate tobulinti?

– Reikia padirbėti prie priekinės važiuoklės, vairo mechanizmo. Šita vairo kolonėlė reikalauja daug sukti vairą, kad pasisuktų ratai. Ją reikia keisti. Studentai tikėjosi, kad vairuoti bus lengviau. Dar pastebėjome, kad reikės tobulinti amortizatorių konstrukciją.

Kai pabandysime juo pavažiuoti, veikiausiai teks apgalvoti ir svorio paskirstymo klausimą, kuris turi įtakos valdomumo savybėms.

Pagal skaičiavimus ir kompiuterines programas išsiaiškinsime ir kokios apkrovos veikia automobilio mazgus. Aš manau, kad turėtų būti smagus ir greitas bagis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius