Automobilių slalomo sezonas prasidėjo dar pavasarį. Jo metu buvo surengtos kelios treniruočių taurės ir paskutinis, sezono uždarymo etapas. Jo metu sulaukta rekordinio dalyvių skaičiaus. Organizatoriams netgi nepakako daugiau nei šešių dešimčių startinių numerių.
Gruodžio 29 – ą dieną privačiame aerodorome susirinkę dalyviai buvo nusiteikę sulaukti sniego, tačiau oro sąlygos pasidžiaugti slidžia danga neleido. Tačiau net ir tai dalyviams nesutrukdė pasidžiaugti šoniniu slydimu, mat drėgna asfalto danga baudė kiekvieną, pervertinusį savo galimybes.
Jaunimo progresas piešia šviesą ateitį
Kaip visuomet, taip ir šį kartą, visi dalyviai buvo suskirstyti į klases pagal automobilių varančiąją ašį. Atskiroje įskaitoje varžėsi ir jaunimas bei moterys. Laisvoje, „Sport“ klasėje taip pat galėjo važiuoti kiekvienas, panoręs trasą įveikti papildomus tris kartus.
Kuo toliau, tuo labiau gerėja jaunimo klasės dalyvių demonstruojami rezultatai. Lyginant jų užfiksuotus laikus su kitų klasių dalyviais, galima daryti išvadą, jog jaunieji vairuotojai važiuoja geresniu tempu, nei tą daro kur kas seniau vairuotojo pažymėjimą turinys slalomo mėgėjai.
Sezono uždarymo treniruotėje pirmąjį rezultatą parodė perspektyvusis Kristijonas Pelanis su „Renault Clio“. Pozicija žemiau finišavo Mindaugas Čyžas, o trečias tarp dešimties dalyvių liko Eitvydas Bajoriūnas.
Moterų klasėje – vienvaldės lyderės triumfas
Moterų gretose sezono uždarymo treniruotėje varžėsi tik trys merginos. Visos jos ir buvo apdovanotos taurėmis bei diplomais. Čia be didesnių klausimų greičiausia pripažinta vilnietė Olga Židovlenkova.
Mergina, žinanti kaip elgtis su savo „Opel Astra“ automobiliu, dažniausiai į moterų klasės rezultatus didesnio dėmesio nekreipia ir tvirtina, kad pagrindinis jos prioritetas – rezultatas priekine ašimi varomų automobilių gretose, kur varžosi vyrai.
Antroji vieta atiteko Aistei Keliačiūtei, kuri vairavo „Seat Ibiza“. Trečios vietos taurę laimėjo „Mitsubishi Colt“ vairavusi Laura Draugelytė.
Priekine ašimi varomų automobilių klasėje – „nekalto“ automobilio pergalė
Šioje klasėje susirinko net 21 slalomo mėgėjas. Po trijų važiavimų susumavus du geriausius rezultatus paaiškėjo, kad greičiausias trasoje buvo Almantas Balčėtis su nekaltai atrodančia, tačiau velniškai greita „Škoda Fabia“.
Antroji pozicija atitieko „Škoda Octavia“ vairavusiam, ir ne kartą trasoje šonu slydusiam Mantui Keliačiui. „Škoda“ automobilių triumfui kelią užkirto „Mitsubishi Colt“ vairavęs Kęstutis Špokauskas, kuris užėmė garbingą trečią vietą.
Žiūrovų simpatijos RWD klasės dalyviams
Galine ašimi varomų automobilių klasė niekada nebuvo itin populiari, tačiau paskutinis etapas į ją vistiek subūrė aštuonis slalomo entuziastus. Šios klasės dalyvių važiavimus aplodismentais palydėdavo susirinkusi publika, kadangi trasoje netrūko šoninio slydimo ir akį traukiančių manevrų priešstartinėje zonoje.
Šioje klasėje greičiausiu pripažintas šios klasės favoritas Darius Jakštonis su vienu tobuliausių automobilių figūriniam važiavimui. Vyras, beveik tobulai valdantis „Mazda MX-5 Miata“ vėl žengė ant aukščiausio prizininkų pakylos laiptelio. Jis už nugaros paliko antros vietos prizininką Šarūną Šimanauską, su gana nedažnu slalomo rungtyse automobiliu – „Honda S2000“. Trečias klasėje finišavo Tomas Steponavičius su BMW.
AWD klasėje – kauniečio triumfas ir panevėžiečių technikos gedimai
Šioje klasėse nuolat vyksta karas. Principinis karas tarp Kauno ir Panevėžio, Evaldo Kazlausko ir Tado Petronio, bei „Audi“ ir „Subaru“. Šį kartą trasoje aršiausi konkurentai vėl pešėsi, tačiau trasos šeimininkams teko pripažinti svečių pranašumą.
Įspūdingą tempą ir praktiškai tobulą vairavimą pademonstravęs Evaldas Kazlauskas užtikrintai kėlė į viršų šios klasės taurę. Antroje vietoje liko Andrius Antanaitis. Prieš vieną iš paskutinių važiavimų, starto zonoje užgeso ir daugiau nebeužsivedė jo „Subaru Impreza“ variklis, tačiau dalyviui užimti prizinę vietą pakako iki tol pademonstruotų rezultatų.
Trečias šioje klasėje buvo Almantas Balčėtis, AWD klasės važiavimams persėdęs į keturių varomųjų ratų „Škoda Octavia“, aprūpinta varikliu su turbina.
Gausiausia – „Sport“ klasė
Šioje klasėje savo jėgas galėjo išmėginti visi norintys, nepriklausomai nuo technikos tipo. Pasivažinėti „Sport“ klasės gretose nusprendė net 24 vairuotojai. Čia vėl nepralenkiamas buvo Evaldas Kazlauskas su „Audi“. Antra vieta „Sport“ dalyvių gretose atiteko Algirdui Pundziui, kuris vieno iš važiavimų metu išslydęs iš trasos apgadino savo žemą „Honda Civic“ automobilį. Trečias klasėje liko Evaldui Kazlauskui šįkart rimčiau taip ir nepasipriešinęs panevėžietis Tadas Petronis su „Subaru Impreza“.
Po apdovanojimų – atrakcija vairuojant seną „Lada“
Išdaliję apdovanojimus „Ladasport“ slalomo treniruotės organizatoriai visiems norintiems surengė dar vieną pramogą. Į trasą išriedėjo senas „žiguliukas“, kuriuo dalyviai turėjo įveikti neįprastą užduotį. Senove dvelkiančiu automobiliu dalyviai turėjo privažiuoti prie trasą žyminčio kūgelio, paimti jį viena ranka ir įveikę slalomo trasą jį privalėjo pastatyti į tą pačią vietą.
Daugeliui nelengvai sekėsi viena ranka sukioti „Lada“ vairą be stiprintuvo. Apvažiavę trasą ir pastatę kūgelį į vietą dalyviai dar turėjo išlipti iš automobilio ir kuo greičiau ir tiksliau išspręsti kelių eismo taisyklių bilietą, sudarytą iš trijų klausimų. Tą padarę vairuotojai privalėjo sėsti atgal į „Lada“ ir finišuoti atbulomis.
Geriausiai tą daryti sekėsi kauniečiui Evaldui Kazlauskui, kuris įrodė, kad jo pergales trasoje lemia ne tik galingas automobilis, bet ir vairuotojo sugebėjimai. Jis, vairuodamas jau gerokai pavargusį „žiguliuką“ ir čia sugebėjo pasiekti geriausią rezultatą. Antras finišavo iki tol „plaukiojantį batoną“ – „Audi 80“ vairavęs Aurimas Kropas. Trečioji vieta atiteko Regimantui Nevuliui. ASK „Ladasport“ čia apdovanojo ne tris, o penkis greičiausius dalyvius, tad taures gavo ir ketvirtą vietą užėmęs Ramūnas Kairys, pravarde Dešinys, bei penktosios vietos prizininkas Darius Jakštonis.
Lauks sniego
ASK „Ladasport“ prezidentas Dalius Draugelis padėkojo visiems dalyviams už aktyvų dalyvavimą treniruotėse ir pažadėjo, kad slalomas į aerodromą sugrįš tuomet, kai jį padengs sniegas. Kol kas dėl neprognozuojamų orų tiksli data nėra paskelbta, tačiau manoma, kad pirmoji kitų metų treniruotė turėtų vykti sausio pabaigoje ar vasario pradžioje.
„Noriu padėkoti visiems dalyviams ir palikėti linksmų bei saugių naujųjų metų. Džiaugiuosi, kad šiemet vairuotojai buvo tokie aktyvūs ir lankėsi mūsų renginiuose. Džiugu, kad į trasą pritraukiame vis daugiau jaunimo, o taip pat ir jau pažengusių dalyvių. Kitais metais taip pat sieksime išlaikyti renginių kartelę, o su rėmėjų pagalba ją dar ir kilstelėsime“, – apie kitų metų planus kalbėjo ASK „Ladasport“ vadovas D.Draugelis.