Dabar populiaru
Publikuota: 2018 spalio 12d. 15:25

Ramūnas Čapkauskas: „Kitąmet lenktyniausiu ten, kur bus sveika konkurencija“

Ramūnas Čapkauskas
Egidijaus Babelio nuotr. / Ramūnas Čapkauskas

„Blogas tas lenktynininkas, kuris nenori laimėti“, – šyptelėjo Ramūnas Čapkauskas, Lietuvos žiedinių lenktynių čempiono titulą galingiausioje R3000+ klasėje vienu tašku paskutinėse varžybose perleidęs Pauliui Reisui. Daugkartinis žiedinių ir ralio lenktynių čempionas pagyrė savo varžovo gebėjimus valdyti itin galingą užpakaline ašimi varomą automobilį šlapioje trasoje paskutiniame „Autoplius Fast Lap“ etape, tačiau savo nuomonės, kad galingiausioje klasėje lenktyniaujama keistai, nepakeitė ir pareiškė, kad tokiose varžybose jis nebedalyvaus.

Lygiaverčiai tik per atsitiktinumą

„Šiųmetis sezonas mūsų komandai buvo itin spalvingas ir permainingas kaip amerikietiški kalneliai. Pradėjau jį su BMW automobiliu, užbaigiau su garaže labai netikėtai atsiradusiu „Cupra TCR“. Praėjusių metų Lietuvos žiedinių lenktynių čempiono titulą keturiose varžybose šiemet gyniau trimis skirtingais automobiliais. Tačiau nei su vienu iš jų nepavyko su niekuo taip vyriškai palenktyniauti. Nesužavėjo manęs šiųmetis formatas ir daugiau tokiose lenktynėse nenoriu dalyvauti, tad kitais metais ieškosiu tokių varžybų, kuriose lenktynininkai važiuotų apylyge technika ir lenktyniautų ne greičiu tiesiosiose, o sugebėjimais prie vairo“, - aiškino „DHL Racing“ komandos veidas Ramūnas Čapkauskas.

Į finalines Lietuvos čempionato lenktynes Estijoje Ramūnas Čapkauskas ir Paulius Reisas atvažiavo turėdami vienodą taškų skaičių. Pirmąjį važiavimą laimėjo Paulius, antrąjį – Ramūnas. Tačiau Paulius, surinkęs vienu tašku daugiau, tapo čempionu. Iš pirmo žvilgsnio tokie duomenys rodo, kad kova dėl čempiono titulo buvo tokia žūtbūtinė, kad automobilių sporto aistruoliams plaukai turėjo šiauštis. Tačiau Ramūnas sako, kad tai daugiau atsitiktinumas, kurį nulėmė lenktynininkų pasirodymai ankstesniuose etapuose, o lenktynės juose nebuvo tokios, kokios turėtų būti.

Egidijaus Babelio nuotr./Ramūnas Čapkauskas
Egidijaus Babelio nuotr./Ramūnas Čapkauskas

Dėl skirtingos technikos lenktynės išsigimė

Problema ta, kad galingiausia R3000+ klasė neturi jokių apribojimų, jokių lubų automobilių techninėms ir dinaminėms charakteristikoms. Joje galima važiuoti praktiškai su bet kokiu kėbulą turinčiu automobiliu, kurio variklio darbo tūris viršija 3 litrus. Motorams su turbina skaičiuojamas 1,7 koeficientas, todėl čia pat lenktyniauja ir 2 litrų „Volkswagen Motorsport“ turbininius variklius turintis Ramūnas Čapkauskas su TCR bolidu, Indrė Senkutė su „Volkswagen Golf GTI“ ir Tauro Tunylos į priekį vedama „Neste Dream 2 Drive“ komanda.

Visi šie priekiniais ratais varomi hečbekai turi panašų arklio galių skaičių, svyruojantį nuo 350 iki 400 AG, panašias dinamines savybes, tačiau toje pat klasėje važiuojančio Pauliaus Reiso 3 serijos BMW automobilyje sumontuotas „Audi“ variklis, pasiekiantis 680 AG ir jis varo užpakalinius ratus. Edvino Einikio „Audi S4“ bolidas varomas visais ratais, o juos suka 540 AG išvystantis agregatas.

Tai visiškai skirtingi, skirtingai valdomi automobiliai, kurių net pajėgumas skiriasi ne dešimtimis, o šimtais arklio galių. Vieni geba greičiau važiuoti posūkiuose, kiti – tiesiosiose, vieni lengvai valdomi ant šlapios kelio dangos, kiti, kaip P.Reiso BMW su milžiniška galinius ratus veliančia galia – net ant sausos dangos ne visada randa sukibimą. Teoriškai visų automobilių pliusai ir minusai kai kuriems skirtingą techniką turintiems lenktynininkams leidžia važiuoti panašiu tempu: tiesiosiose greitesnis Pauliaus BMW, posūkiuose – vikrusis Ramūno TCR ir rodos, jų tempas yra panašus, tačiau pastarasis lenktynininkas sako, kad tokie skirtumai realybėje lenktynes paverčia parodija.

Egidijaus Babelio nuotr./Ramūnas Čapkauskas
Egidijaus Babelio nuotr./Ramūnas Čapkauskas

„Per kiekvieną startą Paulius turi pranašumą, mat jo automobilis kone dvigubai galingesnis ir visada iš vietos šauna pirmas. Mano mašina vikresnė, geriau valdoma ant šlapios dangos, aš jį galiu prisivyti posūkiuose, tačiau kai tik pavykdavo išlįsti šalia jo į lenkimą, tiesėje jis nuspaudžia „gazą“ ir nuvažiuoja nuo manęs. Tas pats tuo atveju, kai aš pirmauju. Posūkiuose man nereikia ginti savo pozicijos, aš ir taip dažniausiai vingiais greičiau važiuoju, o jam nėra jokio reikalo mane atakuoti, nes jis mane laisvai gali pralenkti tiesiojoje.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Autoplius.lt Fast Lap“: paskelbti keturi Lietuvos žiedinių lenktynių čempionai

Taip nutiko ir Estijoje, praskrido kaip pro stovintį. O prieš jo „arklius“ aš jokių vaistų neturiu. Gali padėti nebent lietus, kaip Kačerginės „Nemuno žiede“ buvo. Bet Estijoje, šlapioje „Auto24 Ring“ trasoje Paulius įrodė, kad jis geba puikiai valdyti tokį agresyvų automobilį ir ant slidžios dangos. Ten jo pasirodymas buvo vertas plojimų, tačiau mano nuomone lenktynės neturėtų būti tokios“, - kalbėjo R.Čapkauskas.

„Ramūnas žinojo į kur veliasi. Ne veltui mes ją vadiname „bombų“ arba „no limits“ klase. Ramūnas dalyvauja joje antrus metus – pirmus jam pavyko iškovoti čempiono titulą, šį kartą ne. Jei norima sveikos konkurencijos, akivaizdu, tam yra kitos trys klasės (R1600, R2000, R3000) su visai kitokia techninių reikalavimų filosofija. Žinoma, norėtume, kad visi Lietuvoje važiuotų pagal dabartines pasaulio tendencijas – su TCR klasės automobiliais. Tačiau spręsdami daugumos galimybes, dėmesį koncentravome į prieinamesnes ir gausesnes 1.6, 2.0 ir 3.0 klases, kuriose ir susidarė sveika konkurencija, apie kurią Ramūnas kalba. Norime padėkoti Ramūnui už kovą, čempionišką charakterį – kad ir atsitiktinė, bet kova su Paulium Reisu buvo nuostabi“, - sakė „Autokplius Fast Lap“ organizatorius Giedrius Čenkus.

Ieškos lygiaverčių varžovų

„DHL Racing“ komandos pilotas atkreipė dėmesį ir į tai, kad šioje klasėje drastiškai mažėja dalyvių. Sezono pradžioje prie starto linijos galingiausios klasės važiavimuose stojo daugiau nei tuzinas automobilių, o paskutinėse lenktynėse šių liko tik 8, mat kai kuriems jų, kai trasoje laksto milžiniškas kaimenes arklių po kapotu slepiantys automobiliai, nėra jokių perspektyvų juos pavyti. O kitais metais šioje klasėje bus dar bent vienu dalyviu mažiau.

„Kitais metais tokiose lenktynėse tikrai nedalyvausiu. Aš kitaip įsivaizduoju lenktyniavimą ir važiuosiu ten, kur technika taip smarkiai nesiskiria. Dabar mano planuose yra ne tik Baltijos šalių ilgų nuotolių lenktynių čempionatas, kitąmet tikriausiai važiuosiu ir Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionate, kuriame lenktyniauja nemažai vienodų TCR klasės automobilių. Išbandžiau šias lenktynes Estijoje, tikrai įdomu ir smagu“, - pareiškė R.Čapkauskas.

Vis tik jis neišsižada ir „Autoplius Fast Lap“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato. Pasak jo, šios lenktynės visai nepanašios į tradicine lenktynes, organizatoriams vis pavyksta sukurti gražią šventę, kurioje smagu sudalyvauti. Be to, kitose klasėse, kuriose yra tam tikros lubos dalyvių fantazijai konstruojant automobilius, vyksta nuožmi kova.

„Brandinu galvoje planus prikelti sudaužytą BMW automobilį ir į jį įdėti mažesnį 3 litrų darbinio tūrio variklį, kad galėčiau varžytis R3000 klasėje, mat ten visi važiuoja labai panašaus pajėgumo technika ir lenktynių metu vyksta tikrai įdomūs procesai. Nėra jokių išsišokėlių su milžiniška galia ir visi aršiai lenktyniauja. Toks planas mane žavi.

Vis tik svajoju, kad kada nors bus sukurtos sąlygos konkurencijai tarp dalyvių ir galingiausioje R3000+ klasėje. Juk visokiems „bombų“ projektams yra numatyta laisva, „Open“ klasė, kurioje jie gali lenktyniauti“, - ateities planus išdavė per savo karjerą 34 įvairiausių lenktynių čempiono titulus sukaupęs Ramūnas Čapkauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

15min iš Gdansko Aktualu

Nužudyto Gdansko mero žmona: žmonėms sunku suvokti, kad neapykanta gali būti tokia didelė

Aktualu

Theresos May vyriausybė nedideliu balsų skirtumu atlaikė balsavimą dėl nepasitikėjimo

Aktualu

Laidotuvių procesijos užstatyti Plungės pareigūnai ėmė išrašinėti baudas

Aktualu

„Brexit“: ar po 72 dienų lietuviams teks grįžti namo?

15min iš Dakaro Gazas

Devintasis etapas Dakare: klampus smėlis, gedimai ir iškovota penkta vieta

Interviu 24sek

Buvusį klubą 23 taškais pasveikinusį Roką Giedraitį nustebino sirgalių sutikimas

Verslas

Miesto estetika ir kaimo praktiškumas: dizainerė įrodė, kad tai suderinama

Vardai

„120“ apsiskelbė „Eurovizijos“ atrankos nugalėtojais, bet komisija nuleido ant žemės – skyrė 0 balų

„Ginčas“: lietuvis NBA klubo savininkas – utopija ar realus tikslas?

Gazas

Priešpaskutinis etapas įveiktas: finiše – abu Lietuvos motociklininkai

Aktualu

Šilutės rajone į griovį įvažiavusiame automobilyje nuskendo motina ir mažametė dukra

15min recenzija Kultūra

„Žalioji knyga“: patogi komedija nepatogia tema

24sek

Sėkmės pasigedęs Dainius Adomaitis: apie „Ryto“ klaidas ir nedėkingą lipduką

Mokslas.IT

Advokatas: „Linkomanijos“ byla bus paskutinė – nauja tvarka leis blokuoti svetaines be teismo

Gyvi regionai

Žiemą vilniečius šildo telšiškės siuvami paltai

Verslas

Apsigavo: alytiškė lėktuvo bilietus pirko iš ne kartą baustos įmonės ir susidūrė su bėdomis

Gyvenimas

Dietomis nusivylęs Dmitrijus tapo veganu: atsikratė 30 kg ir įveikė aplinkinių spaudimą

Pasaulis kišenėje

Neskaitę šių patarimų į Pietų Ameriką dar nevažiuokit

Gyvenimas

6 kūdikio kambario dekoravimo klaidos, kurių turėtumėte vengti

24sek

Garsus svečias Vilniuje: dėl „Ryto“ talento atvyko „Raptors“ bosas

Vardai

Keistuoliu vadintas Antanas Nedzinskas dėl svajonės išleido beveik 60 tūkst. eurų

Aktualu

Paskelbti 2019 metų šauktinių sąrašai – pasitikrinkite, ar patekote

Aktualu

Graikijos premjeras A.Cipras laimėjo balsavimą dėl pasitikėjimo

Sportas

Italijos Supertaurę į viršų kėlė Turino „Juventus“

24sek

Nervų karas Vilniuje: pratęsimo neišgyvenęs „Rytas“ krito prieš R.Giedraičio tempiamą ALBA

Naujienos

Aktualu

Indijoje kylantis „Air India“ laineris kildamas kliudė tvorą, bet sėkmingai nusileido

Pasaulis kišenėje

Fotomenininko A.Vasilenko nuotraukose – nenusaldintas Vilnius

Pasaulis kišenėje

Įveiktas ilgiausias maršrutas pasaulyje: „Singapore Airlines“ orlaivis nusileido JAV

Deuce

Pasipriešinti nepavyko – Ričardas Berankis pralaimėjo ketvirtfinalį Italijoje

Gazas

Finišo tiesiojoje – Baltijos šalių ralio kroso čempionatas

Gyvenimas

Libis mano, kad Lietuva yra stabili, veržli ir sparčiai besivystanti šalis

Vardai

Žuvusios gražuolės Dovilės Didžiūnaitytės dėdė: „Ričardas Pinikas negali būti laisvėje“

Aktualu

27 ES narių vadovai prieš viršūnių susitikimą aptars „Brexit“

Vardai

Į Lietuvą atvykstantys „Brainstorm“ pristato naują vaizdo klipą

Aktualu

Prezidentė vetavo pataisas dėl atliekų deginimo jėgainių

Gyvenimas

Iš pirmų lūpų: ką reiškia sirgti psichikos liga Lietuvoje?

24sek

Į „Žalgirio“ startą Eurolygoje metamas naujas komentatorius

Gazas

Sostinėje atnaujinamas Laisvės prospektas

Aktualu

Simne girtutėlis vyras rado nerakintą VW ir nusprendė pasivažinėti: rezultatas nenustebins

Verslas

Pasibaigus vasarai palangiškiai užplūdo Darbo biržą

Maistas

Kaip sėkmingai paruošti madingąjį Benedikto kiaušinį? Pataria maisto ekspertė

Aktualu

Maskvos remiamas teritorijos perdavimas atvėrė senas Kaukazo žaizdas

Gazas

Dėl „Žalgirio“ varžybų „Eurolygoje“ penktadienio vakarą Kaune keičiasi eismo tvarka

Gyvenimas

Skandinavų ir italų dizainerių tandemas: kokį baldą kartu jie gali sukurti

Aktualu

Per savaitę Lietuvoje įvyko 61 skausminga avarija, pagautas 171 neblaivus vairuotojas

Sportas

Rankinio rinktinės treneris paskelbė žaidėjus mačams su Prancūzija ir Portugalija

Sportas

Lietuva – Rumunija: žaidėjų ir trenerio įvertinimai

Auksinio rudens spalvos Europoje

Aktualu

Rusija žada „saugoti“ stačiatikių interesus Ukrainoje, jei kiltų smurto protrūkis

15min tema Aktualu

Gyvūnų globėjai tarpusavyje kovoja skųsdami vieni kitus Veterinarijos tarnybai

Vardai

Gera keliauti kartu

Video

00:32
21:00
02:06

Praktiški patarimai

Parašykite atsiliepimą apie Gazas