Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Rally Sweden 2012“ dienoraštis. Techninė komisija patvirtino – lietuviai ralyje startuos

Mechaninių dalykų patikra
Tauro Tunylos/TaT nuotr. / Mechaninių dalykų patikra
Šaltinis: 15min
0
A A

Trečiadienį Karštade „Rally Sweden“ komisaras pasirašė leidimą startuoti abiems lietuviškiems ekipažams. Automobiliai patikrinti, lenktynininkų aprangos apžiūrėtos – kliūčių startuoti Pasaulio ralio čempionate neliko.

Ant Benedikto Vanago ralio automobilio, „Subaru Impreza WRX STi“, komanda užklijavo ralio lipdukus. Vieną didelį ant stogo, mažą ralio emblemą ant variklio dangčio ir du kuklius startinius numerius ant durelių. Benedikto ir Irinos startinis numeris 71. Identiškus darbus atliko ir Roko Kvaraciejaus ir Mariaus Samuolio mechanikai. Jie startuos 81 numeriu.

Automobiliams – leidimas startuoti

Techninė komisija, nors ir praėjo sklandžiai, buvo labai išsami. Dailiame vazoninėmis gėlėmis apstatytame garaže „prakratyti“ visi ralio automobiliai – Sebastieno Loebo „Citroen DS3 WRC“ ne išimtis. Patikrinti esminiai techniniai dalykai, ant turbinų ir kelių kitų agregatų uždėtos plombos. Net ir atsarginės dalys prie specialaus langelio gavo savo plombas.

Ralio automobilyje privalomi du kastuvai

Gal tai švediško ralio ypatybė, tačiau komisarams liepus automobiliuose sudėti du kastuvai. Suprask, iš pusnies kastis turi abu ekipažo nariai. Dar prieš ralį Benedikto klausiau, ar tokiu atveju moteris šturmano kėdėje yra privalumas ar trūkumas. Išgirdau štai tokį atsakymą.

„Statistiškai, moterys daro mažiau klaidų, nes yra kruopštesnės. O jei galvojate, kad ratų keitime jos užtrunka ilgiau – klystate. Esame praktikavęsi ratų keitimą dviese ir chronometras parodė labai gerą laiką. Pakeisti ratą reikia ne tik jėgos, bet ir galvos.“, – sako Benediktas.

Taigi, grįžtame prie techninės komisijos. Kaip ir dažniausiai raliuose, jos vyksta techninės apžiūros stotyse – čia ir vietos pakanka, ir keltuvai po ranka. Procedūra užtruko gerą pusvalandį, jo metu patikrinti tokie dalykai: pirma – posūkiai, žibintai, garsinis signalas ir kitos svarbios smulkmenos. Vėliau, prie automobilio prieina mechanikoje susigaudantys – patikrina agregatus, sutikrina ar dokumentuose nurodytas kėbulo numeris atitinka automobilį ir t.t. Kita teisėjų komanda apžiūri ir sportininkų aprangą, šalmus.

Klausiate kodėl senesni „B“ grupės ralio monstrai skleisdavo nežmonišką garsą, o dabartiniai važiuoja sąlyginai tyliai? Atsakymas toks – jiems galioja garso normos. Čia pat jos ir išmatuojamos. Automobilis kiek „pagręžiamas“ ir garso matavimo įrangoje nušvinta skaičius. Deja, tamsoje nesugebėjau įžiūrėti kiek decibelų tiksliai rodo prietaisas. Žinau tik viena – nei vienas automobilis ribos neviršijo.

Tauro Tunylos/TaT nuotr./Benetikto automobilis ant svarstyklių
Tauro Tunylos/TaT nuotr./Benetikto automobilis ant svarstyklių

Sekanti stotelė – svarstyklės. Svoris buvo matuojamas su visais daiktais automobilyje – atsarginiu ratu, kastuvais ir t.t. Taip pat, su papildomais žibintais. Žinote tuos ant variklio dangčio tvirtinamus mega-žibintus? Panašu, kad karavano gale startuosiantiems lietuviams paskutiniuose dienos greičio ruožuose jų prireiks.

Ralyje pamatysime ir keletą egzotiškų automobilių. Į akį krito ryškiai geltonas „Proton“. Kolega pastebėjo, kad klaikaus lipdukų dizaino neišgelbėjo ir didžiulis, tarytum iš „Senukų“ prekystalių atkeliavęs liūtas. Na, bet ne į mis rinkimus susirinkome – trasoje šie automobiliai, neabejotinai, bus greiti. „Proton“ pinigų turi -jie net „Formulės-1“ lenktynėse dalyvauja („Lotus“ pavadinimu, bet „Lotus“ priklauso šiems malaizijiečiams).

Smagu buvo tarp galingųjų ralio milžinų matyti mūsiškius. Tai reiškia, kad ir gamyklų finansuojamos milijoniniais biudžetais galinčios pasigirti „Ford“ ar „Citroen“ komandos, ir gera dešimtis Lietuvos vyrų sugeba atlikti darbus pagal FIA reikalavimus. Dar smagiau, kad išvados visiems vienodos – leidimas startuoti išduotas.

Tuo tarpu, lenktynininkai lankėsi Norvegijoje

Benediktas su Irina ir Rokas su Marium šiandien tęsė susipažinimą su trasomis. Ankstyvą rytą jie išvažiavo Norvegijos kryptimi – ten vyks dalis šeštadienio greičio ruožų. Nors jie yra vos šimtu kilometrų toliau, sniego ten gerokai daugiau.

Tauro Tunylos/TaT nuotr./Fotografas nesusilaikė nenufotografavęs
Tauro Tunylos/TaT nuotr./Benedikto Vanago automobilis

„Šiandien buvo paskutinė susipažinimo diena. Prie vakarykščių 100 km pridėjome likusius 100. Labai laukiu šių ruožų – tai bus nepakartojama. Jei lygintumėm Švediją ir Norvegiją, danga visur gera. Norvegijoje ženkliai daugiau sniego – kartais važiuoji sniego tunelyje. Sniegas purus, galima į jį automobiliu atsiremti. Danga puiki, nors ir startuojame gale, tai mums neturėtų trukdyti“, – vėlyvą trečiadienio vakarą pasakojo Benediktas.

Ralio startas – jau rytoj

Rytoj – oficialus 2012 m. „Rally Sweden“ startas. Lenktynininkų laukia pirmieji greičio ruožai. Tiesa, vienas iš jų, vadinamasis „Shake down“, nėra privalomas. Komandos turės nuspręsti nuspręsti ar verta pakovoti trumpame kelių kilometrų ruože dėl geresnės startinės pozicijos. Ruožas įrengtas ralio epicentre – Karlštado mieste. 1,9 km ruožas, nors ir ne ilgas, bet efektingas – čia įrengti keli dideli tramplinai. Sykiu važiuos du automobiliai, Benediktas į poras gavo vengrą Zoltaną Szabo, o Rokas – olandą Keesą Burgerį.

Beje, iki paskutinės minutės nebuvo aišku ar „Rally Sweden“ pamatys televizijų žiūrovai. Mat komercinės televizijos transliacijų teisės priklauso kompanijai „Convers Sports Initiatives“, kuri, kaip žinia, priklauso banko „Snoras“ bankroto epicentre esančiam Vladimirui Antonovui. Bet biurokratiniai voratinkliai buvo prasklaidyti ir ralio vadovas trečiadienį, iki ralio starto likus mažiau nei 24 valandoms, pranešė teigiamą sprendimą – ralis per televizijas bus rodomas.

VIDEO: Rally Sweden 2012. Team Pitlane General Financing | Day 3

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Ralis
Parašykite atsiliepimą apie Gazas