TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Vettelis: „Neketinu nuleisti rankų“

S.Vettelis buvo greičiausias treniruotėje
„Scanpix“ nuotr. / S.Vettelio lenktynės baigėsi dūmuose
Šaltinis: formule1.lt
0
A A

Pietų Korėjoje sekmadienį vykusiame „Formulės-1“ čempionato etape Sebastianas Vettelis padarė viską, kad nugalėtų: iškovojo pirmą startinę poziciją ir įtikinimai lyderiavo lenktynėse, bet likus dešimčiai ratų iki finišo sugedo bolido variklis, todėl vokietis sustojo per žingsnį nuo pergalės.

Iškovota pergalė S.Vettelį (206 tšk.) būtų kilstelėjusi į pirmą bendrosios pilotų įskaitos vietą, tačiau tragiška lenktynių pabaiga nubloškė į ketvirtąją ir leido į priekį išsiveržti etapą laimėjusiam ispanui Fernando Alonso (231 tšk.) iš „Ferrari“.

Nors pilotus skiria jau 25 taškai – tiek, kiek skiriama už pergalę viename čempionato etape, o iki pirmenybių pabaigos liko vos dvejos lenktynės, S.Vettelis žurnalistams tvirtino ginklų dar nesudėsiantis.

– Sebastianai, ar didelė buvo riba tarp pergalės ir pralaimėjimo?

– Pirmiausiai turiu pasakyti, kad tai pačios sunkiausios sezono lenktynės, jeigu kalbėtume apie sąlygas trasoje. Nuolat teko adaptuotis. Žinoma, esu nusivylęs dėl nebaigtų lenktynių, bet nieko negalėjau padaryti. Apskritai lenktynėmis esu patenkintas – kontroliavau situaciją ir galėjau pagreitėti, jei būtų reikėję, deja, dabar atsakinėju jums į klausimus, o lenktynės tęsiasi. Gaila prarasti svarbius taškus.

– Apie ką pagalvojote, kai supratote, kad sugedo variklis?

– Tam tikrą laiką tikėjausi, kad problema išsispręs savaime, bet kai variklio galingumas juntamai krinta, jau žinome, kad greitai atsiras baltas dūmas. Šiandien miegosiu ramiai, žinodamas, kad padariau viską, ką galėjau. Diena klostėsi neblogai, bet toks gyvenimas.

– Kas nutiko?

– Išvažiuojant iš 14-o posūkio sugedo keturi dešinieji cilindrai, nuvažiavau dar du posūkius su likusiais keturiais, bet galia labai sumažėjo. Atsirado vibracija, todėl bolido sustojimas buvo tik laiko klausimas.

– Ar buvo kokių nors ženklų, kad kils problemų?

– Ne, tai nutiko netikėtai.

– Ar planavote šį variklį naudoti kitose lenktynėse?

– Ne, bet kuriuo atveju tai būtų buvusios paskutinės jo lenktynės.

– Paskui Jums teko į rankas pasiimti gesintuvą...

– Taip. Nauja trasa, nepatyrę teisėjai – tokioje situacijoje geriau pačiam viską kontroliuoti. Aš geriau pažįstu savo bolidą nei trasos darbuotojai, kurie mato jį kartą per metus, todėl stengiausi sustabdyti ugnį.

– Jeigu būtumėte sustojęs kitoje vietoje, vėl būtų išvažiavęs saugos automobilis, surinkdamas peletoną – Alonso, Hamiltonas ir Massa būtų galėję kovoti dėl pozicijos. Jūs negalvojote apie tai?

– Galvojau, bet kam to reikia? Reikia būti sportininku ir nedaryti kitam to, ko nenorėtum, kad tau darytų.

– Apie ką pagalvojote, kai sužinojote apie Webberio pasitraukimą?

– Žinojau, kad prieš akis ilgos ir sunkios lenktynės. Trasoje visos mintys sukosi tik apie pilotavimą ir bolidą, negalvojate apie tai, kas vyksta aplinkui.

– Jūsų laukia dar dvejos lenktynės, kaip ruošitės Brazilijos „Didžiajam prizui“?

– Kaip visada – nėra prasmės ką nors keisti. Taip, šiandien galėjau iškovoti 25 taškus ir tokiu atveju situacija galėjo būti kitokia, bet pažiūrėsime, koks rezultatas bus po Abu Dabio.

– Kokie jausmai dabar vyrauja – nusivylimas ar viltis?

– Žinoma, esu nusivylęs, situacija čempionate pasunkėjo, bet tai ne tragedija. Neketinu nuleisti rankų, nes nematau priežasčių – prieš akis dvejos lenktynės, reikia pasiekti maksimalų rezultatą.

– Ar galima pasakyti, kad ši diena – pati nesėkmingiausia karjeroje?

– Aš dar turiu šansą tapti čempionu. Taip, pergalės atveju šansai būtų buvę didesni, bet paskutinėse lenktynėse situacija gali būti tokia pat neįprasta, kaip ir šiandien. Pažiūrėsime, kuo viskas baigsis.

– Jums šis sezonas klostosi iš pergalių ir pralaimėjimų...

– Kiekviena nesėkmė turi priežastį. Dviejų bolidų pasitraukimas iš lenktynių – visada nemalonus komandai, bet šiandien lenktynės nebaigtos dėl technikos gedimo, o ne dėl to, kad buvau nepakankamai greitas ar padariau klaidą.

– Ar nereikėjo sustabdyti lenktynių, nes pradėjo temti?

– Žvelgiant atgal, visada lengva diskutuoti. Tuo metu, kai sugedo bolidas, mačiau trasą ir sugebėjau pastatyti bolidą ten, kur norėjau, bet stabdymo taškų orientyrus jau buvo sunku nuspėti. Mano šalme buvo vidutinio tono stikliukas, todėl su kiekvienu ratu matomumas prastėjo. Aš neabejojau, kad galėsiu nuvažiuoti tuos likusius dešimt ratų. Lenkiant HRT lenktynininkus ratu, iškilo pavojinga situacija, praradau apie sekundę, bet važiavau dviem trimis dešimtosiomis greičiau už Fernando ir žinojau, kad liksiu priekyje.

– Lenktynių pabaigoje daugeliui kilo problemos dėl tarpinių padangų nusidėvėjimo.

– Dar dešimt ratų jos būtų atlaikiusios. Stengiausi kuo labiau saugoti padangas, neleidau joms strigti ar perkaisti, vėsindamas vos atsiradus galimybei. Padangos atrodė puikiai, negalima sakyti, kad buvo tarsi naujos – visi žinome, kad tarpinės padangos greitai dėvisi, bet aš kontroliavau situaciją.

Kitas, priešpaskutinis, šio sezono „Formulės-1“ pirmenybių etapas po dviejų savaičių, lapkričio 7 dieną, vyks Interlagoso trasoje (Brazilija).

formule1.lt
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas