Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Sportininkė Deimantė Radzevičiūtė: „driftas“ – sporto šaka, kurioje privalai rizikuoti

Deimantė Radzevičiūtė – viena iš nedaugelio „drifte“ važiuojančių sportininkių. Mergina pasakojo, kad autosportą pamilo savo tėvų dėka, o šiandien savo gyvenimo neįsivaizduojanti be šonaslydžio, kuris, pasak Deimantės, reikalauja ryžto rizikuoti, greitos reakcijos ir gebėjimo numatyti savo veiksmus, rašoma pranešime.
Deimantė Radzevičiūtė
Deimantė Radzevičiūtė / „RD photo“ nuotr.

Lenktynininkė netiki mitais, kad autosportas – vyriškas užsiėmimas ir neabejoja, kad nesvarbu kokios lyties būtum – džiuginančiam rezultatui pasiekti reikės įdėti tiek pat daug darbo. Deimantė sutiko prisidėti prie Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) iniciatyvos, kuria siekiama supažindinti visuomenę su Lietuvos moterimis autosporte.

– Papasakokite, kaip susidomėjote automobilių sportu?

– Domėtis automobilių sportu pradėjau dar vaikystėje. Prie to, žinoma, labai stipriai prisidėjo mano mamos bei tėčio požiūris į šią sporto šaką. Pamenu, kaip mama „lakstydavo“ senučiu „Toyota SUPRA“ automobiliu, o tėtis atvažiuodavo manęs pasiimti iš mokyklos ir tuomet veždavosi į draugo turėtą privačią aikštelę, kur „piešdavome saulutes“. Pamažu visa tai natūraliai įaugo į kraują ir tapo mano pačios aistra.

„RD photo“ nuotr./Deimantė Radzevičiūtė
„RD photo“ nuotr./Deimantė Radzevičiūtė

– Koks buvo jūsų kelias autosporte, nuo kokių šakų pradėjote savo karjerą ir kuo užsiimate dabar?

– Rimtai užsiiminėti automobilių sportu pradėjau būdama 18-iolikos, tuomet važiavau kartingu. Kiek vėliau, su savo geriausia drauge ir sportininke Mylita Kiškyte, apie 2 metus važiavome greituminiame slalome. Na, o „drifto“ pasauliu pradėjau domėtis prieš 3 metus ir jis iki šiol išliko didžiule mano gyvenimo dalimi.

– Kokių asmeninių savybių reikalauja važiavimas „drifte“?

– Šonaslydis, kaip sporto šaka, reikalauja didžiulio susikaupimo, gebėjimo planuoti savo veiksmus, greitos reakcijos, kruopštumo ir drąsos rizikuoti – tai neišvengiama kontaktiniame sporte. Na, o šiaip, kaip ir kiekvienoje autosporto šakoje, būtinas įdirbis, pasitikėjimas savimi.

– Iš sportininkų tenka girdėti, kad kiekvienas finišas varžybose jau yra laimėjimas, nepriklausomai nuo rezultato. Sutinkate su šia mintimi? Ką jums reiškia laimėjimas?

– Sutinku su tuo, kad kiekvienas finišas yra didžiulis laimėjimas, kuris padovanoja tikrai daug džiaugsmo, tačiau nemeluosiu – trokštu pergalių ir vis iš naujo gerinti savo asmeninius rezultatus.

– Kokius didžiausius savo laimėjimus galėtumėte išskirti?

– Didžiausią savo laimėjimą pasiekiau šiais metais vykusiame Lietuvos Semi-Pro „drifto“ čempionate Kaune. Beje, tai buvo pirmasis mano laimėjimas šioje autosporto šakoje – užėmiau 2 vietą. Ilgą laiką tai buvo tikslas, o tam, kad jį įgyvendinčiau įdėjau labai daug darbo ir energijos. Ateity tik dar labiau stengsiuosi. Nemėgstu pasiduoti!

Asmeninio albumo nuotr./Deimantė Radzevičiūtė
Asmeninio albumo nuotr./Deimantė Radzevičiūtė

– Kaip atrodo jūsų pasiruošimas varžyboms?

– Dalyvaujant „drifto“ varžybose labai didelis dėmesys yra skiriamas techniniam automobilio paruošimui, nuolatiniam jo tikrinimui ir testavimui prieš varžybas. Ties šiuo darbu man labai padeda mano komandos „Drift Devil“ prezidentas Kęstutis Kelpša ir mechanikas Paulius Prasauskas. Žinoma, labai svarbus ir visos komandos nuolatinis bendradarbiavimas, palaikymas ir buvimas kartu. Be jų įdėto sunkaus darbo, nebūtų ir džiuginančių rezultatų.

– Kokiose varžybose dalyvaujate šiais metais?

– Šiemet savo jėgas išbandau „Semi-Pro“ lygos įskaitose Lietuvoje ir Latvijoje.

– Ilgą laiką vyravo stereotipas, kad automobilių sportas – vyriškas užsiėmimas. Kaip manote, ar šis mitas vis dar egzistuoja?

– Mano nuomone, šis stereotipas labai netinkamas. Džiugu, kad pastaraisiais metais jis vis labiau laužomas – moterys domisi autosportu ir įrodo, kad yra visiškai lygiavertės varžovės su vyrais.

– Kaip vertinate moterų įsitraukimą į automobilių sportą? Ar moterų dalyvių skaičius varžybose didėja ar mažėja, ir kas tai lemia?

– Bendrai automobilių sporte galime pastebėti nemažai dalyvių moterų, bet kalbant konkrečiai apie „driftą“ – jų nėra daug, per pastaruosius metus net sumažėjo. Šiais metais šioje automobilių sporto šakoje likau vienintelė mergina. Labai tikiuosi, kad sekančiais metais situacija keisis ir daugiau moterų sės prie vairo.

Esu pasiruošusi visas jas palaikyti, jeigu reikės pati supažindinti su šia sporto šaka ir ištiesti pagalbos ranką.

– Kas yra jūsų pavyzdys autosporte?

– Negalėčiau išskirti vieno žmogaus. Mano didžiausias įkvėpimas ir pavyzdys – mano komanda ir jų palaikymas. Tiems žmonėms „driftas“ – neatsiejama gyvenimo dalis, lygiai taip pat, kaip ir man.

– Ką patartumėte moterims, besidominčiomis galimybe prisidėti prie automobilių sporto?

– Patarsiu tik viena – niekada nebijoti ir siekti savo tikslų. Jei patinka ir norite – tai ir bandykite! Visiškai nesvarbu, kokia jūsų lytis – darbo įdėti reikės daug, bet jeigu tai jūsų gyvenimo tikslas – jis tikrai nenueis veltui. Pirmyn!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius