Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

V.Žala prieš antrąją Dakaro pusę: jei ne techniniai nesklandumai, rezultatas būtų neprastas

Pirmadienis Dakare – poilsio diena. Bivake verda darbas, tvarkomi automobiliai, o patys lenktynininkai gali sau leisti bent šiek tiek pailsėti. Kaip sako Vaidotas Žala, be poilsio būtų sunku, tada tą dieną reikia priimti tiesiog tokią, kokia ji yra. Nors galbūt kartais ši diena ir išmuša iš vėžių.
Vaidotas Žala
Vaidotas Žala / Vytauto Dranginio nuotr.

Pirmadienis Dakare kiek kitoks, nei buvo visa praėjusi savaitė. Po aštuonių greičio ruožų (motociklams ir keturračiams septynių, nes vienas dėl liūčių buvo atšauktas) čia nebuvo startinio jaudulio.

Laisvydą Kancių 15min žurnalistas Dakare Žilvinas Pekarskas užtiko poilsiaujantį giliame krėsle su lengva šypsena. Po sunkios savaitės, kai vieną dieną nebaigė trasos, o kitomis sugebėdavo ir lyderiauti tarp keturračių, Laisvydas išties tokio poilsio nusipelnė.

Darbas virė ir prie lietuviškojo sunkvežimio – mechanikai plušo prie „Šamanu“ pramintos „Constra Racing“ mašinos.

Dar iki poilsio dienos likus keletui etapų Rokas Baciuška, klausiamas apie artėjantį laisvadienį, sakė, kad šis jį kiek išmuša iš vėžių. Esą geriau tiesiog važiuoti.

Poilsio reikia

Tačiau Vaidotas Žala su tokia jaunojo kolegos nuomone sutikti neskuba: „Be poilsio negali varyti, nes baterijos senka ir tada važiuojant ant ribos didėja klaidos rizika. Tą poilsio dieną reikia priimti tokią, kokia ji yra.

O ji tokia – pasodina tave giliai į krėslą ir atrodo nebenori gyvenime keltis iš jo. Bet ta diena praeina ir mes rytoj vėl grįšim į ritmą. Tas poilsis vertingas, nes patirtis sako, kad organizmą reikia prižiūrėti.“

VIDEO: Vaidotas Žala apie poilsio dieną Dakare: ji tave pasodina į gilų krėslą

Šis Dakaras Vaidotui ir jo šturmanui Paulo Fiuza labai banguotas. Iš pradžių komanda buvo lyg ant sūpuoklių – aukštyn / žemyn, gera diena / bloga diena. Vis dėlto paskutinės kelios dienos buvo sėkmingos, tad lenktynininkas neslepia – nuvažiavus aštuonis greičio ruožus, nors ir nebekonkuruojant dėl aukštų pozicijų, „nuotaikėlė jau geresnė“.

„Aš nusiteikęs gerai antrai daliai, nes bus daug smėlio, bus, manau, labai nedaug akmenų, turbūt beveik nebus lietaus. Bus šilta, saulėta, gera.

Pirma pusė buvo kaip amerikietiški kalneliai... Visomis dienomis finišavome dešimtuke. O tomis, kai nefinišavome, tai skaudžios pamokos ir mums, manau, ir komandai. Manau, kad pozityvo galima pasisemti, norėjosi pamatyti, ar turime greičio rezervą, ar galime nuolat važiuoti dešimtuke“, – kalbėjo V.Žala.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Remontuojamas Vaidoto Žalos automobilis
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Remontuojamas Vaidoto Žalos automobilis

Galima skrieti

Kaip sako, automobilis veikia gerai, „kol važiuoja, su juo gali tikrai skrieti“.

„Norėtųsi pamiršti tas dvi dienas, kurios suraižė šių metų rezultatą. Įspūdžiai tokie dviprasmiški: viena vertus, automobilis tikrai greitas, greičiausias, kokį esu vairavęs, potencialas greičio, panašu, dar neišnaudotas, galim spustelėti daugiau. Lėkti malonu tiek kopose, tiek per tramplynus, griovius.

Jaučiu komfortišką automobilio kontrolę, bet... Bet labai norėtųsi išvengti techninių nesklandumų. Manau, didelę dalį galima užkardyti iš anksto, pasidarius išvadas po šių metų Dakaro. Norint siekti rezultatų, tokių dalykų negali būti“, – sakė V.Žala.

Jis neslėpė pats išvadų tikrai pasidaręs, o ar jas pasidarė ir komanda, sužinosiąs po galutinio finišo.

Vaidotas paminėjo ir tai, kad tempas yra toks, jog kyla klausimas, ar jis tikrai adekvatus maratonui. Esą pirmas kelias dienas plėšomasi dėl sekundžių, o štai įpusėjus Dakarui tarp pirmų kelių vietų skirtumai siekia valandą ir daugiau.

Automobilis tikrai greitas, greičiausias, kokį esu vairavęs, potencialas greičio, panašu, dar neišnaudotas, galim spustelėti daugiau.

Lenktynininkas sako, kad šiemet pagal savo tempą yra arčiausiai lyderių, negu buvo kada nors iki šiol. Tačiau tam reikia atiduoti daug jėgų, todėl džiugina, kad organizmas kol kas nepasiduoda.

„Iš tos pusės žiūrint, startas atitiko lūkesčius. Ir jeigu ne techniniai nesklandumai, galbūt būtų visai neprastas rezultatas. Bet Dakare nebūna, kas būtų, jeigu būtų, būna – yra kaip yra. Ir matysim, kaip bus“, – nusijuokė V.Žala.

Antradienį dalyvių laukia devintasis greičio ruožas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius