Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Susisiekimo ministerija prieš „Halls Winter Rally“ primena, kad leistinas greitis – ne visada saugus

Šį savaitgalį Utenos apylinkes „šturmuos“ žiemos pramogų išsiilgę žiūrovai bei greičiausi Lietuvos bei užsienio lenktynininkų ekipažai. „Halls Winter Rally 2014“ organizatoriai kartu su Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos bei Utenos rajono savivaldybe, vykdydami iniciatyvą „Mes už saugų kelią!“, žiemos ralio varžybomis akcentuoja saugaus ir tolerantiško vairavimo svarbą kasdieniame eisme.
Sniegas Detroite
Žiema / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Saugaus greičio nesilaikymas kelių eismo taisyklėse įvardijamas kaip pagrindinė priežastis kelių eismo įvykių. Tarp vairuotojų vyrauja nuomonė, kad viršyti greitį keliais kilometrais per valandą nėra nieko blogo ir neturi jokių neigiamų pasekmių. Tačiau net ir leistinas greitis – ne visada būna saugus. Kuomet vyrauja nepalankios oro sąlygos, bet koks greičio viršijimas, o kartais net ir leistinas greitis, gali stipriai padidinti eismo įvykių riziką. O tai ypač aktualu žiemos sezonui.

Susisiekimo ministerijos specialistai pastebi, kad žiemos sezono metu dauguma eismo įvykių kyla dėl leistino greičio viršijimo bei neįvertinus eismo sąlygų ir nesugebėjimo pasirinkti saugaus greičio iškylančioms situacijoms.

„Neretai vairuotojai klysta manydami, kad leistinas greitis yra saugus greitis. Saugų greitį lemia daugybė veiksnių: vairuotojo patirtis, oro sąlygos, padangų kokybė, kelio danga, automobilio techninė būklė ir pan. Todėl atsižvelgiant į šiuos veiksnius, saugus greitis gali tapti gerokai mažesnis už leistiną“, – kalbėjo Vidmantas Pumputis, Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento saugaus eismo skyriaus vedėjas.

Jeigu lenktynininko tikslas prieš kiekvienas varžybas yra aukštas rezultatas turnyrinėje lentelėje, tai kiekvienam vairuotojui, kasdien važinėjant kelyje, tikslas turėtų būti saugiai pasiekti keliones tikslą

Pasak specialisto, žiemą ypatingai reikia stebėti oro sąlygas, kelio dangą bei eismo intensyvumą. 

„Žiemą valdyti automobilį yra daug sunkiau nei vasaros metu. Esant pavojingai situacijai ar netikėtumui kelyje, bandant laiku sustabdyti automobilį, prailgėja jo stabdymo kelias. O viršytas greitis šioje situacijoje nė vienam vairuotojui nepagelbės. Juk ir lenktynininkai prieš prasidedant sezonui, kuris pirmiausia vyksta žiemos metu, darosi specialius testo ruožus, vertina savo vairavimo įgūdžius, automobilio techninę būklę ir pan. Jeigu lenktynininko tikslas prieš kiekvienas varžybas yra aukštas rezultatas turnyrinėje lentelėje, tai kiekvienam vairuotojui, kasdien važinėjant kelyje, tikslas turėtų būti saugiai pasiekti keliones tikslą, nesukeliant diskomforto sau ir kitam eismo dalyviui“, - sakė Susisiekimo ministerijos atstovas.

Renginio globėja Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos bei Utenos miesto savivaldybė jau nebe pirmus metus vykdo akciją „Mes už saugų kelią!“. Kasmet žiemos ralio metu renginio žiūrovai raginami imti teigiamą pavyzdį iš lenktynių dalyvių: vairuojant neprarasti budrumo, taip pat nuolat analizuoti ir tobulinti savo vairavimo įgūdžius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius