Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Trys „Autoplius Fast Lap“ greičiausio rato herojai: kas nugalės finaliniame „Time Attack“ važiavime?

Buvo laikai, kai „Autoplius Fast Lap“ lenktynėse galėjai nugalėti automobiliu, kuriuo dar vakar važiavai pirkti pieno, gabenai vaikus į darželius ir keliavai į darbą. Bet metams bėgant konkurencija augo septynmyliais žingsniais, o šiandien apie pergalę gali galvoti tik lenktyniaudamas specialiai šiam tikslui sukurtu automobiliu. O tokių – visas debesis. Bet kuris bus greičiausias – vienas iš kelių ypač galingų „Mitsubishi Lancer Evo“, lengvas kaip pūkas 3 serijos BMW, ar dar nežinomas herojus?
„Autoplius Fast Lap“ varžybų „Time Attack“ lyderiai
„Autoplius Fast Lap“ varžybų „Time Attack“ lyderiai / Organizatorių nuotr.

„Time Attack“ – vieno greito rato istorija

„Autoplius Fast Lap“ finalinio etapo metu, rugsėjo 12 dieną „Nemuno žiedo“ trasoje susikaus daugiau nei šimtas lenktynininkų. Dauguma jų varžysis „Time Attack“ disciplinoje – lenktyniaus su savimi, siekdami parodyti kuo greitesnį rato įveikimo laiką. Kiekvienas dalyvis turi savo tikslą – aplenkti vieną ar kitą konkurentą, gal tiesiog aplenkti save – pagerinti savo asmeninį trasos įveikimo rekordą.

Lenktynės tapo itin konkurencingomis, kiekvienose šio sezono lenktynėse turėjome vis kitus lyderius.

„Lenktynės tapo itin konkurencingomis, kiekvienose šio sezono lenktynėse turėjome vis kitus lyderius. Ir šiais laikais jau lenktyniaujame ieškodami dešimtųjų ar net šimtųjų sekundės dalių. Susijungia ne tik automobilio galia, vairuotojo talentas, bet ir psichologiniai aspektai – kaip gavus vieną progą parodyti idealų rezultatą. „Time Attack“ rungties finale tokios taisyklės – dalyvis gauna vieną progą parodyti ką moką. Padarius klaidą, progą pasitaisyti jis gaus jau tik kitais metais“, – pasakoja „Autoplius Fast Lap“ organizatorius Giedrius Čenkus.

Pasak jo, dalyvių tempas taip išaugo, kad vieno absoliutaus lyderio „Time Attack“ varžybose nebuvo visą sezoną. Vieniems geriau sekasi tam vienose trasose, kitų automobiliai geriau veikia šaltesniu oru, kitų – karštesniu. Vienu žodžiu, prognozuoti potencialius nugalėtojus yra labai sunku. Tačiau reikėtų pakalbėti apie tris lenktynininkus, kurie, jei viskas seksis gerai, turėtų būti patys rimčiausi kandidatai gerti nugalėtojo šampaną pasibaigus varžyboms.

Organizatorių nuotr./Paulius Insoda, „Mitsubishi Lancer Evo VIII“
Organizatorių nuotr./Paulius Insoda, „Mitsubishi Lancer Evo VIII“

Taigi, kas tie trys „Time Attack“ favoritai? Organizatorių nuomone, tai daugkartinis „Autoplius Fast Lap“ čempionas Jonas Poškus, kuris tyliai ramiai kiekvienais metais tampa vis greitesniu – tobulėja tiek jis pats, tiek jo „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ automobilis. Kitas rimtas kandidatas, tiksliau, rimta kandidatė komanda – „Xtra Racing“.

Itin kruopščiai pagamintas jų „Mitsubishi“ automobilis turi milžinišką potencialą tapti greičiausiu, komanda atidžiai tobulina jį pergalingo tempo link. Tai – labai išmanus automobilis, turintis tūkstantį ir vieną sensorių, centrinę valdymo sistemą, o jo galią norisi matuoti ne variklio arklio galiomis, o kompiuterio taktiniu dažniu.

Na, o trečias kandidatas – didysis šių metų siurprizas Artiomas Blinovas. Nors jo 3 serijos BMW variklis pasiekia „vos“ 250 AG, itin mažas svoris, puikus balansas leidžia jam tvirtai stovėti „Autoplius Fast Lap“ šlovės alėjoje. 

Organizatorių nuotr./Artiomas Blinovas, 3 serijos BMW
Organizatorių nuotr./Artiomas Blinovas, 3 serijos BMW

Jono Poškaus tikslas – gerai praleisti laiką

Ilgus metus įvairių inžinierių tobulintas Jono Poškaus „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ šiandien „Nemuno žiedo“ trasoje ratus suka tokiu tempu, koks dar prieš kelis metus nebuvo įsivaizduojamas. Su sąlyga, kad vienas greičiausių lenktyninių automobilių Lietuvoje tą dieną neturi techninių bėdų.

„Mano automobilis – kaip sena bobutė, tai ranką skauda, tai pilvą maudžia. Šį sezoną pasitaikė pačių įvairiausių techninių nesklandumų“, – šmaikštauja Jonas Poškus.

Organizatorių nuotr./Jonas Poškus, „Mitsubishi Lancer Evo VIII“
Organizatorių nuotr./Jonas Poškus, „Mitsubishi Lancer Evo VIII“

Bet lai neapgauna jūsų J.Poškaus kuklumas. Kai jo „Evo“ važiuoja, konkurentams būna labai rūgštu. 1320 kg sveriantis ir 480 Ag galią pasiekiantis automobilis yra greitas kaip raketa. Prieš „Autoplius Fast Lap“ sezono finalą inžinieriai dar padirbėjo su jo „išsvėrimu“ – subalansavo automobilio svorį, kad jis taptų geriau valdomas.

„Man sunku prognozuoti kaip seksis šios lenktynės. Padarysiu viską, ką galiu, o rezultatas priklausys nuo konkurentų“, – sako daugkartinis „Autoplius Fast Lap“ čempionas Jonas Poškus.

Pauliaus Insodos tikslas – greičiau nei 1:15.841

Technologinis kūrinys ant keturių ratų. „Xtra Racing“ komandos „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ – ypatingas automobilis dėl technologinių inovacijų jam suteikiamų privalumų. Visi automobilio parametrai įvairiausių daviklių pagalba yra matuojami, duomenys apdorojami kompiuteriais, inžinieriams suteikiama galimybė realiu laiku „matyti“ kokie procesai vyksta automobilyje – kokios agregatų temperatūros, kokie procesai vyksta variklio, turbinos, diferencialų viduje.

Organizatorių nuotr./Paulius Insoda, „Mitsubishi Lancer Evo VIII“
Organizatorių nuotr./Paulius Insoda, „Mitsubishi Lancer Evo VIII“

Galima sakyti, vienas šio automobilio nesuvaldysi. Varžybų metu jį prižiūri lenktynių inžinieriai, o vairuoja – Paulius Insoda. 

„Pirmojo etapo metu parodėme geriausią laiką – 1:15.841. Treniruotėse parodėme ir geresnių laikų, nes turėjome tuščią trasą, nereikėjo nieko lenkti. Jei oro sąlygos bus geros, tikimės ir finaliniame „Autoplius Fast Lap“ etape parodyti geresnį laiką“, – pasakoja lenktynininkas Paulius Insoda.

Pasak jo, jų „Evo“ šiandien sveria apie 1360 kg ir tai yra didžiausias skirtumas tarp jų ir Jono Poškaus automobilių. Mat galios klausimu jie yra panašus – „Xtra Racing“ kūrinys pirmadienio „treniruotėje“ ant galios matavimo stendo parodė 512 Ag ir 540 Nm sukimo momentą.

Manau, mes turime daugiau prispaudžiamosios galios gale, Jonas – priekyje.

„Mūsų automobiliai yra panašūs, bet tuo pačiu – ir skirtingi. Manau, mes turime daugiau prispaudžiamosios galios gale, Jonas – priekyje. Naudojame skirtingus amortizatorius, kitus elementus. Naudojame ir skirtingus variklius, nepaisant to, kad jie pasiekia panašų pajėgumą“, – sako P.Insoda.

Šios komandos sezonas nebuvo labai paprastas. Prieš antrąjį sezono etapą jie rado pasislėpusių variklio bėdų, todėl praleido puikias varžybas Estijos „auto24 Ring“ trasoje. Reikalingos naujos dalys užtruko atkeliauti į Lietuvą, todėl komanda nusprendė praleisti ir varžybas Lenkijoje. Gera žinia – visis detalės spėjo atkeliauti, mechanikai spėjo jas sukrauti į geltoną „Evo“ ir komanda tikrai bus pasiruošusi lenktynėms Kačerginėje.

„Paskutinis neatsakytas klausimas – ar naujas aerodinaminis sprendimas pasiteisins treniruotėse. Teoriškai jis greitesnis. Jei nuspręsime, jog jis mums padės būti greitesniems, naudosime jį ir šeštadienio pagrindinėse lenktynėse. Jei ne – visuomet turime jau patikrintus elementus“, – sako „Xtra Racing“ komandos lenktynininkas Paulius Insoda.

Organizatorių nuotr./Paulius Insoda, „Mitsubishi Lancer Evo VIII“
Organizatorių nuotr./Paulius Insoda, „Mitsubishi Lancer Evo VIII“

Artiomo Blinovo tikslas – aplenkti Joną Poškų

Kardinaliai kitoks – Artiomo Blinovo 3 serijos BMW. Šio automobilio istorijoje yra vienas esminis būdvardis – lengvas. „Lotus“ kompaniją sukūręs ir ant kojų pastatęs inžinerijos genijus Colinas Chapmanas turėjo vieną tikslą savo gyvenime – sukurti lengvą automobilį. Nes jo įsitikinimu, tik lengvas automobilis gali būti greitas, vikrus, lengvai valdomas ir nugalintis lenktynėse. Artiomo požiūris į lenktynes – identiškas.

„Mano automobilis sveria be vieno kilogramo toną. Įsipylus kuro ir įsėdus pačiam – 1100 kg.“, – įspūdingai mažus skaičius vardina klaipėdietis Artiomas Blinovas.

Organizatorių nuotr./Jonas Poškus, „Mitsubishi Lancer Evo VIII“
Organizatorių nuotr./Artiomas Blinovas. Trečiosios serijos BMW

Po 3 serijos E36 serijos kupė automobilio variklio dangčiu dirba šešių cilindrų 2,8 litro variklis. Standartinis agregatas, be jokių mechaninių burtų, pasiekiantis apie 250 AG galią. Lyginant su Jono Poškaus ar Pauliaus Insodos automobiliais – tai niekingai mažai. Bet, dar kartą paskaitykite kiek sveria Artiomo automobilis ir suprasite kaip jis kovoja su lyderiais.

„Pirmame šių metų etape pavyko parodyti 1:16.792 rezultatą. Manau, paskutiniame etape tokio laiko parodyti gali ir nepavykti – lenktyniausiu kiek kuklesnėmis padangomis. Vienaip ar kitaip, mano paskutinio etapo tikslas – aplenkti Joną Poškų. Mano rezultatas, galima sakyti, priklauso ir nuo jo“, – pasakoja Artiomas Blinovas.

Organizatorių nuotr./Artiomas Blinovas, 3 serijos BMW
Organizatorių nuotr./Artiomas Blinovas, 3 serijos BMW

Titanų susidūrimas

Tiek Jono Poškaus, tiek Pauliaus Insoda automobilių varikliai teoriškai galėtų „gaminti“ ir daugiau galios. Tai yra pasiekiama keliais pajungtų kompiuterių mygtukų paspaudimais. Tačiau puikiai skambančius 700, 800 ar net 1000 Ag tenka aukoti patikimumo labui. Tokios tos „500 Ag“ klubo problemos, visiškai svetimos lengvasvorio 3 serijos BMW pilotui Artiomui Blinovui.

Visi trys minėti lenktynininkai Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje susitiks šį šeštadienį, rugsėjo 12 dieną. Ir jie nebus trise trasoje – su jais varžytis atvyksta daugiau nei šimtas dalyvių. Tiesa, jų „svorio kategorijoje“ konkurentų mažiau, bet jie labai rimti. 

„Išskyrėme šiuos tris lenktynininkus dėl vienokių ar kitokių priežasčių ir tai visai nereiškia, kad būtinai vienas iš jų nugalės „Time Attack“ kovoje. „Autoplius Fast Lap“ tapo itin konkurencingomis lenktynėmis, tiek „Time Attack“ formate, tiek kontaktinėse „Wolf Race“ kovose.

Kažkada dalyviai varžydavosi sekundėmis, dabar varžosi sekundės dalimis. Nenustebsime, jei nugalėtojų trejetas bus toks, kokio visai neįsivaizdavome. Tai – gražioji lenktynių, į kurias susirenka daugiau nei šimtas dalyvių, pusė“, – sako „Autoplius Fast Lap“ organizatorius Giedrius Čenkus.

Būkite ramūs, šeštadienis „Nemuno žiede“ bus labai įtemptas. Sezono finišas, iš garažų išvažiuos visi greiti automobiliai. Kiekvienas sportininkas nori pabaigti lenktynių metus aukštumoje. Taigi, „Time Attack“ grupėse, „Wolf Race“ važiavimuose virs tikrai karšta kova.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius