Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Portugalijos ralis: šeštadienio apžvalga

Portugalijos ralis
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Portugalijos ralis
Šaltinis: 15min
0
A A

Dalyvių gausa pasižyminčiame WRC Portugalijos ralyje ir toliau netrūksta kvapą gniaužiančių momentų. Turint omenyje, kad čia vyksta WRC, P-WRC, J-WRC čempionatai, kartu su „Fiesta sporting trophy“ bei „Pirelli star driver“ – nuobodžiauti ralio žiūrovams tikrai netenka.

Šeštadienio pirmajame greičio ruože (GR1) suklydo iki tol ketvirtojoje vietoje važiavęs dukart pasaulio čempionas suomis Marcusas Gronholmas. Jis su šturmanu Timo Rautiainenu kiek per plačiai mėgino įveikti kairįjį posūkį ir galine automobilio dalimi užkabino šalikelėje augusį medį. Ekipažo „Subaru Impreza WRC“ nulėkė nuo kelio ir vieną sykį vertėsi. M.Gronholmo teigimu, tai įvyko dėl per didelio noro po ilgokos pertraukos važiuoti kuo greičiau. Automobilis po šios klaidos atvirto ant ratų ir suomiai mėgino tęsti kovą, tačiau po 5 kilometrų jiems perkaito variklis ir lenktynininkai buvo priversti pasitraukti iš Portugalijos ralio.

Žmonėmis, kurie iš palankios – trečiosios starto pozicijos šeštadienio greičio ruožuose išpešė maksimalią naudą lyderių tarpe, tapo Sebastienas Loebas ir Danielis Elena iš „Citroen“. Jiems prireikė vos dviejų GR, kad aplenktų antroje vietoje važiavusius komandos draugus – Dani Sordo su Marcu Marti bei pirmavusius suomius – Mikko Hirvoneną ir Jarmo Lehtineną iš „BP Ford Abu Dhabi“.

Tačiau Mikko neketino taip lengvai atiduoti pirmosios vietos ir leisti Loebui/Elenai pabėgti į priekį, todėl tarp lyderiaujančių komandų pirmaujančių ekipažų užsimezgė atkakli kova. Kiti sportininkai jų tempui neprilygo, dėl to galima teigti, kad minėtieji ekipažai vėl lenktyniavo tarsi atskiroje klasėje.

Loebas/Elena buvo labai greiti dienos pabaigoje, o ypač – dvyliktame greičio ruože. Vien jame nuo Hirvoneno/Lehtineno ekipažo jie atitrūko lygiai 11 sekundžių. Dienos pabaigoje skirtumas tarp „Citroen“ ir „Ford“ lyderių buvo 26,8 sekundės, tačiau sekmadienį dar laukia keturi įprasti ir vienas specialus greičio ruožas Algarvės miesto stadione. Į šeštadienio uždarąjį parką M.Hirvonenas atvyko su praktiškai suplyšusia priekine padanga, tačiau optimistiškai nusiteikęs, žadėjęs kovoti iš paskutiniųjų sekmadienį.

Po vienuoliktojo greičio ruožo, kai skirtumas tarp Sebastieno ir Mikko palyginus nebuvo didelis, jų įspūdžiai finiše išsiskyrė – M.Hirvonenas minėjo, kad stengėsi važiuoti ne maksimaliu tempu, o išsaugoti kuo sveikesnes savo „Focus WRC“ padangas. S.Loebas, nors ir laimėjęs čia 1,2 sekundės prieš suomius, atrodė kiek nusivylęs, gyrė konkurentų tempą ir teigė, kad stengėsi važiuoti kaip įmanoma greičiau.

Portugalijoje šeštadienį vyravo sausi ir karšti orai, o turint omenyje, jog kelio danga čia yra itin abrazyvi – visi be išimties lenktynininkai susidūrė su problema, kaip išlaikyti maksimalų tempą, neleidžiant perkaisti ir visiškai sudilti padangoms. Viena ašimi varomų automobilių ekipažai skundėsi, kad į kai kurių greičio ruožų finišą atvažiuodavo su visiškai nudilusiomis varančiųjų ratų padangomis.

Po 13-ojo greičio ruožo WRC įskaitoje dėl pergalės kovojo Loebo/Elenos ir Hirvoneno/Lehtineno ekipažai. Treti – Sordo/Marti, dienos pabaigoje sumažinę skirtumą nuo antrosios vietos iki mažau nei 30 sekundžių. Nuostabiai kelintą ralį iš eilės važiuoja 2003-ųjų pasaulio čempionai – Petteris Solbergas ir Philas Millsas su „Citroen Xsara“ – jie stabiliai įsitvirtinę ketvirtojoje pozicijoje, 51,5 sek. pralaimintys Dani su Marcu, tačiau daugiau nei pusantros minutės lenkiantys atkakliai tarpusavyje kovojančius „Stobart“ ekipažus: Henningą Solbergą ir Cato Menkerudą bei Matthew Wilsoną su Scottu Martinu.

„Junior-WRC“ užtikrinti lyderiai yra lenkai Michalas Kosciuszko ir Maciekas Szczepaniakas su „Suzuki Swift“. Sekmadienį jiems lenktyniauti praktiškai neliko su kuo, nes artimiausius persekiotojus jie lenkė 4 minutėmis ir 23,1 sekundėmis, todėl ekipažui dabar svarbiausia, kad technika išlaikytų iki finišo ir nepadaryti žioplų klaidų patiems. Tai pripažino ir pats Michalas, paminėjęs, kad lenktyniauti tokia didele persvara ir vairuoti nerizikuojant, tačiau ir neprarandant koncentracijos nėra lengva.

Serijinių automobilių pasaulio ralio čempionate (P-WRC) panašioje situacijoje kaip Kosciuszko/Szczepaniakas yra ekipažas, dar prieš startą laikytas favoritu: Armindo Araujo ir Miguelis Ramalho. Jie Norvegijoje sužibėjusius šios šalies atstovą – Eyvindą Brynildseną ir prancūzą jo šturmaną Denisą Giraudet lenkia 2 min. ir 14,5 sek. Šie atitinkamai – minute pirmauja prieš Martiną Prokopą ir Janą Tomaneką. Visi trys lyderiai vairuoja „Mitsubishi Lancer Evo IX“.

Tačiau visiškai kitaip P-WRC rikiuotė atrodė prieš lemtingąjį GR12, kuomet avariją patyrė tuometiniai lyderiai – švedai Patrikas Flodinas ir Goranas Bergstenas („Subaru Impreza N14“), kurie vertėsi ir sekmadienį startuos pagal „SuperRally“ taisyklę. Šiame ruože fantastišką tempą pademonstravo Araujo/Ramalho, artimiausią varžovą pranokę daugiau nei 38 sekundėmis, nors anksčiau ir buvo pripažinę, kad iš šio ralio jiems užteks ir 8 taškų, o dėl pergalės kovoti nerizikuos. Šis portugalų ekipažas ilgus metus puoselėja viltį tapti P-WRC čempionais ir jei jiems pavyks suderinti puikų tempą su tikliu vairavimu visame sezone, taip gali irnutikti.

„Lancer Evo IX“ automobiliu važiavę latviai – Andis Neikšanas ir Peters Dzirkalas, deja, pasitraukė iš kovos tame pačiame greičio ruože kaip ir M.Gronholmas ir varžybų nebetęsia. Po 13-ojo greičio ruožo 28 vietą absoliučioje įskaitoje užima ir ekipažas iš Estijos – Ottas Tanakas su Kristo Kraagu – jie važiuoja „Subaru Impreza N14“.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Ralis
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas