Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Šio sezono „Formulės-1“ taisyklių naujovės

Skaitytojų pageidavimu portalas „F-1.lt“ pateikia 2013 m. „Formulės-1“ čempionato taisyklių naujovių santrauką.
Fernando Alonso
Fernando Alonso / AFP/„Scanpix“ nuotr.

DRS naudojimo apribojimas treniruotėse ir kvalifikacijoje

Nuo DRS sistemos įvedimo 2011 m. ją buvo galima neribotai naudoti treniruotėse ir kvalifikacijoje, o konkrečios šio įtaiso naudojimo zonos buvo skirtos tik lenktynėms.

Šiemet lenktynininkai nebeteks tokios laisvės – vieną galinio sparno plokštelių visuose varžybų savaitgalio važiavimuose bus galima pakelti tik iš anksto nustatytose zonose.

Nuogąstaujant, kad dėl tokio pakeitimo komandos nebekreips tokio didelio dėmesio DRS įtaisų veikimo efektyvumui, FIA yra pasiryžusi daugelyje etapų įrengti po dvi sistemos naudojimo zonas.

Uždrausta aktyvi dviguba DRS

„Formulėje-1“ nebeliko daug atgarsio pernai sulaukusio „Mercedes“ išradimo, kai lenktynininkui įjungus DRS sistemą buvo ne tik pakeliama viena galinio sparno plokštelė, bet ir apipučiamas priekinis sparnas – tokios konstrukcijos buvo tiesiog uždraustos.

Kita vertus, komandos turi laisvę kurti pasyvias DRS sistemas, kurios įsijungia pačios mechaniškai pasiekus tam tikrą oro tėkmės greitį, tačiau yra kur kas sunkiau suvaldomos ir sureguliuojamos.

Dangtelis nosies laipteliui

Pernai beveik visus bolidus, kai kurių nuomone, subjauriojusius laiptelius nosyje šiemet jau galima uždengti specialiu vienalyčiu nestruktūriniu dangteliu.

Tiesa – šio elemento naudoti neprivaloma, kas ir akivaizdu stebint 2013 m. „Formulės-1“ bolidus, dalyje kurių vis dar pastebimas išraiškingasis laiptelis.

Standesni priekiniai sparnai

Dažnai daug ginčų sukeliančių priekinių sparnų standumas šiemet bus matuojamas taikant svorį dviejose vietose vietoje vienos iki šiol. Jei pernai jėga sparnas buvo spaudžiamas 790 mm į priekį nuo priekinių ratų centro linijos, tai šiemet tai bus daroma dviejose vietose: 675 mm ir 975 mm į priekį nuo priekinių ratų linijos. Kaip ir anksčiau, sparnų deformacija negalės viršyti 10 cm.

Tokiu būdu tikimasi užkirsti kelią tokioms sparnų konstrukcijoms, kurios veikiant didelei jėgai pasisuka apie horizontalią savo ašį, taip sumažindamos šio aerodinaminio elemento pasipriešinimą orui.

Privalomas kuro likutis patikrinimui

Šiemet, kaip ir ankstesniais metais, visuose „Formulės-1“ boliduose turės būti tiek kuro, kad pasibaigus važiavimui ir sugrįžus į boksus bake būtų bent 1 l degalų šių patikrinimo mėginiui.

Nauja 2013 m. šiuo atžvilgiu bus tai, kad šis reikalavimas galios visais atvejais ir komanda negalės pasiteisinti „Force majeure“ aplinkybėmis – net ir bolidui sustojus trasoje, bake turės būti 1 l kuro mėginiui ir dar tiek degalų, kiek jų būtų reikėję užbaigti važiavimui ir sugrįžti į boksus.

Sunkesni bolidai (sunkesnės padangos)

Šių metų modelio „Pirelli“ padangos pasižymi tvirtesne ir mažiau posūkiuose besideformuojančia konstrukcija, tačiau dėl to ir kiek daugiau sveria. Dėl šios priežasties minimalus bolidų svoris padidintas nuo 640 kg iki 642 kg.

Griežtesni avarijos bandymai

Prieš pradedant naujų „Formulės-1“ bolidų bandymus, visi jie turėjo būti patikrinti atliekant įvairių tipų avarijų imitacijas. Šiemet buvo sugriežtinti reikalavimai vertimosi saugos lankų struktūros ir kokpito tvirtumui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius