Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Riga Summer Race“ paženklintos įnirtingomis kovomis bei avarijomis

ENEOS 6 valandų lenktynės
ENEOS 6 valandų lenktynės
Šaltinis: 15min
0
A A

„Riga summer race“ 1-os dienos akcentas – įnirtingos ENEOS 6 valandų lenktynės. Visiems, išsiilgusiems gero oro, „Riga Summer Race“ parodė, ką gali geriausio: penktadienį treniruotėse išbandę techniką sudėtingomis lietaus sąlygomis, šeštadienį kvalifikacijai „ENEOS 6h race“ dalyviai rikiavosi jau pilnai išdžiūvusioje ir saulės lepinamoje trasoje.

Sėkmingiausiai kvalifikacija sekėsi praeitų metų čempionų komandai „Rotoma Racing“: jie ratą įveikė per 1 min. 22,418 sek. Antrieji kvalifikacijoje buvo šio sezono ilgųjų nuotolių lenktynių lyderiai „Rimo“ komanda ir jų dyzelinu varomas BMW, nuo „Rotoma Racing“ atsilikę trimis sekundėmis. Tretieji – praeitų metų vicečempionai „Juta-Bauer Rally Team“, nuo lyderių atsilikę 7 sekundėmis. Tiesa, net ir patys sportininkai tokių rezultatų nesureikšmino: paprastai „endurance“ lenktynėse kvalifikacija didelio vaidmens neatlieka – čia visad svarbi buvo technikos ištvermė ir pastovus lenktynininkų demonstruojamas tempas lenktynių trasoje.

Po pirmųjų dviejų lenktynių valandų, su nedideliais techniniais nesklandumais kovojusi „Cone Forest Team“ komanda, pilotavusi buvusį „Rotoma Racing“ komandos BMW M3, paskui save trasoje paliko slidžių skysčių „šleifą“ ir privertė trasoje pasirodyti saugos automobilį. Kiek vėliau tos pačios komandos automobilis pateko į avarinę situaciją su vieninteliu ne BMW markės automobiliu, važiuojančiu „Diesel“ klasėje – „Igorio lankai“ komandos „VW Golf“.

ENEOS 6 valandų lenktynės
ENEOS 6 valandų lenktynės

Po incidento komandai iš lenktynių teko pasitraukti, o „Cone Forest Rally Team“ dar mėgino automobilį taisyti, tiesa, nesėkmingai. Likus trims valandoms iki finišo, atsisukęs ratas sutrukdė sėkmingai važiavusiai „Lexus Team LT“ komandai. Praradusi daug laiko, komanda nukrito į rikiuotės galą. Su techniniais nesklandumais visų lenktynių metu kovojo net du čempionato naujokai, „Bruno Racing Team“ iš Latvijos ir lietuvių „EWA Racing PGM“ komanda.

Nesėkmingos lenktynės pasitaikė ir ištikimiems VW markės mylėtojams komandai „222“, šį sezoną „VW Beetle“ iškeitusiems į kur kas greitesnį „VW Scirocco“: likus pusantros valandos iki lenktynių finišo, dingus kelioms greičių dėžės pavaroms, komanda iš lenktynių pasitraukė. Finišo sėkmingai pasiekti nepavyko ir bene ištvermingiausiems ilgųjų nuotolių lenktynių dalyviams iš Baltarusijos: kaip jau tapo įprasta, nuolat su techniniais gedimais kovojanti komanda su Alfa Romeo iš lenktynių pasitraukė jau po pirmosios lenktynių valandos.

Robertas Kupčikas
Robertas Kupčikas

Įnirtinga kova virė dėl pirmosios vietos – iki pat finišo. Tarpusavyje iki paskutiniųjų minučių kovojo „Rimo“ ir „Rotoma Racing“ komandos, dar prieš lenktynes įvardinę vienas kitą kaip pagrindinius konkurentus. Galiausiai, laimė nusišypsojo „Rimo“ komandai, kuri pergalę išplėšė paskutinių ratų metu: jiems padėjo faktas, kad dyzelinu varomas BMW automobilis nebuvo toks reiklus, kaip naujasis „Rotoma Racing“ komandos BMW M3.

Taip pat lyderių trejetukas atrodė ir „Startline Lietuvos Endurance“ čempionate po 4 valandų: lyderio pozicijoje – „Rimo“ komanda, antrieji – „Rotoma racing“, o tretieji – „Samsonas Racing team“.

„Riga Summer Race“ antroji diena paženklinta avarijomis

Jau iš pat ryto dalyviai rinkosi atgal į „Bikernieki“ trasą kas stebėti, o kas dalyvauti legendų, istorinių automobilių ar „BMW Extreme“ ir BTC – Lietuvos ir Baltijos šalių trumpųjų nuotolių čempionatuose.

Kaip jau tampa įprasta, legendų serijoje lyderiu tapo jau šeštadienio „ENEOS 6H“ lenktynėse puikų lenktynių tempą demonstravęs Konstantinas Calko, antroji vieta kvalifikacijoje teko Victorui Vorobyevui, o trečioji – Uldisui Timaksui. Prizininkų trejetukas nepasikeitė iki pat lenktynių galo.

ENEOS 6 valandų lenktynės
ENEOS 6 valandų lenktynės

Istorinių automobilių lenktynėse, tarp daugumos dalyvių iš Latvijos ir Rusijos, dalyvavęs vienintelis lietuvių ekipažas - Adomas Petrovas ir jo komandos narys Ruslanas Malinovkis lipo ant aukščiausio pakylos laiptelio, antroje ir trečioje vietoje palikdami komandas iš Latvijos – Harijsą Ulpe ir Martinšą Lagzdinšą, bei Janį Tomsoną ir Marį Ozolinšą.

Lietuvos ir Baltijos šalių čempionatų lenktynių starto tiesiojoje buvo galima stebėti net du naujus ir greitus dalyvius – suomį Valle Makela su „Lamborghini Gallardo GT3“ bei netikėtai sugalvojusį lenktynėse startuoti Robertą Graudinį ir jo BMW M3, su kuriuo komanda ilgųjų nuotolių čempionate užėmė antrąją vietą absoliučioje įskaitoje. Iš viso šios serijos lenktynėse rikiavosi net 19 dalyvių.

Po kvalifikacinių važiavimų, pirma vieta džiaugėsi V.Makela, trasos ratą įveikęs vos per 1 min. 21,917 sek. Antroji vieta starto tiesiojoje teko Ernestai Globytei ir jos „Ginetta G50“ automobiliui, atvažiavusiai per 1 min. 25,540 sek. Tiesa, šiai lenktynininkei teko keisti kvalifikacijos metu sudužusį automobilio priekinį stiklą. Trečioji vieta kvalifikacijoje teko lenktynių svečiui Robertui Graudiniui, atvažiavusiam per 1 min. 26,091 sek.

BTC lenktynės
BTC lenktynės

Visi trys dalyviai varžėsi toje pačioje, BGT (Baltic GT) klasėje. Po pirmųjų dešimt ratų, laimėtojų trejetukas nepasikeitė. Paprastai puikų lenktynių tempą demonstruojantis Edvinas Mardosas, dingus stabdžiams, trenkėsi į atitvarus ir lenktynes baigė stovėdamas už trasos ribų, bet iki antrojo važiavimo automobilį pavyko paruošti lenktynėms.

Antrosios lenktynės nebuvo sėkmingesnės: po penkių ratų, mojant raudona vėliava, lenktynės buvo nutrauktos. Į didelę avariją pateko du lenktynininkai. Dingus stabdžiams, į sieną trenkėsi Julius Skirmantas. Jo „Honda Civic“ automobilis avarijos metu buvo sudaužytas beveik neatstatomai. Mažiau nuostolingą avariją patyrė Paulius Sprindys.

Sustabdžius lenktynes ir susumavus taškus, BGT klasėje pergale džiaugėsi V.Makela su „Lamborghini Gallardo GT3“, antroji vieta teko Ernestai Globytei ir „Ginetta GT50“, o trečioji – netikėtai lenktynėse startavusiam Robertui Graudiniui ir BMW M3. BO klasėje pirmoji vieta teko Mika Virtanenui ir jo „Renault Megane Trophy“, antroji – Kasparui Aruvee, dalyvaujančiam su akį traukiančiu LADA automobiliu.

BTC1 klasėje pirmoji vieta teko Peeteriui Peekui, antroji – Enarui-Klausui Kunmanui, o trečioji – Reiniui Lazdinšui. Tuo tarpu ant pakylos BTC2 klasėje lipo lietuvių trijulė: pirmoji vieta teko puikiai žinomam Ramūnui Čapkauskui, antroji – antrąjį kartą šios serijos lenktynėse dalyvavusiam Nerijui Malasevičiui, o trečioji – Alvydui Malakauskui. Visi trys dalyviai lenktynėse pasirodė su BMW markės automobiliais.

Galutiniai šios lenktynių serijos taškai susidėlios paskutiniojo etapo metu Rygoje spalio antrąjį savaitgalį, spalio 8-9 dienomis. Tuomet įvyks paskutinysis visų serijų čempionatų etapas.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas