Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Scuderia Ferrari“ inžinierius Simone Resta: lenktynėms Bahreine daug įtakos turės smėlis

„Ferrari“ komandos vyriausiasis konstruktorius Simone Resta papasakojo apie Bahreino GP ypatumus inžinieriaus akimis.
„Scuderia Ferrari“
„Scuderia Ferrari“ / „Scanpix“ nuotr.

– Paprastai Bahreino lenktynėms yra būdingos dvi viena kitai prieštaraujančios tendencijos – kietas stabdymas ir intensyvus įsibėgėjimas – ar tikrai taip yra? 

– Taip, tikrai, Sakhiro autodrome mašinos patiria labai didelės apkrovas – tiek įsibėgėjant, tiek išvažiuojant iš posūkių, čia būtinas labai geras varančiųjų ratų sukibimas su danga, o taip pat tiesiųjų pabaigoje reikia intensyviai stabdyti. Tokių stabdymo ruožų yra keletas, dėl to stabdžių sistemos aušinimas turi būti tinkamai paruoštas.

– Bahreine teks susidurti su dideliu temperatūrų šuoliu, ypač didelis skirtumas bus tarp treniruočių ir vakare vykstančių lenktynių. Kaip inžinieriai ruošiasi reguliuoti bolidus?

– Antri metai tiek kvalifikacija, tiek ir lenktynės vyks vėlų vakarą, o tai reiškia, kad oro temperatūra bus gerokai mažesnė nei pavyzdžiui, pirma penktadienio treniruotė. Bet kuriuo atveju per treniruotes reikia nuveikti milžinišką darbą, norint suprasti, kaip reikia sureguliuoti mašiną konkrečiam pilotui.

Per treniruotes reikia nuveikti milžinišką darbą, norint suprasti, kaip reikia sureguliuoti mašiną konkrečiam pilotui

– Bahreino trasoje sėkmė didele prasme priklauso nuo jėgos agregato galingumo. Kaip reikia reguliuoti hibridines jėgaines, kad jos veiktų maksimaliai efektyviai?

– Iš pirmosios šios sezono lenktynių fazės būtent Sakhire iš jėgainės yra reikalaujama daugiausia dinaminių charakteristikų lankstumo, labai tikslus greičio pedalo veikimas – čia tai yra labai svarbus faktorius.

Visi šie parametrai yra tiesiogiai susiję tiek su vidaus degimo varikliu, tiek ir su energijos rekuperacijos sistema, kuri taip pat turi įtakos maksimaliam greičiui. Bet negalima užmiršti, kad bolido elgesiui tiesiosiose daug įtakos turi aerodinamika, visų pirma toks bruožas kaip priešpriešinis pasipriešinimas.

– Pernai „Ferrari“ Bahreine turėjo nemažų problemų, bet šiais metais jūs turite kur kas greitesnį bolidą. Ar galite nuspėti būsimųjų lenktynių scenarijų?

– Kol kas dar tik sezono pradžia ir mes žinome, jog turime susitvarkyti su daugeliu dalykų – tai susiję ne tik su mūsų bolidu, mat mes turime suprasti, ką sugeba mūsų varžovai.

Apskritai, rezultatų lygis nėra absoliutus dydis, kuris apibūdina jūsų konkurencinį lygį, jis pasireiškia lyginant su kitų komandų pajėgumu. Turint galvoje tai, įdomu pažiūrėti, kaip situacija klostosi konkrečioje trasoje priklausomai nuo prispaudžiamosios jėgos lygio, nuo jėgainės dinaminių charakteristikų ir pan. Mūsų laukia tikrai įdomios lenktynės.

– Lenktynėse trasoje, kuri yra įrengta viduryje dykumos, galima laukti, kad ant asfalto bus daug smėlio. Kiek jis turi įtakos mašinos mechaniniam sukibimui su danga?

– Šis faktorius gali būti labai reikšmingu, viskas priklauso nuo vėjo krypties autodromo rajone. Tereikia sulaukti tikslios oro prognozės, tada bus aišku, kas mūsų laukia. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius