Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2022 06 21, 13:20

Uoginių autosporto komplekse nugriaudėjo pirmasis Aukštaitijos autokroso taurės etapas

Praėjusį sekmadienį Kupiškio rajone, Uoginių autosporto komplekse savo jėgas išmėgino Aukštaitijos autokroso taurės dalyviai. Nors pagal kalendorių pirmasis etapas turėjo vykti Ukmergėje, tačiau tąkart renginį teko nukelti, todėl Uoginiai tapo pirmąja trasa, kurioje apsilankė šioje varžybų serijoje dalyvaujantys lenktynininkai. Iš viso čia pasirodė beveik penkios dešimtys sportininkų iš Lietuvos ir Latvijos.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Organizatorių nuotr.

Šįkart varžybos buvo išties džentelmeniškos. Varžybų komisarams reikėjo nagrinėti vos kelis epizodus, o ir virtimų trasoje nepasitaikė nė vieno. Vienintelis kiek rimtesnis incidentas užfiksuotas po Justino Dargelio smūgio automobiliu į atitvarus. Jį apžiūrėjo medikai, tačiau sportininkas traumų išvengė.

Visus lenktynininkus kiek pristabdė ir lietus. Nors dienos pradžioje trasa buvo sausa ir net reikėjo ją laistyti, vėliau prakiuręs dangus privertė dalyvius rinkis kitokias strategijas ir ieškoti sukibimo vidinėje, labiau pravažinėtoje trasos dalyje.

1600J jaunimo klasėje startavo trys dalyviai, tad pagrindinė užduotis jiems buvo išsiaiškinti, kuris jaunuolis kokios vertės taurę parsiveš namo. Jau nuo dienos pradžios savo sąlygas varžovams pradėjo diktuoti Gytis Zabiela, kuris labai sėkmingai gynėsi nuo antroje vietoje pasirodymą baigusio Mato Rimkaus. Trečioje vietoje liko vienintelė šioje klasėje lenktyniavusi mergina Lėja Vareikaitė.

1600 įskaitoje susirinko dešimt dalyvių, o tai reiškė maksimaliai užpildytą pogrupį. Čia jau nuo chronometruojamų važiavimų niekas negalėjo prilygti Lukui Koverai. „Pakruojo ASK“ ekipos atstovas važiavo tokiu įspūdingu tempu, kad už jo likusiems varžovams teko susitaikyti su kova dėl žemesnių pozicijų. Antrąją vietą po atkaklių susirėmimų su Vytautu Tumasu iškovojo Robertas Steniulis, o pačiam Vytautui Tumasui vietos ant podiumo neliko po to, kai jį finale aplenkė Vismantas Gricius. Labai apmaudžiai iš lenktynių teko pasitraukti Osvaldui Pukėnui. Jo „Honda“ vienos iš kvalifikacijų metu tiesiog nepajudėjo iš starto dėl techninio gedimo.

Kur kas daugiau nežinomųjų prieš finalą buvo klasėje 2000, kadangi čia buvo registruota 14 dalyvių ir dėl šios priežasties jie buvo atskirti į du pogrupius. Galiausiai čia prireikė ir B finalo. Jame dėl patekimo į pagrindinį finalą kovojo keturi dalyviai. Dviem latviams po kovos pavyko laimėti kelialapius į finalo rikiuotę. Finalas geriausiai klojosi iki tol visas savo pogrupio kvalifikacijas laimėjusiam Nerijui Baikauskui. Antrą ir trečią vietas pasidalijo atitinkamai Gediminas Ašakėnas ir Raimonds Abolinš. Beje, pastarieji du sportininkai buvo vieni iš tų nedaugelio, kurių tarpusavio kontaktus nagrinėjo komisarai.

Atskiros pastraipos vertas ir ketvirtoje vietoje likęs Ričardas Jakimavičius, kuris į automobilių krosą grįžo po penkiolikos metų pertraukos ir iškart pademonstravo, kad tikrai nėra pamiršęs turėtų įgūdžių. Pažymėti derėtų ir septyniolikmečio sportininko Manto Bėlskio sėkmingą finišą penktoje gausiausios klasės vietoje.

OPEN2500 klasėje nugalėtoju tapo Almontas Grigaliūnas, ant antrosios vietos laiptelio žengė Mykolas Baliūnas, o trečiosios vietos taurė įteikta Arūnui Matuliui. Tiesa, savo greitį ankstesniais metais jau įrodžiusiam Almontui Grigaliūnui šįkart buvo kur kas sunkiau, mat iki pasitraukimo dėl techninių problemų gana užtikrintai lyderiavo autokroso debiutantas Regimantas Nevulis su visais ratais varomu ir „Honda S2000“ variklį turinčiu „Volkswagen Golf“.

2500RWD klasėje, kur dalyviai varžosi galine ašimi varomais automobiliais, užvirė kova tarp trijų BMW ir trijų „Lada“ vairuotojų. Šansų čia niekam nepaliko ir nugalėtoju tapo BMW vairavęs Mantas Snukiškis, o štai už jo nugaros virė atkakli kova. Galiausiai finale iki antrosios vietos prasimušė Stasys Brunda su pirmojo modelio „žiguliuku“. Trečiąją vietą iškovojo biržietis Dainius Dambrauskas, taip pat vairavęs BMW.

„SuperCars“ įskaitoje triumfavo itin greitą „Volkswagen Polo“ automobilį vairavęs Audrius Stanis, kurį pavaikyti pavyko tik antroje vietoje finišavusiam Daliui Valiukui su „Audi TT“. Trečioje vietoje įsitvirtino analogišką modelį vairavęs Žilvinas Astrauskas. Dviem šios klasės dalyviams į finalą patekti nepavyko – Ramūnas Zabiela neįveikė reikiamų ratų skaičiaus per kvalifikacijas, o Domas Meilus ir vėl buvo priverstas susitaikyti su eiliniu jo „Subaru“ gedimu dar dienos pradžioje.

Komandinėje įskaitoje Uoginiuose triumfavo „Ekroso“ komanda, praėjusių metų šios serijos nugalėtojai „Biržų ASK“ žengė ant antrosios vietos laiptelio, o trečiąją poziciją iškovojo „Pakruojo ASK“ sportininkai.

Šiais metais Uoginių autosporto komplekse veiksmo dar bus nemažai, kadangi čia numatyta kiek mažiau nei dešimt renginių, sutrauksiančių ne tik automobilių, bet ir motociklų sporto atstovus bei gerbėjus. Artimiausias šioje trasoje numatytas renginys įvyks jau liepos 16-ą dieną. Čia lenktyniaus motociklų „Hard Enduro“ varžybų dalyviai.

Kaip teigia varžybas čia rengiančio klubo „Kupiškio auto-moto sportas“ vadovas Saulius Valiukas, tiek veiksmo čia nebūtų be pagrindinių partnerių, visomis išgalėmis prisidedančių prie čia vykstančių renginių.

Organizatoriai už palaikymą ir prisidėjimą dėkoja Kupiškio rajono savivaldybei, UAB „Aukštaitijos kasyba“, UAB „Hudeha“, Prano Račinsko įmonei, UAB „Žilvara“, UAB „Nestanda“, Prano Auksino įmonei, Jono Pempės įmonei, Rimvydui Bubuliui, ūkininkams Vytautui Laužikui, Rolandui Kalamažnikui, Kęstučiui Užkurėliui, Pauliui Kalamažnikui, Mindaugui Tūskai, Matui ir Ignui Štrimaičiams, Alvydui Januškai, Arūnui Šimoniui, Ričardui Barzdeniui, Raimondui Muraškai bei Tomui Šuminui.

Antrasis Aukštaitijos autokroso taurės etapas įvyks liepos 10-ą dieną. Lenktynės numatytos Biržų rajone, Pačeriaukštės autokroso trasoje.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas