TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Rally Sweden 2012“ dienoraštis. Lietuviai ruošiasi lenktyniauti su geriausiais pasaulyje

...bet išrinko tik dailius aukštakulnius Irinai
Tauro Tunylos/TaT nuotr. / Benediktas Vanagas
Šaltinis: 15min
0
A A

„Rally Sweden 2012“ – antrasis šių metų WRC čempionato etapas. Čia, sniego ir ledo trasomis lenktyniaus pasaulio geriausieji – Sebastienas Loebas su „Citroen DS3 WRC“, Peteris Solbergas su „Ford Fiesta WRC“ ir kiti. Tomis pačiomis trasomis lėks ir du Lietuvos ekipažai – Benediktas Vanagas su Irina Kolomeytseva bei Rokas Kvaraciejus su Mariumi Samuoliu.

Mano kelionė į Švediją su Benedikto Vanago komanda prasidėjo Klaipėdoje. Išvykome šeštadienį, iki ralio starto likus keturioms dienoms. Suradome kelią į „DFDS Seaways“ keltą - galvoje sukantis mintims apie ralį, žodį „Seaways“ smegenys iššifravo „Sideways“... Deja, daugiau nei puse paros trukusios kelionės metu laivas jokių užuominų apie šoninį slydimą neparodė. Kokį tūkstantį lietuvių į darbus Skandinavijoje plukdantis šimtatonis laivas galėtų plaukti ir greičiau, bet ar reikia – patogiai išmiegoję naktį, kavinėje sudoroję pusryčius mes Švediją pasiekėme ankstyvą rytą. Buvome pailsėję, išsimiegoję ir kupini energijos automobiliu įveikti likusius 400 km.

Tauro Tunylos/TaT nuotr./Rally Sweden
Tauro Tunylos/TaT nuotr./Eilėje į keltą

Prieš pat įvažiuodami į keltą automobilių bakus iki viršaus užpildėme lietuviškais degalais. Persikėlę supratome apsišovę – Švedijoje kuras bent litu pigesnis. Niekis, ralio metu sudeginsime tiek kuro, kad vienas kitas bakas neturi jokios esmės. Mat „Rally Sweden“ varžybų ilgis tikrai įspūdingas – lenktynininkams teks įveikti net 1800 km. Keturiose dienose išdėlioti greičio ruožai vienas nuo kito labai toli, pravažiavimai be galo ilgi. Net serviso zoną ir ralio štabą skiria 100 km. Dideli atstumai – neatsiejama „Rally Sweden“ dalis.

Pasiekėme Švediją

Su komanda įsikūrėme jaukiame namelyje ant ežero kranto, 80 km nuo ralio štabo Karlštade. Tradicinis skandinaviškas vieno aukšto namukas su palėpe tikrai dailus – raudonų lentelių fasadas padailintas baltais apkalimais. Namuko viduje – didelė virtuvė, dar didesnis gyvenamasis kambarys ir erdvūs miegamieji palėpėje. Jaukumo suteikia kiekviename kampe esančios dailios smulkmenos – žvakės, statulėlės.

Benediktas su Irina įsikūrė kiek arčiau greičio ruožų. Šią savaitę visa komanda dirba jiems, o jie kiekvieną laisvą minutę turi išnaudoti poilsiui. Nuo šios akimirkos Benediktas nustoja eiti komandos viršininko pareigas. Ir nors visa komanda dirba ekipažo labui, sprendimus priima komandos vadovai. Lenktynininkai turi paklusti. Tiksliau, pasitikėti jų priimamais sprendimais.

Pirmoji diena

Tauro Tunylos/TaT nuotr./Maiaeliuose  visi ralio dokumentai, lipdukai ir t.t.
Tauro Tunylos/TaT nuotr./Maišeliuose – visi ralio dokumentai, lipdukai ir t.t.

Pirmadienį su komandos vadovais – Migle Juškaite-Žalnierukyniene ir Vladimiru Teslenko – važinėjomės po apylinkes ir apžiūrinėjome svarbias vietas. Kur yra ratų keitimo taškas, kur artimiausios degalinės, taip pat, kokia yra kelių būklė. Visos smulkmenos yra labai svarbios.

Tarkime, antradienį Benediktas ir Irina susirašinės pirmuosius greičio ruožus. Grafikas toks intensyvus, kad valgyti kavinėse ar restoranuose tikrai nebus kada. Komandos vadovai turi surasti tašką žemėlapyje kur jiems bus atvežtos dvi porcijas šilto, tačiau lengvai virškinamo maisto. Skamba taip, lyg ekipažas būtų labai išrankus, bet, patikėkite, po porcijos cepelinų ar kokio kito sunkaus maisto likusią dieną darbingumas kristų ir atsirastų didelė tikimybė klaidai sudarant scenogramą.

Atmosfera komandoje

Komandoje vyrauja atmosfera, kurią būtų galima pavadinti taip – geru humoro jausmu praskiesta griežta disciplina. Prie pietų stalo visi krykštauja, juokiasi. Tai ir pagerina apetitą, ir nuteikia visus optimistiškai. Beje, daugiausiai juoko sukelia rusų kalbos neišmanantys. Tarkime aš,  vietoje vandens, paprašiau degtinės.

Tauro Tunylos/TaT nuotr./Irina Kolomeytseva administracinėje komisijoje
Tauro Tunylos/TaT nuotr./Irina Kolomeytseva administracinėje komisijoje

Tačiau pasikapsčius giliau ir pašnekinus kiekvieną komandos narį asmeniškai, jaučiama sveika, darbinė įtampa. Kitaip ir būti negali – visiems jiems teko dalyvauti raliuose Lietuvoje, daugumai teko juos organizuoti, tačiau Pasaulio ralio čempionato etapas yra visai kitas lygis. Čia galioja kitos, griežtesnės taisyklės. Būtina išvengti klaidų – įsivaizduokite kaip liūdna būtų atvažiavus padaryti apmaudžią klaidą ir po pirmųjų ruožų važiuoti namo. Bet  visi komandoje dirba, kad klaidų nebūtų. Panašu, kad tai komanda, kuriai jokie iššūkiai nebaisūs, kuri yra pasiruošusi viskam. Suderinti viską iki smulkmenų, sudėlioti visus taškus ir ant „ė“ ir ant „i“.

Pabėgimas iš Stockholmo. Kitaip

Roko Kvaraciejaus ir Mariaus Samuolio komandos mechanikus Švedija pasitiko nesvetingai. Su visa sportine technika atplaukę iš Rygos, sekmadienį Stockholme jie ieškojo ratų remonto dirbtuvių. Mat nuleido du jų techninio „Mercedes-Benz Sprinter“ autobusiuko ratus. Supratę, kad sekmadienį dirbančias dirbtuves surasti yra misija neįmanoma, komanda pasidalino į dvi grupes – viena dalis jau sekmadienį pasiekė Karlštadą, kita – prisijungė pirmadienio popietę, ryte susiremontavę nelemtus ratus.

Roką ir Marių sutikau administracinėje komisijoje. Abu atrodė geros nuotaikos, pasakojo apie nuotykius kelte, kai gretimoje kajutėje broliai lietuviai švedus mokė lietuviškų žodžių... Rytoj jų, kaip ir Benedikto su Irina, laukia pirmasis susipažinimas su „Rally Sweden“ trasa.

Pirmosios komandos diena puikiai pagauta Tauro Tunylos vaizdo reportaže.

VIDEO: Rally Sweden 2012. Team Pitlane General Financing | Day 1

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Ralis
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas