Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Rygos „Bikernieki“ trasos istorija – nuo A iki Z

Šiais metais viena iš didžiausių ir moderniausių automobilių sportui skirtų Baltijos regione esančių ir vis dar veikianti „Bikernieki“ sporto komplekso bazė švenčia 45 metų jubiliejų. Praėjusiais metais buvo atidarytas paminklas, skirtas trasos autoriams Eduardamui Kiopemui ir Kārlimui Ošiņamui. Be šių vyrų Latvijos autosporto plėtrą būtų sunku įsivaizduoti.
Antrojo EEDC etapo akimirka
Antrojo EEDC etapo akimirka / Andriaus Lauciaus nuotr.

Būtent E.Kiopemo  pastangomis Rygoje buvo pastatyta viena moderniausių automobilių ir motociklų trasų, tuometinėje TSRS teritorijoje. Eduardas ne tik sugebėjo įkalbėti  valdžią, kad toks projektas yra reikalingas Latvijai, bet ir vėliau pats tapo „Bikernieki“ trasos direktoriumi ir vadovavo iki pat 1995 metų.  „E.Kiopemas yra vienas iš tų žmonių, kurių dėka Latvijoje automobilių ir motociklų sportas yra toks populiarus. Jo vardas aukso raidėmis įrašytas į Latvijos automobilių lenktynių istoriją!“, – sakė dabar jau buvęs Latvijos automobilių federacijos prezidentas Dainarsas Dambergsas.

Jau 1966 metų liepos mėnesio 30 dieną buvo surengtos pirmosios lenktynes „Bikernieki“ komplekse1964 metais kompleksas buvo pradėtas statyti, tačiau pagreitį įgijo tik 1965 pavasarį, kai motociklų, kartingų, dviračių sporto šakų atstovai, technikos mokyklos studentai bei rėmėjai lenkė nugaras ir dirbo tam, kad atliktų pareigą visuomenei, įgyvendindami naudingą ir grandiozinį projektą, kuris tapo Latvijos automobilių sporto pradžia.

Jau 1966 metų liepos mėnesio 30 dieną buvo surengtos pirmosios lenktynes naujai atidarytame komplekse. Tą dieną tūkstančiai žmonių ėjo ratu, kad galėtų savo akimis pamatyti „Bikernieki“ trasą. Vos po dviejų metų nuo jos atidarymo, „Bikernieki“ buvo padarytas automobilių sporto žiedu ir nuo tada buvo ne tik Latvijos, bet visos TSRS automobilių bei motociklų čempionatų renginių vieta.

Tačiau dar iki subyrant TSRS, „Bikernieki“ prasidėjo sunkūs laikai: tiek dėl finansinių nepriteklių, tiek dėl dalyvių trūkumo. Savo istorijoje šį trasa pritraukė dešimčių tūkstančių žmonių dėmesį, todėl labai gaila, kad vaizdinga ir įdomi automobilių ir motociklų trasa buvo palikta likimo valiai. Žinoma, kol kas „Bikernieki“ dar neprarado nacionalinio sporto trasos statuso, tačiau jai verkiant reikalingos permainos.

Pagrindinė problema, kad nuo trasos pastatymo iki dabar nebuvo atlikti reikalingi pakeitimai, užtikrinantys automobilių saugumą: pavyzdžiui, kad trasos plotis visur būtų 12 metrų pločio, kaip kad yra Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) reikalavimuose.

Jau rytoj „Bikernieki“ trasoje vyks antrasis „Fast Lap“ etapas, kuriame galynėsis 35 dalyviai. Šiemet visus stebina aktyvus „drifterių“ dalyvavimas, kurių su kiekvienu etapu vis daugiau: nuo pat „Fast Lap“ pradžios „drifto“ atstovų trasoje padaugėjo 3-4 kartais. Bus įdomu stebėti, kaip dalyviams seksis susipažinti su dar mažai kam žinoma „Bikernieki“ trasos „Moto“ konfigūracija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius