-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Savaitgalį įvyks klasikinio „enduro“ motociklų varžybos

Birželio 27-28 d. Lapėse, Kauno rajone, įvyks „enduro“ motociklų Baltijos šalių čempionato ir Lietuvos čempionato IV-jų etapų varžybos, kuriose dalyvaus apie 100 pajėgiausių šios sporto šakos sportininkų, senjorų, veteranų, mėgėjų bei pradedančiųjų. Tiek pirmą, tiek antrą dieną sportininkai turės po tris kartus įveikti 55 km ilgio trasą. Beje, tai vienintelis tokio formato varžybų etapas, šiais metais vykstantis Lietuvoje.
„Enduro“ varžybos
„Enduro“ varžybos / Indrės Kontrauskienės nuotr.

Apie trasos paruošimą varžyboms bei klasikinį „enduro“ kalbamės su Lietuvos motociklų sporto federacijos „enduro“ komisijos nariu, „W’D’ Looren RT“ komandos vadovu, daugkartiniu Lietuvos čempionu, daugkartiniu Latvijos, Estijos čempionatų prizininku, Lenkijos „enduro“ čempionato trečios vietos laimėtoju, Europos „enduro“ čempionato dalyviu Danieliumi Žoštautu.

– Kelinti metai ir kaip ruošiate trasą „enduro“ varžyboms? 

„Enduro“ varžybos Lapėse jau vyksta ketvirti metai, tačiau mūsų komanda varžybas organizuoja nuo 2014 m. ir jas pakėlė į naują lygį. Patobulinome ir įrengėme naujus, įdomius greičio ruožus (testus), smarkiai pasikeitė „pravažiavimai“, pakilo varžybų lygis, atsirado naujų rėmėjų.

Danielius Žoštautas
Indrės Kontrauskienės nuotr./Danielius Žoštautas

„Enduro“ trasą paruošti yra sudėtinga, kadangi jau pats „pravažiavimas“ turi būti ne trumpesnis negu 50 km. Taip pat turi būti ne mažiau kaip du greičio ruožai, kuriuos taip pat reikia paruošti. 

Trasos ruošimui praktiškai tinka visi įrankiai – nuo traktoriaus iki lenktinio peiliuko. Tad čia pasitarnauja žoliapjovė, buldozeris, motociklai, trimeriai, benzininiai pjūklai, kirviai, kastuvai, GPS ir pan.

Tie 50 km driekiasi keliais, miškais, laukais, pievomis ir pan., tad būtina visa tai suderinti su daugeliu institucijų, žemės savininkais ir kt. Taigi be pačios trasos ruošimo – nemažai „nematomo“ darbo.

– Klasikinis „enduro“ – kokios tai varžybos? 

– „Enduro“ varžybos vyksta dvi dienas, per kurias sportininkai per tam tikrą laiką turi pravažiuoti ne mažiau kaip 250 km, ir įveikti „Cross Country“, „enduro“ bei „Extreme“ testus. Čia fiksuojamas šių testų įveikimo laikas. Laimi sportininkas, greičiausiai įveikęs testus ir tilpęs į jam skirtą laiko limitą „pravažiavimuose“. Tačiau varžybose ne tik testai būna sudėtingi, techniški ir įdomūs, bet ir pačiuose „pravažiavimuose“ sprendžiasi sportininkų likimai. Dažnai šie ruožai būna sudėtingi, o daugeliui pradedančiųjų – sunkiai įveikiami. Taigi pasiekti finišą neprisirinkus laiko nuobaudų pradedančiajam sportininkui tampa tikru iššūkiu. Tuo labiau, kad tokios varžybos vyksta dvi dienas, taigi reikalauja nemažai fizinių ir moralinių jėgų, stiprių charakterio savybių.

„Enduro“ varžybos
Indrės Kontrauskienės nuotr./„Enduro“ varžybos

– Koks varžybų reljefas?

– „Enduro“ varžybų trasa drieksis Lapių seniūnijos apylinkėse – tai miškai, pievos, brastos, miško keliukai. Sportininkų laukia „enduro“ testas ir „Cross Country“ testas. „enduro“ testas bus apie 3 km ilgio su stačiais nusileidimais ir pakilimais ir iš sportininkų pareikalaus techniško važiavimo bei patirties. „Cross Country“ testas drieksis smėlynais ir pievomis, bus daug staigių posūkių ir tramplinų.

– Kuo iš esmės skiriasi testai?

– „Cross Country“ (arba tiesiog „Cross“) testas paprastai būna apie 2-5 km ilgio, gali būti „Cross Country“ varžybų (tai – jau kitas „enduro“ varžybų tipas) elementų: pieva, laukas, smėlis – tiesiog viskas kas iš gamtos, bet nebūna labai sudėtingas. Taip pat gali būti su motokroso elementais – tramplinais ir pan. Šiam testui gali būti panaudota standartinė motokroso trasa.

Danielus Žoštautas
Indrės Kontrauskienės nuotr./Danielus Žoštautas

„Enduro“ testas – tai 3-12 km ilgio, čia taip pat viskas kas iš gamtos, tačiau su gana sudėtingais įvairiais elementais, pvz., stačiais nusileidimais ir pakilimais, mišku, akmenimis, klampiomis vietomis ir pan. Šis testas reikalauja žymiai daugiau meistriškumo ir ištvermės.

„Extreme“ testas – paprastai būna 1-3 km ilgio, bet gali būti ir ilgesnis. Tai – dirbtinės kliūtys: rąstai, padangos, akmenys, rampos, automobiliai, labai daug įvairių sukonstruotų kliūčių. Taip pat šis testas gali būti ir iš gamtos natūralių elementų, bet tik ten, kur leidžia pati gamta – Italijoje, Portugalijoje ir pan. Tokiu atveju „extreme“ testui greta dirbtinių kliūčių „panaudojami“ kalnai, kalnų upės ir t.t.

– Tarp kokių sportininkų nusimato aršiausia kova? 

– Nors dalyvaus visi stipriausi Baltijos šalių sportininkai, pati aršiausia kova nusimato E2 klasėje tarp Arūno Gelažninko ir Martino Leoko iš Estijos. 

Taip pat ir Senjorų klasėje bus nuožmi kova tarp prizinių vietų, nes startuoja du Europos čempionai – estas Toivo Nikopensius ir latvis Arturas Robiežniekas bei Dakaro ralio dalyvis Einaras Vinteras iš Latvijos. Iš šios klasės net penki sportininkai pretenduoja į prizines vietas. 

Ne mažiau intrigos bus ir pačioje galingiausioje – E3 – klasėje, kur aštri kova nusimato tarp tituluoto latvio Janio Vinterso, latvio Laurio Ermano bei esto Priito Palatu.

Komandinėje įskaitoje dėl prizinių vietų turėtų kovoti estų klubas „Somerpalu MK“, latvių „Motosports RT“ ir lietuvių  „W’D‘ Looren RT“.

„Enduro“ varžybos
Indrės Kontrauskienės nuotr./„Enduro“ varžybos

– Ar klasikinio „enduro“ varžybose Lietuvoje bei Baltijos šalyse dalyvauja moterys?

– Iš Baltijos šalių pajėgios yra Suomijos sportininkės. Pirmoji lietuvė, kuri jau pernai startavo „enduro“ varžybose, buvo Kristina Arlauskaitė iš komandos „Drakonai Racing Team“. Šiais metai ji startuos ir Lapėse.

– Kur geriausia stebėti varžybas žiūrovams?

– Testuose, kur vyksta kova sekundė į sekundę. Taip pat labai įdomu žiūrovams būna ir pačiuose „pravažiavimuose“, bet tokių vietų reikia paieškoti. Kita vertus, jas paprastai nurodo organizatoriai arba, jeigu varžybos jau tampa tradicinėmis, žiūrovai ir patys žino „karštas” vietas.

„Enduro“ varžybos
Indrės Kontrauskienės nuotr./„Enduro“ varžybos

– Neretai „enduro“ sportas ir motokrosas suplakami į viena – manoma, kad čia panašūs (tapatūs) ne tik motociklai, bet ir sportininko charakteris, įgūdžiai, fizinės savybės...

– „Enduro“ tipo motociklas daugiau yra pritaikytas bekelei, turi priekinį ir galinį žibintus, minkštesnę važiuoklę, kitas pavarų perdavimo santykis, didesnis kuro bakas. Šie motociklai yra registruojami, dėl to su jais galima važiuoti bendro naudojimo keliais.

„Enduro“ sportininkas turi turėti labai daug įgūdžių: tai motokroso, „trial‘o“, motociklų ralio patirtis, nes trasos būna labai įvairios ir turi visų šių sporto šakų elementų. „Enduro“ varžybose labai svarbus greitis, tačiau jis lemia ne viską. Sportininkas turi būti labai ištvermingas, stipraus charakterio, gerai orientuotis, greitai priimti sprendimus bei būti gudrus (kartais geriau motociklą perstumti per griovį, negu atlėkti „pilna rankena“ ir pan.). Daugelis „enduro“ sportininkų būna šiek tiek vyresnio amžiaus, kadangi ši savybių visuma yra pasiekiama palaipsniui.

– Kas jums yra „enduro“?

– „Enduro“ – tai pusė mano gyvenimo... Sportuoju jau 28-erius metus: pradėjau nuo motokroso, tapau Lietuvos motokroso vicečempionu 500 B klasėje, o nuo 2006 m. dalyvauju „enduro“ ir „Cross Country“ varžybose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius