Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Šoninio slydimo varžybos Latvijoje: nauja patirtis lietuviams bei kaimynų teisėjavimo įpatumai

Du lietuvių sportininkai, Kastytis Alekna iš „D1Sport“ ir Povilas Lencevičius iš „NP Team“ komandų, praėjusį savaitgalį vyko į Latviją, Daugpilyje vykusias šoninio slydimo varžybas. Pateikiame „NP Team“ komandos įspūdžius.
Šoninio slydimo varžybos Latvijoje
Šoninio slydimo varžybos Latvijoje / „NP Team“ komandos nuotr.

Antra diena Latvijoje prasidėjo lietingai. Iš pradžių tai buvo laikyta gera naujiena, nes praskydęs dangus turėjo sulyginti lietuvių bolidų ir latviškų bombų galimybes, tačiau latviai šiam klausimui pasirodė pasiruošę geriau – movė dar platesnes padangas, kurių „NP team“ neturėjo, o ryte pasirodęs Kastytis Alekna iš „D1Sport“ sau mauti negalėjo, vengdamas „pribaigti“ ir taip „pasiligojusią“ jo „Nissan“ pavarų dėžę.

Pasibandžius keletą slėgio „triukų“, buvo rastas aukso viduriukas ir po parado bei dalyvių „briefingo“, abu lietuviai varžybų dalyviai: Povilas Lencevičius iš „NP Team“ ir K.Alekna gavo po 3 kvalifikacinius važiavimus.

Trasa itin paprasta, tad teisėjai reikalavo itin didelio trajektorijų tikslumo – 30 cm iki kūgelio yra gerai, paliestas kūgelis dar geriau, metras iki kūgelio, kurio atvažiuodamas iš už posūkio ir kalniuko net nematai – didelė klaida. Taip pat, kaip ir korekcijos vairu ar itin didelis slydimo kampas.

NP Team komandos nuotr./`oninio slydimo varžybos Latvijoje
„NP Team“ komandos nuotr./Šoninio slydimo varžybos Latvijoje

Gana paprasta ir įveikiama užduotis tapo kiek neaiški prasidėjus važiavimams – ar tai komanda nelabai suprato užduotį, ar tai turi rimtų regėjimo trūkumų, tačiau vizualiai prasčiausias Povilo važiavimas, dideliais atstumais nuo „clipping point“ sulaukė geriausio teisėjų vertinimo. Kvalifikacijoje jis užėmė 10 vietą, o K.Alekna - 7.

Vertinimo sistema Latvijoje taip pat skiriasi nuo tos, su kuria susiduriama Lietuvoje, EEDC, Lenkijoje, ar šiaip įprastos pasaulyje – kiekvienas važiavimas vertinamas 30 balų, vietoj įprastų 100 ir po to visi važiavimai yra sumuojami, taip sudarant bendrą rezultatą. Povilas surinko 73, kaip ir dar trys sportininkai ir jam buvo paskirta paskutinė, 10 vieta – motyvai nelabai aiškūs. Taip pat komandai užkliuvo ir tai, jog sportininkui kvalifikacijos metu padarius klaidą,  pvz. „persimetimo“ metu nepaskaičiavus jėgos ir buksuojant dideliu kampu, tačiau stovint vietoje, jo važiavimas vis tiek surinkdavo 15-17 taškų, kai visa logika diktavo „apsisukimą“, paprastai vertinamą 0. Kaip sako teisėjas lietuvis Mantas Kuzmarskis – „Šiais laikais bet kas gali stovėti vietoje ir buksuoti skersas, judėdamas 10 km/h greičiu ir tai tik dėl „WiseFab“, tačiau be šių šakių, tai yra paprastas apsisukimas“.

VIDEO: Povilo Lencevičiaus važiavimas

Nerimavimas dėl teisėjavimo truko ir „Pro – Am“ klasės varžybų metu, kai po keliolikos stebėtų dvikovų buvo suprasta tik viena taisyklė – „Raudona mašina laimi“. Ši taisyklė ypač pasitvirtino, kai vieno iš važiavimų metu apsisukęs automobilis gavo pergalę, kai esminė jo priešininko klaida buvo didelis atstumas vejantis.

Na, kaip sakoma, po varžybų burnoti ant teisėjų yra nesportiška ir lietuvių kovą jie vertino tikrai logiškai, tačiau iš kitos pusės suprantome, kodėl lietuviškame EEDC etape teisėjai buvo atsivežti iš Baltarusijos ir JAV, o ne žymiai arčiau gyvenantys latviai ar lenkai.

Kalbant apie lietuvišką kovą PRO lygoje, viskas buvo gana paprasta – pirmame važiavime Povilas su Kastyčiu suvažiavo apylygiai, antrame, Povilas sekdamas stengėsi būti labai agresyvus ir „lindo“ labai arti „D1Sport“ „Nissan“, tačiau jam padidinus slydimo kampą, P.Lencevičiui nebebuvo kur dėtis, kaip tik „lipti“ iš trasos ribų. Teisėjų verdiktas – „out of track“.

NP Team komandos nuotr./`oninio slydimo varžybos Latvijoje
„NP Team“ komandos nuotr./Šoninio slydimo varžybos Latvijoje

Būtent taip baigėsi „NP Team“ važiavimas čempionate. „D1Sport“ tai baigėsi kitame važiavime, kur Janis „Egle“ Eglite prilipo prie K.Aleknos bolido per ne daugiau nei per pusmetrį ir kiek pabėgo savo „lead run“.

„Ne pergalių čia siekėme„, – jau keliaujant namo varžybas komentavo „NP Team“ pilotas. „Latviai važiuoja visai kita maniera, stipriai mažiau naudoja rankinį stabdį“ – įžvalgas kukliai aiškino Lencas, besidžiaugdamas, jog namo parsiveža stipriai daugiau patirties, nei tikėjosi.

Tai buvo pirmasis sėkmingas komandos vizitas į užsienį – praeitais metais nukeliavus į Lenkijos Poznanės miestą ir susidūrus su techninėmis bėdomis, daug pavažiuoti nepavyko, o ši kelionė išsipildė visu šimtu procentų.

NP Team komandos nuotr./`oninio slydimo varžybos Latvijoje
„NP Team“ komandos nuotr./Šoninio slydimo varžybos Latvijoje

Artėjančia savaitę komanda ketina nemažinti tempo ir jau trečiadienį keliauja į Kėdainių aerodromą treniruotei ir tuo pačiu „ASFA Drift Matsuri“ trasos formavimui. Šiuo metu taip pat vyksta intensyvi rėmėjų paieška dalyvavimui „Drift Allstars“ šį rugpjūtį, tačiau itin daug galios ir nemasiško meistriškumo reikalaujanti trasa kol kas dar verčia pasvarstyti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius