Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Teisėjų sprendimu antrosios vietos netekęs D.Jocius: „Linkiu visiems truputį daugiau žmogiškumo“

„300 lakes rally” varžybose antrą vietą užėmė, bet teisėjų verdiktu nuo prizininkų pakylos nublokšti buvo „MVP racing“ komandos nariai Deividas Jocius ir Donatas Zvicevičius. Sportininkai įsitikinę – dešimties minučių laiko bauda jiems skirta nepagrįstai ir toks sprendimas ekipažui yra itin skaudus ne tik taškų, bet ir pagarbos dalyviams atžvilgiu. Apie savo pasirodymą varžybose ir lemtingą teisėjų sprendimą komanda papasakojo savo pranešime.
D.Jocius ir D.Zvicevičius
D.Jocius ir D.Zvicevičius / Tomo Markelevičiaus nuotr.

„Mitsubishi Lancer EVO IX“ automobiliu lenktyniavęs Deivido Jociaus ir Donato Zvicevičiaus ekipažas teigė, kad kova dėl antrosios vietos buvo atkakli iki paskutinių metrų.

Duetas itin įtemptai varžėsi su Benedikto Vanago ir Gretos Germanavičiūtės ekipažu, kuris šiame ralyje buvo fantastiškai greitas ir neleido „MVP racing“ komandos nariams atsipalaiduoti nė akimirkai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Penktas greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Penktas greičio ruožas

„Po pirmosios dienos buvome susikrovę šiokią tokią persvarą. Nors Visagino mieste ir išvertėme tvorą, bet sugebėjome išlaikyti saugią persvarą prieš persekiotojus ir labai nenutolome nuo lyderių.

Jau pirma diena parodė, kad lenktynės bus įtempos ir visi spaus iki galo.

Jau pirma diena parodė, kad lenktynės bus įtemptos ir visi spaus iki galo. Tą buvo galima pajusti žvelgiant į dūžtančius automobilius. 146 km/val. vidutinis greitis reikalavo itin didelės koncentracijos. Dėl šios priežasties greičio ruožas buvo sutrumpintas.

Servise kosmetinės problemos vakare jau buvo sutvarkytos ir automobilis atsidūrė uždarame parke nakvynei. Antrą dieną net neketinome mažinti tempo. Tiesa, kieto mišinio padangų pasirinkimas nebuvo teisingas, nors tikėjomės gauti švaraus asfalto.

Deja startavus asfaltiniame greičio ruože teko nusivilti sprendimu, nes asfaltas buvo nuklotas žvyru, atneštu iš kelkraščio. Dėl to pračiuožėme dvi sankryžas ir iššvaistėme savo persvarą. Teko kantriai laukti serviso zonos, kad galėtume padangas pakeisti į vidutinio kietumo mišinio. Tačiau nuotykiai tuo nesibaigė“, – apie lenktynes pasakojo Deividas Jocius.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Dešimtas GR
Tomo Markelevičiaus nuotr./Dešimtas GR

Kiek vėliau ekipažas patyrė techninę problemą, kurios sprendimo būdas galiausiai lėmė griežtą nuobaudą. Deividas Jocius, siekdamas pritvirtini duslintuvą ir vengdamas palaidų daiktų salone, atrišo atsarginį ratą, virves panaudojo duslintuvo tvirtinimui, o atsarginį ratą iš automobilio išėmė.

11 greičio ruožo starte nuplyšo duslintuvas ir pradėjo vilktis žeme.

„11 greičio ruožo starte nuplyšo duslintuvas ir pradėjo vilktis žeme. Tuomet 7 sekundžių persvara prieš Benediktą Vanagą pasidarė labai trapi, bet kažkokiu stebuklingu būdu pavyko save įtikinti, kad tai tik smulkmena ir spausti reikia iki galo.

Būtent toks nusiteikimas ir padėjo neužleisti pozicijos Benediktui Vanagui ir artėjančiam Giedriui Notkui.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Trečias/ketvirtas greičio ruožai
Tomo Markelevičiaus nuotr./Trečias/ketvirtas greičio ruožai

Po GR11 teko spręsti, kaip pritaisyti duslintuvą. Panaudojome atsarginio rato diržą ir sėkmingai pasiekėme Zarasus. Deja, dėl saugumo nusprendę iš automobilio išmesti atsarginį ratą prieš salos greičio ruožą, buvome nubausti 10 minučių bauda.

Šokinėjant per tramplinus palaidas ratas nuneštų mums galvas.

Labai gaila, kad nebuvo atsižvelgta nei į mūsų prisipažinimą, kad to nežinojome, ir kad tai darėme dėl saugumo, nes šokinėjant per tramplinus palaidas ratas nuneštų mums galvas“, – paaiškino D.Jocius.

Deja, bet ekipažui skirta dešimties minučių laiko bauda nebuvo pakeista į kitokią nuobaudą ar apskritai panaikinta.

Dėl šios priežasties „MVP racing“ komandos duetas iš antros vietos buvo nublokšas į 23-ią poziciją.

Tomo Markelevičiaus nuotr./D.Jocius ir D.Zvicevičius
Tomo Markelevičiaus nuotr./D.Jocius ir D.Zvicevičius

„Nors bauda ir nenustatyta reglamentuojančiuose dokumentuose, ji, mūsų nuomone, buvo gerokai per stipri. Toks sprendimas ženkliai pakoreguos mūsų vietą čempionato įskaitoje.

Deja, lieka laukti Elektrėnų ralio ir palinkėti visiems truputį žmogiškumo ir taip mažėjančioje ralio bendruomenėje“, – neslėpė nusivylimo D.Jocius.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Dvyliktas GR
Tomo Markelevičiaus nuotr./Dvyliktas GR

Tačiau trečiuoju varžybų komisaru šiame ralyje buvęs Arnas Paliukėnas sako, kad D.Jocius atsipirko dar pakankamai švelnia nuobauda, mat jis pažeidė ne vieną taisyklę, kuri iš esmės ir yra eskaluojama viešoje erdvėje, bet padarė tris šiurkščius pažeidimus, o už bet kurį iš jų gresia net šalinimas iš varžybų.

D.Jocius padarė tris pažeidimus ir už kiekvieną iš jų yra numatyta galimybė šalinti ekipažą iš varžybų.

„D.Jocius padarė tris pažeidimus ir už kiekvieną iš jų yra numatyta galimybė šalinti ekipažą iš varžybų. Pirmiausia tai yra uždarojo parko taisyklė, kuri reiškia, kad prie automobilio liestis negalima, draudžiama atidarinėti bagažinę, variklio gaubtą ir ką nors daryti. Antras punktas yra draudžiamo serviso taisyklė. Ji apima komandos nario, asmens buvimą neleidžiamoje vietoje. Pagal FIA už tai irgi yra numatytas šalinimas iš varžybų.

Na ir padangų bei ratų taisyklė, apie kurią dabar daugiausiai ir diskutuojama, kai D.Jocius išmetė atsarginį ratą. 60.11 punktas sako, kad nuo vieno serviso, kuriame galima keisti, žymėti ratus, iki kitos tokios vietos, kur tą galima daryti, negali keistis ratų skaičius.

LASF nuot./Arnas Paliukėnas
LASF nuot./Arnas Paliukėnas

Jei išvažiuoji su penkiais, su penkiais ir turi atvažiuoti. Jei ratą tau nuleido, pramušei, sulūžo, liko koks gabaliukas rato ar panašiai, prisitvirtini jį bagažinėje ir važiuoji toliau. Paskui teisėjai įvertins faktinę situaciją ir bus viskas tvarkoje. Visame pasaulyje taip yra. Keisti ratų skaičiaus negalima. Labai blogai, kad Deividas Jocius, panaudojęs diržą duslintuvo tvirtinimui, tą ratą išmetė.

Uždaro parko taisyklėse yra aiškiai nurodyta, ką reikia daryti, jei yra pažeistas automobilis ar kažkokia jo dalis. Beje, uždaro parko taisyklė galioja ne tik uždarame parke. D.Jocius teigia, kad jis ratą išmetė nespėjus įvažiuoti į uždarą parką, o stovėdamas prie LK. O ten juk irgi galioja uždaro parko taisyklė. Išmetęs ratą jis suprato, kad teisėjai tai užfiksavo. Tai supratęs D.Jocius tai bandė slėpti, vėliau ieškojo pažinčių, telefonų, skambino ir man. Bet visi raportai jau buvo padaryti ir visą informaciją turėjo komisarai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Trečias/ketvirtas greičio ruožai
Tomo Markelevičiaus nuotr./Trečias/ketvirtas greičio ruožai

D.Jociui reikėjo prieš imantis veiksmų apie tai pranešti teisėjams, pasakyti, kokia yra situacija, tuomet ieškoti diržo duslintuvo tvirtinimui. Teisėjai būtų priėję, įsitikinę, kad jis padarė tik tai, ką deklaravo ir viskas. Tai būtų pažymėta raporte, bet už tai sportininkas negalėtų būti baudžiamas. Tuo metu čia buvo kitaip.

D.Jocius išmetė ratą, tuomet suprato, kad jį teisėjai fotografuoja. Jis iš ten pabėgo ir paliko ratą. Tada atėjo kitas jo komandos narys, kuris norėjo paimti tą ratą. Jis irgi buvo užfiksuotas. Pasimetė ir jis. Ratas liko gulėti toliau. Teisėjams nebeliko nieko kito, tik nufotografuoti ekipažo startiniu numeriu pažymėtą ratą. Paskui uždaro parko teritorijoje buvo patikrintas ratų skaičius ir buvo nustatytas vieno rato trūkumas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Deividas Jocius
Tomo Markelevičiaus nuotr./Deividas Jocius

Pasikartosiu, bet už bet kurį iš trijų jo pažeidimų D.Jocius bet kokiame tikrame FIA renginyje būtų šalinamas iš varžybų, bet buvo nuspręsta jam skirti dešimties minučių baudą.

Kai kas komentuodami socialiniuose tinkluose ieško tokios baudos baudų lentelėje. Tikrai jos ten nerasite. FIA baudos skiriamos pagal kodeksą, ne pagal lenteles. Lentelės yra net ne visose šalyse ir jos tėra pagalbinė priemonė. Sankcijas skiria komisarai ir laiko bauda yra viena iš jų“, – sakė trečiuoju komisaru „300 lakes rally“ varžybose paskirtas Arnas Paliukėnas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Starto ceremonija
Tomo Markelevičiaus nuotr./Starto ceremonija

Tuo metu D.Jocius tvirtina ralyje įtariantis kai kurių lenktynininkų protegavimą, o A.Paliukėno išvardytais pažeidimais sportininkas abejoja.

„Manau, kad yra labai šališka, kai sprendimus priiminėja žmogus iš Benedikto Vanago aplinkos. Arnas Paliukėnas prieš kelias savaites B.Vanagui vadovavo 1000 km lenktynėse.

Visa tai verčia sudvejoti, ar nesumaišyti viešieji ir privatieji interesai.

Sunku paprieštarauti prieš tokią komandą, kurią sudaro vienas iš pagrindinių B.Vanago rėmėjų, dabartinis LASF prezidentas Romas Austinskas, minėtos komandos narys bei ralio komiteto narys Mantas Babenskas. Visa tai verčia sudvejoti, ar nesumaišyti viešieji ir privatieji interesai. O ir pats B.Vanagas šioje kompanijoje nėra vien tik lenktynininkas. Jis užima LASF viceprezidento pareigas. Negaliu kaltinti nė vieno. Nestoviu šalia ir neturiu įrodymų.

Beje, prieš LK kontrolę mes išmesdami ratą nepažeidėme uždarojo parko taisyklės. Nemanau, kad galima bausti už tai, jog vėliau atėjome pasiimti rato. Mes niekur nebėgome, prisipažinome, kad išmetėme ratą. Niekas nekreipė dėmesio į saugumą, mūsų išdėstytą situaciją ir sportininką, kuris yra laikomas tiesiog pasipelnymo šaltiniu. Beje, net policija neturi teisės bausti už tris pažeidimus, kurių vienas apskritai buvo išgalvotas“, – sakė D.Jocius.

Kol aistros dėl susiklosčiusios situacijos dar verda, primename, kad kitas Lietuvos ralio čempionato etapas įvyks jau rugsėjo 9–10 dienomis. Prieš „DHL Rally Elektrėnai“ „MVP racing“ ekipa kviečia išvysti vaizdo įrašą ir prisiminti išskirtiniausius ir įspūdingiausius „300 lakes rally“ momentus.

VIDEO: D.Jocius ir D.Zvicevičius „300 lakes rally“ varžybose

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius