Trumpai drūtai – antradienį lenktynininkai susipažino su lygiai puse, dvylika, greičio ruožų. Šturmano užrašuose kiekvienam ekipažui būdingomis koduotėmis surašyta daugiau nei 100 km greičio ruožų. Tai - du kartus daugiau, nei, tarkime, šių metų Utenos „Halls Winter rally“. Rytoj laukia dar 12 greičio ruožų, taigi, skaičius padidės dar du kartus. Bendras šių metų „Rally Sweden“ greičio ruožų ilgis – net 349,16 km.
Tauro Tunylos/TaT nuotr./„Rally Sweden“ organizatorių suteiktas GPS siųstuvas |
„Turėjome pakankamai aktyvią dieną, - po darbingos dienos pasakoja Benediktas Vanagas. - Kėlėmės labai anksti, o iš greičio ruožų grįžome vos prieš valandą (pokalbis vyko 20 val., red.past.). Įspūdžiai tokie: greičio ruožai labai skirtingi – vienuose labai trumpame atstume yra itin daug posūkių. Irina vieną iš jų pavadino „Tylus siaubas“. Posūkis po posūkio, aplink uolos, apsnigti didžiuliai akmenys, keliukai labai siauri – klaidai vietos nėra.“
Tyliame siaube, kaip 23 km ilgio greičio ruožą pavadino ekipažo šturmanė Irina Kolomeytseva, yra tiek posūkių, kad važiuojant lenktyniniu ritmu jų perskaityti neįmanoma. Ekipažas priėmė sprendimą – susirašyti paprastesnę stenogramą. Tai reiškia, kad šturmanas pilotui diktuos ne visus, bet tik esminius posūkius. Tarpus pilotas turės užpildyti pats.
Bus ir greitų, ir darbinių ruožų
„Rally Sweden“ sudarys ne tik vingiuoti, bet ir greiti ruožai. Juos galiu pavadinti „gazas dugnas“ - platūs, greiti, ilgos tiesios atkarpos. N4 klasės automobiliai čia priartės prie savo maksimalaus greičio. Taip pat ir WRC technika, tik jos greitis bus žymiai didesnis.
Vienas greičio ruožų įrengtas slidinėjimo trasoje
Organizatoriai paruošė ir tris specialius greičio ruožus. Vienas jų vyks stadione, kurio danga – grynas ledas. Susirašymams naudojami paprasti automobiliai su dygliuotomis padangomis čia slydo važiuodami ir 20 km/h greičiu. Benedikto „Subaru Impreza WRX STI“ viename iš posūkių išslydo ir galu kliudė pusnį. Kaip sako pats Benediktas, eilinį kartą nukentėjo buferis.
Vadinamasis televizinis greičio ruožas bus dar įspūdingesnis. Dalis jo įrengta slidinėjimo trasoje – starto ir finišo taškų aukštis virš jūros lygio skiriasi bent 200 m. Ralio automobiliai čia lėks žemyn. „Krisime kaip akmuo. Negana to, čia įrengtas didžiulis tramplinas. N4 grupės automobilis, turbūt, nėra skirtas šokinėti taip, kaip WRC technika, tačiau truputį šoktelsiu“, - sako Benediktas.
Danga - ledas
Keliaudami per Švediją iki ralio zonos svarstėme iš kur švedai trauks sniego. Nesu meteorologijos specialistas, tačiau sniego čia ne daugiau nei 5 cm. Bet greičio ruožuose sniego bus labai daug, o kelias padengtas tvirtu ledu. Kaip švedams pavyko? Visų pirma, organizatoriai ne pirmus metus rengia pasaulinio lygio ralį ir žino, kur kaupiasi sniegas. Visų antra, danga, tikėtina, laistyta jau nuo žiemos pradžios. Visiems 85 ralio dalyviams ledo tikrai užteks.
Tauro Tunylos/TaT nuotr./Mechanikai apžiūri ar saugiai atkeliavo jų komandos automobilis |
Trečiadienis – antroji susipažinimo diena su „Rally Sweden“ trasomis. Ekipažams skirtas laikas – nuo 8 ryto iki 8 vakaro. Benediktas ir Irina kelsis labai anksti, penktą ryto jie jau bus kelyje link greičio ruožų. O iki jų – gabalas kelio, nes šeštadienio greičio ruožai drieksis Norvegijoje.
Komandos mechanikai šiandien iš priekabos „ištraukė“ Benedikto lenktyninį automobilį. Po kelionės keltu jis nesunkiai užsivedė. Naktį jis praleis greta namų esančiame šildomame garaže. Ryte į jį bus montuojamas ralio organizatorių suteiktas GPS imtuvas, klijuojami ralio lipdukai. Vakarop dalis komandos keliaus į techninę komisiją. Taip pat pradės statyti savo namus serviso zonoje, kuri keturias ralio dienas jiems atstos namus. Gretą jų savo giga-namus jau įsirengė WRC čempionato komandos.