Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Specialieji 15min reporteriai išvyko į Monte Karlo istorinių automobilių ralį

Įvairios automobilių ralio lenktynės dabar yra populiarios visame pasaulyje, o šios disciplinos atsiradimu minimi 1911 metai, kai Monako automobilių klubas suorganizavo pirmąjį ralį. Tuomet šis renginys buvo galimybė gamintojams pademonstruoti naujausias automobilių technologijas bei išradimus ir vyko šiuolaikiniam raliui neįprastu būdu: visi dalyviai startuodavo skirtingose vietose, važiavo bendrojo naudojimo keliais ir susitikdavo Monake.
Vytis Šliažas ir Vytas Bilinskas
Vytis Šliažas ir Vytas Bilinskas / Asmeninio archyvo nuotr.

Praėjo daugiau nei šimtas metų ir nedaug kas pasikeitė – dalyviai, kaip ir prieš šimtą metų, gali pasirinkti vieną iš keletos starto vietų, o nugalėtojais yra skelbiami tie, kuriems pavyksta važiuoti mažiausiai nuklystant nuo kelio knygoje nurodyto vidutinio greičio – stebintys Dakarą tokį patį lenktynių principą galėjo matyti klasikinių automobilių įskaitoje.

Tiesa, plačiau žinomas klasikinis ralis ir jo čempionatas dabar vyksta kiek kitokiu principu – čia dalyviai varžosi uždarytose kelio atkarpose ir visi startuoja bei finišuoja ten pat. Beje, Monte Karlo etapas visada būna pirmasis pasaulio ralio čempionato sezone, o po jo iš karto seka ir istorinių automobilių ralis, kurį stebėti ir išvyko automobilių sporto entuziastai Vytas Bilinskas ir Vytis Šliažas.

Jie 15min GAZAS ir 15min GAZAS „Facebook“ skaitytojams kasdien žada pateikti išskirtinius vaizdo siužetus, kuriuose bus galima išvysti ne tik lenktynių atmosferą, bet ir visus jų užkulisius.

Pakeliui Monte Karlo link pirmiausia reporterių duetas sustojo Vokietijoje, Štutgarte, kur aplankė „Porsche“ muziejų.

VIDEO: Vytas Bilinskas ir Vytis Šliažas pradėjo kelionę į Monte Karlą

Šiais metais ralyje ir vėl plazdės Lietuvos trispalvė. Monte Karlo istorinių automobilių ralyje šiemet jau šeštąjį kartą startuosiantis Karolis Raišys pergalės sieks su 1961 metų gamybos „Jaguar MKII“, turinčiu 3,8 litro variklį.

Savo laiku tai buvo greičiausias sedanas pasaulyje, o jo gebėjimas 100 km/val greitį pasiekti per 8 sekundes sugėdintų net ir kai kuriuos modernius automobilius. Kelio knygą lenktynininkui skaitys tautietis Ovidijus Meilūnas.

Karoliui Raišiui šiose lenktynėse su „Jaguar“ jau buvo pavykę pasiekti puikius rezultatus. XK150 modeliu 2019-aisiais ir 2020-ais lietuvis nugalėjo seniausių automobilių klasėse ir bendroje įskaitoje užėmė 4-ą bei 9-tą pozicijas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius