Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2021 gegužės 1d. 21:22

„Race Day Veisiejai“: dramatiškose lenktynėse teko skaičiuoti ir tūkstantąsias sekundės dalis

Šeštadienį Veisiejai tapo Lietuvos „Street Race“ lenktynių sostine. Čia surengtas pirmasis šių metų sezono etapas „Race Day Veisiejai 2021“. Atgimstančioje „VRing“ trasoje „Marimotors Racing“ organizuotas renginys sulaukė pribloškiančio susidomėjimo – lenktynėms užsiregistravo net 111 dalyvių, pasiryžusių kovoti dėl pirmųjų šio sezono taškų bei pagrindinio trofėjaus – Lazdijų rajono merės Ausmos Miškinienės įsteigtos taurės.

Gegužės 1-osios rytą Veisiejų miestelio centras užsipildė sportiniais automobiliais. Jau nuo septintos valandos ryto čia sugužėjo pirmieji „Race Day Veisiejai“ lenktynių dalyviai. Seniūnijos patalpose buvo įkurta administracinė komisija, kurioje lenktynininkų laukė formalumai.

Organizatorių partneriai „Sorpreso“ pasirūpino net ir rytine kava, o toks dzūkiškas svetingumas neliko nepastebėtas gausiai susirinkusių sportininkų.

Po administracinės komisijos lenktynininkai savo techniką turėjo pristatyti į techninę komisiją. Čia komisarai tikrino, ar automobiliai yra paruošti pagal tos klasės, kurioje ketinama startuoti, techninius reikalavimus.

Komisarai smulkių pastabų turėjo vos keliems dalyviams, tad netrukus viena po kitos visos dalyvių klasės pajudėjo į Veisiejų pašonėje esančią „VRing“ trasą.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Administracinė ir techninė komisija
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Administracinė ir techninė komisija

Ši trasa – 1,2 km ilgio autodromas, kurį į savo rankas perėmę nauji šeimininkai jam suteikė „VRing“ vardą. Tačiau vien pavadinimu apsiribota nebuvo. Dar iki Lietuvos „Street Race“ čempionato pirmojo etapo Veisiejuose buvo tvarkoma trasos danga, o ateičiai puoselėjami ir dar ambicingesni planai.

„Street Race“ čempionato dalyviams pirmojo etapo taisyklės buvo gerai žinomos. Jų čia laukė keturi įskaitiniai važiavimai. Vieną važiavimą sudarė du trasos ratai, tad sportiniu tempu trasoje per dieną lenktynininkai įveikė beveik 10 kilometrų, po kurių kai kuriuos varžovus skyrė net ne sekundės, o dešimtosios, šimtosios ir net tūkstantosios sekundės dalys. Kaip visada ypač brangiai čia kainavo klaidos pastūmus ar nuvertus trasos gairelę. Už kiekvieną tokį manevrą buvo dalijamos baudų sekundės, tad čia laimėjo ne tik žaibiškai greiti, bet ir preciziškai tikslūs vairuotojai.

Pirmiausia savo pasirodymą trasoje pradėjo SGC-1 klasės dalyviai. Jų į Veisiejus susirinko 13. Jau nuo pat pirmųjų važiavimų savo persvarą pradėjo augintis Kristupas Šablinskas. Kol jo varžovai laikėsi konservatyvesnės strategijos, praėjusių metų čempionas atakavo ir tai davė vaisių. Prieš artimiausią persekiotoją Luką Gordoną „VRing“ trasoje jis laimėjo net 18 sek. pranašumu.

Tiesa, ant antrojo pjedestalo laiptelio iki varžybų vidurio taikėsi žengti Vaidas Karašauskas, tačiau antroje varžybų dalyje jis gavo net 15 sekundžių baudą už tris nustumtas gaireles ir turėjo tenkintis trečia pozicija.

SGC-2 įskaitoje vienintelis iš lyderių trejetuko laiko baudų išvengė „Toyota MR2“ vairavęs Justas Eimontas. Būtent tikslus važiavimas jam ir leido švęsti pergalę. Nors jo pagrindinis oponentas Edvinas Sabalys rodė geresnius važiavimų laikus, bet užsidirbo 15 sek. baudą. To pakako, kad Justas Eimontas įgytų penkių sekundžių persvarą ir laimėtų pirmąjį „Street Race“ etapą bei susikrautų 12 taškų į naujojo sezono metinės įskaitos kraitį.

Trečiąją šios klasės poziciją vos išsaugojo Tomas Putanas, kuris užsidirbo penkių sekundžių baudą ir suteikė vilčių ketvirtoje vietoje likusiam, bet šansu nepasinaudojusiam Donatui Jankauskui. Iš viso šioje klasėje dėl taurių ir taškų kovojo 15 lenktynininkų.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

SGC-3 klasės rikiuotė subūrė net 23 lenktynininkus. Šioje įskaitoje tradiciškai dominavo BMW automobiliai. Būtent šio gamintojo kovinės technikos vienetų buvo suskaičiuota net 19. Geriausiu tempu dieną pradėjo Arnoldas Pukys. Ir nors antrą bei trečią važiavimus jo ir artimiausio persekiotojo rezultatai skyrėsi vos 0,1 sekundės dalimi, visus taškus Arnoldas Pukys sudėliojo paskutiniu šūviu. „Įklijavęs“ Aivarui Karsokui dar dvi sekundes Arnoldas Pukys užsitikrino sau pirmąją vietą.

Ne ką mažiau intrigos buvo ir kovoje dėl antrosios pozicijos. Čia vos viena sekunde Aivarui Karsokui nusileido ir trečią vietą užėmė Haris Krušniauskas. Beje, jam aukštesnės prabos apdovanojimą „nunešė“ gauta penkių sekundžių bauda.

Pati galingiausia klasė SGC-4 į Veisiejus priviliojo 12 greičio ir adrenalino ištroškusių pilotų. Ir būtent čia įvyko tai, dėl ko „Street Race“ ir galima vadinti išties žavingomis ir sunkiai prognozuojamomis lenktynėmis. Po dešimties kovinių kilometrų ir keturių važiavimų pirmąją ir antrąją vietas teskyrė vos 0,1 sekundės. Papildomos dramos dienos eigoje įnešė ir tai, kad tiek klasės nugalėtojas Algirdas Gelžinis su „Audi TTRS“, tiek antroje pozicijoje finišavęs Sergej Finenko su „VW Golf 7R Clubsport“ skirtinguose važiavimuose nuvertė po vieną gairelę ir užsidirbo po penkių sekundžių baudą.

Trečioje vietoje įsitvirtino Justinas Kvaraciejus. Nors jis klaidų išvengė, tačiau jo demonstruojamas tempas šįkart buvo kiek žemesnis nei varžovų. Be to, Justinui Kvaraciejui teko ne tik žiūrėti į prieš jį važiuojančius oponentus, bet ir dairytis per petį. Galutinėje rikiuotėje nuo jo tik 0,8 sek. atsiliko Karolis Raišys. Pastarasis tempą įgavo tik antroje varžybų pusėje. Būtent ankstyvesnio įsivažiavimo jam, panašu, ir pritrūko.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Varžybų akimirka

OC klasė kaip visuomet buvo pati gausiausia, nes joje varžytis visų kitų klasių dalyviai. Savo greitį ir čia pademonstravo puikų ritmą pagavęs Algirdas Gelžinis su „Audi TTRS“. Tiesa, šioje klasėje jam į nugarą kvėpavo jau ne Sergej Finenko, kuris prisirinko baudų, bet Karolis Raišys su „Lotus Exige“. Visgi Karoliui pritrūko pusės sekundės ir jis turėjo pripažinti Algirdo Gelžinio pranašumą.

Dar vieną trečiosios vietos trofėjų laimėjo analogišką pasiekimą SGC-4 klasėje nuskynęs Justinas Kvaraciejus su „Subaru Impreza WRX STI“. Tačiau verta pažymėti tai, kad nuo Justino Kvaraciejaus viena pozicija žemiau įsitvirtinęs Julius Povilauskas tą pačią distanciją įveikė protu nesuvokiamais skaičiais lėčiau – atsilikdamas vos 0,006 sek. Šešios, į tūkstantį dalių padalintos vienos sekundės dalys jam kainavo vietą ant pjedestalo.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Administracinė ir techninė komisija
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Administracinė ir techninė komisija

Po išskirtinių trofėjų už pasiektus rezultatus klasėse dalybų išmušė ir pagrindinės taurės įteikimo valanda. Lazdijų rajono merės Ausmos Miškinienės vardo apdovanojimas buvo skirtas absoliučiai greičiausiam „Race Day Veisiejai“ lenktynių dalyviui, o juo tapo „Audi TTRS“ vairavęs Algirdas Gelžinis.

Jis šį titulą iškovojo OC klasėje parodydamas 6 min. 59,893 sek. rezultatą. Beje, Algirdas Gelžinis vienintelis iš viso dalyvių būrio sugebėjo palįsti po septyniomis minutėmis.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Apdovanojimų akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Apdovanojimų akimirka

Komandinėje šio etapo įskaitoje triumfavo „Flameris Racing“ rinktinė, sukaupusi 40 taškų. Antri su 37 taškais – „Marimotors Racing“ atstovai. Trečioje vietoje įsitvirtino „Slalomo akademijos“ komanda, pelniusi 33 taškus.

Pirmojo šių metų Lietuvos „Street Race“ čempionato etapo metu Veisiejuose buvo išdalinti ir dar keli komplektai taurių. Čia pasveikinti praėjusių metų sezono čempionai ir prizininkai, kadangi dėl karantino nebuvo galimybės surengti tradicinį apdovanojimų vakarą.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Interviu

Metas rinktis

Mėgaukis šiandien

Talentingi vaikai

Esports namai

Sveikos ir gražios kojos

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Gazas