Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tramplinų ralis: avarija po avarijos

Antrą kartą pamečiui Zarasų apylinkėse vyko „300 Lakes Rally“ ralis. Ir antrą kartą jį laimėjo „Juta Racing“ komandos ekipažas – Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku N4 klasės „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobiliu.
Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko triumfas
Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko triumfas / Karolio Šliogerio/vazz.lt nuotr.

Žvelgiant į lenktynių protokolą, Vytauto ir Žilvino vienos minutės persvara atrodo labai didelė. Iš tiesų, antroje vietoje finišo liniją kirtęs šeimyninis Roko ir Ingos Lipeikių ekipažas „Open“ klasės „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ automobiliu atsiliko daugiau nei viena minute. Kas ralio terminais reiškia visą amžinybę.

Ir nors Vytautas buvo visa galva greitesnis už konkurentus, kova dėl žemesnių pozicijų buvo labai atkakli. Tokia atkakli, kad stengdamiesi būti kuo greitesni, lyderiai dėl techninių bėdų ir avarijų krito kaip lapai.

Karolio `liogerio/vazz.lt nuotr./Tramplinai - aio ralio vizitinė kortelė
Karolio Šliogerio/vazz.lt nuotr./ Tramplinai - šio ralio vizitinė kortelė

Nelinksmos avarijos

Bet tai jokiu būdu neatspindi šio ralio kovų. Atvirkščiai, ant podiumo troško atsidurti žymiai daugiau sportininkų. Deja, vieniems tikslo pasiekti neleido sulūžusi technika, kitiems nepasisekė smarkiau. Jie patyrė avarijas. Šiame ralyje, deja, jų buvo labai daug. Papasakosime jums apie pačias skaudžiausias.

Egidijaus Babelio nuotr./300 Lakes Rally. Kelios minutės po Dominyko Butvilo avarijos
Egidijaus Babelio nuotr./ Kelios minutės po Dominyko Butvilo avarijos

Jau trečiame greičio ruože avariją patyrė tuo metu ralio lyderiu buvęs Dominykas Butvilas. Per dideliu greičiu užsimoję peršokti trampliną Dominyko ir Renato Vaitkevičiaus „Mitsubishi Lancer Evo X“ nesugebėjo įsukti į posūkį ir iščiuožė iš trasos. Driokstelėjęs į šalikelės akmenį automobilis virto. Ekipažas įvykio metu nenukentėjo.

„Susirašydami padarėme klaidą, to pasekoje važiavome per greitai ir atsitiko kas turėjo atsitikti“, - po įvykio GAZAS.LT žurnalistui sakė ekipažo šturmanas Renatas Vaitkevičius. Dominykas tik pridėjo, kad ir automobilio amortizacija nebuvo tokia, kokia turėtų būti.

Tame pačiame greičio ruože vertėsi ir Aro Kalėdos „Opel Astra“. Ironiška, kad jų incidentas įvyko tame posūkyje, kuriame ralio stebėti susirinko visa Arno šeima. Džiugu, kad visi atsipirko išgąsčiu – automobilis sulamdytas, bet nei pilotas nei šturmanas nebuvo sužeisti.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Renginio akimirkos
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./ Vasily Gryazin avarija

Puikų vairavimą iki pat dvylikto greičio ruožo demonstravo vienas jauniausių ralio dalyvių Vasily Gryazin. Asfaltiniame ruože septyniolikmetis  su N4 klasės „Mitsubishi Lancer Evo IX“ važiavo ketvirtas, tačiau pasigavo „stogą“. Kas matė, sakė, kad Vasily vertėsi gal dešimt kartų, tačiau liko sveikas gyvas.

Pati rimčiausia avarija įvyko devintame greičio ruože. „Big Jump“ pavadintu tramplinu Tomo Biliaus ir Vyčio Pauliukonio ekipažas nušoko rekordiškai – net 36 metrus. Tik nusileisti ant kelio jiems nepavyko. Automobilis nusileido į griovį... Nuo didelio smūgio ir vairuotojui, ir šturmanui prireikė medikų pagalbos. Abu buvo nugabenti į Visagino ligoninę. Po medikų apžiūros šturmanas joje liko iki vakaro.

Viskas sprendėsi sekmadienį

Sekmadienio kovos prasidėjo pirmaujant Vytautui Švedui. Jau pirmame tos dienos greičio ruože jis savo persvarą prieš Benediktą Vanagą padidino iki 45 sek. Tuo tarpu dėl antrosios pozicijos kovėsi minėtas Benediktas Vanagas, Rokas Lipeikis ir Ramūnas Čapkauskas. Prieš ralio startą Rokas Lipeikis sakė, kad praeitų metų scenarijaus, kai į paskutinį greičio ruožą jis atvyko su 0,2 sek. persvara, tikėtis neverta.

„Galima sakyti, aš jau pensijoje. Aktyviai nesportuoju, todėl labai aukštų rezultatų iš mūsų ekipažo nesitikėkite.“, - susirinkusiems Zarasų miesto gyventojams ir svečiams sakė Rokas Lipeikis. Jį turbūt ir patį nustebino galutinėje įskaitoje iškovota antroji vieta.

„Gal kas turite paskolinti porą stuburo slankstelių?“, - po šuoliukų klausė Vytautas Švedas.Dėl šios pozicijos sekmadienį kovojo trys ekipažai. Kovoje labiausiai nepasisekė Benediktui Vanagui ir jo šturmanei Irinai Kolomeytsevai. Dėl pradurtos „Subaru Impreza WRX Sti“ padangos netekę daugiau nei minutės, jie praleido į priekį ir Lipeikius, ir ketvirtu važiavusį Ramūną Čapkauską. Taigi, ant ralio podiumo pirmojo laiptelio stojo Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, ant antrojo – Rokas ir Inga Lipeikiai, ant trečiojo – daugkartinis žiedinių lenktynių čempionas rodantis vis geresnius rezultatus ralyje Ramūnas Čapkauskas su šturmanu Tomu Šipkausku.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Renginio akimirkos
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./ Benediktas Vanagas

„Šį kartą Benediktui Vanagui nepasisekė, mums – pasisekė. Kitą kartą gali būti atvirkščiai. Ralis – toks sportas“, - po finišo džiaugdamasis iškovota aukšta pozicija pasakojo Ramūnas Čapkauskas.
Pačiame paskutiniame specialiame greičio ruože Zaraso saloje buvo pastatyti du dirbtiniai tramplinai. Jau šeštadienį čia vykęs šeštasis greičio ruožas dalyviams kainavo nemažai nervų. Ne vienas ir ne du ekipažai čia sulaužė galines savo automobilių pakabas. Saloje susirinkusius ir tiesioginės LTV transliacijos žiūrovai turbūt akimirkai sustingo, kai šokdamas paskutiniu tramplinu čia automobilį sulaužė ir Vytautas Švedas. Gerai, kad jiems pavyko pasiekti finišą ir aplaužytu automobiliu.

„Gal kas turite paskolinti porą stuburo slankstelių?“, - po šuoliukų savo mechanikų klausė ralio nugalėtojas Vytautas Švedas.

Trasoje – tikra egzotika

Ralio žiūrovai turėjo progos trasose išvysti labai įdomios technikos. Šeštoje vietoje finišo liniją kirtęs rusas Radikas Shaymievas važiavo bene brangiausiu ir greičiausiu automobiliu – S2000 klasės „Peugeot 207 S2000“. Dar vienu WRC automobiliu, tiesa, ne pirmos jaunystės, dešimtoje pozicijoje finišą pasiekė suomis Jaakko Keskinenas. Jis vairavo „Toyota Corolla WRC“. Prieš startą prie šio automobilio sutikome Martyną Samsoną. „Man tai pats gražiausias WRC automobilis“, - sakė „300 Lakes Rally“ itin gražų važiavimą rodęs uteniškis. Deja, jo BMW 325 antrą dieną turėjo techninių bėdų ir jie finišo nepasiekė.

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./300 Lakes Rally. `eatadienis
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„300 Lakes Rally“. Šeštadienis

Didžiausią staigmeną pateikė vokiečiai. Jie į ralį atsigabeno du didelius ir sunkius „Volvo“ – 944 ir 740. Deja, jau pirmąją dieną švediški automobiliai patyrė daug „traumų“. Vokiečiai, taip sakant, susirinko žaislus ir jau šeštadienį išvyko namo. GAZAS.LT žurnalistui davė pažadą kitąmet sugrįžti.
Ir koks ralis Lietuvoje be VAZ 2105 VFTS su Dovilu Čiutele už vairo? Zarasuose Dovilas laikėsi iki pat paskutinių greičio ruožų. Ilgame asfaltiniame ruože neatlaikė jo „žiguliuko“ sankaba. Įdomu, kokioje šalyje ji buvo pagaminta...

Pabaigai

Ralis buvo sunkus. Technikai, lenktynininkams ir organizatoriams. GAZAS.LT siunčia linkėjimus traumas patyrusiems sportininkams, sveikina nugalėtojus ir organizatorius. Pastariesiems reikėtų didelio pagyrimo – per du metus jiems pavyko sukurti tikrai aukščiausio lygio ralį!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius