Dabar populiaru
Publikuota: 2018 liepos 13d. 16:23

Paaiškino, kokie yra kriterijai taikomi „Aurum 1006 km lenktynių“ dalyviams

Atskleidė, ko reikia, norint lenktyniauti „Aurum 1006 km lenktynėse“
Organizatorių nuotr. / Atskleidė, ko reikia, norint lenktyniauti „Aurum 1006 km lenktynėse“

„Norint dalyvauti „Aurum 1006 km lenktynėse“, užtenka gauti sportininko licenciją“. Tai – kartais dar išgirstamas, tačiau nieko bendra su realybe neturintis požiūris. Vien licencijos neužtenka, dalyviams galioja tiek formalūs, tiek neformalūs reikalavimai, teigiama pranešime žiniasklaidai.

„Ilgų distancijų lenktynės – labai sudėtingos varžybos, kuriose vienu metu važiuoja daug dalyvių, daug lenkiama, reikia stebėti ne tik konkurentus, bet ir teisėjų rodomas vėliavas. Galų gale matyti trasą, trajektorijas. Todėl „Aurum“ lenktynių dalyviams nustatyti ne tik formalūs, bet ir neformalūs reikalavimai“, – teigia varžybų organizatorius Darius Jonušis.

Licencijos neužtenka

Sportininko licenciją – dokumentą, įrodantį žmogaus galimybę lenktyniauti tam tikro lygio varžybose, – galima gauti pravažiavus simuliatoriumi.

„Mūsų reikalavimas – ne tik turėti sportininko licenciją, bet ir su ja einamaisiais metais pravažiuoti bent dviejose žiedinėse trumpų ar ilgų distancijų lenktynėse. Tik patirtis tikrose varžybose gali leisti saugiai važiuoti tokiame dideliame renginyje kaip „Aurum“ lenktynės“, – sako D.Jonušis.

Pasak organizatoriaus, sportininko greitis nėra aktualus. Svarbiausia, kad jis mokėtų važiuoti su keliomis dešimtimis skirtingą greitį išvystančių automobilių vienu metu, prisitaikytų prie jų, netrukdytų lenkti ratu ir saugiai elgtųsi kitose lenktyninėse situacijose, pavyzdžiui, laiku pastebėtų teisėjų mosuojamas vėliavas.

„Mes nesiekiame sutraukti kuo daugiau sportininkų, todėl ir teikiame prioritetą logiškiems reikalavimams. Norime, kad jie vieni kitiems nekeltų problemų, visi jaustųsi saugiai lenktyniaudami“, – pasakoja „Aurum“ lenktynių organizatorius.

Tokius reikalavimus palaiko ir patys sportininkai. Septynis kartus „Aurum“ lenktynėse nugalėjęs Jonas Gelžinis teigia, kad ilgų distancijų lenktynėse sportininkų meistriškumas labai svarbus, patirties neturintys vairuotojai gali pridaryti bėdų visiems.

„Jeigu žmonės į automobilio kėdę atsisėda važiavę tik simuliatoriuje, jie gal ir suvokia sportinius niuansus, tačiau varžybų patirties neturi ir neretai pridaro klaidų lygioje vietoje. Retai realiose lenktynėse dalyvaujantys žmonės yra pavojingi būtent dėl įgūdžių stokos“, – teigia J.Gelžinis.

Tiesiai iš kartingo – „Ne“

D.Jonušis, pats ilgus metus lenktyniavęs įvairiais automobiliais ir formulėmis, pateikė kelis sportininkų, galinčių ar negalinčių dalyvauti „Aurum“ lenktynėse, pavyzdžius.

Kazimiero Vasiliausko pavardė bene prieš dešimtmetį buvo žinoma kiekvienam automobilių sporto gerbėjui – jis yra pirmasis lietuvis, dalyvavęs čempionate „Formulė 2“ bei išbandęs GP2 ir GP3 formules. Nepaisant to, kad pastaraisiais metais jis daugiau laiko praleidžia dirbdamas teisės srityje nei prie automobilio vairo lenktynių trasoje, didžiulė patirtis leidžia neabejoti: jis yra pasiruošęs dalyvauti ilgų distancijų varžybose Palangoje.

Kitas pavyzdys – Rokas Baciuška. Sportininkas, praėjusiais metais iš karto persėdęs į automobilį ir sėkmingai dalyvaujantis Europos ralikroso čempionate – įpusėjus sezonui, po trijų etapų jis užima antrą vietą S1600 klasėje. D. Jonušio teigimu, patirties trūkumas žiedinėse lenktynėse šiuo atveju nebūtų svarbus, todėl R.Baciuškai durys į varžybas Palangoje būtų atviros. Bet kurioje automobilių sporto srityje procedūros yra panašios, visur reikia jausti trasą, matyti varžovus ir teisėjus.

„Jeigu kas nors ateitų tiesiai iš kartingo, mūsų atsakymas būtų „Ne“. Nors ten vėliavos ir kitos procedūros panašios, bet tai nėra automobilis. Čia daug dalykų, prie kurių turi priprasti – automobilio gabaritai, veidrodėliai, kitoks stabdymo kelias. Praėjusiais metais mano sūnus Justas, nors yra greitas ir labai norėjo važiuoti „Aurum“ lenktynėse, dalyvauti negalėjo, nes turėjo patirties tik važiuodamas kártu. Tačiau dabar jis jau turi patirties trumpų bei ilgų distancijų lenktynėse automobiliu, tad šiemet startuos Palangoje“, – aiškina D.Jonušis.

Kalbant apie formalius ir neformalius reikalavimus, kaip puikų pavyzdį galima pateikti Le Mano 24 val. lenktynes. Likus mėnesiui iki jų starto toje pačioje „Circuit de la Sarthe“ trasoje testuojami mažiau patirties turintys sportininkai – tikrinami jų sugebėjimai, reakcija, orientacija.

„Mes tokių testų daryti neturime galimybės, todėl atranka turi būti paremta konkrečiais, logiškais kriterijais“, – teigia D.Jonušis.

Kur kaupti patirtį

Lenktynininkų patirties reikalavimai labai skiriasi trumpų ir ilgų distancijų lenktynėse. Kodėl?

„Ilgų distancijų lenktynėse yra didžiulis skirtumas tarp automobilių greičių. Čia vyksta daugybė lenkimų ratu ir kiekvienas – pavojingas. Trumpų distancijų varžybose lenkiama ratu retai, ten vienu metu startuoja tik viena klasė, o ilgose varžybose – visos vienu metu“, – skirtumus paaiškina Ignas Gelžinis, triumfavęs „Aurum 1006 km lenktynėse“ 2014, 2015 ir 2017 m.

D.Jonušis dar priduria pavyzdį iš automobilių sporto pradžiamokslio – kartingo. Daugelyje tarptautinių varžybų, kuriose sportininkai startuoja vienodais kártais, lenkimai ratu neleistini: jeigu paskutinį vairuotoją ratu paveja lyderis, atsiliekančiam iškart rodoma juoda vėliava ir jis turi pasitraukti iš lenktynių.

„Kiekvienas lenkimas ratu yra labai pavojingas – tai veiksmas, reikalaujantis daug tiek lenkiamojo, tiek lenkiančiojo kompetencijos. Ilgų distancijų varžybose lenkimų yra šimtai. Todėl siekiame užtikrinti, kad „Aurum“ lenktynėse varžytųsi tik patyrę vairuotojai, kurie nekeltų problemų kitiems“, – teigia organizatorius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Gyvenimas

Šeima trejus metus gyvena tik viena diena: Elzė gimė su sindromu, su kuriuo išgyvena tik vienetai

Verslas

Teismo verdiktas: turkų pergalė Kauno stadiono rekonstrukcijos konkurse – neteisėta

15min iš Stambulo 24sek

„Žalgirį“ Stambule pasitinka drąsi serbo pranašystė ir unikali telepatija

15min iš Londono Mokslas.IT

E.Musko idėja virto serialu: „National Geographic“ parodė pirmą mirtį Marse ir pirmą gimusį kūdikį

Aktualu

Sumaištis Kėdainių stotyje: ne dėl savo kaltės ne į tą traukinį įlipusi moteris į namus grįžo tik paryčiais

„Ginčas“: kaip FIBA vadovo netektis pakeis pasaulio krepšinį?

15min recenzija Kultūra

Apgauti ir tuo patenkinti: „Gal visi drakonai...“ tarptautiniame teatro festivalyje „Sirenos“

Verslas

Buvusios degalinės vietoje Vilniaus rajone iškils krematoriumas

Deuce

Tiesioginė transliacija: Laurynas Grigelis – Kevinas Krawietzas

Vardai

Lady Gaga patvirtino, kad susižadėjo: rengiasi vestuvėms su savo agentu Christianu Carino

Laisvalaikis

Užaugino rekordinį arbūzą – svėrė daugiau nei 15 kilogramų

Aktualu

Seimo opozicija kaltina premjerą sulaužius priesaiką, tarsis, kokių veiksmų imtis

Vardai

Kembridžo hercogienės Catherine sesuo Pippa Middleton susilaukė pirmagimio

Aktualu

Referendumo kartelės mažinimo idėja Seime sukėlė aistras: „Nebesityčiokime iš Konstitucijos“

15min iš Londono Mokslas.IT

„Huawei“ parodė, už ką dėkojo konkurentams: oficialiai pristatytas „Mate 20 Pro“

Sportas

Naujas futbolo vadas – apie krepšinį, E.Jankausko likimą ir Šviniaus šešėlį

Vardai

Skandalas tęsiasi: Simo Jasaičio advokatas ruošiasi teismui su Oksana Pikul

Aktualu

Seime – pateikimo stadijoje pritarta pataisoms, atversiančioms duomenis žurnalistams

Aktualu

Kėdainius sukrėtė žiauri žmogžudystė: peiliu į širdį nudurtas senolis

Aktualu

Kremlius užsimena apie Šiaurės Korėjos vadovo Kim Jong Uno vizitą Rusijoje

Naujienos

Gyvenimas

Poros stilius: kaip rengtis, kad derėtumėte tarpusavyje? Pataria stiliaus konsultantas

Verslas

Reta kregždė biržoje: K.Juščius kviečia investuoti į ekologinę žemdirbystę

Pasaulis kišenėje

„Small Planet Airlines“ skrydis atidėtas 13 valandų: didžiausia problema – ne gedimai

Aktualu

Didelis gaisras Vievyje: liepsnojo automobilių dalių angaras

Maistas

Ant grotelių kepti desertai: 3 receptai, kurie nustebins smaližius

Pilaitės gyventojams savivaldybė turi gerų žinių – nauja mokykla ne tik planuose, bet jau į pabaigą eina ir jos projektavimas. Tikiuosi, taip pat sklandžiai vyks ir tolesnės procedūros. 
Verslas

Naujoje Pilaitės mokykloje tilps iki 1000 gimnazistų

Verslas

Jaunimas kviečia pirkti Raudonės pilį

Mokslas.IT

Kaip žmonės valėsi dantis, kol nebuvo dantų šepetukų?

Verslas

Italija spjauna ES į veidą – neratifikuos laisvos prekybos sutarties su Kanada

Aktualu

Bado streiką paskelbusio Olego Sencovo motina ragina Vladimirą Putiną jį paleisti

Maistas

Verdame kiaušinį be lukšto: klaidos, kurios dažniausiai gadina reikalus

Kultūra

Liudas Mažylis apie „Laisvės karį“: „Gražu. Vietoje. Tinka“

24sek

Ne Šaras: Eurolyga geriausiu sezono treneriu paskelbė „Real“ strategą

Aktualu

Rusijoje lėktuve sumuštas lenkų diplomatas

Maistas

Gaivus sūrio pyragas su mėlynėmis

Vardai

Dainą pristatantis Mino: „Penktadienis? Trylikta? Radau būdą kaip apsisaugoti“

Aktualu

Seimo nario Michalo Mackevičiaus paslaptis – studijos Maskvos partinėje mokykloje

Pasaulis kišenėje

15min studijoje viešėjo Vilniaus istorijų pasakotoja, gidė Gabija Lunevičiūtė

Verslas

Kainų pokyčiai – už kai kuriuos vaistus primokėti reikės mažiau arba iš viso nereikės

Aktualu

Kaip Alytuje susidūrė „Kawasaki“ ir „Toyota“, policijai paaiškintų sunkvežimio vairuotojas?

Daugiau vandens

Gera keliauti kartu

Video

32:10
01:02
01:11

BALTIJOS MAISTO IR GĖRIMŲ PARODA „BAF“ 2018

Įkvėpk daugiau gyvenimo

Nacionalinis sveikatos egzaminas 2018

Parašykite atsiliepimą apie Gazas