Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Sunkvežimiai varžėsi ekonomiškumo lenktynėse

Sunkvežimių ekonomiškumo varžybos
Algimanto Brazaičio nuotr. / Sunkvežimių ekonomiškumo varžybos
Šaltinis: gazas.lt
0
A A

„Džiaugiuosi, kad mūsų bendras renginys pavyko, o realiomis sąlygomis pasiektos realios kuro sąnaudos parodė būtent tuos orientyrus, kurie turėtų pasitarnauti vežėjams, transporto įmonių vadovams, ieškantiems naujų taupumo rezervų“, – apdovanodamas Klaipėdoje finišavusių vilkikų taupumo varžybų nugalėtojus ir prizininkus kalbėjo vienas šio renginio iniciatorių Juozas Valdas Vilūnas, turintis ilgametę tokių varžybų patirtį.

Jau ne pirmą panašų renginį surengusi VšĮ „Saugus ratas“ šįkart ieškoti taupumo rezervų pasiūlė 325,4 kilometro ilgio trasoje, iš Vilniaus į Klaipėdą nusidriekusioje per Jonavą, Kėdainius ir Raseinius, sunkiasvorių vilkikų su priekabomis nenuvairuojant nė metro nuo asfalto. Iššūkį šįkart priėmė penkių transporto bendrovių, aptarnaujančių didžiausiąjį prekybos tinklą šalyje „Maxima“, vairuotojai. 

Jų darbo diena prasideda neįtikėtinai anksti, tačiau stengdamiesi pamaloninti varžybų rengėjus iš Trakų rajono Dėdeliškių kaime esančios „Statoil“ degalinės (Šalia Didžiulio ežero) jie sutiko startuoti vėliau, jei vėlyvu galima pavadinti 4.30 val. ryto startą.

Kodėl ir vilkikų vairuotojai mieliau renkasi „Statoil“, o ne kurią nors „pigesnę“ degalinę?

Algimanto Brazaičio nuotr./Sunkvežimių ekonomiškumo varžybos
Algimanto Brazaičio nuotr./Sunkvežimių ekonomiškumo varžybos

„Todėl, kad taupus visada permoka, – pildamas į savojo „Renault“ degalų baką dyzeliną sako ieškoti taupumo rezervų rimtai nusiteikęs UAB „Akamar“ vairuotojas Robertas Lavrenovas. – Praktika įrodė, jog su miles® dyzelinu už tą pačią kainą tikrai nuvažiuojame toliau.“ 

Ir tai ne tušti žodžiai. Mat šio dyzelino sudėtyje yra valomųjų priedų, kurie ne tik neleidžia kauptis variklyje lipnioms nuosėdoms, bet ir padeda efektyviau sudeginti degalus. Reguliarus šių pasiteisinusių priedų naudojimas sumažina ir degalų sąnaudas, ir anglies dvideginio bei kitų žalingų besioksiduojančių produktų išmetimą į aplinką.

Štai kodėl „Maximos“ logotipu pažymėti vilkikai prekių išvežiojimą po šalies parduotuves pradeda nuo „Statoil“ degalinių. 

Vilkikų taupumo varžybų organizatoriai pasistengė visiems dalyviams sudaryti kaip įmanoma vienodesnes sąlygas. Visų vilkikų bakuose buvo tik vienos rūšies degalai, visi tempė tik priekabas, su kuriomis vilkikų apetitas degalams paprastai kiek didesnis, nei su puspriekabėmis, o svarbiausia, kad visi vežė kiek daugiau nei po 15 tonų sveriančių krovinių. Didžiausias krovinio skirtumas buvo juokingai mažas – tik 223 kilogramai, tad viskas priklausė nuo vairuotojo – jo meistriškumo, įgūdžių bei noro važiuoti ekonomiškai ne tik varžybose, bet ir kasdien. 

Algimanto Brazaičio nuotr./Sunkvežimių ekonomiškumo varžybos
Algimanto Brazaičio nuotr./Sunkvežimių ekonomiškumo varžybos

Taupumo varžybų teisėjai, matuodami sunaudotus degalus, graduotų menzūrėlių nenaudojo, tačiau ištuštėję degalų bakai buvo papildomi vienodu principu – iki „pistoleto“ pirmojo spragtelėjimo. Tokiu būdu siekta priartinti varžybas prie realių, kasdienių sąlygų, kuriomis dirba vairuotojai, ir paieškoti kuro taupymo rezervų.     

Klaipėdoje, šalia „Statoil“ degalinės Jūrininkų gatvėje, kur finišavo varžybos, jų organizatoriai ir kolegos vairuotojai, dienai tapę varžovais, negailėjo sveikinimų UAB „Transporto technologijos“ atstovui Ramūnui Andrinavičiui, kuris su „Scania 420“, veždamas 15141 kg sveriantį krovinį, 325,4 km maršrutą įveikė sudeginęs 93,55 litro „miles“ dyzelino. Jo sąnaudos 100 km – 28,63 l. dyzelino, o nuvežti šį atstumą vieną toną krovinio jam prireikė 6,18 l. degalų.

Antroji vieta pripažinta „Roslana“ vairuotojui Ivanui Sčiučko, kurio „MAN TX26400“ buvo kiek labiau godus degalams – 325,4 km – 97,92 litro, 100 km – 29,96 litro, o vienai tonai krovinio – 6,47 litro dyzelino. 

Trečiąją vietą užėmė dar vienas šios bendrovės vairuotojas – Marijanas Koženevskis, kaip ir antrasis prizininkas vairavęs tokį pat automobilį. Trečiojo prizininko pasiekimai : 325,4 km – 106,56 litro, 100 km – 32,61 l., 1 tonai – 7,1 litro. 

„Rezultatai – nėra stulbinantys. Veikiau – realūs, pasiekti realiomis sąlygomis, nors būtume pamaloninti, jei visi vairuotojai kasdien išnaudotų tik tiek degalų, kiek šiandien gabendami krovinius sudegino prizininkai, – sakė „Maxima LT“ vietinių pervežimų grupės vadovas Valdemar Daškevič.  

Algimanto Brazaičio nuotr./Sunkvežimių ekonomiškumo varžybos
Algimanto Brazaičio nuotr./Sunkvežimių ekonomiškumo varžybos

Pasak prekybininkų atstovo, tokios priemonės labai naudingos ir vairuotojams, ir darbdaviams. Tad „Maxima“, būdama socialiai atsakinga įmonė, visada stengiasi prisidėti prie iniciatyvų, kurios padeda tausoti supančią aplinką. 

„Savo kasdieninėje veikloje vadovaujamės tarptautiniu kokybės valdymo ir aplinkosaugos standartu, kuris rodo, kad mes siekiame mažinti savo procesų, produktų ir paslaugų daromą poreikį aplinkai, – sako V. Daškevič. – Tad dalyvaudami taupumo varžybose siekiame parodyti, kad ekonomiškas vairavimas tausoja ne tik supančią aplinką, gamtos išteklius, bet ir skatina vairuotojus būti už tai atsakingais.“

Gyvensime sveikiau, kai visi vienodai rūpinsimės, kad iždo netuštintų pro vilkiko išmetimo vamzdį bereikalingai išlekiantys milijonai, kurie dar ir papildomai, irgi bereikalingai teršia gamtą. Deja, šiandien daug kam dar atrodo, ką reiškia tie keli litrai sutaupytų degalų? 

Algimanto Brazaičio nuotr./Sunkvežimių ekonomiškumo varžybos
Algimanto Brazaičio nuotr./Sunkvežimių ekonomiškumo varžybos

Paskaičiuokime. Vienas „Maxima“ vilkikas su kroviniais per mėnesį vidutiniškai nuvažiuoja po 13 000 km., 100 km sudegindamas po 30 litrų dyzelino. Tad per mėnesį į jo bakus supilama 3900 litrų degalų, kurių kaštai – maždaug irgi 3900 eurų per mėnesį. 

Jei vairuotojas, naudodamas iki 2 % kuro sąnaudas mažinantį „miles“ dyzeliną, išsitektų su 28 litrais 100 kilometrų, per mėnesį jis galėtų sutaupyti po 260 litrų kuro arba po 3000 eurų per metus. Jau šis tas, ar ne? O jei turėtume omenyje, jog vien „Maximos“ reikalais šalies keliais kasdien zuja po 100 vilkikų, apie kokią ekonomiją tada galėtume kalbėti? 

Taigi, kad veltui milijonais neterštume oro, ne vien nugalėtojų nuomone verta pasistengti dar ne dėl vienų tokių taupumo varžybų.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas