Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Pirmoji „Rally Sorland“ diena parodė V.Žalos automobilio trūkumus – sudegė stabdžiai

Vaidotas ir Žygimantas Žalos
Tomo Markelevičiaus nuotr. / Vaidotas ir Žygimantas Žalos
Šaltinis: Specialiai gazas.lt iš Norvegijos
0
A A

Vaidotas ir Žygimantas Žalos sėkmingai pradėjo „Rally Sorland“ varžybas. Lietuviams pavyko išsaugoti sveiką automobilio kėbulą ir po trijų greičio ruožų patekti į greičiausiųjų dvidešimtuką.

Pagal organizatorių duomenis, kurie dar gali minimaliai keistis, lietuviai pirmame, 12,7 km ilgio greičio ruože užėmė vienuoliktą absoliučios įskaitos vietą. Varžybų prologo trasoje duetas sugaišo 9 min. 26,9 sek.

Antrasis greičio ruožas buvo itin trumpas – vos 3,2 km. Lietuviai čia finišavo vienuolikti ir lyderiui pralaimėjo 11,7 sek.

Ilgiausias ir sudėtingiausias pirmosios dienos greičio ruožas buvo trečiasis.18,1 km ilgio distancijoje Vaidotas ir Žygimantas Žalos sugaišo 13 min. 4,3 sek.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Vaidotas ir Žygimantas Žalos
Tomo Markelevičiaus nuotr./Vaidotas ir Žygimantas Žalos

Trečiame greičio ruože lietuviai padarė kelias klaidas, o grįžę į serviso zoną dar gavo 20 sek. baudą už vėlavimą į laiko kontrolės punktą, kuriame reikėjo atsižymėti po serviso, prieš atiduodant automobilį į uždarą parką.

Po trijų greičio ruožų lietuvių tandemas klasifikuojamas devynioliktoje vietoje.

Pirmoji ralio diena lietuviams nepraėjo ir be smulkių techninių gedimų. Duetas susidūrė su stabdžių perkaitimo problemomis. Teko greitai ieškoti atsarginių dalių, mat karštis padarė nuostolių. Lietuviams pagelbėjo norvegai, parūpinę reikiamų dalių stabdžiams sutvarkyti.

– Vaidotai, kaip sekėsi pirmąją ralio dieną?

– Manau, kad sekėsi neblogai, nes grįžome sveiku kėbulu. Čia jau yra pasiekimas, nes „nurašyti“ automobilį tikrai buvo kur. Labai didelis krūvis smegenims. Tokia posūkių gausa, net nėra kur atsikvėpti. Mes, važiuojantys lietuviškame ralyje, esame pripratę gauti pailsėjimą nors 80 ar 100 metrų tiesiose atkarpose. Čia nėra to. Man net sudėtinga sekti stenogramą.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Vaidotas ir Žygimantas Žalos
Tomo Markelevičiaus nuotr./Vaidotas ir Žygimantas Žalos

Gerai, kad Žygis man pavojingiausias vietas po du kartus pakartoja. Šiaip nėra gerai, kai kartoja ir aš to nemėgstu, bet čia kitaip neįmanoma. Nuo šešių ryto susirašinėjome greičio ruožus, galva nebeveikia, gerai, kad Žygis dar man tą raudoną mygtuką paspaudžia, perspėja apie pavojus. Nelengva prie šio ralio priprasti.

Trečiame greičio ruože jau buvo smagiau. Pradėjome mėgautis, bet apsisukome porą kartų. Tai buvo ženklas, kad reikia mažinti tempą. Kol kas viskas gerai. Tobulėjame.

– Kuris iš pirmųjų greičio ruožų buvo sudėtingiausias?

– Trečias. Pirmame dar tik pratinomės. Antras labai trumpas, o trečias buvo tikrai sunkus. Labai „užsuktas“. Čia visai kita ralio specifika. Smegenys turi adaptuotis prie tokio važiavimo, pastovios įtampos. Atrodo, kad ralis ir taip jau yra toks sportas, kur smegenys turi intensyviai dirbti, o čia, Norvegijoje, dar smarkiau.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Pirmoji „Rally Sorland“ diena
Tomo Markelevičiaus nuotr./Pirmoji „Rally Sorland“ diena

– Turėjote techninių problemų su stabdžių sistema?

– Po trečiojo greičio ruožo mūsų stabdžiai sudegė, nes mes važiuojame standartiniais diskais. Lietuvoje tik kartą yra pasitaikę, kad stabdžiai taip „keptų“. Per „300 lakes rally“ pernai, ilgajame greičio ruože panašiai buvo nutikę.

Čia sukibimas žiaurus, vargina stabdžius, per 18 km darbinį greičio ruožą stabdžiai pavargo. Atrodo, kad lyg ir susitvarkysime, bet vistiek neramu dėl rytojaus, nes geriau, ko gero, nebus.

– Kaip išsprendėte problemą su dalimis?

– Pagavome tą norvegą, kuris jau spėjo „nusirašyti“ savo "Subaru" pirmame greičio ruože per keletą kilometrų. Jis turėjo tą remontinį gumų komplektą ir buvo tokios filosofinės nuotaikos. Pavyko iš jo išprašyti. Norvegas iš pradžių paminėjo, kad turi tokią pačią mašiną ir garaže, kokios dalių mums reikia.

Pasakiau, kad važiuojame ir lupame tai, ko mums trūksta. Tuomet jis pasiūlė nusipirkt visą mašiną. Jis juokavo: „Pažiūrėk, kaip mano sudaužyta mašina atrodo, dabar man pinigų reikia“. Galiausiai sutarėme. Šiaip čia viskas labai brangu, todėl man pasisekė, kad tikiausiai su buteliu atsipirksime.

VIDEO: Pirmoji „Rally Sorland” diena

– Ar esate patenkinti pirmosios dienos rezultatu?

– Čia galima važiuoti daug greičiau, bet nesinori greitai „nusirašyti“. Kai pajusime, kad galime važiuoti ne tik greitai, bet ir saugiai, tuomet padidinsime tempą. Nenorime 800 kilometrų namo važiuoti ant priekabos, susuktu kėbulu.

– Kas laukia šeštadienį?

– Rytoj bus tokios pačios „košės“, tik ne trys o aštuoni greičio ruožai. Bus ir greitesnių vietų, bet jos, manau, kad stabdžius irgi kankins. Bet jau nebebus taip susukta viskas.

Turėsime rytoj vieną tiesiąją, kilometro gal ilgio su kokiais septyniais tramplynais. Siaura vieta, vos mašina telpa. Jau išlenda tokių vietų, bet vistiek visas reljefas – kalnuotas, vingiuotas. Manau, kad padirbėti vėl reikės.

Nuotr. iš Mariaus Mendelio „Facebook” paskyros/Norvegijos lietuviai ralio varžybose
Nuotr. iš Mariaus Mendelio „Facebook” paskyros/Marius Mendelis ir Andrejus Pravilovas

Dar vienas lietuvių Mariaus Mendelio ir Andrejaus Pravilovo ekipažas taip pat sėkmingai tęsia varžybas. Tautiečiai, važiuojantys „Peugeot 306“ automobiliu po trijų greičio ruožų tarp 94 ekipažų bendroje įskaitoje užima 48 vietą.

„Kadangi startavome iš rikiuotės galo, matėme labai daug dalyvių, pabaigusių varžybas grioviuose. Vien pirmame greičio ruože matėme du ar tris ekipažus, „nurašiusius“ automobilius į uolas ir medžius. Kituose ruožuose taip par buvo sudužusių ir sustojusių. Esame labai patenkinti savo pasiekimu. Tikiuosi, kad viskas taip gerai klostysis ir rytoj. Tai pirmas mūsų ralis ant žvyro, todėl kaip debiutantams rezultatas tikrai geras“, – sakė Marius Mendelis.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas