Dabar populiaru
Publikuota: 2012 rugsėjo 4d. 15:55

Po avarijos Belgijos lenktynių starte – vėl kalbos apie apsauginę F-1 vairuotojo kapsulę

FIA vairuotojo kapsules bandymai
Kadras iš vaizdo siužeto / FIA vairuotojo kapsules bandymai

Šiurpi avarija Belgijos GP lenktynių starte, kurios metu „Ferrari“ piloto Fernando Alonso galvos vos nekliudė pro šalį dideliu greičiu skriejantis bolidas, vėl paskatino kalbas apie „Formulės-1“ bolido kokpito uždengimą arba įrėminimą.

Tarptautinė automobilių federacija (FIA) jau ne vienerius metus vykdo tyrimus šioje srityje. Tokią veiklą paskatino dvi avarijos 2009 m., kai iš pradžių atitrūkęs ratas lėmė Henry Surteeso žūtį „Formulės-2“ lenktynėse, o vėliau vos analogiško likimo išvengė „Ferrari“ pilotas Felipe Massa, kai į jo šalmą susmigo iš kito bolido iškritusi pakabos spyruoklė.

Nors iš pradžių buvo bandomas naudojamus naikintuvuose primenantis permatomas gaubtas, vėliau pereiti prie kitokios – aplink kokpitą įrengtų saugos lankų – konstrukcijos. Būtent pastaroji dabar yra vertinama palankiau ir gali būti įvesta artimiausiais metais.

„Manau, kad tikslas yra 2014-ieji. Projektą pradėjome jau prieš metus. Mano asmenine nuomone, tai neišvengiama, nes tai dabar didžiausia mūsų turima saugumo problema“, – po avarijos Belgijoje sakė „McLaren“ technikos vadovas Paddy Lowe.

„Tai vis kartojasi ir vis galvoji – jam pasisekė. Vieną dieną ims ir nepasiseks. Kita vertus, tai atvirų kokpitų formulė ir turime tai saugoti, tačiau turi būti techninių būdų vienaip ar kitaip išspręsti šią problemą.“

„Mes pagaminome (saugos rėmo – red. past.) modelį bandymams. Įvairiais smūgiais, iššaunant į jį ratą, buvo išbandytas jo struktūrinis patvarumas. Bandymai buvo sėkmingi.“

„Taigi, jau žinome tam tikrus parametrus – reikiamus kampus ir strypų patvarumą. Šiuo metu tiriamas matomumas, jau atlikome šiek tiek darbo simuliatoriuje.“

„Idealiu atveju lenktynininkas norėtų, kad matomumo niekas neribotų. Kita vertus, vairuodamas automobilį ar seną VW mikroautobusą su centriniu rėmu prie jo juk pripranti, ar ne? Mūsų patirtis rodo, kad prie rėmų įmanoma priprasti, kol jie nėra pernelyg dideli.“

Tiek gaubtai, tiek, nors ir mažiau, saugos rėmai turi ir trūkumų – jie gali apsunkinti lenktynininko pasitraukimą iš bolido apvirtimo ar gaisro atveju. Į tai dėmesį atkreipė „Ferrari“ komandos vadovas Stefano Domenicali.

„Mes dirbame kartu su federacija ieškodami tinkamos saugos sistemos, nes tai, ką šiuo metu bandome, gali sukelti ir šiokių tokių problemų – pavyzdžiui, gaisro ar kokiu nors kitu baisesniu atveju“, – pastebėjo italas.

„Taigi, prieš ką nors diegdami turime būti labai atsargūs.“

F-1.LT
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Gazas