Dabar populiaru
Publikuota: 2012 balandžio 2d. 17:22

Oficialus LASF atsakymas dėl „Fast Lap“ lenktynių organizavimo

Darius Grinbergas
Nuotrauka iš asmeninio archyvo / Darius Grinbergas

Prieš tris dienas GAZAS.LT publikavo vieno iš „Fast Lap“ varžybų organizatoriaus nuomonę dėl šių varžybų organizavimo ir nesutarimų su LASF. Jaučiame pareigą jums pranešti oficialų LASF žiedo komiteto pirmininko Dariaus Grinbergo atsakymą.

Pastarosiomis dienomis teko pastebėti labai daug nuomonių dėl kitų (ne Lietuvos čempionato) žiedinių lenktynių organizavimo tvarkos 2012 metais. Šiuo laišku noriu suteikti daugiau informacijos, bei papildyti viešoje erdvėje pateikiamą kartais vienpusišką informaciją, atsakyti į rūpimus klausimus.

Dabar daugiausiai šurmulio kelia „Fast Lap“ lenktynių organizatoriai. Tai suprantama, liko tik mėnuo iki pirmųjų lenktynių, o taisyklės ir techniniai reikalavimai vis dar kūrimo stadijoje. „Fast Lap“ organizatoriui, LASF žiedo komiteto nariui Giedriui Čenkui aš dar rudenį sakiau, kad reikėtų rimčiau padirbėti su dokumentais, pateikti jų projektus kuo anksčiau, tam, kad galima būtų sulaukti kuo daugiau pasiūlymų ir padaryti reikiamus pakeitimus. Apie tai vis primindavau ar e-paštu, ar telefonu ar Žiedo komiteto posėdyje. Ne kartą diskutavome ir apie tai, kad būtina tiksliau aprašyti saugumo reikalavimus, taip pat ir licencijuotų lenktynininkų dalyvavimą. Apie tai diskutavome ir prieš porą savaičių įvykusiame susitikime.

Norint gauti E kategorijos lenktynininko licenciją, tereikia pasitikrinti sveikatą ir apsidrausti.

Žinoma, nuomonės ne visur sutapo, tačiau, manau, kad pastarųjų dienų Giedriaus pasisakymai žiniasklaidoje, bei įvairiuose forumuose nėra labai korektiški. Žemiau išdėstysiu pagrindinius klausimus, apie kuriuos diskutavome, bandėme ieškoti kompromisų ir kuriuos Giedrius pateikia pasakydamas A, bet nutylėdamas B.

1. Licencijos. Žinoma, daugiausiai diskusijų kelia lenktynininkų ir organizatorių licencijavimas. Visi norėtų, kad galima būtų sėsti į automobilį ir lėkti, visiškai nesirūpinant nieku kitu. Deja, realybė kiek kitokia. Ir pagal Lietuvos automobilių sporto kodeksą ir pagal Lietuvos sporto įstatymą yra numatytas tam tikros tvarkos laikymasis. Pvz., Lietuvos sporto įstatymas numato, kad:

1. Asmenys, lankantys bet kokios formos kūno kultūros ir sporto pratybas ir dalyvaujantys varžybose, privalo reguliariai tikrintis sveikatą. Sveikatos tikrinimo periodiškumą ir tvarką nustato Kūno kultūros ir sporto departamentas kartu su Sveikatos apsaugos ministerija. 2. Sporto pratybų ir varžybų organizatoriai privalo neleisti dalyvauti pratybose ir varžybose asmenims, kurie nustatytu laiku nepasitikrino sveikatos ir nepateikė nustatytos formos pažymos.“.

Kaip visi žinome, norint gauti E kategorijos lenktynininko licenciją, tereikia pasitikrinti sveikatą ir apsidrausti. Iš Giedriaus sužinojau, kad visi „Fast Lap“ dalyviai šiemet bus apdrausti organizuotai. Tačiau sveikatos patikrinimą jis laiko bereikalingu laiko gaišimu. Tačiau tokie yra ne tik LASF kodekso, bet ir Lietuvos įstatymai. Galime diskutuoti, piktintis, bet įstatymų turime laikytis.

Tai niekaip nesusiję su klasifikuojamomis ar neklasifikuojamomis lenktynėmis. Visiškai suprantu, kad perėjimui prie tvarkos reikia laiko. Negalima iškart reikalaut didelių pasikeitimų. Todėl ne kartą siūliau – pateikite savo planą, kaip laipsniškai, po truputį, per kelis metus būtų galima tai padaryti. Siunčiau ir analogiškų užsienio lenktynių taisykles, kurias galima būtų naudoti kaip pagrindą. Gal pirmais metais reikėtų tik medicininio patikrinimo, o licencijų tik kitąmet, gal „Street“ klasei užtektų visuomet tik medicininės pažymos ir draudimo. Iš mano pusės siūlymų ir pasvarstymų buvo visokių, iš „Fast Lap“ vienintelis – mes pasitarėme ir nusprendėme, kad viską darysim, kaip anksčiau, nes nenorime biurokratizmo.

Siūliau asmeniškai sumokėti už organizatoriaus licenciją – ji tekainuoja 100 Lt.

Biurokratizmo nenoriu ir aš, bet tokios yra taisyklės ir nieko čia nepadarysi. Man rūpi, kad „Fast Lap“ gyvuotų kuo sėkmingiau. Todėl ne kartą siūliau savo pagalbą ruošiant dokumentus, padedant sutvarkyti jų tekstą, paruošiant saugumo planus. Bet „Fast Lap“ kažkodėl to negirdi.

Siūliau asmeniškai sumokėti už organizatoriaus licenciją. Ji tekainuoja 100 Lt. Bet matyt čia kažkokių principų klausimas, į kuriuos bandoma įvelti kuo daugiau žmonių, sukelti kuo didesnę sumaištį.

Kokią naudą gauna lenktynininkas ir organizatorius turėdamas licenciją? Iš G.Čenkaus visuomet girdžiu, kad jokios. Tačiau jam ne kartą žodžiu ir raštu minėjau ne vieną: galimybę naudotis visa LASF ir FIA dokumentacija (įskaitant ir taisyklėmis), galimybę kurti ir teikti pasiūlymus dėl tų pačių dokumentų, galimybę dalyvauti FIA programose, kurios numato finansavimą tiek lenktynininkams, tiek organizatoriams ir t.t.  Yra ir prievolių: laikytis taisyklių ir jas žinoti.

Kai, po ilgų prašymų, G.Čenkus man atsiuntė „Fast Lap“ taisykles ir papildomus nuostatus (be jokių pasiūlymų, kaip bus pereinama prie nustatytos tvarkos), surašiau savo pasiūlymus. „Fast Lap“ PRO ir „Race“ – mažiausiai E kategorijos licencija, „Street“ – M kategorija. Priminsiu, kad E kategorijos licencijos kaina metams – 90 Lt, M – 30 Lt. Sutikite, ji simboliška.

Po pasiūlymų sulaukiau tik nekorektiškų komentarų internete, nors aš visuomet sakiau, kad diskusija ir kompromisai dėl licencijų būtini, galimi, tačiau reikia tiesiog susidėlioti ateities veiksmų planą. Tą patį dar kartą ir patvirtinu.

2. Saugumas. Ne kartą kalbėjome, kad „Fast Lap“ lenktynininkų saugumas turi būti pagerintas. Nekalbu apie saugumą trasoje, manau, kad šioje vietoje organizatorius tvarkosi tikrai neblogai. Tačiau į pačius lenktynininkus buvo nukreipta mažokai dėmesio.

„Fast Lap“ varžybose leidžiama važiuoti su bet kokiais šalmais ir be kombinezonų.

Varžybose leidžiama važiuoti su bet kokiais šalmais, be kombinezonų, kitos ekipiruotės. G.Čenkus man ne kartą išsakė savo požiūrį į tai. Pasak jo, realų saugumą teikia lankai ir diržai. Atitinkantis FIA standartus šalmas, kombinezonas, gesintuvas ar masės išjungėjas – nereikalingi dalykai. Nesutinku su tuo, kaip, manau, ir ne vienas lenktynininkas, kuriam teko nelaimė patekti į rimtesnį incidentą. G.Čenkus sako, kad „Fast Lap“ yra nekontaktinis sportas. Aš sakau, kad bet kada galimas kontaktas ne tik su kolega lenktynininku, bet ir su „Nemuno žiedo“ atitvaru. Deja. Todėl ir siūliau: „Street“ klasėje (be saugos lankų), riboti greitį ir nustatyti ekipiruotės minimumą (bent jau įvardinti galimus šalmų standartus), PRO ir „Race“ klasėse – naudoti homologuotą ar pasibaigusios homologacijos įrangą.

Siūliau pasitarti su žiedo komiteto nariu Egidijum Janavičium, kokia minimali įranga būtų tinkamiausia pradžiai. Sulaukiau vienintelio argumento – mes pasitarėm ir nusprendėm, kad viskas bus po senovei.

3. Techniniai reikalavimai. Tokių „Fast Lap“ beveik ir nėra. Ribojimų nenumatyta, o tai reiškia, kad lenktynininkas su storesne pinigine, visuomet turi geresnius šansus laimėti. Todėl ir pasiūliau G.Čenkui, kad šiek tiek išsamiau aprašytų galimus pakeitimus, o nepaliktų to spręsti techninei komisijai etape. Na, atsakymas vėl buvo tas pats – mes pasitarėm ir nusprendėm, kad viskas bus po senovei.

Nuo rudens raginęs, siūlęs idėjas, pagalbą, sulaukiau užsipuolimo. Taip, aš G.Čenkui sakiau, kad tokių papildomų nuostatų, kurie paruošti pirmam „Fast Lap“ etapui, aš nepasirašysiu. Ar dabar tą patį pakartosiu. Jie bent jau turėtų būti paruošti pagal LASK reikalavimus, nurodyti bent jau pagrindiniai teisėjai ir t.t. Laiko tam buvo ir yra. Jei reiks pagalbos – padėsiu.

Deja, esu priverstas informuoti, kad jei „Fast Lap“ varžybos nebus patvirtintos LASF nustatyta tvarka, jos turės būti paskelbtos draudžiamomis. Tai reiškia, kad jose negalės dalyvauti licencijuoti sportininkai. Atkreipiu dėmesį, kad aš esu už tai, kad visi sportininkai galėtų dalyvauti be apribojimų, tiesiog organizatoriui pagaliau reikėtų bent pirštą dėl to pajudinti, o ne visuomet kartoti – mes pasitarėm ir nusprendėm , kad mums to nereikia.

Jei „Fast Lap“ varžybos nebus patvirtintos LASF nustatyta tvarka, jos turės būti paskelbtos draudžiamomis.

Aš ne kartą kartojau, prieš 100 metų žmonės lenktyniaudavo be diržų, saugos lankų, o vietoj šalmo užsidėdavo odinę beretę. Per tą laiką technologijos, ne tik automobilių, bet ir saugumo srityje gerokai patobulėjo. Taip, yra pigiau važiuoti su marškinėliais ir nežinia kokio tvirtumo šalmu. Tačiau ar organizatorius galės ramiai pažiūrėti lenktynininko tėvams į akis, jei įvyks nelaimė, kurios buvo galima išvengti atlikus visas reikiamas procedūras? Todėl siūlau „Fast Lap“ dar kartą gerai peržiūrėti savo dokumentus ir tikslus. Skirkit tam laiką, kurį leidžiate forumuose, pliekiat mane ir savo kolegas žiedo komiteto narius. Noriu užtikrinti, niekas nesikėsina į „Fast Lap“  vardą, organizaciją ir pan.

Jei reikia, surenkim susirinkimą su dalyviais, padiskutuokim ir pagaliau nuspręskim kokiu lengviausiu ir visiems priimtiniausiu keliu reikia eiti. Lauksiu iš „Fast Lap“ žinių. Beje, bet kuris lenktynininkas, organizatorius gali bet kada į mane kreiptis ne tik anonimiškai forumuose, bet ir tiesiogiai.

Pagarbiai,
LASF žiedo komiteto pirmininkas
Darius Grinbergas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Gyvenimas

Lietuvių šeimoje – kaip seriale: pagimdė vieną, o namo iškeliavo su trim kūdikiais

Aktualu

Išgelbėk draugą: jaunieji medikai pajūryje poilsiautojus moko pirminio gaivinimo 

Maistas

Vytaro Radzevičiaus „Pasaulio puodai“: velsietiški pyragėliai

Tiesiogiai Gazas

Palangos lenktynėse ramybę sudrumstė BMW ir TCR avarija, „Lada-Mustang“ ekipažas svarsto, ar tęsti lenktynes

Verslas

Lietuviško nedarbo grimasos: ėmė paskolą, kad galėtų susirasti darbą

Vardai

Palangos lenktynėse – variklių gausmui neabejingos garsenybės: tarp jų – Eglė ir Jonas Valančiūnai

Verslas

Karščio banga į Palangą sutraukė minias poilsiautojų: šis savaitgalis – išskirtinis

Gazas

„Formulės 1“ kvalifikacija Vokietijoje: L.Hamiltonas apmaudžiai pasitraukė, S.Vettelis mynė iki paskutinio rato

Aktualu

Savanoriais per popiežiaus vizitą pasisiūlė dvigubai daugiau žmonių nei reikia

Vardai

Į Palangos lenktynes D.Matijošaitis atvyko su 2 mėn. sūnumi: „Tėvystė veža labiau nei automobiliai“

Sportas

Stebėkite tiesiogiai: vandenlenčių varžybos „Red Bull Wake2el“

Sportas

Grubiu žaidimu „sąskaitas suvedinėjusį“ varžovą A.Novikovas pasiūlė spirti lauk iš komandos

Vardai

Prieš mėnesį ištekėjusi Vasha jau parduoda vestuvinę suknelę: „Maniau, tikrai ją pasiliksiu“

Pasaulis kišenėje

Atostogos Peloponese – begėdiška puota pilvui ir akims

Gazas

Linksmoji „Aurum 1006 km lenktynių“ dalis: išrinkite gražiausius „pieno ūsus“

Verslas

Lietuvos ekonomika sovietinėse fotografijose: propaganda dangstė gėdą

Vardai

Oskarą Koršunovą į Avinjono festivalį atlydėjo mylimoji Alexandra Kremer: „Jis – genijus“

Aktualu

Parlamentarai daugiausia lėšų leidžia automobiliams: išlaidų lyderis – P.Gražulis

Gazas

Naujas Lietuvos rekordas: elektromobiliu 1000 km įveikti per 21 val. 33 min.

Gyvenimas

Dietologė: mėgstami vasaros patiekalai gali sugadinti virškinimo sistemą visam gyvenimui

Naujienos

Gyvenimas

Lietuvių šeimoje – kaip seriale: pagimdė vieną, o namo iškeliavo su trim kūdikiais

Aktualu

Išgelbėk draugą: jaunieji medikai pajūryje poilsiautojus moko pirminio gaivinimo 

Maistas

Vytaro Radzevičiaus „Pasaulio puodai“: velsietiški pyragėliai

Tiesiogiai Gazas

Palangos lenktynėse ramybę sudrumstė BMW ir TCR avarija, „Lada-Mustang“ ekipažas svarsto, ar tęsti lenktynes

Verslas

Lietuviško nedarbo grimasos: ėmė paskolą, kad galėtų susirasti darbą

Vardai

Palangos lenktynėse – variklių gausmui neabejingos garsenybės: tarp jų – Eglė ir Jonas Valančiūnai

Verslas

Karščio banga į Palangą sutraukė minias poilsiautojų: šis savaitgalis – išskirtinis

Gazas

„Formulės 1“ kvalifikacija Vokietijoje: L.Hamiltonas apmaudžiai pasitraukė, S.Vettelis mynė iki paskutinio rato

Aktualu

Savanoriais per popiežiaus vizitą pasisiūlė dvigubai daugiau žmonių nei reikia

Vardai

Į Palangos lenktynes D.Matijošaitis atvyko su 2 mėn. sūnumi: „Tėvystė veža labiau nei automobiliai“

Sportas

Stebėkite tiesiogiai: vandenlenčių varžybos „Red Bull Wake2el“

Sportas

Grubiu žaidimu „sąskaitas suvedinėjusį“ varžovą A.Novikovas pasiūlė spirti lauk iš komandos

Vardai

Prieš mėnesį ištekėjusi Vasha jau parduoda vestuvinę suknelę: „Maniau, tikrai ją pasiliksiu“

Pasaulis kišenėje

Atostogos Peloponese – begėdiška puota pilvui ir akims

Gazas

Linksmoji „Aurum 1006 km lenktynių“ dalis: išrinkite gražiausius „pieno ūsus“

Verslas

Lietuvos ekonomika sovietinėse fotografijose: propaganda dangstė gėdą

Vardai

Oskarą Koršunovą į Avinjono festivalį atlydėjo mylimoji Alexandra Kremer: „Jis – genijus“

Aktualu

Parlamentarai daugiausia lėšų leidžia automobiliams: išlaidų lyderis – P.Gražulis

Gazas

Naujas Lietuvos rekordas: elektromobiliu 1000 km įveikti per 21 val. 33 min.

Gyvenimas

Dietologė: mėgstami vasaros patiekalai gali sugadinti virškinimo sistemą visam gyvenimui

Vardai

Idėjos savaitgaliui

Išmanus kaimas

Festivalis „Galapagai”

Parašykite atsiliepimą apie Gazas