Dabar populiaru
Publikuota: 2021 sausio 13d. 20:23

Svarbiausi Dakaro dienos įvykiai: B.Vanago skrydis link TOP10 ir A.Gelažninko pasirodymas

Benediktas Vanagas su Felipe Palmeiro skinasi kelią link dešimties stipriausių lenktynininkų automobilių klasėje, o Arūnas Gelažninkas beveik ranka gali pasiekti pergalę „vienišių“ klasėje. Tačiau dešimtasis Dakaro greičio ruožas buvo sėkmingas ne visiems. Plačiau apie svarbiausius sausio 13-osios dienos įvykius – tekste žemiau.

Benediktui Vanagui iki TOP10 – keli žingsniai

„Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ ekipažas, Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro, laikėsi duoto pažado nuo šiol spausti iki dugno ir dešimtajame etape užėmė 12-ąją vietą.

Šešiomis minutėmis nuo B.Vanago šiame greičio ruože atsilikęs Cyrilas Despresas užleido lietuviui 11-ąją poziciją bendroje įskaitoje. Sėkmingas pasirodymas taip pat leido iki 6 min. 21 sek. sumažinti 10-oje vietoje esančio Chriatiano Lavieille'o pranašumą.

Lenktynininkas po finišo kalbėjo, kad nors 340 kilometrų greičio ruožas neatrodo ilgas, dėl nuolat besikeičiančios dangos ir navigacijos iššūkių teko gerokai pavargti.

Žlunga Carloso Sainzo viltys laimėti

Panašu, kad „El Matador“ vadinamas ir ne kartą Dakare triumfavęs ispanas šiemet gali likti be nugalėtojo statulėlės. Šiuo metu automobilių įskaitoje jis yra trečias ir pirmaujančiam komandos draugui Stephane`ui Peterhanseliui nusileidžia daugiau nei viena valanda. Norint laimėti Dakarą jam reikėtų nebent lyderio nesėkmės. Vien greičiu tokios persvaros panaikinti per likusius kilometrus praktiškai neįmanoma.

Carlosui Sainzui sunku būtų taikytis ir į antrąją vietą. Joje – daugiau nei 40 min. atitrūkęs Nasseras Al-Attiyah. Tačiau rizikuoti ir tuo pačiu laukti priekyje esančių varžovų nesėkmių Carlosas Sainzas gali, kadangi artimiausias jo persekiotojas, ketvirtoje vietoje važiuojantis lenkas Jakubas Przygonskis yra atsilikęs daugiau nei viena valanda.

Vis gerėjantys A.Gelažninko rezultatai

Dešimtojo ruožo trasą lietuvis įveikė per 3 val. 57 min. 47 sek. Nuo lyderio motocilkų klasėje jis atsiliko 45 min. 14 sek. Preliminariai užėmė 23 vietą.

„Vienišių“ klasėje lietuvio šiame ruože niekas neaplenkė, jis iškovojo pirmą vietą. E.Gyenesas nuo lietuvio atsiliko 18 min. 48 sek. Bendroje „vienišių“ įskaitoje A.Gelažninkas dar labiau įsitvirtino pirmoje vietoje.

„Šiandien reabilitavausi prieš save ir prieš kitus“, – po finišo sakė A.Gelažninkas.

Likus vos dviems greičio ruožams, motociklininkas atskleidė savo taktiką ir tikslą.

„Tikslas – visada finišas. Jeigu būsiu finiše ir neatsiras papildomų klaidų, tai turėtų būti rekordinis finišas su laimėjimais. Tačiau neužbėgam įvykiams už akių, nes reikia pabaigti Dakarą. Taktika likusiuose greičio ruožuose paprasta – kur galėsiu, paspausiu, kur reikės, važiuosiu atsargiau ir saugosiu techniką“, – pasakojo A.Gelažninkas.

JI.Cornejro Florimo pasitraukimas

Motociklininkas Jose Ignacio Cornejo Florimo po dešimto ruožo apmaudžiai pasitraukė iš šių metų Dakaro. Nors, klausimas, ar gali būti neapmaudžių pasitraukimų.

Čilietis šių metų Dakare kasdien vis kilo bendroje motociklų įskaitos lentelėje. Jis buvo laimėjęs ir paskutinius tris ruožus.

Dešimtajame, prieš kritimą 242-ame kilometre, lenktynininkas buvo trečias.

ZUMAPRESS.com/„Scanpix“ nuotr./Florimo Jose Ignacio Cornejo
ZUMAPRESS.com/„Scanpix“ nuotr./Florimo Jose Ignacio Cornejo

Savo socialiniame tinkle sportininkas pasidalijo žinute, kurioje teigė, kad po avarijos kelias minutes buvo praradęs sąmonę, tačiau lėtai sugebėjo užlipti ant motociklo ir pasiekti finišą.

Jam buvo atlikti tyrimai dėl patirtų galvos sužeidimų ir rekomenduota nebetęsti varžybų.

Praėjusiais metais jis užėmė ketvirtą vietą. Tai buvo jo penktasis Dakaras, prieš tai nebuvo finišavęs tik pirmajame, vykusiame 2016 m.

Tarp E.Juškausko ir A.Juknevičiaus – 3 min.

Galima pasakyti, kad jaunatviškas Edvino Juškausko ir Aisvydo Paliukėno maksimalizmas kol kas trimis minutėmis lenkia patirtį – Antaną Juknevičių ir Darių Vaičiulį.

Kiek sunkiau maratoną pradėjęs „Kreda“ duetas su kiekvienu greičio ruožu dabar demonstruoja vis geresnį tempą. Tuo metu „Heston Airlines Team Pitlane“ duetas važiavo išties neblogai, bet neišvengė kluptelėjimų ir techninių sunkumų.

Galiausiai viskas susiveda į keletą skaičių – „Kreda“ ekipažas nuo jaunųjų „vanagiukų“ atsilieka trimis minutėmis, tad „lietuviškoje“ įskaitoje, tikėtina, iki pat ralio pabaigos matysime išties įdomią dvikovą.

Spėti, kuris iš duetų bus aukščiau – gana sudėtinga. Antanas Juknevičius vairuoja gana seną, OTB kartos „Hilux“, bet turi daugiau patirties. Tuo metu Edvinas Juškauskas pilotuoja naujesnį ir techniškai pažangesnį IRS modifikacijos „Hilux“, tačiau jie su Aisvydu Paliukėnu dar nėra matę nė vieno Dakaro finišo podiumo.

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiškai su „Norfa“

Video

09:15
01:06:20
01:06

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Gazas