Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Radical SR5“ greitis posūkiuose – koziris, nusveriantis lėtumą tiesiojoje

„15min GSR-Telšių statyba“ komanda išvyksta į bandymus Estijoje
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / „15min GSR-Telšių statyba“ komanda išvyksta į bandymus Estijoje
Šaltinis: 15min
0
A A

„Radical“ automobiliai, dėl savo konstrukcijos ir aerodinaminių savybių populiarūs visame pasaulyje. O kas atsitinka į lengvą ir manevringą „Radical SR-3“ įstačius vieną geriausių pasaulyje keturių cilindrų „Honda“ variklį? Šiems elementams susijungus gimsta „Radical SR-5“, kurį ir naudoja „15min GSR-Telšių Statyba“ komanda. 245 AG turintis, mažai sveriantis ir skirtas ilgų distancijų lenktynėms bolidas yra nemenkas priešininkas varžybose.

„Radical SR-5“ tiesiosiose trasos dalyse nėra pats greičiausias, tačiau jo aerodinaminės savybės ir lengvas svoris leidžia posūkius įveikti didesniu nei kitiems automobiliams greičiu. Taip pat, šio bolido lengvas svoris lemia mažesnį padangų dėvėjimąsi ir daug mažesnes degalų sąnaudas nei jo varžovų, o tai ilgų distancijų lenktynėse yra labai svarbu.

Paprastai, lenktynėms automobiliai ruošiami visiškai perdarant paprastus sportiškus automobilius: mažinamas svoris išimant iš automobilio viską, kas lenktynėms nereikalinga, lengvinamas bei sustiprinamas kėbulas, dedama visai nauja pakaba bei variklis ir t.t. „Radical“ istorija priešinga: jis jau gimė lenktynių bolidu, tad daug rūpesčių jį ruošiant lenktynėms atkrenta. Inžinieriai jį kurdami apgalvojo ir apskaičiavo viską, kad gautųsi kuo lengvesnis kėbulas ir kad visi „spoileriai“ automobilį važiuojant dideliu greičiu prie asfalto spaustų taip, kad jis važiuotų stabiliai.

Ne pirmus metus „Radical SR5“ modelį lenktynėms naudojantys Arūnas Granskas ir Rokas Steponavičius neslėpė, kad šiemet automobilis – geresnis nei pernai. „Keitėme tikrai nemažai. Dabar automobilis dar aerodinamiškesnis ir kiek galingesnis. Daug dėmesio skyrėme tam, kad automobilis mažiau kaistų, kad būtų galima važiuoti ilgesnes distancijas“, – pasakojo komandos nariai.

„Niekada negali būti užtikrintas, kad nieko automobiliui lenktynių metu nenutiks. Tačiau dabar „Radical“ pasitikime tikrai daugiau. Tačiau kaip ir anksčiau, pilnu automobilio pajėgumu nevažiuosime, gaila būtų šitiek darbo ir pastangų įdėjus, vėl jį sugadinti“, – kalbėjo lenktynininkai. 

Žinoma, „Radical“ ne vienintelis toks pasaulyje – jis turi konkurentų. Yra ir „Westfield XTR“, kuris bėgėjantis nuo 0 iki 100 kilometrų per valandą pirmajam nusileidžia vos 0,4 s. Tai irgi nėra kėbulinis automobilis. 

Antras stiprus varžovas yra „Ariel Atom“. Jo įsibėgėjimo 0-100 km/val. laikas yra 2,9 s. Greitesnis, tačiau ne toks stabilus posūkiuose „Ariel Atom“ trasoje visgi nusileidžia „Radical“. 

Nepamirškime ir „Caterham 7“ kuris į pasaulį atėjo jau 1973-aisiais. Kiek kitokios nei šiuolaikiniai bolidai konstrukcijos, tačiau tokio paties (lengvumo) principo „Caterham“ nenusileidžia nei valdymo ypatybėmis, nei greičiu. Greičiausia ir viena naujausių automobilio „JPE“ versija šimto kilometrų per valandą greitį pasiekia per 3,5 s. 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas